Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212597 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 13-03-2011, 02:15:20 »
Die kunstkenner kwam ook echt,
Dit is nu precies wat ik bedoel. Toen kwam er wel een echte kenner, alleen was er nog een twist waarbij de medekandidaten het kunstwerk juist wel moesten herkennen. Toen klopte de opdracht dus wel, alleen kwam er nog een stukje achteraan wat niet verteld was.

Een twist is niet erg, dat hebben ze zo vaak gedaan. Maar gewoon een hele verkeerde opdracht geven zodat hij nauwelijks te halen is...?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 13-03-2011, 11:01:15 »
Een ding vind ik wel: als Art de mol blijkt te zijn donderdag, dan is hij wel een van de beste acteurs van Nederland. Als je alleen al aflevering 10 bekijkt, met Art en Patrick op de grond bij de bomenopdracht, dan speelt Art het spel zo goed, voor mij is deze opdracht alleen maar te bekijken met de bril op dat Patrick de mol is en Art de kandidaat die de mol ervan weerhoudt om geld te pakken. Nu we weten dat Art of Patrick de mol is is dat meteen ook een sleutel opdracht. En daar zit voor mij de crux: als je die opdracht kijkt alsof Art de mol is, dan slaat ie nergens op. Waarom doet Art opeens zo goed zijn best om Patrick te weerhouden het geld te pakken? Als mol maakt dat niets uit, er gaat namelijk geen geld meer of minder uit de pot.

Kortom Patrick is de mol. En als Art het toch is krijgt hij van mij een Oscar en komt hij met stip in de top 3 allerbeste mollen terecht.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 13-03-2011, 14:03:50 »
Een ding vind ik wel: als Art de mol blijkt te zijn donderdag, dan is hij wel een van de beste acteurs van Nederland. Als je alleen al aflevering 10 bekijkt, met Art en Patrick op de grond bij de bomenopdracht, dan speelt Art het spel zo goed, voor mij is deze opdracht alleen maar te bekijken met de bril op dat Patrick de mol is en Art de kandidaat die de mol ervan weerhoudt om geld te pakken. Nu we weten dat Art of Patrick de mol is is dat meteen ook een sleutel opdracht. En daar zit voor mij de crux: als je die opdracht kijkt alsof Art de mol is, dan slaat ie nergens op. Waarom doet Art opeens zo goed zijn best om Patrick te weerhouden het geld te pakken? Als mol maakt dat niets uit, er gaat namelijk geen geld meer of minder uit de pot.

Kortom Patrick is de mol. En als Art het toch is krijgt hij van mij een Oscar en komt hij met stip in de top 3 allerbeste mollen terecht.

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::, ik ben het helemaal met je eens. Ik vond het gesprek tussen Art en Patrick onder de boom ook overduidelijk: Patrick is de mol en Art is de kandidaat. Ik kan moeilijk uitleggen waarom maar anders kan ik het gewoon niet zien.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 13-03-2011, 14:24:20 »
Je zou daar zelfs nog aan toe kunnen voegen: waarom pakt Art het geld zelf wel? Met dezelfde overtuigingskracht had hij kunnen zeggen dat ze geen van beiden geld hadden moeten pakken.
Het was toch een onlogisch verhaal, dus maak het nog wat onlogischer, who cares?
Maar Art leek wel zijn best te doen de pot te spekken.

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 13-03-2011, 16:31:43 »
Ik weet het echt niet meer, vandaag heb ik nog een paar afleveringen teruggekeken en er zijn wel hele mooie aanwijzingen naar Art.

Aflevering 1: MARTE
Museum waar een van de opdrachten plaatsvond (Mol Art elf)

Aflevering 2: FMLN (Front Farabundo Martí)
Dit was een tekst op de muur achter Anna, Marti als in Mol Art i

Aflevering 2: Ruïnes van Escuela de Artes y Oficios
Locatie van opdracht 2. Artes... Met dank aan rat!

Alle afleveringen: Maria der smarten
Simpel maar mooi. Mol Art

Gezien mijn tunnel berusten deze hints helaas puur op toevalligheid en wijzen deze hints waarschijnlijk indirect toch allemaal naar Patrick  :D
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 16:33:14 door jellevv1 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 13-03-2011, 16:36:19 »

Maar Art leek wel zijn best te doen de pot te spekken.
Hoe kom je tot deze conclusie, mag ik vragen? Je hoort Patrick zeggen dat hij meerdere keren de vlag zag, maar dat Art er op stond om het geld te pakken. Wie spekt er dan de pot? Toch zeker degene die de vlag ziet? Als je de vlag niet ziet, dan valt er helemaal geen geld op te rapen natuurlijk.

Bovendien doet Art met z'n apenshow erg z'n best om te vertragen. En op die manier raken ze Karin en Soundos kwijt en kunnen ze niet meer zien waar de markeerapparaten neergegooid worden. Op een gegeven moment zie je Art ook wijzen in een richting waar volgens hem iets moet zijn, vervolgens lijkt Patrick de compleet andere kant op lopen en een vlag vinden. Wie is daar nou mols bezig?

