Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212234 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #360 Gepost op: 27-02-2011, 23:22:03 »
Ik denk dat Art in een heel vroeg stadium doorhad wie de mol was. En toen besloot zo verdacht mogelijk te worden, zonder al te veel geld te verspelen. Hier en daar verziekt hij 250 euro, maar het grote geld pakt hij wel. Denk maar aan dat gedoe met die planken en eilandjes, dat had hij gemakkelijk kunnen verzieken.

Leuke theorie. Ik heb wel eens gedroomd dat ik aan WIDM meedeed en ik speelde precies zoals jij omschrijft  :P . Als je gelijk hebt doet Art het wel slecht, want hij wordt niet verdacht.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #361 Gepost op: 28-02-2011, 15:07:13 »
Trust nodbody dat is wat Art ingesproken heeft maar betekent dat hij de mol is ik betwijfel het denk toch nog altijd dat het Patrick is. ::jaja::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #362 Gepost op: 28-02-2011, 15:11:11 »
Trust nodbody dat is wat Art ingesproken heeft maar betekent dat hij de mol is ik betwijfel het denk toch nog altijd dat het Patrick is. ::jaja::
...Horace...
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #363 Gepost op: 28-02-2011, 23:42:25 »
En ik twijfel er ook sterk aan of Horace de mol is  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #364 Gepost op: 1-03-2011, 10:30:24 »
In feite zou je het als mol als volgt kunnen doen: vanaf de eerste opdracht verziek je alles zo veel mogelijk. Je laat de anderen struikelen, enzovoort.  Dat de anderen gelijk vanaf de eerste actie weten dat jij de mol bent, jammer dan...

Dat zou niet erg leuk zijn, en het is zoals de Avro het bedoeld heeft, toch? Toch is dit wat Art bijna aan het doen is. Het is verre van subtiel. Dus denk ik: Art is de mol niet.

Ze bepreken van tevoren met alle deelnemers of ze de mol willen zijn. Daarna spreken ze met de mol kandidaten: hoe zou jij het aanpakken als je de mol wordt? Dan wordt de beste gekozen. Ik kan me niet voorstellen dat ze, als Art heeft gezegd dat dit zijn aanpak zou worden, voor hem gekozen zouden hebben.
 :o

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #365 Gepost op: 1-03-2011, 10:38:13 »
Ik hoop echt dat Art niet de mol is.

Voor mij is hij een stuiterende ADHDer, af en toe leuk, maar ook irritant op de voorgrond zijn.

Misschien is dit inderdaad zijn spel en wordt het enorm vergroot, maar leuk vind ik het niet meer.

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #366 Gepost op: 1-03-2011, 10:39:26 »
Hij praat inderdaad af en toe wel erg kinderlijk. Vorige aflevering: en toen gingen we met boten en wraaw en golven en water enzo ::oink::

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #367 Gepost op: 1-03-2011, 18:35:16 »
Ik hoop echt dat Art niet de mol is.

Voor mij is hij een stuiterende ADHDer, af en toe leuk, maar ook irritant op de voorgrond zijn.

Misschien is dit inderdaad zijn spel en wordt het enorm vergroot, maar leuk vind ik het niet meer.

Vind het echt bizar dat er zoveel zich irriteren aan Art. Vind hem een toffe spontane speler die het spel goed speelt. Hoop sowieso dat hij de finale haalt!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #368 Gepost op: 1-03-2011, 20:30:47 »
Tja, de één ergert zich aan Art en de ander aan Soundos. En ik snap dan weer niet wat er mis is met Soundos.
The British are not impressed.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #369 Gepost op: 1-03-2011, 20:43:50 »
Soundos is voor mij de leukste van het hele stel.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #370 Gepost op: 1-03-2011, 20:50:11 »
Soundos is voor mij de leukste van het hele stel.

Jep! En Art de knapste  ::jaja:: ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #371 Gepost op: 1-03-2011, 21:52:32 »
Tja, de één ergert zich aan Art en de ander aan Soundos. En ik snap dan weer niet wat er mis is met Soundos.
Met Soundos zelf is niks mis. Het is gewoon een leuke meid. Alleen haar reacties tijdens de interviews vind ik regelmatig overdreven en daardoor irritant.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #372 Gepost op: 2-03-2011, 14:24:49 »
Ik denk dat Art in een heel vroeg stadium doorhad wie de mol was. En toen besloot zo verdacht mogelijk te worden, zonder al te veel geld te verspelen. Hier en daar verziekt hij 250 euro, maar het grote geld pakt hij wel. Denk maar aan dat gedoe met die planken en eilandjes, dat had hij gemakkelijk kunnen verzieken.

Maar onderschat Soundos niet. Die zat volgens mij nog eerder op de mol (Patrick imo) en gaat winnen. Ik ben trouwens vreselijk benieuwd naar die confrontatie tussen Art en Soundos, waar we in het voorfilmpje al wat van te zien kregen.

Mijn einduitslag: Patrick de mol, Art verliezer, Soundos winnaar.

Als Karin na huis gaat denk ik dat ook. Maar ik heb sterk het gevoel dat Patrick wel is na huis zou kunnen gaan, maar omdat ik hem meer verdenk dat Art kies ik voor Art na huis. Ik denk denk dat Soundos De winnaar is en anders de mol. In dat geval verliest Karin en is Patrick de winnaar en als hij vertrekt Art de Winnaar. Art zit op Soundes of Patrick.

