Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212629 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 4-02-2011, 12:19:31 »
Als Art de mol is.. Vind ik het wel een slechte hoor.. Teminste, slecht in beeld gebracht.
Hij doet zoveel fout.. En de recensiekoning geeft zelf 1 ster minder omdat ze denken dat Art m is.. Dat heeft er niks mee te maken natuurlijk..

Maar alles wordt zo duidelijk in beeld genomen, begint beetje de 2de Nadja te lijken..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 4-02-2011, 12:27:20 »
Ik zit inderdaad ook een beetje met de manier, waarop Art de vijfde aflevering in beeld wordt genomen. Dat hij opdrachten opzettelijk verprutst, lijkt me vrij essentieel als je de Mol bent, dus daarom verdenk ik hem alleen maar meer. Het mag toch niet zo zijn, dat de kandidaten minder verdienen dan de Mol zelf. Bovendien is de groep dit jaar best braaf qua opzettelijk mollen (gelukkig), waardoor de Mol vanzelf meer op gaat vallen met zijn streken.

Dat Art door de kijkers zo veel verdacht wordt, zegt me ook niet zo veel; na tien en een half seizoen kan de meerderheid ook best eens op de goede Mol zitten. Ik vind het kwalijker dat er in het programma zelf zo veel nadruk wordt gelegd op Arts acties. De makers leiden ons nu wel heel erg naar hem toe, en ik kan moeilijk geloven dat ze het ons zo makkelijk willen maken. Als Art de Mol zou zijn, dan lijkt me dat voor hem ook niet leuk om terug te zien.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 4-02-2011, 12:44:13 »
Helemaal mee eens met bovenstaande reacties. Hij kan het gewoon niet zijn, een mol geven ze nooit zoveel aandacht volgens mij! Bovendien vliegt Jan er toch ook niet uit? Hij zat immers vanaf aflevering 2 op Art.
Wat me wel aan het twijfelen brengt is zijn manier van praten in de biecht. Het komt nep en ingestudeerd over, misschien is dat niet zo, maar ik ken zijn 'manier van praten' in andere programma's bijvoorbeeld ook niet. Dus dat vind ik lastig om over te oordelen.


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 4-02-2011, 18:45:33 »
Art deed me bij de foto-opdracht denken aan de mol uit Wie is de mol Junior die bij een foto-opdracht het woord 'verblind' op onmogelijke wijze wilde vastleggen.


Wat ik zeer opvallend vind: Jan zit al afleveringen lang op Art, waagt het zelfs om zijn jokers niet in te zetten en in de aflevering dat Jan uitvalt wil de montage ons ineens doen geloven dat Jan Soundos verdenkt.  Daar geloof ik dus helemaal niks van. Jan heeft Soundos nog geen moment verdacht, houdt Art al tijden in de gaten en vertelt bij zijn afscheid aan PJ dat hij op een paard gewed heeft.  Dat paard moet volgens mij wel Art zijn. Ineens switchen naar Soundos en daar vol op inzetten.... lijkt me heel sterk.

