Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 303543 keer)

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2011, 02:18:33 »
Ik had dat van die koffer gepost. Heb geprobeerd de uitzending te kijken met in m'n achterhoofd de vraag: Wat zou je als mol kunnen doen met voorkennis van de opdrachten?

Dat het schilderij uiteindelijk gespot moest worden door de medekandidaten (ipv expert) was er één (igv Patrick dus het toevoegen van de 2008), het slot op de koffer was een ander punt dat me op viel vanuit die theorie: Je koffer kan niet halfleeg gehaald worden (wat toch de meest voor de hand liggende strategie zou zijn geweest bij het halveren van de bagage)

Als je de uitzending terug kijkt zie je iig Patrick met zo'n koffer als die Horace als op slot zijnde aan de kant gooit. (De dames niet, Pepijn niet, misschien Jan wel, maar dat is deze aflevering iig slecht te zien)...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2011, 05:01:58 »
Jan heeft ook zo'n koffer, je ziet hem er twee keer mee lopen, best duidelijk in beeld.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2011, 08:12:11 »
Gister las ik ergens dat de koffer van Patrick op slot zat. Je ziet inderdaad Horace met een koffer bezig en een uitroep over slotjes. Ik kan de post zo gauw niet vinden, maar is dit echt te verifiëren? In dat geval bevestigt het mijn molvermoedens nog meer, want als mol wil je niet dat er in je koffer wordt gerotzooid.

Het lijkt erop dat het idd Patrick's koffer is.
Er zijn meerderen met een soortgelijke zwarte koffer maar de zijne is vrij 'lang', rechthoekig/plat en met een zwart hendeltje.

Mijns inziens lijkt de koffer die Horace opzij schuift met het commentaar 'thank god voor slotjes' daar in ieder geval wel veel op (maar het kan misschien ook die van Anna zijn..):







Wat verder opvalt is dat Patrick weinig tot geen positie krijgt van de mannen in de groep.
Bij de vrijstellingsroute kreeg hij als laatste man nog de kans om te gaan, Horace schuift hem terzijde bij het snurken / alleen willen slapen en Art bepaalt dat hij niet mensen gaat ronselen maar op het podium komt te staan.

Ook zijn 'Elvis' krijgt geen gehoor en de dames drukken hun zin door. Misschien dat daar zijn irritatie en frustratie vandaan kwam aan het einde van de hotelkamer opdracht. Dat kan overigens het geval zijn voor Patrick zowel als kandidaat als als mol.

Ik vind zijn pleidooi daar trouwens helemaal nergens op slaan..  ::) De dames willen allang meegaan in het verhaal om de koffers af te kopen dus die snauwpartij was nergens voor nodig imho, ging nergens over..  ::)

Heb nog geen reden om Patrick door te strepen - helaas.  :P Zou 't (althans tot nu toe..) geen erg inspirerende mol vinden maar ja..  ::)

« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 08:14:38 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2011, 13:31:16 »
Zou 't (althans tot nu toe..) geen erg inspirerende mol vinden maar ja..  ::)

Hij lijkt het allemaal vrij sneaky te willen doen - weinig opvallen en dergelijke. Hij faalt hier alleen zwaar in doordat hij, zoals je terecht meldde, totaal wordt tegengewerkt door de rest van de groep -- zelfs als dit niet met opzet gebeurd.

Wat ik nog wel voor hem [als kandidaat] vind pleiten is de vuurwerk-opdracht waar hij Harace' systeem verbeterd. Weliswaar wordt het iets verwarrender -zeker door een onduidelijke uitleg- maar toch een verbetering. Daarentegen, bij de zenders/ontvangers verdeling, zegt hij meteen dat hij samen met Horace moet die het na hem het beste snapt -- onder luide protesten van Hanna. En dan bij het echte vuurwerk is hij opeens 'overvallen door de adrenaline'.

Of zit ik nu te doel-redeneren?? Ben er bang voor - maar misschien klopt het gewoon. En ik heb zelf de rest van de groep eigenlijk al afgeschreven onafhankelijk van elkaar..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2011, 14:39:10 »

Wat ik nog wel voor hem [als kandidaat] vind pleiten is de vuurwerk-opdracht waar hij Harace' systeem verbeterd. Weliswaar wordt het iets verwarrender -zeker door een onduidelijke uitleg- maar toch een verbetering.
Tja, dit ben ik toch niet met je eens hoor. En dan zeg ik er gelijk even bij dat Patrick op dit moment niet mijn Mol is, voor het geval iemand me van tunnelvisie wil betichten. :P

