Auteur Topic: [Kandidaat] MIRYANNA is niet de Mol!  (gelezen 36335 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2011, 21:50:50 »
Denk ook niet dat ze alles aan anna over liet. Ik heb verder niet zo op haar gelet. Maar ik zag toevallig die tekst en vond het wel heel erg opvallend. Maar zeker niet genoeg om haar nu als mijn mol aan te wijzen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2011, 21:55:35 »
Gevoelsmatig vind ik Miryanna een mol, maar ben gewoon niet overtuigd door wat we van haar gezien hebben in de eerste aflevering. Toch vind ik haar verdacht.

Zou trouwens wel leuk zijn als ze met Anna en Hanna in de finale zou komen. Miryanna, Anna en Hanna.
Een soort kwik, kwek en kwak.
Laten we jabberen.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2011, 23:23:25 »
Yep, zij is mijn mol. Juist doordat ze tegen werd gehouden door die man in de bus. Rest van de kandidaten hingen veel vooraan. En ze doet dingen taktisch en mollerig.

Ja, ik vond het idd ook wel verdacht dat zij werd tegen gehouden...Bij de rest van de kandidaten was dat niet het geval...(Of dat hebben ze toch niet laten zien volgens mij ;))
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2011, 15:55:08 »
mij is een aantal dingen opgevallen aan miryanna:
* ze kwam heel weinig voor in de biecht en wat ze zei was weinig en/of nikszeggend
* in de bus was ze de enige die tegen gehouden werd
* op haar tshirt stond born to reign..lijkt op wat pj aanhaalde in het begin van de aflevering?
* toen de aflevering begon zagen we een circulerende roofvogel in de lucht, wat zien we op haar shirt? zo`n zelfde shot..

tja het is eigenlijk te vroeg voor een tunneltje maar ik ben toch vast aan het bouwen ;D
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2011, 19:16:38 »
mij is een aantal dingen opgevallen aan miryanna:
* ze kwam heel weinig voor in de biecht en wat ze zei was weinig en/of nikszeggend
* in de bus was ze de enige die tegen gehouden werd
* op haar tshirt stond born to reign..lijkt op wat pj aanhaalde in het begin van de aflevering?
* toen de aflevering begon zagen we een circulerende roofvogel in de lucht, wat zien we op haar shirt? zo`n zelfde shot..

tja het is eigenlijk te vroeg voor een tunneltje maar ik ben toch vast aan het bouwen ;D

Die roofvogel ging ook al door het beeld in de Molmail, bij het eerste interview. Dat was ook al met Miryanna.

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2011, 13:59:46 »
Overigens best grappig om de uitzending afgelopen zomer van "ik kom bij je eten" terug te zien waar Miryanna bezoek kreeg van Jan. (2 december opnieuw uitgezonden).

Je ziet gewoon dat die twee elkaar al konden... Maar ik had toen destijds geen idee waarvan.  ::rofl::

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2011, 00:36:29 »
Groen theorie en Miryanna Ze was wel de gene die rechtstreeks naar de plek keek waar vermoedelijk de mol zit(zat als zij de mol is)

zie foto
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 00:38:24 door Wiebenik »

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2011, 18:08:28 »
Pff, Tunnel wordt al groter. Mooie theorie van dat groen. Zeker dat kippennetje. Miryanna kreeg ook de kippenvraag voor een tientje. Haar repliek was toen ook. "ach, klein beginnen".

Ik vind haar erg verdacht in de biechts, ze komen wat geacteerd over. Met veel clichematige opmerkingen.

Toch kan in niet zo vroeg tunnelen, dus houd ik mijn ogen open voor de rest.  :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2011, 20:59:16 »
Hoe verklaar je dan nu het groene shirt van Horace, terwijl Miryanna niks groen aanheeft? (althans in de vooruitblik)
Ich bin ein Bärliner!

Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2011, 21:06:12 »
Hoe verklaar je dan nu het groene shirt van Horace, terwijl Miryanna niks groen aanheeft? (althans in de vooruitblik)

Misschien omdat de eerste aflevering om kleur bekennen ging. Vooruitblik gaat over afl 2 dus weer andere aanwijzingen , lijkt me zo. Ze heeft toch het zelfde groen tijdens groen rood scherm!

