Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212616 keer)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #420 Gepost op: 11-03-2011, 16:22:40 »
De opdracht die ze krijgen is natuurlijk: Straks staan jullie voor Pieter-Jan, en dan moet je voor de uitzending geen spier vertrekken, anders is het niet leuk. Dat lijkt me voor iedereen lastig. Ook Soundos bleef behoorlijk onbewogen terwijl ze te horen kreeg dat ze de verliezer was. En die is normaal niet zo onbewogen!

Mijn mening sinds aflevering twee: Art en Patrick hebben een deal gesloten. Patrick heeft gezegd 'Art, ik ben de mol, we gaan samen naar de finale, en we delen het geld' of zo.

In ieder geval vind ik het het slechtste, minst geloofwaardige seizoen ooit.
Het maakt me niet uit wie de mol is, ze hebben een deal gesloten. Normaal is vriendschap met de mol dodelijk.

Andersom, als Art de mol is, pakt hij al die jokers aan die Patrick nodig heeft. Dan is het toch niet flauw?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #421 Gepost op: 11-03-2011, 21:11:08 »
Waauw winnaar of Mol! ::tandpastasmiley:: Hij had er al van in het begin het profiel voor maar nu het ook nog uitkomt, ... ::oink::

Wel eens tof dat de winnaar dit jaar misschien heel erg verdacht werd gemaakt, van in het begin. Maar het zou geen kwaad kunnen dat Art nu ook nog eens de Mol blijkt te zijn. Hij zou wat mij betreft echt wel één van de betere Mollen zijn ongeacht wat alle kwaaie zuurpruimen mogen beweren. Zij verstaan het gewoon niet zo goed. Over smaken en kleuren valt te twisten maar de job van een Mol is om te Mollen, hoe dat gebeurt (openlijk of subtiel) maakt niet uit. En dat is net wat Art doet, mollen. Als hij kandidaat is, is dat superslim want hierdoor verwart hij de groep in zulke mate dat er personen zijn die tot het laatste moment twijfelen of hij het niet is. Zo bracht hij Karin op het eind stevig aan het wankelen.

Als Mol is dat zelfs nog slimmer want kijk maar eens welke reactie dat teweeg brengt. En er bestaat nog altijd geen regeltje dat zegt dat de Mol niet openlijk mag mollen. Trouwens Patrick zit in hetzelfde schuitje. Ook hij zou niet de meest subtiele Mol aller tijden zijn.

En me dunkt dat Art genoeg twijfel heeft gezaaid binnen de groep maar ook bij de kijkers thuis. Zij, en vooral de meest fanatieke molloten, schreven hem elke week met bosjes af, waardoor hij nu tot eigenlijk tot underdog wordt gebombardeerd. Zelf vind ik dat ik niet veel keus meer heb dan hem tot het bittere eind te verdedigen als Mol. ::trots:: Het moest maar eens zo zijn dat hij het echt blijkt te zijn! Want het kan nog steeds!

Ik zie het al voor me ... Art die naar voren stapt met een megagrijns en letterlijk iedereen om de tuin heeft geleid. Gotcha! ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #422 Gepost op: 11-03-2011, 21:22:08 »
Ik zie het al voor me ... Art die naar voren stapt met een megagrijns en letterlijk iedereen om de tuin heeft geleid. Gotcha! ;)
Ik denk dat als Art de mol blijkt dan is hij ook nog eens een meesterlijk acteur, want zijn gezichtsuitdrukkingen en dergelijke zeggen "kandidaat" voor mij.

Maar hij is het niet :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #423 Gepost op: 11-03-2011, 21:24:23 »
De opdracht die ze krijgen is natuurlijk: Straks staan jullie voor Pieter-Jan, en dan moet je voor de uitzending geen spier vertrekken, anders is het niet leuk. Dat lijkt me voor iedereen lastig. Ook Soundos bleef behoorlijk onbewogen terwijl ze te horen kreeg dat ze de verliezer was. En die is normaal niet zo onbewogen!

