Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212633 keer)

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 13-02-2011, 11:05:04 »
Ja dat vind ik raar. Er zei dat er contact zou worden opgenomen. Ik verwacht dat we dat dan zien? :/ Het is nu al aflevering 6 geweest en het is nog niet duidelijk...

Nou ik vind van Patrick en Art toch echt wel dat ze dikke maatjes zijn en behoorlijk veel contact gelegd hebben.. Patrick die Art een joker geeft vlak voor de test? en later ook voorstelt om geld weg te gooien..
Wat mij betreft is er behoorlijk contact gezocht. (ja dit zou ook in de topic over Patrick kunnen staan)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 13-02-2011, 11:46:43 »
Ja maar erg duidelijk? Ik verwachtte eigenlijk dat een moment zou komen dat t scherm zwart wordt.. en dan hoor je een telefoon overgaan en langzaam fade het beeld naar een kandidaat in een hotelkamer die opneemt. Je hoort dan een gedraaide stem van de mol die vraagt of deze kandidaat de mol wilt helpen in ruil voor ....? Jokers misschien?

Maarja, misschien ook wel niet hoor maar zoiets verwachtte ik. Wat Patrick en Art doen vind ik niet een overduidelijk geval van mol zoekt kandi.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 13-02-2011, 11:47:52 »
Misschien juist daarom..
het blijft een grote mindf**** natuurlijk

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 13-02-2011, 11:51:36 »
Ja maar erg duidelijk? Ik verwachtte eigenlijk dat een moment zou komen dat t scherm zwart wordt.. en dan hoor je een telefoon overgaan en langzaam fade het beeld naar een kandidaat in een hotelkamer die opneemt. Je hoort dan een gedraaide stem van de mol die vraagt of deze kandidaat de mol wilt helpen in ruil voor ....? Jokers misschien?

Maarja, misschien ook wel niet hoor maar zoiets verwachtte ik. Wat Patrick en Art doen vind ik niet een overduidelijk geval van mol zoekt kandi.
::rofl::

Die hebben we dan helaas ook gemist bij Nadja, Joris, Anniek en Sanne.  ;D

Gewoon een 'quasi-mol' die probeert iets verder te komen.

Persoonlijk verwacht ik geen letterlijke terugkeer meer in de serie (afl 7 wordt wel erg laat nu - zou nog kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk).
Ik denk dus dat we het iets minder letterlijk moeten opvatten (zie eerdere post in Pepijn-topic).  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 13-02-2011, 14:43:25 »
Ja maar erg duidelijk? Ik verwachtte eigenlijk dat een moment zou komen dat t scherm zwart wordt.. en dan hoor je een telefoon overgaan en langzaam fade het beeld naar een kandidaat in een hotelkamer die opneemt. Je hoort dan een gedraaide stem van de mol die vraagt of deze kandidaat de mol wilt helpen in ruil voor ....? Jokers misschien?

Maarja, misschien ook wel niet hoor maar zoiets verwachtte ik. Wat Patrick en Art doen vind ik niet een overduidelijk geval van mol zoekt kandi.
Zo duidelijk zullen ze het denk ik niet meer gauw doen. Het is voor het programma toch wel beter dat alle nog in het spel zich bevindende kandidaten nog een molkans hebben. Als je het contactmoment in beeld zou brengen kan je dus sowieso iemand als molkandidaat afschrijven. Natuurlijk is dit in het verleden wel eens gebeurd, maar of ze zulke tips nog eens zouden doen betwijfel ik toch wel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 13-02-2011, 14:46:58 »
Hmm misschien dan de hulpmol ook geblurred of weet ik het? xD Maar ik ga er wel vanuit dat er iig iets duidelijks gaat gebeuren nog. Anders zou PJ niet zeggen 'de mol neemt vanzelf contact met je op'...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 13-02-2011, 14:49:41 »
Of we zien het pas in de laatste aflevering! Dat zou op zich ook wel leuk zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 15-02-2011, 00:06:02 »
Heb net eens de tweets bekeken die Art zou hebben verstuurd en eerlijk gezegd kan het nog alle kanten op als er op basis daarvan wordt beslist of hij er één van de komende afleveringen eruit gaat.

