Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212599 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 18-02-2011, 22:12:00 »
Waarom zou er niet een keer een overduidelijke mol mogen zijn? Doordat het allemaal overduidelijk is heb je wel voor mekaar dat hij door niet al te veel mensen meer als hoofdverdachte wordt gezien...
Wat een heerlijke (schijnbare?) paradox!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 18-02-2011, 22:42:41 »
een schijnbare schijnbare tegenstelling ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2011, 23:39:29 »
En dat maakt het nou juist zo mooi  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 18-02-2011, 23:44:15 »
Waarom zou er niet een keer een overduidelijke mol mogen zijn? Doordat het allemaal overduidelijk is heb je wel voor mekaar dat hij door niet al te veel mensen meer als hoofdverdachte wordt gezien... (Dat is nu dus duidelijk Patrick) en is dat uiteindelijk niet wat de mol wil? Ik zou het wel een stunt vinden mocht hij de mol zijn...

Is dat zo? Ik dacht juist constant te horen dat op twitter en dergelijke voornamelijk Art als mol werd getipt en dat dit forum redelijk alleen stond als roepende voor Patrick.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 19-02-2011, 00:00:21 »
Is dat zo? Ik dacht juist constant te horen dat op twitter en dergelijke voornamelijk Art als mol werd getipt en dat dit forum redelijk alleen stond als roepende voor Patrick.

Klopt hoor. Op NL is Patrick nu verdachte no.4. Alleen Soundos staat lager. Art staat al vanaf het begin van de serie heel ver bovenaan als topverdachte.
De oud-mollen in De Madiwodovrijdagshow zeggen allemaal dat Karin de mol is. Althans dat lees ik hier op het forum, ik heb het niet zelf gezien.
Al met al wordt Patrick niet zo heel erg verdacht, behalve hier dan.

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 19-02-2011, 00:59:29 »
Waarom zou er niet een keer een overduidelijke mol mogen zijn? Doordat het allemaal overduidelijk is heb je wel voor mekaar dat hij door niet al te veel mensen meer als hoofdverdachte wordt gezien... (Dat is nu dus duidelijk Patrick) en is dat uiteindelijk niet wat de mol wil? Ik zou het wel een stunt vinden mocht hij de mol zijn...
ik zou 't best leuk vinden als art de mol is, hij is grappig :P maarja..
Eerst wist ik zeker dat het art was, maar toen vond ik hem steeds opvallender doen. Daarna was ik er zeker van dat het pepijn was en nu begin ik patrick erg te verdenken..
Dit jaar is t moeilijk vind ik  :-\\
(vorig jaar vond ik t ook niet al te makkelijk maar wel ietsje makkelijker dan dit jaar :P )

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 19-02-2011, 01:06:01 »
Lees dat Sisyphos in de onderwereld "TARTARTOS" die steen omhoog moest zien te krijgen....

Da's 2 x ART...
En ik wil dat zo graag niet...
Nu Peppie eruit is schrik ik wakker van Art, en heb mijn slaap nodig! ;)
Wil niet dat hij de Mol is, toch vind ik de link ri. Griekse mythologie wel mooi.
Maar hij is wel erg mollerig...te...m.i.
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 19-02-2011, 01:38:42 »
Lees dat Sisyphos in de onderwereld "TARTARTOS" die steen omhoog moest zien te krijgen....

Da's 2 x ART...
En ik wil dat zo graag niet...
Nu Peppie eruit is schrik ik wakker van Art, en heb mijn slaap nodig! ;)
Wil niet dat hij de Mol is, toch vind ik de link ri. Griekse mythologie wel mooi.
Maar hij is wel erg mollerig...te...m.i.

Stil maar...het is Tartaros, niet Tartartos. Zit nog wel 2x Art in, maar toch anders. Het is meer 2x rat en een os  ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 19-02-2011, 02:19:26 »
Stil maar...het is Tartaros, niet Tartartos. Zit nog wel 2x Art in, maar toch anders. Het is meer 2x rat en een os  ;)
Tureluurs, waar zou ik zijn zonder jou? :) Dank!
2x Rat en een os stelt me enigszins gerust ;)
Ik vergis me -wederom eens- in een T te veel,
Verkeerd overgenomen...grrrrrrrr.
Die Mol nekt me nog vandaag of morgen! Haha, je hebt zo gelijk...maar toch...;(
Begrijp ik goed dat ik rustig kan gaan slapen? :)
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 19-02-2011, 02:32:01 »

Begrijp ik goed dat ik rustig kan gaan slapen? :)


Doe maar, slaap lekker, ik ga dat in ieder geval nu doen  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 19-02-2011, 02:36:07 »
Truste, en dank...ga dromen over alles behalve Griekse mythologie en Dona Nobis Pacem, hoe mooi ook :)

B.v. over blomkes op een muur schilderen of een potje voetballen in de regen...zucht..:)
Omnia vincit amor