Ergo: Jan is eruit, Jan verdenkt al heel lang Art. Art is de mol niet. De montage wil ons laten geloven dat Jan op een ander stemt dan Art.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 19:24:34 door Qper »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 4-02-2011, 18:52:28 »
Als Jan vol op Art ging (en dit geeft hij min of meer toe in de Roodshow) dan had hij echt niet af kunnen vallen volgens mij. Art is denk ik een fanatieke kandidaat met wat opzichtige zgn. molacties zodat de anderen hem gaan verdenken. Wat mij betreft deed hij dat in afl.5 wel erg veel. Foto's verpesten, niet van zijn  paard afstappen om een koker te pakken. Als hij dat allemaal expres deed vind ik hem niet echt een goede kandidaat (en ook geen mol dus misschien de volgende afvaller?). Art leek overigens oprecht verbijsterd toen Jan (een potiëntele mol van Art) eruit lag.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 4-02-2011, 20:37:43 »
Art wordt zo verdacht neergezet in de montage dat ik niet wil geloven dat hij het is. Het heeft meer de schijn van iemand die ver komt in het spel. Ik denk dat veel mensen hem niet onterecht verdenken en dat dat alleen maar gunstig is voor hem. Hij is vooral ongelooflijk aan het klungelen, zoals met die polaroids. Volgende week zien we hem aangevallen worden op zijn inbreng in de pot dus ook in de groep leeft het blijkbaar.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 4-02-2011, 22:46:26 »
Volgende week de aflevering waarin de echte mol er alles aan doet om Art verdacht te maken. Hij spreekt duidelijk zijn verdenkingen uit tegen Art, en gaat zelfs zo ver dat hij aan PJ vraagt om zijn scherm te zien. Uiteraard krijgt hij een groen scherm, waarna de hele meute zich vervolgens richt op Art  ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2011, 11:09:22 »
Ja arme Art ... not ;) Want hij wil zo graag verdacht gevonden worden. Dus Pepijn speelt mooi het spelletje mee. Ik vind hem een van de beste kandidaten ooit die echt het spel speelt, lijkt wel wat op Sebastiaan. Terwijl bijv. Soundos er alles aan doet helemaal niet verdacht te zijn (niet eens zoals Anna op een muilezel durven meegaan ;( )

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 5-02-2011, 19:05:06 »
Ja arme Art ... not ;) Want hij wil zo graag verdacht gevonden worden. Dus Pepijn speelt mooi het spelletje mee. Ik vind hem een van de beste kandidaten ooit die echt het spel speelt, lijkt wel wat op Sebastiaan. Terwijl bijv. Soundos er alles aan doet helemaal niet verdacht te zijn (niet eens zoals Anna op een muilezel durven meegaan ;( )

Tja ik weet niet. De mol uithangen kan best handig zijn ja en het is natuurlijk ook niet meer leuk als alleen de mol molt, dan is het tegenwoordig te duidelijk.
Maar vorig jaar bijv leek het wel alsof er alleen maar mollen aan het rondlopen waren - echt iedereen deed vreemde dingen. Dat is dan ook weer niet prettig om naar te kijken dus dat er een paar 'echte' kandidaten tussenzaten dit jaar (Miryanna, Jan en in iets mindere mate Soundos al hebben we daarover nog geen zekerheid), vind ik op zich wel een verademing.

Dat is wat anders dan gewoon weigeren mee te doen met opdrachten. Hoogtevrees is natuurlijk wel heel vervelend maar ook in het verleden hebben kandidaten zich daar overheen gezet als ze meededen aan de mol. Dat is toch een beetje onderdeel van het spel ook, je grenzen opzoeken.

Nu was dat bij de Puerta del Diablo nog wel enigszins begrijpelijk maar nu op die paarden dan denk ik echt, je probeert het niet eens. En inderdaad met als excuus 'anders verstier ik het'.

Ze probeert het idd niet eens en is veel te bezig met het spel in plaats van er deel van uit te maken lijkt het. Ergens zou ik het jammer vinden als zij heel ver komt omdat het niet echt interessant is om naar te kijken.

Art als kandidaat speelt het spel idd vrij fanatiek en slim, en het heeft hem al ver gebracht. Als hij het volgende week slim weet mee te spelen kan hij nog 1 of 2 kandidaten eruit spelen op die manier zolang hij zelf op de juiste mol zit of spreidt (dat wordt bij Art wel heel vaag gehouden overigens.. ook een reden om te denken dat hij misschien ver gaat komen nog).