Horace's systeem was uiteindelijk veel beter geweest, zeker als je ziet wat uiteindelijk de opdracht was (en de Mol weet dit natuurlijk). Precies om wat je zegt: dat van Horace was simpeler. Het kan een prima mollenstreek zijn om te proberen een voorstel voor een systeem dat iedereen begrijpt te veranderen in iets dat veel verwarrender is.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2011, 15:04:35 »
2008 en Elvis zorgen ervoor dat ik weer een stukje verder mijn tunneltje in wandel.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2011, 15:12:21 »
Ergens hoop ik niet dat hij het is, want veel mensen verdenken hem (zowel hier op het forum, als IRL, als de kandidaten zelf)

Hij heeft gewoon té veel negatieve acties gedaan nu, waardoor ik het bijna niet meer kan ontkennen.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2011, 15:30:31 »
Ja, ik verdenk hem ook heel erg, het begint een heel erg op een tunnel te lijken.  ;)

aflevering 3:
- Hij wilde plakker zijn.
- Elvis roepen zodra Miryanna Beatrix noemt.
- 2008.
- Alleen willen slapen.
- Voerde niet veel uit in de hotelkamer.
- Slotje op zijn koffer. -> automatisch -500 euro.

Maar ook door het moldagboek en de ikbendemol tweets.

Moldagboek 1:
"Bij de vuurwerkopdracht had ik gelukkig veel medestanders".
De mol heeft meegedacht met het bedenken van het systeem. Anna valt 100% af want die bedacht een systeem met veel tegenstanders.

Moldagboek 2:
Hier kan ik niet heel veel uit halen. Misschien de zin over het levend stilleven; Waar Patrick overigens een goed antwoord gaf;
"Zelf vind ik het nogal grappig hoe dat ging, want zelfs Hanna hielp me bij de schone taak van het laten mislukken van deze opdracht".
Hanna hielp de mol dus dat versterkt mijn vermoeden dat de mol vóór haar stond.
Ik denk ook dat de mol aan het begin stond of in het midden, omdat het anders teveel opvalt. Een goed antwoord geven hier zorgt ervoor dat er minder opties overblijven van de achterste kandidaten. Dus Patrick zou prima deze tactiek kunnen hebben gehanteerd.

Moldagboek 3:
"Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten".
Lijkt me niet dat een Jan of een Art of een Pepijn zichzelf een ijdeltuit noemt. Dit is een typische zin voor een vrouw of een "oudere" man.
- De Mol schrijft ook dat hij genoten heeft van de voorstelling en een hoofdrol had in de voorstelling -> Kan prima wijzen op Patrick.

Enkele moltweets: (al is het niet zeker dat de mol zélf schrijft op Ikbendemol
1. Mol had een hoofdrol in de voorstelling (zie hierboven)
2. Overeenkomst tussen mollen en mijnen, beiden slaan met volle kracht toe. Ging Patrick niet heel snel af door op een mijn te staan?

Ik zie wel overeenkomsten in schrijfstijl van het molaccount + dagboek en twitteraccount van Patrick (Pindas01):

De mol schrijft: "Kijk zelf: donderdag, Nederland 1, 20:30 uur".
Patrick schrijft: "Vandaag om 20:15 "Annie M.G." op Nederland 2".

En ook de schrijfstijl vertoont overeenkomsten. Gebruik van uitroeptekens (!) af en toe een hele korte zin tussendoor. Kijk en vergelijk.

Mol schrijft ook in dagboek: "... denk ik".  
Patrick: "Dat ga ik maar eens proberen, denk ik".

En natuurlijk het gebruik van "em" en "da's" valt op. Patrick gebruikt op zijn account: "ff". En op de perspresentatie zei hij een aantal keer "'m" i.p.v. HEM.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 15:32:13 door Miss-chief91 »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2011, 15:38:26 »
Ja, ik verdenk hem ook heel erg, het begint een heel erg op een tunnel te lijken.  ;)

aflevering 3:
- Hij wilde plakker zijn.
(...)
- Alleen willen slapen.
(...)

Die twee moet je me toch even uitleggen. Wat is het voor voordeel dat hij plakker wilde zijn? Volgens mij is het als mol veel handiger om bij de schildersgroep te zitten. Je kunt dan namelijk extra goed je best doen en gewoon de opdracht volgen (net zoals bijvoorbeeld Anna dat deed) en dan toch de opdracht laten mislukken. Bovendien als je dan moest raden wat de plakkers hadden geplakt, wist de mol sowieso welke vier mensen hij sowieso niet moest noemen. Het lijkt mij veel lastiger voor zowel de regie als voor de mol als de mol in het plakkersgroepje hoorde, waardoor hij de muurschildering moest raden. Voorkennis doorgeven aan de mol, wordt nu wat ingewikkelder, aangezien er nu meerdere opties zijn (dan de vier hoofden van de plakkers) en deze opties verspreid liggen in verschillende straatjes.