Hij heeft van 13 mei tot 2 juni welgeteld driemaal getweet en dat gebeurde op 2 juni, in een tijdspanne van enkele minuten (van 15:35:17 tot 15:40:51). Dat kan dus volgens mij zelfs tijdens de opnames gebeurd zijn. Heb ergens opgevangen dat er een Ipad beschikbaar was in het hotel waar ze verbleven dus het kan eventueel zelfs daar zijn geweest dat hij heeft getweet.

Daarna was het alweer een hele maand stil tot 2 juli wanneer hij dit zegt:
Citaat
Zo, daar ben ik weer! Na 1 maand twitterloos door het leven te zijn gegaan... Heb ik iets gemist, jongens en meisjes?!

Hij kan dus nog altijd zijn doorgegaan tot het einde van het programma, zou het zonde vinden moest het alweer weken op voorhand zijn aangekondigd.
Tja de tijd zal het uitwijzen zeker ...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 15-02-2011, 06:50:42 »
Dat is natuurlijk wel apart... Maarja ik blijf bij Art als afvaller, en anders is het jammer. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 15-02-2011, 11:11:46 »
Dat is natuurlijk wel apart... Maarja ik blijf bij Art als afvaller, en anders is het jammer. ;)

Mee eens. Ze lijken er in afl 6 al op aan te sturen.
1. 'Art is altijd de mol', 'Zit ie weer te fucken' -> Kandidaten hebben z'n spelletje door.
2. Door aan te geven dat hij deels op Jan stemde, deels op Patrick maar nu ook richting Pepijn denkt (houdt het lekker open na een exit) - suggestie van mogelijk nu al een rood scherm.
3. Er wordt nu iets meer geinvesteerd qua suggestie (want meer is het ook niet imho) richting Soundos en Anna.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 15-02-2011, 15:23:45 »
Ik houd dat twitteren niet zo bij, maar hoe zit het dan met andere kandidaten? Het kan natuurlijk dat iedereen die met de mol mee heeft gedaan een dikke maand twitterstil was omdat de productie dat geëist heeft.
Lijkt me wel zo logisch anders hebben de slimme kijkers het inderdaad wel heel snel door wie de finale halen... Helemaal met het feit dat inderdaad Pepijn's verjaardag wordt gevierd en we dus vrij precies kunnen uitrekenen wanneer de opnames zijn geweest.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 16-02-2011, 18:06:23 »
Denk wel dat ze inderdaad een verbod krijgen, zo heeft Hanna zich ook moeten inhouden heb ik hier op het forum al gelezen.

Voor de geïnteresseerden, heb even een screenshot gemaakt van Arts tweets rond die tijd. Voor, tijdens en na het programma. Is niet echt veelzeggend, wat alle waarzeggers ook mogen beweren.

Heb trouwens nog meer dingetjes gevonden die wijzen in de richting van Art, later meer ... ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 16-02-2011, 23:11:04 »
Gisteren heb ik aflevering één nog eens gekeken, en heb er eens op gelet of ik een paar verborgen hints te pakken kon krijgen. Heb ook enkele dingen opgeschreven over de anderen maar die hou ik voor later, want nu hij toch door het halve forum ‘game over’ wordt verklaard zal ik nog eens een poging wagen om Art verdacht te maken. Morgen is het misschien te laat dus op hoop van zege.

Dus hij komt erg relaxed binnen in de bus. En waar valt mijn oog plots op? Op zijn polsband. Het zal ongetwijfeld al aan bod zijn gekomen maar ik vind het nergens terug. Wat is er nu zo speciaal aan die onnozele polsband? … hoor ik jullie al denken.

Ja hoor, die is nl. versierd met een kruis in een cirkel (10). Daarbij steekt hij ook nog eens zijn wijsvinger (1) uit terwijl hij de instructie-envelop vastheeft. Geldt dat nog van die x=10? Want dan kan hij hier simpelweg 11 hebben uitgebeeld. Mol 11!