En dat gesprek bij die boom... sorry, maar dat is echt net zo goed uit te leggen vanuit het standpunt dat Art de mol is, hoor. Die moet dan ook gewoon de kandidaat spelen, natuurlijk. De kandidaat die denkt dat Patrick de mol is en heeft voorspeld dat de Mol geen geld pakt. Wij, de kijkers, moeten dat ook denken (we hebben hem dat horen zeggen), dus zou het heel raar zijn als hij daar z'n schouders op zou halen en het hem niet zou kunnen schelen wie het geld pakt.

Wat moet de Mol doen bij deze opdracht? Volgens mij is dat:
a) proberen zo min mogelijk geld te vinden
b) overkomen als een gedreven kandidaat
Of de voorspelling van een of meerdere kandidaten uitkomen, kan de Mol op zich weinig schelen, lijkt me.

We kunnen stellen dat Art en Patrick daar beide overkomen als gedreven kandidaat. Maar als het op geld vinden aankomt, heeft Patrick beter z'n best gedaan, want hij zag de meeste vlaggen.



Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 13-03-2011, 16:38:45 »
Hoe kom je tot deze conclusie, mag ik vragen? Je hoort Patrick zeggen dat hij meerdere keren de vlag zag, maar dat Art er op stond om het geld te pakken. Wie spekt er dan de pot? Toch zeker degene die de vlag ziet? Als je de vlag niet ziet, dan valt er helemaal geen geld op te rapen natuurlijk.

Bovendien doet Art met z'n apenshow erg z'n best om te vertragen. En op die manier raken ze Karin en Soundos kwijt en kunnen ze niet meer zien waar de markeerapparaten neergegooid worden. Op een gegeven moment zie je Art ook wijzen in een richting waar volgens hem iets moet zijn, vervolgens lijkt Patrick de compleet andere kant op lopen en een vlag vinden. Wie is daar nou mols bezig?

En dat gesprek bij die boom... sorry, maar dat is echt net zo goed uit te leggen vanuit het standpunt dat Art de mol is, hoor. Die moet dan ook gewoon de kandidaat spelen, natuurlijk. De kandidaat die denkt dat Patrick de mol is en heeft voorspeld dat de Mol geen geld pakt. Wij, de kijkers, moeten dat ook denken (we hebben hem dat horen zeggen), dus zou het heel raar zijn als hij daar z'n schouders op zou halen en het hem niet zou kunnen schelen wie het geld pakt.

Wat moet de Mol doen bij deze opdracht? Volgens mij is dat:
a) proberen zo min mogelijk geld te vinden
b) overkomen als een gedreven kandidaat
Of de voorspelling van een of meerdere kandidaten uitkomen, kan de Mol op zich weinig schelen, lijkt me.

We kunnen stellen dat Art en Patrick daar beide overkomen als gedreven kandidaat. Maar als het op geld vinden aankomt, heeft Patrick beter z'n best gedaan, want hij zag de meeste vlaggen.

Patrick loopt toch wel de verkeerde kant op? Of was dat de goede kant en probeert mol Art daar te saboteren?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 13-03-2011, 16:47:18 »
Patrick loopt toch wel de verkeerde kant op? Of was dat de goede kant en probeert mol Art daar te saboteren?
Ik vind dat je het niet heel erg goed kunt zien in de montage (er zit een knip), daarom zei ik ook 'lijkt'. Ik weet het ook niet zeker. Hij vindt daarna wel zeker de vlag.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 13-03-2011, 19:07:51 »
Trouwens, ik houd me nooit zo bezig met die radiohints omdat ze meestal zo erg vaag zijn. Maar dit jaar zijn sommige ervan wel heel erg mooi te linken aan Art.

Ten eerste
Art komt als eerste in de leader. Ook is hij de eerste die zich in afl. 1 voorstelt.

Tien jokers
Art heeft al met al 10 jokers vergaart.

Aannemen
Art neemt 2 jokers aan van Patrick.

Rooksignalen
Art zat in de witte bus waar rookwalmen uit kwamen. (de gele bus ging 'gewoon' kapot)

Eerst vragen
Patrick vraagt aan mol Art of ze het geld zullen weggooien. (oké, deze is eventueel ook andersom uit te leggen)

Met die En dan/En nog/Ooo-hints kan ik sowieso niks, voor niemand.