Van mij mag hij er nog even inblijven iig, ik zie veel liever hem in het spel dan iemand als Soundos of Karin iig.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 5-02-2011, 19:54:17 »
Helemaal mee eens met bovenstaande reacties. Hij kan het gewoon niet zijn, een mol geven ze nooit zoveel aandacht volgens mij! Bovendien vliegt Jan er toch ook niet uit? Hij zat immers vanaf aflevering 2 op Art.
Wat me wel aan het twijfelen brengt is zijn manier van praten in de biecht. Het komt nep en ingestudeerd over, misschien is dat niet zo, maar ik ken zijn 'manier van praten' in andere programma's bijvoorbeeld ook niet. Dus dat vind ik lastig om over te oordelen.



Dát ingestudeerde vind ik nou ook! In Peking Express vind ik hem toch altijd een goede presentator. En dan zulke biechts zo geknutseld brengen. Het blijft raar.
Net als zijn reactie overigens als hij en Jan overblijven. Dat lachje. Ófwel hij denkt er zeker van te zijn er zelf uit te vliegen (dat dacht ik zelf in eerste instantie), ofwel hij is de mol en weet dus dat Jan er uit ligt en weet even niet wat hij met zichzelf aan moet...  ???
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 5-02-2011, 20:17:39 »
Ja hij is lastig te peilen..maar kan ook tactiek zijn als kandidaat. Het geeft in elk geval stof tot nadenken. Als hij er nou gewoon uitgaat de komende aflevering, dat zou alles een stuk eenvoudiger maken  ;)

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 5-02-2011, 22:15:12 »
Art is ook bij mij intussen mol-af. Hij komt véééél te opvallend in beeld en lijkt ook wel bij elke actie een biecht te plaatsen (en ook zelfs als er geen opdracht is).

Hij doet me qua 'verdacht zijn en ook zo willen overkomen' wat denken aan Dennis Storm van twee jaar geleden, en inderdaad ook aan Sebastiaan Labrie, maar die was leuker.

Denk wel dat hij het spel goed door heeft en ver zal komen (mss zelfs tot in de finale)
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 5-02-2011, 22:57:50 »
Ja arme Art ... not ;) Want hij wil zo graag verdacht gevonden worden. Dus Pepijn speelt mooi het spelletje mee. Ik vind hem een van de beste kandidaten ooit die echt het spel speelt, lijkt wel wat op Sebastiaan. Terwijl bijv. Soundos er alles aan doet helemaal niet verdacht te zijn (niet eens zoals Anna op een muilezel durven meegaan ;( )

Ik vind hem juist een bar slechte kandidaat! Eén van de 'taken' of beter gezegd: doelen, van een kandidaat is toch echt geld op halen. Het andere doel is: de mol ontmaskeren. 'Doen alsof je de mol bent' om anderen op het verkeerde been te zeten, is leuk om als hobby ernaast te hebben, maar mag nooit je hoofddoel zijn. Ik zou het zwaar oneerlijk vinden als hij er straks met de, door anderen gevulde, pot vandoor gaat!

Overigens vind ik hem verder wel een leuk persoon om naar te kijken en ligt hij geloof ik wel goed in de groep, maar het gaat me puur om zijn dubieuze taakopvatting.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2011, 13:41:24 »
Ja hij is lastig te peilen..maar kan ook tactiek zijn als kandidaat. Het geeft in elk geval stof tot nadenken. Als hij er nou gewoon uitgaat de komende aflevering, dat zou alles een stuk eenvoudiger maken  ;)

Goed verwoord. Ik dacht ook even dat het de afgelopen aflevering het geval was. Maar zou het toch jammer vinden als hij eruit ligt hoor, hij geeft wel leven aan de afleveringen.  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 9-02-2011, 23:18:56 »
Moet eerlijk zeggen dat ik Art samen met Pepijn het meest verdenk maar zijn blik op minuut 48:00 (zet hem op pauze bij Uitzending gemist) lijkt vrij echt. Hij is geen acteur dus als ie de mol is moet ie er zeker over na denken om acteur te worden.
When life knocks you down, fight back!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 10-02-2011, 21:15:55 »
Art vind ik wel een slimme speler. Wat mij vooral opvalt bij Art is dat hij altijd de controle wil hebben. Dat kan een extreme reactie zijn van een kandidaat maar zeker ook van de mol. Voor een deel kleurt hij deze reeks, hij komt veel aan bod. Doet regelmatig vanalles fout maar durft ook de leiding te nemen. Er zijn zoveel redenen om hem aan te duiden als Mol en toch lijkt het op .com maar niet te werken.