Nu, in dezelfde aflevering neemt bij de vuurwerkopdracht hij de rol van verzender op zich. Hij mag op de knopjes drukken met Soundos. En rara welke knop duwt hij als eerste in? Nr. 1, met alweer diezelfde polsband om. Waarmee hij dus meteen weer 11 vormt als je zijn polsband meerekent. Weird!

Geen idee maar wat ik ermee moet maar tijdens deze opdracht komt hij ook specifiek in beeld als hij aan Soundos vraagt: Wat zijn de kleuren van letter A? Het antwoord luidt Blauw Blauw. Toch een beetje toevallig dat net hij om te beginnen letter A gaat ingeven. Nu mogen jullie nog eens raden welke cijfercombinatie achter Blauw Blauw schuilgaat? Juist ja, 1 en 1 … Freaky (De A kan natuurlijk ook op Anna slaan, maar zij had wel niet zo’n gekke polsband, waardoor die letter veel sterker richting Art wijst.) Het opvallende is dat hij dat ding enkel draagt in aflevering 1, de rest van de reeks heeft hij telkens dezelfde polsband om maar die is heel verschillend van die eerste. En dan komt de hint “Zoek de verschillen, vind de Mol’ weer handig van pas.

Haha hopeloze hint I know. ’t Is ook maar een los idee dat door mijn hoofd flitste toen ik het zag. 't is te hopen dat hij er nu niet keihard uitvliegt morgen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 23:50:15 door feniks »

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 16-02-2011, 23:15:51 »
Ik vind het leuk bedacht maar ik snap er niks van  ::rofl::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 17-02-2011, 18:28:03 »
Laatst stond er bij geschiedenis 'Art. 11' op het bord. Ik dacht 'het is toch niet waar! ::oink::' Maar de les daarna stond er 'Executee' dus toen was het weer goed. ;)

Ik dacht laatst trouwens ook ergens op de grond in een vlekkenpatroon 'Pepijn' te zien staan. Ben ik gek?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 17-02-2011, 18:29:58 »
nee, alleen maar wat verward ;D

Ik las net op twitter dat Art eruit gaat.

ownee dat was mijn eigen tweet ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 17-02-2011, 19:36:18 »
Misschien hoort dit eerder thuis in het topic van afl. 1 maar tijdens het terugkijken van die eerste aflevering hoorde ik Art dit zeggen, vond ik echt opvallend:

Nadat de groep te horen krijgt dat ze een busrit hebben gemaakt samen met de Mol:
Citaat van: Art
Wat een stelletje klunzen zijn wij, jeetje.

Toen hij terugkwam van zijn eigen parcours op de vrijstellingsroute:
Citaat van: Art
Stelletje egoïsten zijn jullie zeg.

Gewoon dat hij eerst na opdracht 1 "wij" zegt (benadrukt het groepsgevoel), en later bij het einde van de aflevering geeft hij iedereen een uitbrander en isoleert hij zichzelf door de groep "jullie"/"bende egoïsten" te noemen (terwijl hij zelf handelde uit eigenbelang). Die tegenstrijdigheid is toch op zijn minst raar te noemen.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 17-02-2011, 22:02:21 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Echt grappig Moedermol!

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 17-02-2011, 22:07:36 »
Ze brengen art en zijn molacties zo duidelijk in beeld, het zou te overduidelijk zijn als hij t zou zijn. Ik denk dat ze de kijkers ermee in de war willen brengen en dat hij dan in de finale zit, maar dan als winnaar/verliezer..Zodat veel kijkers dan geschokt zullen zijn ofzo.
(post ik nou iets dat al veel vaker is opgemerkt? Hopelijk niet.. ::) )

Offline Riannetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 17-02-2011, 22:17:52 »
Stond er nou You op de spijkerbroek van Art? Bij de vulkaan?
Zou dit een hint zijn? Het is niet iets wat je dagelijks op een spijkerbroek ziet...
Heeft iemand er een screenshot van toevallig?

edit: screenshot is gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2011, 22:38:14 door Riannetje »