Mijn mening sinds aflevering twee: Art en Patrick hebben een deal gesloten. Patrick heeft gezegd 'Art, ik ben de mol, we gaan samen naar de finale, en we delen het geld' of zo.

In ieder geval vind ik het het slechtste, minst geloofwaardige seizoen ooit.
Het maakt me niet uit wie de mol is, ze hebben een deal gesloten. Normaal is vriendschap met de mol dodelijk.
De onthulling wordt volgens mij meerdere keren opgenomen. Als ik het me goed herinner, zagen we vorig jaar in een "volgende week" stukje de drie kandidaten op een rij staan tijdens de ontknoping. Terwijl in de uitzending eerst de winnaar of verliezer bekend werd gemaakt (zonder met zijn drieën op een rij te staan) en die stond vervolgens naast PJ. Ik denk dat ze dit doen omdat ze vooraf nog niet weten hoe ze de verdenkingen precies gaan monteren en de cliffhanger naar de laatste aflevering moet natuurlijk zo spannend mogelijk blijven.

Het kan dus prima dat Soundos, Art en Patrick al gehoord hadden wie de verliezer, winnaar en mol waren. Ik denk daarom dat je er niet zo veel over kan zeggen.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #424 Gepost op: 11-03-2011, 21:25:18 »
De onthulling wordt volgens mij meerdere keren opgenomen. Als ik het me goed herinner, zagen we vorig jaar in een "volgende week" stukje de drie kandidaten op een rij staan tijdens de ontknoping. Terwijl in de uitzending eerst de winnaar of verliezer bekend werd gemaakt (zonder met zijn drieën op een rij te staan) en die stond vervolgens naast PJ. Ik denk dat ze dit doen omdat ze vooraf nog niet weten hoe ze de verdenkingen precies gaan monteren en de cliffhanger naar de laatste aflevering moet natuurlijk zo spannend mogelijk blijven.

Het kan dus prima dat Soundos, Art en Patrick al gehoord hadden wie de verliezer, winnaar en mol waren. Ik denk daarom dat je er niet zo veel over kan zeggen.

DIT!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #425 Gepost op: 11-03-2011, 21:35:33 »
Misschien hebben ze tegen beide vooraf wel gezegd dat ze de Mol zijn. Gewoon alles filmen en achteraf goed monteren. Kunnen ze lekker tot het laatste moment de zaak veranderen.  >:D

Ondertussen lachen ze zich dood om de reactie's op de diverse Mol forums.  ::rofl::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #426 Gepost op: 11-03-2011, 21:36:26 »
De onthulling wordt volgens mij meerdere keren opgenomen. Als ik het me goed herinner, zagen we vorig jaar in een "volgende week" stukje de drie kandidaten op een rij staan tijdens de ontknoping. Terwijl in de uitzending eerst de winnaar of verliezer bekend werd gemaakt (zonder met zijn drieën op een rij te staan) en die stond vervolgens naast PJ. Ik denk dat ze dit doen omdat ze vooraf nog niet weten hoe ze de verdenkingen precies gaan monteren en de cliffhanger naar de laatste aflevering moet natuurlijk zo spannend mogelijk blijven.

Het kan dus prima dat Soundos, Art en Patrick al gehoord hadden wie de verliezer, winnaar en mol waren. Ik denk daarom dat je er niet zo veel over kan zeggen.

