Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212601 keer)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #440 Gepost op: 12-03-2011, 18:52:40 »
Maar we hebben het hier wel over de mol, die een maatje kiest in aflevering een en zegt 'ik ga met jou naar de finale'.
Ja, dat is niet zo moeilijk te realiseren natuurlijk...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #441 Gepost op: 12-03-2011, 20:11:01 »
Tja, we weten helemaal niet wat er tussen de mol en kandidaat is gebeurd. We weten niet eens al wie de mol is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #442 Gepost op: 12-03-2011, 20:16:56 »
We weten toch dat Art of Patrick de mol is? En dat ze in aflevering twee elkaar plechtig stonden te beloven dat ze samen naar de finale zouden gaan?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #443 Gepost op: 12-03-2011, 20:22:41 »
Tuurlijk! Al vond ik het niet zo plechtig als jij beweerd... En nog een keer: je weet helemaal niet wat er allemaal tussen Art en Patrick is besproken, dus kunnen/mogen we er niks over zeggen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #444 Gepost op: 12-03-2011, 20:36:40 »
Als een mol iets plechtig beloofd heeft dat op zich geen enkele waarde. Stel dat Art de mol is en dat hij die belofte inderdaad gedaan heeft, zie jij ook dan ook zaken waardoor hij het gemakkelijker heeft gemaakt voor Patrick om hem te ontmaskeren? Ze zijn op een gegeven moment vaak samen, maar is dat de 'schuld' van de mol of wil niemand anders bijvoorbeeld een kamer delen met Art danwel Patrick?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #445 Gepost op: 12-03-2011, 20:41:33 »
Nou, in dit geval heeft het wel degelijk waarde gehad.
Het is ook fundamenteel anders dan wanneer twee deelnemers zoals Karin en Soundos elkaar helpen en van informatie voorzien.
Als de mol je van informatie voorziet, is het foute info, en resulteert het in het verliezen van de executie. Ik blijf gewoon met het gevoel zitten dat de mol de winnaar aan de overwinning heeft geholpen.
 :-X

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #446 Gepost op: 12-03-2011, 20:43:32 »
Tja, als je het zo negatief wilt zien... Dan kunnen ze beter voortaan de mol op een aparte kamer laten slapen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #447 Gepost op: 12-03-2011, 20:46:59 »
Tja, als je het zo negatief wilt zien... Dan kunnen ze beter voortaan de mol op een aparte kamer laten slapen...

Dan weten ze tenminste meteen wie het is  ::rofl::

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #448 Gepost op: 12-03-2011, 20:48:50 »
Ik zie het niet negatief, het is ook voor het eerst dat ik zie dat de mol en een deelnemer vriendschap sluiten en de betreffende deelnemer echt wint.

De enige optie binnen de regels voor deze situatie lijkt me dat de een de ander (mol) in de bus heeft gezien, en dat het vanaf dat moment toch einde verhaal was voor de mol.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 20:50:25 door Willemvee »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #449 Gepost op: 12-03-2011, 20:51:42 »
Dan weten ze tenminste meteen wie het is  ::rofl::
::) ::rofl::

Maar nogmaals voor Willemvee: stel dat Art de mol is, hoe weet je dan zo zeker dat Patrick er voordeel van heeft gehad dat ze vriendschap hadden gesloten? Vaak is het toch juist ook zo dat iemand de mol niet herkent, juist dóór de vriendschap? En is het daarnaast niet mogelijk dat Patrick heel bewust de nabijheid van Art heeft opgezocht, juist omdát hij hem verdacht?

In het geval dat Art de mol is kun je sowieso niet volhouden dat Patrick heeft gewonnen doordat hij meer info had. In dat geval zat hij gewoon wél goed, terwijl anderen niet goed zaten.  
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #450 Gepost op: 12-03-2011, 20:55:47 »
Hmmm... ja, daar zit wat in. Maar inderdaad herkent de vriend van de mol vaak de mol niet, maar dat resulteert dan in een vervelende executie...
Ik zit ook nog een beetje in de tunnel dat Patrick volgens mij de mol is, dat heeft er ook wel wat mee te maken denk ik.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #451 Gepost op: 12-03-2011, 20:59:24 »
Ik vrees ook wel dat Patrick de mol is hoor, maar in mijn hart is nog een heleboel ruimte voor een Art-verdenking!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #452 Gepost op: 12-03-2011, 21:40:15 »
In dat geval hier toch nog wat aanwijzingen voor Art als mol ;):

- Bij de hotelkameropdracht zit de sleutel van Horace verborgen in de tas van Art. Zomaar? Of omdat hij de Mol is?

- Bij de schilders/plakkers zegt PJ tegen de schilders "Straks komt er een kenner. Zorg dat die niets in de gaten heeft". Staat PJ hier te liegen of is de opdracht gewoon anders dan ze hem opvatten? Als met de kenner namelijk de Mol bedoeld wordt, dan zegt PJ in feite dat de Mol straks komt en niets in de gaten moet hebben. En de andere kandidaten dus wel? Dan klopt de opdracht die hij geeft wel weer.
Bovendien zegt hij dan dat de Mol in de andere groep zit. En wie zat er bij de plakkers? Juist, Art!

Die schijnbaar 'leugenachtige' opdracht van PJ zat me eigenlijk gelijk al dwars. Wat ik hierboven zeg had ik dus in eerste instantie bedacht met betrekking tot Pepijn. Tot ik vandaag ineens besefte dat hij gewoon ook op Art kan slaan. :P
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 21:43:41 door Jayne »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #453 Gepost op: 12-03-2011, 21:48:40 »
In dat geval hier toch nog wat aanwijzingen voor Art als mol ;):

- Bij de hotelkameropdracht zit de sleutel van Horace verborgen in de tas van Art. Zomaar? Of omdat hij de Mol is?

- Bij de schilders/plakkers zegt PJ tegen de schilders "Straks komt er een kenner. Zorg dat die niets in de gaten heeft". Staat PJ hier te liegen of is de opdracht gewoon anders dan ze hem opvatten? Als met de kenner namelijk de Mol bedoeld wordt, dan zegt PJ in feite dat de Mol straks komt en niets in de gaten moet hebben. En de andere kandidaten dus wel? Dan klopt de opdracht die hij geeft wel weer.
Bovendien zegt hij dan dat de Mol in de andere groep zit. En wie zat er bij de plakkers? Juist, Art!

Die schijnbaar 'leugenachtige' opdracht van PJ zat me eigenlijk gelijk al dwars. Wat ik hierboven zeg had ik dus in eerste instantie bedacht met betrekking tot Pepijn. Tot ik vandaag ineens besefte dat hij gewoon ook op Art kan slaan. :P

Bah, hou op zeg. Niet met van die goede argumenten komen zo vlak voor de ontknoping. :P

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #454 Gepost op: 12-03-2011, 21:50:26 »
Hahaha, pijnlijk ja, voor de mensen die net als ik op Patrick zitten!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #455 Gepost op: 12-03-2011, 23:12:49 »
In dat geval hier toch nog wat aanwijzingen voor Art als mol ;):

- Bij de hotelkameropdracht zit de sleutel van Horace verborgen in de tas van Art. Zomaar? Of omdat hij de Mol is?

- Bij de schilders/plakkers zegt PJ tegen de schilders "Straks komt er een kenner. Zorg dat die niets in de gaten heeft". Staat PJ hier te liegen of is de opdracht gewoon anders dan ze hem opvatten? Als met de kenner namelijk de Mol bedoeld wordt, dan zegt PJ in feite dat de Mol straks komt en niets in de gaten moet hebben. En de andere kandidaten dus wel? Dan klopt de opdracht die hij geeft wel weer.

Hoe zorg je dat de niet kenners wel iets in de gaten hebben en de kenner niet?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #456 Gepost op: 12-03-2011, 23:36:30 »
Hoe zorg je dat de niet kenners wel iets in de gaten hebben en de kenner niet?

Door een schilderij te maken dat duidelijk door molkandidaten gemaakt is. ;) Bijvoorbeeld door er een grote mol op te schilderen ofzo. :P

Nou ja, niet dat de mol dan niks doorheeft, maar die kan er dan iig niet zoveel meer aan doen dat de opdracht slaagt.
Ik vind het anders echt een hele rare opdracht van PJ. Naar mijn weten nog nooit voorgekomen in de historie van WIDM. Wel dat een opdracht maar half verteld werd (en er dus nog een twist was), maar niet dat er eigenlijk niks van klopte.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #457 Gepost op: 13-03-2011, 00:59:05 »
Door de opmerking van PJ dat de muurschildering door een kenner wordt beoordeeld kun je zeker uit opmaken dat de kenner (mol) weet wsar de muurschildering is gemaakt. Dat was ook niet zo moeilijk om te raden, op het huis stond cafe.net, dus de mol wist dat hij daar niet moest zijn.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #458 Gepost op: 13-03-2011, 01:37:07 »
Oh, ik ben er zeker van dat de Mol op een of andere manier te horen krijgt om welk schilderij het gaat. Daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij puur om de opdrachtformulering van PJ richting de schildersgroep. Die slaat nergens op als het geen verwijzing naar de Mol is.

Bovendien... dat de Mol toch al weet om welk schilderij het gaat, maakt hem ook 'een kenner', nietwaar? ;)

PJ zegt ook niet "Zorg dat de kenner van El Salvadoriaanse muurschilderingen jullie schilderij niet herkent als zijnde niet echt". Wij (en de kandidaten) hebben dat alleen zo opgevat. Hij zegt "Er komt straks een kenner. Zorg dat die niks door heeft", wat toch een stuk cryptischer is.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #459 Gepost op: 13-03-2011, 01:37:38 »
Door een schilderij te maken dat duidelijk door molkandidaten gemaakt is. ;) Bijvoorbeeld door er een grote mol op te schilderen ofzo. :P

Nou ja, niet dat de mol dan niks doorheeft, maar die kan er dan iig niet zoveel meer aan doen dat de opdracht slaagt.
Ik vind het anders echt een hele rare opdracht van PJ. Naar mijn weten nog nooit voorgekomen in de historie van WIDM. Wel dat een opdracht maar half verteld werd (en er dus nog een twist was), maar niet dat er eigenlijk niks van klopte.

In 2005 was er een soortgelijke opdracht: sommige kandidaten moesten een kunstwerk maken dat niet door een kenner zou mogen worden herkend. Die kunstkenner kwam ook echt, maar ook hier was het ook de bedoeling dat de kandidaten het wél door zouden hebben.
Brevis esse laboro, obscurus fio.