Als ik dit alles zo lees is ze de perfecte kandidaat. Ook als je dan het zinnetje neemt.
Ze wint een 10tje en zegt citeer: klein begin, je denkt dan gauw ja een 10tje is niks, maar er zit een diepere gedachte achter. Het totaal bedrag is klein, want het had veel meer kunnen zijn. En ze wist zekers dat niemand een gok durfde te wagen omdat ze nooit gedacht hadden dat PJ zou zeggen dat de MOL in de bus zat. Ze denken dan niet de MOL maar misschien wel een oud mol of misschien een elfde kandidaat (ik zeg maar wat) Horace zag wel wat maar twijfelde. En nu wordt het duidelijk want Miryanna zat alleen heel even in de bus tijdens de opdracht. PJ zegt niet dat de andere kandidaten te gelijkertijd met de mol in de bus zat. De figuren achterin zaten er voor de afleiding net als de cijfers. De man met pet was volgens mij gewoon PJ zelf die daar zat en af en toe bukte , niet voor de kandidaten maar voor ons zo dat wij gaan fantaseren. Behalve jullie zat er "nog" iemand in de bus. er zitten 80 mensen en wanneer Miryanna gaat zitten toen zat er NOG iemand in de bus.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 22:19:51 door Theo-reticus »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2011, 22:20:36 »
En nu weet ik het zeker

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2011, 22:48:47 »
Miryanne heeft op haar shirt staan "born2reign", PJH zei "De natuurlijke leider heeft zich nog niet geopenbaard onder de kersverse kandidaten". Toeval?

Helemaal mee eens De echte leider heeft zich nog niet geopenbaard. Wat zou hij bedoelen. Ik denk de manier hoe ze staat met de handen over elkaar haar t-shirt af dekkend  . Op het t shirt staat de us vlag en de adelaar, de us zien we terug in de spiegel en de adelaar zien we terug in het aller eerste filmpje toen ze lieten zien welke route er geREEDEN(woordgrapje) zou worden en op de motorkap een dikke vette adelaar.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2011, 23:25:14 »
En nu weet ik het zeker

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::ok:: ::rofl::
En volgens mij houden geiten ook wel van een kropje sla  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2011, 02:39:15 »
Ze had kunnen veinzen dat ze Soundos niet in het laatste mandje had zien kijken. Of ervoor moeten zorgen dat ze als eerste ging. Een mol die €3000 pakt is bijna niet te verantwoorden, ook al zat ze inderdaad in een benaderde positie.

Inge heeft ook eens 2500 euro verdiend met de filmpjes, gezamenlijk met Renate weliswaar. Ook dat was in zekere zin een 'overmachtspositie', ze had Renate verkeerd ingeschat (en haar fanatisme  ;D ).
Uiteindelijk maakte dat weinig uit want, zo bleek in afl 4 er was een veiling.. (Toen zat bijna iedereen inmiddels echter al lang en breed op een mol..  ::) )

Het punt is dat je als mol hier eigenlijk maar 1 keuze hebt wil je echt controle hebben: Dan moet je als eerste gaan (hetgeen dan wel weer erg opvalt..). Als je dit niet doet kan je als mol hooguit hopen dat je plaats in de pikorde/ sociale rangorde een van de betere is om daarna niet al te opzichtig te moeten mollen (want de jokers en vrijstellingen zijn uiteraard uitstekende dekmantels en worden - onvermijdelijk en zeer voorspelbaar- als eerste gekozen).

Zo beredeneerd houd je dus alleen Anna over - de rest moest maar hopen dat een van de anderen hem/haar iets meer gunde dan anderen en dat er met onderhandelingen over '+' en een jokergeschuif wat te doen viel (en voelde zichzelf meteen enorm snugger toen zij dat deden...  ::) ).