Dat zou me inderdaad niets verbazen. Bij de molmailfilmpjes viel me al wel op dat er veel meer in scène wordt gezet dan je aan de uitzending kan afzien. En zoiets als een ontknoping is natuurlijk te belangrijk om te laten verpesten door een foute opname.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #427 Gepost op: 11-03-2011, 21:54:02 »
Stel, Art is per ongeluk toch de mol. Wat zou het hem dan hebben uitgemaakt als Patrick geld had gepakt bij de bomenopdracht? "Heeft de mol geld gepakt?" Ja of nee. Als de dames ja hadden geantwoord, dan had Art zelf maar één keer hoeven pakken en had het totaal niks uitgemaakt of Patrick wel of niet pakt. Als de dames nee hadden geantwoord, dan was die vraag al fout toen Art de eerste keer geld pakte en had het totaal niet meer uitgemaakt of Patrick daarna nog geld pakte. Dus ofwel, hij doet alsof hij kandidaat is die Patrick verdenkt en hem daarom geen geld wil laten pakken, ofwel hij is de mol niet.
Daarbij, Patrick steekt gretig zijn hand uit om geld van PJ in ontvangst te nemen, ook een bomenopdrachtvraag, waar hij zogenaamd niks van weet, terwijl hij de penningmeester niet meer is. Hoe overduidelijk wil je laten zien dat je de mol bent?
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #428 Gepost op: 11-03-2011, 22:44:48 »
Stel, Art is per ongeluk toch de mol. Wat zou het hem dan hebben uitgemaakt als Patrick geld had gepakt bij de bomenopdracht? "Heeft de mol geld gepakt?" Ja of nee. Als de dames ja hadden geantwoord, dan had Art zelf maar één keer hoeven pakken en had het totaal niks uitgemaakt of Patrick wel of niet pakt. Als de dames nee hadden geantwoord, dan was die vraag al fout toen Art de eerste keer geld pakte en had het totaal niet meer uitgemaakt of Patrick daarna nog geld pakte. Dus ofwel, hij doet alsof hij kandidaat is die Patrick verdenkt en hem daarom geen geld wil laten pakken, ofwel hij is de mol niet.
LOL! Ik heb een Word document opstaan waarin ik zo ongeveer hetzelfde probeer te beredeneren, maar had het even geparkeerd. Jij heb het ook vele malen beter verwoord.
De enige reden die ik kon bedenken was inderdaad ook het om de tuin leiden van de kijkers, omdat hij zijn test inzet op Patrick.
Maar volgens mij kan je die ook wegstrepen, omdat Art met de opmerking "misschien gaat het over mij" bekent dat hij de mol is (vragen in de test gaan over de mol) en dus niet op Patrick zit... er klopt in elk geval iets niet, maar ik heb het nog niet helemaal duidelijk in beeld.

Ik vind trouwens de lachende reactie van Patrick hierop "Ja, ha ha, dat kan ook. Dat kan ook. Ja, dat kan ook." Ook erg veelzeggend.

Daarbij, Patrick steekt gretig zijn hand uit om geld van PJ in ontvangst te nemen, ook een bomenopdrachtvraag, waar hij zogenaamd niks van weet, terwijl hij de penningmeester niet meer is. Hoe overduidelijk wil je laten zien dat je de mol bent?
Dat was ik alweer vergeten, maar dat is inderdaad wel héél opvallend.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 22:46:29 door Rat »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #429 Gepost op: 11-03-2011, 22:59:26 »
Ik vind trouwens de lachende reactie van Patrick hierop "Ja, ha ha, dat kan ook. Dat kan ook. Ja, dat kan ook." Ook erg veelzeggend.
Dat was ik alweer vergeten, maar dat is inderdaad wel héél opvallend.


Opvallend inderdaad, maar Patrick beseft op dat moment al wel dat er iets raars aan de hand is. Dat benoemt hij later ook bij Art. Hij zegt dat hij het gevoel heeft dat alles op hem draaide en dat hij dingen moest doen. Wellicht heeft hij dat vermoeden ook als PJ geld uitreikt en wil hij de anderen testen door zijn hand uit te steken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #430 Gepost op: 11-03-2011, 23:25:17 »
Wellicht heeft hij dat vermoeden ook als PJ geld uitreikt en wil hij de anderen testen door zijn hand uit te steken.
Tja, maar een dergelijk vraag is er nog nooit geweest, zou wel heel toevallig zijn als hij exact dat moment eruit pikt om te testen. Maar als hij de mol is, moest hij ook wel, want zo waren alledrie de vragen aan bod gekomen, anders hadden ze die derde net zo goed niet kunnen stellen.
The British are not impressed.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #431 Gepost op: 11-03-2011, 23:34:56 »
Nou, ik vind het helemaal niet zo raar als Patrick als kandidaat toch als geintje probeert het geld aan te nemen. Hij had immers al ontdekt dat een vraag ging over of hij/de mol geld zou oprapen. Hij kon dit gemakkelijk breder interpreteren naar geld in handen krijgen of zelf bedenken dat er meer vragen waren over wie wat doet.
Vooral die eerste mogelijkheid acht ik heel waarschijnlijk omdat zelfs een paar mensen hier op het forum in eerste instantie niet in de gaten hadden dat er een vraag was over het oppakken en één over het aannemen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #432 Gepost op: 11-03-2011, 23:43:57 »
Ik vind de actie van Patrick bij het geld aanpakken van PJ logisch, zowel logisch als Mol als kandidaat.