Art weg > Karin de Mol, Patrick verliezer, Soundos Winnaar
Patrick weg > Karin de mol, Art de verliezer, Soundos Winnaar
Patrick weg > Soundos de mol, Art de verliexer, Karin Winnaar
Karin weg > Patrick de mol, Art verliezer, Soundos Winnaar.
Art weg > Patrick de mol, Karin de verliezer, Soundos winnaar
Patrick weg > Soundos de Mol, Karin de verliezer, Art Winnaar
Patrick weg > Art de Mol, Karin de verliezer, Soundos winnaar
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 14:33:50 door Pierce_Brosnan »

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #373 Gepost op: 2-03-2011, 14:33:07 »
Het is inderdaad een beetje raadselachtig dat Karin er nog in zit. Je kan best dommig zijn, maar daar haal je eigenlijk normaal gesproken deze fase van het spel niet mee. Als je haar hoort snapt ze het spel nog maar amper en zit ze elke week op iemand anders... Dat is toch vreemd.
Ik ben het met je eens dat Karin er nu uit moet. Als dat niet gebeurt, zou ik mijn mening wel eens bij kunnen stellen over wie de mol is.

De afvalrondes zeggen inmiddels niet zo veel meer over wie de mol is. De vragen worden steeds persoonlijker nu, en het is heel goed mogelijk dat iedereen op dezelfde mol zit maar er toch steeds iemand fouten maakt in de executie of te langzaam is.

Ik lees vaak '*** kan de mol niet zijn, want *** zat op hem en die is eruit', maar dat zegt echt steeds minder nu. Daar kun je nu geen conclusies meer uit trekken denk ik. Vragen als 'waar is de mol bang voor?'moet je maar net weten, ook al zit je op de goede mol. Voor ons kijkers wordt het dus moeilijker.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #374 Gepost op: 2-03-2011, 17:03:43 »
is nog niemand het volgende in de promo opgevallen:
wie krijgt contact...
patrick in beeld met envelop op boot
soundos in beeld met envelop op boot
karin in beeld met envelop op boot
... met de mol?

waarom zien we art niet?
omdat hij de mol is en dus geen contact heeft met zich zelf?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #375 Gepost op: 2-03-2011, 17:15:23 »
Tja, de één ergert zich aan Art en de ander aan Soundos. En ik snap dan weer niet wat er mis is met Soundos.
ik vind ze allebei leuk :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #376 Gepost op: 2-03-2011, 18:12:07 »
is nog niemand het volgende in de promo opgevallen:
wie krijgt contact...
patrick in beeld met envelop op boot
soundos in beeld met envelop op boot
karin in beeld met envelop op boot
... met de mol?


Ik heb zo'n voorgevoel dat niemand gaat weten wie er contact krijgt met de mol. Ik verwacht dat er meerdere jokers ingezet zijn (Art en Patrick) en dat de mol vervolgens gaat loten wie met hem contact krijgt.

De mol zal contact opnemen met 1 van de 3 andere kandidaten en de overige 2 krijgen contact met elkaar.

Hierdoor krijgt bijvoorbeeld Patrick een ontmoeting met Karin en Art een ontmoeting met Soundos. Echter weer niemand (behalve de mol) of hij hierbij daadwerkelijk aan de mol gekoppeld zal zijn.


Zoiets verwacht ik althans....

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #377 Gepost op: 2-03-2011, 18:21:35 »
Zoiets verwacht ik althans....
Dit is het meest waarschijnlijke. Ik ga hier ook van uit.

Dit is overigens wel interessant. Aangezien de Mol kiest wie er contact met hem krijgt, betekent dat dat zij die hebben aangegeven géén contact met de Mol te willen, dus niet door de mol gekozen kunnen worden. Zij komen dus in een tweetal met iemand die zeker weten niet de Mol is. Dus de kandidaten die géén contact willen, kunnen één verdachte sowieso afstrepen - namelijk degene met wie ze contact krijgen. Maar de kandidaten die wél contact willen, kunnen niets met zekerheid zeggen - ze kunnen uitgeloot zijn en dan zitten ze bij de Mol in het tweetal, of ze vissen achter het net en zitten niet bij de Mol. Alleen kunnen ze dat niet weten.

Níet contact willen opnemen blijkt dus gunstiger. Althans, onder de aanname dat Qper gelijk krijgt 8)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #378 Gepost op: 2-03-2011, 18:57:07 »

Dit is overigens wel interessant. Aangezien de Mol kiest wie er contact met hem krijgt, betekent dat dat zij die hebben aangegeven géén contact met de Mol te willen, dus niet door de mol gekozen kunnen worden. Zij komen dus in een tweetal met iemand die zeker weten niet de Mol is. Dus de kandidaten die géén contact willen, kunnen één verdachte sowieso afstrepen - namelijk degene met wie ze contact krijgen. 

Daar kun je als kandidaat ook niet van op aan, want iedereen kan wel voor "geen contact" hebben gekozen, en dan kun je dus alsnog met de mol contact hebben. En daarnaast, hoe kun je weten of dit contact ook het contact is dat de mol bedoelt. Voor hetzelfde geld krijgen degenen die contact willen schriftelijk of telefonisch een aanwijzing, dus als je geen contact wilde kun je niet iemand zomaar gaan afstrepen omdat je gepaard bent met die persoon, simpelweg omdat je geen flauw idee hebt wat het contact zal inhouden. Daarnaast is er nog de optie dat degene die geen jokers meer had, ook geen aanbod van de mol heeft gehad. Die weet gewoon van niks. Dat lijkt niet eerlijk, aan de andere kant, wie jokers bewaard heeft, heeft eerder een risico genomen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #379 Gepost op: 2-03-2011, 21:17:12 »
Hoe het gaat lopen weet ik niet, maar dat laatste kan volgens mij niet waar zijn, want Soundos wist van het contactgebeuren terwijl ze zelf geen jokers meer had.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?