Bovendien hebben we geen idee wat er nog in het verschiet ligt.. Inge had een heel grote molactie in afl 2 en kon dit doen omdat ze in afl 1 ook wat krediet had opgebouwd..Ze wist bovendien dat er nog een veiling kwam.

Hoewel het de schijn tegenheeft zou ik dus zeker niet te voorbarig zijn met conclusies hieromtrent.. Als blijkt dat Miryanna consequent geld in het laadje brengt en constructief bezig is/ blijft, dan is het mijns inziens een reden om haar naar onderen te schuiven. Dit vind ik persoonlijk iig te mager zeker ook op basis van eerdere ervaringen.  ;)

PS over dat veinzen wat je wel en niet ziet - de hele groep let enorm op elkaars gedrag zeker op dag 1-2 als er nog niet zeer gefilterd wordt op wie er gelet wordt. Dan is het een kwestie van 'blend in' en je niet onnodig verdacht maken. Iedereen is er als de kippen bij om te zien wat de ander pakt, volkomen logisch. Als je desinteresse veinst (als mol althans) is er een gerede kans dat dit onnodig verdenking op je werpt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 02:52:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline M@rtin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2011, 20:52:18 »
Miryanna ZAT als enige in de bus, de andere kandidaten bleven gewoon staan. Scherpe vriendin heb ik!

Miryanna is de mol, 't kan niet anders ! Jammer dat we het al weten  ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2011, 21:47:54 »
Zo, wel één hele post voor Miryanna n.a.v. aflevering twee! Ze houdt zich ook wel erg low-profile. Ze beantwoord de vraag bij het stilleven fout, maar als mol zijnde had ze best even goodwill kunnen kweken en de vraag goed kunnen beantwoorden. Maar goed, ze is mijn mol even niet, want ik heb geen sterke argumenten om haar te verdenken. Ze lijkt een beetje mee te deinzen in wat de groep doet en niet echt sterk ergens voor uit te komen.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2011, 00:01:15 »
Eerlijk gezegd denk ik dat Miryanna er de volgende aflevering uit gaat. Als dat niet gebeurd, en een aflevering later ook niet, ga ik haar verdenken. Nu heb ik al genoeg Mollen (Pepijn, Horace, etc.).  ;)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2011, 13:58:36 »
Zo, wel één hele post voor Miryanna n.a.v. aflevering twee! Ze houdt zich ook wel erg low-profile.

Mede ook omdat ik amper op de website kan komen, wat een rare trage bende :), maar ze is inderdaad low-profile. Toch sluit ik haar niet uit.

-Ze stond erg taktisch bij de foto opdracht en over haar foute antwoord werd snel  heen 'geknipt'.
-Ik vond haar verdacht in de busopdracht
-veel van de groen hints zijn naar haar te linken.
-tuinieren hint op de website en haar meisjesnaam is boom

Tuurlijk is Art ook erg bezig, hij is ook mijn tweede mol...maar ik vind hem te prominent aanwezig. Hij lijkt, zeker in aflevering 2, de boel wel even allemaal te regiseren. Dat Jan hem alleen verdenkt en dat ook meld en een groen scherm krijgt. Kan ook door de redactie zo opgezet zijn dat de kijker dat denkt.

We zien wel hoe het verder verloopt. Ze is nog steeds mijn eerste mol.


EDIT: weet niet of haar meisjesnaam Boom is, maar in de topic aflevering 2 staat dat Boom de naam is die ze in het begin van haar cariere gebruikte.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 14:03:58 door sarpeentje »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2011, 14:15:03 »

EDIT: weet niet of haar meisjesnaam Boom is, maar in de topic aflevering 2 staat dat Boom de naam is die ze in het begin van haar cariere gebruikte.


nee weet ik ook niet, maar ik heb het van wiki.
zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Miryanna_van_Reeden

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] MIRYANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2011, 22:02:21 »
Ow, doet zij ook mee dan???  :P

Ja, heeeeel erg low-profile! Maar ik streep haar nog niet helemaal af als mogelijke mol. Ik ken er zo nog wel een paar die zich in het begin op de achtergrond hielden...
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick