Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212245 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 5-03-2011, 19:14:10 »
Ik heb het joker mysterie van Art opgelost. Het joker overzicht rechtsboven in beeld klopt dus niet.

Art zegt namelijk dat hij in aflevering 4, in de biecht, nog twee jokers heeft. Dit is niet waar.
Hij heeft dan namelijk nog maar één!!!
(Dit verteld hij nadat Patrick hem één joker heeft gegeven.)
(Verderop in aflevering krijgt hij nog één joker van Patrick bij de test.)

In aflevering 3 zet hij namelijk een joker in, maar komt dit verder niet heel erg goed in beeld en Art verteld het zelf ook niet in de biecht. Zie bijlage voor een shot van de test van Art waarin je een stuk van een joker ziet.

Het overzicht wordt dan:
Aflevering 1 > Art pakt 5 jokers waar één voor Jan is. (Totaal 4)
Test: Art zet twee jokers in.

Aflevering 2 > Art heeft nog twee jokers
Test: Art zet geen jokers in.

Aflevering 3 > Art heeft nog twee jokers
Test: Art zet één joker in!!!!

Aflevering 4 > Art krijgt twee jokers van Patrick
Art zegt dat hij daarnaast nog twee jokers heeft!
Hij liegt, want hij heeft er nog maar één
Test: Art zet twee jokers in

Aflevering 5 & 6 > Art heeft nog één joker
Test: Art zet geen jokers in

Aflevering 7 > Art wint 3 jokers  (Totaal 4)
Test: Art zet twee jokers in

Aflevering 8 > Art heeft nog twee jokers
Test: Art zet één joker in

Aflevering 9 > Art heeft nog één joker
Test: Art zet één joker in

Aflevering 10 > Art heeft GEEN jokers meer!!!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 5-03-2011, 19:55:42 »
Aflevering 7 > Art wint 3 jokers  (Totaal 4)
Test: Art zet twee jokers in

Ik vond het overzicht ook niet zo duidelijk vooral bij de jokers van afl. 6 naar 7. In het overzicht staat bij einde afl. 6 2 jokers en bij begin afl 7 0 jokers. Geen idee waar de jokers dan gebleven zijn. Met jouw overzicht heb ik in ieder geval de jokers terug gevonden. 1 joker is ingezet en aan het begin van afl 7 had Art dus nog gewoon een joker en klopt het overzicht gewoon niet.

Het heeft even geduurd, maar er lijkt nu toch antwoord op mijn gestelde vraag te zijn gekomen.  :)

Offline mikevd0106

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #402 Gepost op: 5-03-2011, 20:44:52 »
Terugkomend op wat ik net schreef: zie aflevering 8, vanaf 02.40.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 5-03-2011, 21:49:14 »
Is het volgende iemand opgevallen? In aflevering 8 zegt Art dat Pepijn (die net weg was) 'niet de goede Mol gevonden had'. Daarna lijkt hij te wijzen naar zichzelf, heel vluchtig.


Kandidaten krijgen ook wel eens te horen of ze verdacht worden. Misschien is hem verteld dat Pepijn er op hem is uitgevlogen en vond hij dat wel komisch.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 6-03-2011, 10:41:09 »
Kandidaten krijgen ook wel eens te horen of ze verdacht worden. Misschien is hem verteld dat Pepijn er op hem is uitgevlogen en vond hij dat wel komisch.
Kandidaten krijgen dit volgens mij nooit tijdens de serie te horen hoor. Zou hem veel voordeel opleveren t.o.v. de andere kandidaten...

Art is volgens mij niet de mol, maar wordt wel de winnaar.

Waarom?
Volgens mij zit Art al vanaf aflevering 1/2 op de juiste mol (ik denk Patrick). Zou me niet eens verbazen als hij misschien Patrick wel in de bus heeft zien zitten (alhoewel ik nog altijd niet echt verwacht dat de mol ook daadwerkelijk in de bus zat)...
Je ziet hem dan ook al heel snel een verbond sluiten met Patrick om samen naar de finale te komen. Handig, want op die manier krijgt hij natuurlijk veel info over zijn mol...