Dat zoveel mensen de voorbije weken van hem zijn afgestapt spreekt ook voor hem als Mol. Het sterkt mij in de gedachte dat Art 'm toch nog kan zijn. Maar het blijft een moeilijke keuze als Art je eerste verdachte was om al dan niet van hem als verdachte af te stappen.

Ik durf hem sowieso niet meer afschrijven. Als hij het niet is wacht ik rustig af tot zijn brein het begeeft en dus de foute Mol aanduidt. Het zou wel beter zijn voor mijn gemoedsrust ::zweet:: als hij nu afviel anders heb ik denk ik weer een finalist gekozen als aflevering-1 Mol, met geen enkele garantie op succes. Aan de andere kant zou het wel tof zijn als hij de finale haalt want dan is niks nog zeker en zal de twijfel over Art als Mol alleen maar rijzen. Het zou ook mooi zijn om met zijn kameraad Patrick "Joker" in de finale te staan. Mol en verliezer met hun twee in de line-up, ik zou alvast niet weten wie te kiezen. Maarja, zorgen voor later, eerst deze aflevering overleven! ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2011, 21:50:23 »
Hij kan voor mij nog steeds de mol zijn, al moet hij op dit moment de eerste plaats met Pepijn delen. Deze keer had hij wel weer wat van die 'bewuste' molacties (vierde zijstraat in plaats van derde, gekl*** met de planken) maar ik vond hem een oprechtere mol dan de vorige afleveringen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2011, 21:54:16 »
Uit het hoofdstuk "net niet kloppende anagrammen": heette dat hotel nou "Soly Mar"?
"Mol ys AR" ?

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2011, 21:58:54 »
Sol y Mar: zon en zee. Zon viel ietsje tegen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 11-02-2011, 23:11:54 »
Yes! ::boogie:: Opgelucht dat mijn Mol er nog steeds inzit. Was me dat even spannend toen ze gingen loten!

Wat zat hij weer ontzettend te klooien. Niet te doen man! Hoe hij met die plankjes bezig was, eerst beetje luisteren naar Soundos maar dan weer alles in twijfel trekken, het gaat wel op tijd hoor Art! Maar hij bleef stug doordoen, en was zelfs één van de laatsten die zich op het eindplateau begaf. Art deed zijn best om alles te laten mislukken maar 't is ‘m net niet gelukt.
Op een bepaald moment stond hij zelfs helemaal afgezonderd op één van de eilandjes lijnrecht tegenover de rest van de groep. Dat zijn zo’n beelden die je weer ver in je tunnelvisie duwen. Dat beeld dat hij daar in zijn eentje stond tegen de hele groep krijg ik maar niet weg. Moet confronterend zijn voor de Mol als hij daar de hele groep tegen zich krijgt. En Art maar alles afschuiven op Soundos, allemaal luisteren naar Soundos, ik doe het goed! Haha ze deden het volgens mij allebei fout.

Het enige jammere aan heel de zaak is dat Art al wekenlang het meest verdacht wordt op de officiële fora en site. Als jarenlange molspeurder weet ik natuurlijk ook wel dat hij het dan hoogstwaarschijnlijk niet is maar wil het nog graag eventjes geloven en twijfel zaaien. Hij heeft dan ook zo weinig bijgebracht tot de pot. Perfect alibi als mol natuurlijk. Maar misschien is hij net als kleine zuster Rita weer de perfecte Mol >:D die het uiteindelijk keihard niet is!