Als hij kandidaat is, dan moet hij er achter komen wat de 3 vragen waren, want dat wilde niemand vertellen. Uit de manier waarop de verdeling van de groepen ging, kon hij redelijkerwijs opmaken dat er een vraag was over 'op de grond' of 'in de bomen'. Van Art begreep hij wel dat er ook iets was met het 'pakken van geld'. Misschien wilde hij even uittesten of de derde vraag wellicht iets te maken had met het 'aanpakken van geld' van PJ.

Als Mol wilde hij nog even stangen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #433 Gepost op: 12-03-2011, 01:45:30 »
Waauw winnaar of Mol! ::tandpastasmiley:: Hij had er al van in het begin het profiel voor maar nu het ook nog uitkomt, ... ::oink::

Wel eens tof dat de winnaar dit jaar misschien heel erg verdacht werd gemaakt, van in het begin. Maar het zou geen kwaad kunnen dat Art nu ook nog eens de Mol blijkt te zijn. Hij zou wat mij betreft echt wel één van de betere Mollen zijn ongeacht wat alle kwaaie zuurpruimen mogen beweren. Zij verstaan het gewoon niet zo goed. Over smaken en kleuren valt te twisten maar de job van een Mol is om te Mollen, hoe dat gebeurt (openlijk of subtiel) maakt niet uit. En dat is net wat Art doet, mollen. Als hij kandidaat is, is dat superslim want hierdoor verwart hij de groep in zulke mate dat er personen zijn die tot het laatste moment twijfelen of hij het niet is. Zo bracht hij Karin op het eind stevig aan het wankelen.

Als Mol is dat zelfs nog slimmer want kijk maar eens welke reactie dat teweeg brengt. En er bestaat nog altijd geen regeltje dat zegt dat de Mol niet openlijk mag mollen. Trouwens Patrick zit in hetzelfde schuitje. Ook hij zou niet de meest subtiele Mol aller tijden zijn.

En me dunkt dat Art genoeg twijfel heeft gezaaid binnen de groep maar ook bij de kijkers thuis. Zij, en vooral de meest fanatieke molloten, schreven hem elke week met bosjes af, waardoor hij nu tot eigenlijk tot underdog wordt gebombardeerd. Zelf vind ik dat ik niet veel keus meer heb dan hem tot het bittere eind te verdedigen als Mol. ::trots:: Het moest maar eens zo zijn dat hij het echt blijkt te zijn! Want het kan nog steeds!

Ik zie het al voor me ... Art die naar voren stapt met een megagrijns en letterlijk iedereen om de tuin heeft geleid. Gotcha! ;)

Art heeft wel enorm lopen mollen deze serie, maar toch heeft Patrick de pot meer geld gekost.
Zelfs als je de busopdracht uit aflevering 4 niet meerekent, heb je nog de opdracht uit aflevering 9 waarbij Patrick met z'n vrijstelling de pot persoonlijk 2500 euro heeft gekost.
Het zou me ook niet verbazen als hij in aflevering 8 met de begraven schat expres de kandidaten onder de verkeerde hoek heeft laten lopen (bijvoorbeeld een hoek van 80 graden i.p.v. 90 graden). Waar als 't goed is ook 2500 euro mee te verdienen was.
Patrick was ook niet bepaald ondoorzichtig, maar Art was nog veel erger.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #434 Gepost op: 12-03-2011, 02:06:34 »
Misschien wilde hij even uittesten of de derde vraag wellicht iets te maken had met het 'aanpakken van geld' van PJ.
Dat vind ik toch onlogisch. Natuurlijk deed PJ wel een beetje vaag voordat hij het geld gaf, dat kan de enige hint zijn geweest voor kandidaat Patrick dat daar iets mee moest zijn, maar anders is hij volgens mij veel meer kat-uit-de-boom-kijkerig, kijkt verwonderd rond wat er allemaal ineens gaande is (zie vuurwerkopdracht) en nu is hij ineens ad-rem met geld aanpakken. Dat strookt m.i. niet en het is voor mij dan ook duidelijk dat hij wel wist dat dit een vraag was. Ofwel, Art heeft hem dit stiekem toch verteld of hij is de mol.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #435 Gepost op: 12-03-2011, 02:14:06 »
Ofwel, Art heeft hem dit stiekem toch verteld of hij is de mol.