Art is kennelijk zo zeker van zijn zaak, dat hij overdreven veel mollenstreken uit haalt, om de andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Vind zelf dat hij hiermee erg ver gaat, tegen het irritante aan, maar kudos voor hem: het werkt wel zeer goed (Jan eruit, Anna eruit)...

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 6-03-2011, 10:46:24 »
Ik deel de mening dat Art in een heel vroeg stadium wist wie de mol was. Al ben ik bang dat Patrick het gewoon tegen hem heeft gezegd toen ze eenmaal vriendjes waren...
Toch is Soundos ook zeker een mogelijke winnaar, die zat namelijk ook al en een zeer vroeg stadium op Patrick, en is veel slimmer dan de andere deelnemers denken...

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 9-03-2011, 21:22:12 »
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 9-03-2011, 21:33:55 »
Volgens mij zit Karin ook nog vol op hem, dus dan vliegt zij er begin afl 10 uit (wat ook klopt met de testtheorie :P ).
In de interviews bij aflevering 10 zegt Karin dat ze niet op Art zit maar op Patrick. Sterker nog: 'haar Mol' Patrick deed bij de bomenopdracht precies alles wat ze voorspeld had.

Dus mocht Karin er idd als volgende uitgaan - en daar lijkt het op -, dan:
- heeft Karin de goede Mol te pakken, maar heel veel pech en sneuvelt ze op tijd o.i.d.
OF
- is Patrick de Mol niet maar toch Art (op wonderbaarlijke wijze, aangezien er mensen uit zijn gegaan die op Art zaten)

?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #408 Gepost op: 9-03-2011, 21:54:01 »
Waarom zou Karin eruit gaan? Ik zie geen harde bewijzen dat Karin de volgende afvaller is.
Mijn pool is toch al verloren dus ik heb Art als afvaller.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #409 Gepost op: 9-03-2011, 22:12:22 »
Waarom zou Karin eruit gaan? Ik zie geen harde bewijzen dat Karin de volgende afvaller is.
Mijn pool is toch al verloren dus ik heb Art als afvaller.
Nee, harde bewijzen zijn er pas als iemand weer een trailer lekt, maar laat dat maar alsjeblieft niet meer gebeuren. :P

Naast de welbekende testvragentheorie, die op Karin als volgende afvaller duidt, vind ik ook dat Karin in het interviewfilmpje erg klinkt alsof ze er toch uit gaat. Ze zegt 'mijn mol Patrick deed alles wat ik voorspeld had, dus ik dacht dat ik niet zou afvallen'. In mijn hoofd hoorde ik er gelijk achteraan "maar dat gebeurde dus toch".
Geen hard bewijs, daarom zei ik ook 'het lijkt er op', maar het vermoeden is bij mij wel heel sterk.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 9-03-2011, 22:18:33 »
Helemaal mee eens Jayne. Ik had diezelfde indruk van Karin's uitspraken. Morgen weten we het...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 10-03-2011, 00:30:20 »
In de interviews bij aflevering 10 zegt Karin dat ze niet op Art zit maar op Patrick. Sterker nog: 'haar Mol' Patrick deed bij de bomenopdracht precies alles wat ze voorspeld had.

Ik zag  net even de trailer voorbij komen. Karin (geloof ik) gaf in de preview aan dat de mol wel geen geld zou pakken. Art geeft in de trailer van afl 10 aan dat hij probeerde het geld te pakken zodat Patrick dat niet zou doen.

Mogelijk hebben alle drie - Art, Soundos en Karin - dit geantwoord en aan het feit dat beide mannen op de grond liepen mogen we afleiden dat iig de meerderheid heeft aangegeven dat de mol op de grond zou zijn (van Soundos en Karin lijkt dit op basis van uitspraken zeker).

Goede kans dus dat iig 2 vd 3 antwoorden die gegeven zijn hetzelfde waren, en dat het dus echt op kennis en/of tijd aangekomen zal zijn. Karin heeft daar wel een nadeel in zekere zin omdat Soundos al langer op Patrick zit en Art en Pat zo 'close' zijn.  ::)

Citaat
Dus mocht Karin er idd als volgende uitgaan - en daar lijkt het op -, dan:
- heeft Karin de goede Mol te pakken, maar heel veel pech en sneuvelt ze op tijd o.i.d.
OF
- is Patrick de Mol niet maar toch Art (op wonderbaarlijke wijze, aangezien er mensen uit zijn gegaan die op Art zaten)

?