En nog iets wat me opviel in aflevering 8: Art deed de test als laatste.
Dit is interessant i.v.m. een discussie die elders op het forum een paar dagen geleden gevoerd werd. Daar werd namelijk iets gezegd van 'De mol doet natuurlijk sowieso mee als het gaat om contact met de mol krijgen, want het spel moet sowieso gespeeld worden en alleen op die manier weet men zeker dat dat ook gebeurt'. Ik ben daar niet zo zeker van. Ik denk dat men ook kan afwachten wat de kandidaten doen en als dan blijkt dat niemand voor dat contact met de mol gaat, dan kan de Mol er altijd nog voor gaan, zodat het spel in ieder geval niet in het water valt.
Dat Art als laatste uit die test komt, maar niet inging op het aanbod, past hier wel heel mooi in. De Mol heeft afgewacht en toen bleek dat Karin en Patrick er op in waren gegaan, hoefde hij het niet meer te doen.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 13-03-2011, 20:00:58 »
Ik zag net een aankondiging voor a.s. Donderdag: de manier waarop art kijkt....zo ondeugend. Hij is het. ::jaja::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 13-03-2011, 21:42:59 »
Zoals ik al eerder had geschreven, overviel mij deze laatste aflevering ineens het 'sh*t-k*t-f*ck-art-is-toch-de-mol-gevoel'... Ik ben een beetje blind geweest voor Art, omdat ik hem eerlijk gezegd soms zó beu was. Ik vond hem het meeste van de tijd gewoon niet zo leuk. Als hij de mol blijkt te zijn, is datgene wat ik irritant aan hem vond, misschien slechts deel van zijn rol geweest. Het zou Art voor mij een leuker persoon kunnen maken...
Enfin, ik ben niet afgestapt van Patrick. Ook al is het uit principe dat ik al zo lang op hem zit. Zoals velen zit het gevoel van 'voortrekkerij' me wel wat dwars bij Patrick. Toch zou ik hem als mol ook nog gewoon leuk vinden, hoor.
Al was het alleen maar omdat ik dan voor de eerste keer eens een mol een beetje op tijd heb 'geraden'...  :-X
Laten we jabberen.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 13-03-2011, 23:10:37 »
Ik zag net een aankondiging voor a.s. Donderdag: de manier waarop art kijkt....zo ondeugend. Hij is het. ::jaja::

Helemaal mee eens, heb het net nog eens teruggekeken en dat glunderen en fronsen op het moment dat PJ zegt, wie is de mol, dat vind ik wel passen bij het moment dat de Mol (Art) eindelijk bekend kan maken dat hij het is.

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 13-03-2011, 23:14:20 »
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 13-03-2011, 23:14:47 »
Jayne: jouw denkwijze is precies de mijne! Bedankt dat je het zo mooi en helder hebt opgeschreven  ::roos::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 13-03-2011, 23:24:33 »
Vind het wel een mooie omschrijving voor Art als hij de winnaar blijkt te zijn.

"Art, jij bent berekenend en scherpzinnig te werk gegaan. Je hebt vriendschappen gesloten, deals gemaakt, maar je bent ook hard. Jij deinst er niet voor terug om je bondgenoten uit te schakelen op het moment dat jij vindt dat hun tijd gekomen is. Je zou een goeie Mol zijn."

Maar hij is toch wel zelf de Mol zeker! >:D ::trots::

Het enige dat me stoort is dat de toon van Patricks beschrijving heel wat dreigender was. "Of moeten we dat 'vriend' maar weglaten en gewoon constateren dat hier de Mol zelf staat."

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 13-03-2011, 23:54:05 »
Helemaal mee eens, heb het net nog eens teruggekeken en dat glunderen en fronsen op het moment dat PJ zegt, wie is de mol, dat vind ik wel passen bij het moment dat de Mol (Art) eindelijk bekend kan maken dat hij het is.

kan ook zijn omdat ie op dat moment beseft dat ie heeft gewonnen ;)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 14-03-2011, 00:01:06 »
kan ook zijn omdat ie op dat moment beseft dat ie heeft gewonnen ;)

Dat besef had ie al eerder kunnen hebben en niet op het moment dat PJ vraagt, wie is de mol? Ik snap best wel dat het 2 kanten op kan, maar ik interpreteer het nu eenmaal op deze manier en ik vind het net zo'n opgeluchte blije uitdrukking als destijds Dennis had toen ie eindelijk bekend kon maken dat hij de mol was.

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 14-03-2011, 00:12:20 »
... verder denk ik ook nog aan het volgende:

In 2007 was Inge Ipenburg de mol. Een geheime hint was toen dat Inge Ipenburg vaak haar zinnen begon met 'toen' hetgeen qua klank overeenkomt met het Thaise woord voor 'mol'. Dit was de enige hint die dat jaar niet door het .nl- en .com-forum werd gevonden. Een andere verborgen hint was destijds het 'enig speurwerk opent deuren'. De initialen van Inge Ipenburg kunnen namelijk ook als twee enen gelezen worden. Het valt me op dat Art wel erg vaak het woordje 'toen' gebruikt (bijvoorbeeld bij de beschrijving van z'n opeenvolgende doelen in aflevering 10). Krijgen wij hier bij het zoeken naar de 11e mol wellicht een tweede kans?
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 14-03-2011, 00:15:27 »
Ik denk dan eerder dat Art probeert mols over te komen op de kijker.

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 14-03-2011, 00:19:49 »
Dat besef had ie al eerder kunnen hebben en niet op het moment dat PJ vraagt, wie is de mol? Ik snap best wel dat het 2 kanten op kan, maar ik interpreteer het nu eenmaal op deze manier en ik vind het net zo'n opgeluchte blije uitdrukking als destijds Dennis had toen ie eindelijk bekend kon maken dat hij de mol was.
Haha nja t is maar net wat je wil zien natuurlijk, dat is ook zo..