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 19-02-2011, 17:45:42 »
Tja.. Zitten we alleen nog met een gevalletje 'Jan'.  ;)
Hoe verklaar je dat..? Die stemde consequent op Art, afleveringen lang..
Weten we dat wel zeker? Ik kan me niet herinneren dat hij ook maar een keer heeft gezegd op wie hij zat.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 19-02-2011, 17:59:25 »
^Bij de molboekjesopdracht antwoordde hij dat de Mol een geldloper was in de sniperopdracht en dat werd goedgerekend. En behalve Jan zelf was alleen Art geldloper.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 19-02-2011, 18:30:27 »
O, dat is redelijk overtuigend inderdaad. Dan moet ik misschien toch eens op zoek naar een andere mol.
Toch zag ik dit vandaag op de .nl site:

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 21-02-2011, 20:31:55 »
volgens mij is hij gewoon de mol... doet zo verdacht..

helemaal in die touwen zo moeilijk bewegen maar eh karin zou ook k unnen en soulos ook..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 22-02-2011, 17:50:01 »
Waarom zou er niet een keer een overduidelijke mol mogen zijn? Doordat het allemaal overduidelijk is heb je wel voor mekaar dat hij door niet al te veel mensen meer als hoofdverdachte wordt gezien... (Dat is nu dus duidelijk Patrick) en is dat uiteindelijk niet wat de mol wil? Ik zou het wel een stunt vinden mocht hij de mol zijn...
Het is in ieder geval duidelijk dat Art een mol is:
- Hij brengt geen geld in
- Hij zorgt ervoor dat opdrachten mislukken
- Hij geeft (te ?) openlijk simpele hints.
Maar wie is er nou meer een mol: de kandidaat die ich verdacht opstelt, en bovenstaande rijtje afwerkt, of de door de spelleiding aangewezen mol, die zogenaamd opdrachten moet doen mislukken, maar wel en passant 3000 euro verdient voor de pot  (Karin).
Kortom: Al is Art niet de mol, is hij toch een mol. ::jaja::
en inderdaad: we hebben al zoveel typen mollen gehad, de overduidelijke mol hebben we nog niet meegemaakt. Zeker als het motto ditmaal is: iets is wat het lijkt.
Maar voor de iets minder fanatieke kijker (en dat zijn er ook heel veel) zou dit te flauw voor woorden zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2011, 17:52:18 door Muldvarpen »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 22-02-2011, 17:56:13 »
als art de mol is dan vraag ik me echt af hoe slecht Jan zijn huiswerk wel niet heeft gedaan :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 22-02-2011, 22:24:33 »
Heb vandaag in het Soundos-topic hetzelfde gelezen, heb dus ook maar een poging ondernomen om de radio-hints aan Art te koppelen.

't Is me aardig gelukt en heb niet eens lang hoeven nadenken, alleen met de laatste twee kan ik nog niks:

  • 'Ten eerste': Arts naam wordt als eerste ingevuld tijdens executie #1, hij komt ook als eerste voorbij in de leader.
  • 'Tien jokers': Hij is volgens mij tot nu toe de enige die in totaal tien jokers heeft verzameld, al dan niet gekregen, afgestaan of zelf verdiend. 5 bij vrijstellingsroute, 2 gekregen van patrick en 3 bij het jokerspel.
  • 'Aannemen': Hij neemt een joker aan van Patrick.
  • 'Rooksignaal': Art zat in de witte bus die helemaal gemold werd door Miryanna waardoor die helemaal ging roken.
  • 'Eerst vragen": Hij stelt regelmatig vragen vooral bij het begin van een opdracht, zowel aan PJ als aan de kandidaten alvorens tot actie over te gaan. Mooie voorbeelden hiervan, bij het herverdelen van de koffers vraagt hij PJ: "Is het of alle koffers of niets?"
    Een andere keer, alvorens het aflopen van de vulkaan: "Echt iedereen moet ervan af?"
    En dat is nog meer voorgevallen. Hij lijkt de kandidaat die altijd weer om duidelijkheid vraagt.
  • 'En dan': ... ?
  • 'Oh, oh, oh, oh, oh': Het enige dat ik tot nu toe kan bedenken is dat hij redelijk geschokt leek toen Pepijn bijna van die touwbrug viel.

Et voila, hopelijk kan iemand hier iets mee. Klinkt al veel aanneemlijker dan het lijstje van Soundos vind ik zelf. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2011, 22:34:56 door feniks »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 23-02-2011, 00:27:29 »
    Heb vandaag in het Soundos-topic hetzelfde gelezen, heb dus ook maar een poging ondernomen om de radio-hints aan Art te koppelen.

    't Is me aardig gelukt en heb niet eens lang hoeven nadenken, alleen met de laatste twee kan ik nog niks:


    • 'Oh, oh, oh, oh, oh': Het enige dat ik tot nu toe kan bedenken is dat hij redelijk geschokt leek toen Pepijn bijna van die touwbrug viel.



    In cryptogrammen betekent O vaak 0 (nul) oftewel niets.

    De hint zou kunnen zijn : niets, niets, niets, niets, niets, slaande op de hoeveelheid geld die Art heeft binnengebracht.

    Offline Tsubasa

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
    Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
    « Reactie #319 Gepost op: 23-02-2011, 16:08:17 »
    Heeft Art eigenlijk nog jokers overgehouden van de 3 die hij kreeg afgelopen aflevering?
    De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!