Heel scherp. We zien natuurlijk niet alles wat er gebeurt. Als Art al weet dat Patrick de mol is heeft hij ook niets te verliezen bij het vertellen wat hij heeft ingevuld, voor zover Patrick dat nog niet weet. Hij kan hem dan juist beïnvloeden om te doen wat hij van hem vraagt. Als Art de mol is is het uiteindelijk worst wat Patrick doet, want de test van Art is toch al gered. Hij kan dan alleen nog de testresultaten van Karin en Soundos beïnvloeden, maar om daar nou zo'n heisa van te maken.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #436 Gepost op: 12-03-2011, 10:02:49 »
Wie de mol ook is, ik ben teleurgesteld en vind het het zwakste seizoen ooit.
Waarom?
Omdat een mol en een finalist in de tweede aflevering afspreken met elkaar naar de finale te gaan, en dat het ook zo loopt.

Wie vriendschap sluit met de mol, hoort de lul te zijn, niet de winnaar. En daar moet de mol voor zorgen. Want de mol is niet te vertrouwen. Maar deze mol heeft besloten voor zijn vriendje we te vertrouwen te zijn. En daarmee maakte hij alle anderen deelnemers bij voorbaat kansloos.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #437 Gepost op: 12-03-2011, 10:45:10 »
gelukkig hadden we genoeg leuke kandidaten om dat te compenseren o.a Karin en Soundos ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #438 Gepost op: 12-03-2011, 16:12:57 »
Maar deze mol heeft besloten voor zijn vriendje we te vertrouwen te zijn. En daarmee maakte hij alle anderen deelnemers bij voorbaat kansloos.
In mijn ogen gaat dat straks wel op als Patrick de Mol blijkt te zijn, maar andersom niet. Of m.a.w., als Patrick de Mol is heeft Art groot voordeel gehad uit die vriendschap. Als Art echter de Mol is, heeft Patrick daar geen voordeel uit gehad en heeft hij ook bijna tot aan het einde op de verkeerde Mol gezeten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #439 Gepost op: 12-03-2011, 18:50:57 »
Wie de mol ook is, ik ben teleurgesteld en vind het het zwakste seizoen ooit.
Waarom?
Omdat een mol en een finalist in de tweede aflevering afspreken met elkaar naar de finale te gaan, en dat het ook zo loopt.

Wie vriendschap sluit met de mol, hoort de lul te zijn, niet de winnaar. En daar moet de mol voor zorgen. Want de mol is niet te vertrouwen. Maar deze mol heeft besloten voor zijn vriendje we te vertrouwen te zijn. En daarmee maakte hij alle anderen deelnemers bij voorbaat kansloos.
We zullen nooit helemaal zeker weten wat er allemaal al dan niet besproken is. Want ook buiten de camera's om is veel besproken. En wat voor voordeel hebben ze elkaar gegeven? Oke Patrick heeft Art een aantal jokers gegeven, maar wie zegt dat die van invloed zijn geweest? En andersom kan ik me dat soort dingen al helemaal niet bedenken. Daarnaast zullen ze vast wel allerlei zaken met elkaar hebben besproken, maar je mag er gerust vanuit gaan dat bijv ook Soundos en Karin het nodige met elkaar besproken zullen hebben!
Ich bin ein Bärliner!