Tja. Ik zie het gewoon niet eerlijk gezegd, vwb optie 2 net zomin als jij denk ik? (hoewel ik onderhand een alternatief voor Pat erg welkom zou vinden  ::tandpastasmiley:: )

Vooral het feit dat ze suggesties hebben gedaan omtrent Jan's exit op Soundos en onduidelijk/ wazig zijn gebleven over op wie Anna zat op het einde versterkt dit.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 11-03-2011, 00:35:56 »
Tijdens de laatste test moest Art lachen om een vraag. De vraag die toen in beeld kwam, was "Wie is de Mol?".

Verdacht of montagewerk?

Verder blijf ik op Art zitten, hij heeft amper geld binnengehaald, maar het is er zo dik opgelegd.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 11-03-2011, 02:37:53 »
Art is in vele opzichten een betere mol geweest dan Patrick of hij het straks nou officieel blijkt te zijn of niet.
Zowel qua het niet-binnenhalen van geld, als het uitvoeren van de Mol-rol tijdens opdrachten. Door bijvoorbeeld als geldloper te fungeren tijdens de boobytrapopdracht. Of door als enige de hotelkamersleutel te vinden en te ontsnappen. Held! Maar daarmee wel saboteren. Echt posities die de Mol zou willen hebben. Maar ja...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 11-03-2011, 03:08:36 »
Art is in vele opzichten een betere mol geweest dan Patrick of hij het straks nou officieel blijkt te zijn of niet.
Zowel qua het niet-binnenhalen van geld, als het uitvoeren van de Mol-rol tijdens opdrachten. Door bijvoorbeeld als geldloper te fungeren tijdens de boobytrapopdracht. Of door als enige de hotelkamersleutel te vinden en te ontsnappen. Held! Maar daarmee wel saboteren. Echt posities die de Mol zou willen hebben. Maar ja...

Maar toch zou Art meer geld in het laatje hebben gebracht als mol dan Patrick, doordat Art in aflevering 4 in de verliezende bus zat.
Patrick heeft nu aan het eind van deze serie toch nog meer geld uit de pot gehouden/gehaald dan Art.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 11-03-2011, 03:13:04 »
Aangezien die bussen kapot gingen, kun je die opdracht eigenlijk niet meenemen in de overweging wie er meer geld binnen heeft gehaald. De Mol heeft daar geluk of pech gehad, de tijd zal het leren.

Offline henkj

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 11-03-2011, 12:53:18 »
Ik denk dat Art de mol is.

Groeten,

henkj

 ::zwaai::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 11-03-2011, 13:54:55 »
Tijdens de laatste test moest Art lachen om een vraag. De vraag die toen in beeld kwam, was "Wie is de Mol?".
Dat viel mij ook op ja. Ik interpreteerde het echter alsof de lach om een andere vraag ging, er leek net een iets te lange pauze daartussen. Bovendien, wie lacht er nou om de vraag "Wie is de Mol?" :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 11-03-2011, 13:59:35 »
De opdracht die ze krijgen is natuurlijk: Straks staan jullie voor Pieter-Jan, en dan moet je voor de uitzending geen spier vertrekken, anders is het niet leuk. Dat lijkt me voor iedereen lastig. Ook Soundos bleef behoorlijk onbewogen terwijl ze te horen kreeg dat ze de verliezer was. En die is normaal niet zo onbewogen!

Mijn mening sinds aflevering twee: Art en Patrick hebben een deal gesloten. Patrick heeft gezegd 'Art, ik ben de mol, we gaan samen naar de finale, en we delen het geld' of zo.

In ieder geval vind ik het het slechtste, minst geloofwaardige seizoen ooit.
Het maakt me niet uit wie de mol is, ze hebben een deal gesloten. Normaal is vriendschap met de mol dodelijk.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 11-03-2011, 14:10:52 »
Ik vond het opvallen dat Art kamer 6 invult op vraag waar de mol sliep in eerste hotel.
Dat je niet weet waar anderen sliepen kan ik me nog voorstellen, maar je weet toch waar jezelf hebt geslapen?
Zou hij dan toch de mol zijn?