En waarom zou je als mol alleen willen slapen?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2011, 15:45:03 »
Horace's systeem was uiteindelijk veel beter geweest, zeker als je ziet wat uiteindelijk de opdracht was (en de Mol weet dit natuurlijk). Precies om wat je zegt: dat van Horace was simpeler. Het kan een prima mollenstreek zijn om te proberen een voorstel voor een systeem dat iedereen begrijpt te veranderen in iets dat veel verwarrender is.

Het systeem van Horace beter? misschien snapte ik zijn systeem dan niet.

Het leek mij dat je via de kleuren alleen een benadering zou krijgen van een woord. Bij alle kleuren had je dan iets van 4 potentieele letters, dus dan heb je toch theoretische 4*4*4*4 = 256 mogelijkheden als je bv een serie van 4 doorgekregen kleuren hebt? Daar valt natuurlijk vast 90% af doordat het geen bestaande woorden zijn maar je houdt alsnog veel onduidelijkheid over -- zeker aangezien ze niet van tevoren wisten dat het om namen van kandidaten ging.

Dus, stel je ziet blauw, dan wist je bij Horace toch alleen dat het a/b/c/d kon zijn terwijl je met een kleur extra wel duidelijkheid had -- of heb ik niet op zitten letten?  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2011, 15:48:55 »
Nee, bij het systeem van HOrace zou je dan als het bijvoorbeeld een B was, twee keer blauw te zien krijgen en bij een C, drie keer blauw. Net als bij sms-en zeg maar. Het systeem van Patrick was idd wrs wel beter, maar ook veel ingewikkelder.

Offline RodriQoz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2011, 16:02:40 »
over dat st/ patricks day,
de site van widm van avro, staat als je op de beginpagina kijkt. Jardineria Articulos, dat betekend tuinartikelen
als je de logo van st. patricks day opzoekt, vind je geloof ik een tuinman met een klavier.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2011, 16:26:44 »
Nee, bij het systeem van HOrace zou je dan als het bijvoorbeeld een B was, twee keer blauw te zien krijgen en bij een C, drie keer blauw. Net als bij sms-en zeg maar. Het systeem van Patrick was idd wrs wel beter, maar ook veel ingewikkelder.

Ah! Dank! Ja, dan had ik het absoluut mis. Ik heb ook eigenlijk nooit op zo'n manier gesms't [/smoesjes]  ;D
Dan dan dan dan.. heb ik eigenlijk geen dingen meer die hij wel echt uit zichzelf goed heeft gedaan naar ik meen. Het is alleen zo moeilijk te onderscheiden of iemand alles fout lijkt te doen doordat diegene de mol is of doordat je tunnelvisiert..

Citaat
als je de logo van st. patricks day opzoekt, vind je geloof ik een tuinman met een klavier.

Dat is een 'Leprechaun'. Zeer bekend mythisch figuur wat, naast de klaver, als een van de absolute symbolen van Ierland wordt gezien. Kwam zelfs bij Bassie en Adriaan voor. Is ook het type dat naar verluid aan het eind van de regenboog bij die pot goud staat.

Note voor die-hards: St Patrick was in het echt een Brit en geen Ier. Desondanks is hij de beschermheilige van Ierland.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 16:28:35 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2011, 22:25:44 »
Die twee moet je me toch even uitleggen. Wat is het voor voordeel dat hij plakker wilde zijn? Volgens mij is het als mol veel handiger om bij de schildersgroep te zitten. Je kunt dan namelijk extra goed je best doen en gewoon de opdracht volgen (net zoals bijvoorbeeld Anna dat deed) en dan toch de opdracht laten mislukken.
Daar is een mol dus niet echt nodig. De schilders doen toch wel hun best, dus er is geen meerwaarde om daar een mol bij te plaatsen. Hoewel '2008' natuurlijk wel een perfecte molstreek zou kunnen zijn

Het lijkt mij veel lastiger voor zowel de regie als voor de mol als de mol in het plakkersgroepje hoorde, waardoor hij de muurschildering moest raden. Voorkennis doorgeven aan de mol, wordt nu wat ingewikkelder, aangezien er nu meerdere opties zijn (dan de vier hoofden van de plakkers) en deze opties verspreid liggen in verschillende straatjes.
Ze kunnen natuurlijk best van te voren al gezegd hebben op welk huis de nieuwe schildering zou komen. Met een foto van het huis en de naastgelegen schildering of een adres.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2011, 00:45:08 »
Daar is een mol dus niet echt nodig. De schilders doen toch wel hun best, dus er is geen meerwaarde om daar een mol bij te plaatsen. Hoewel '2008' natuurlijk wel een perfecte molstreek zou kunnen zijn
Ze kunnen natuurlijk best van te voren al gezegd hebben op welk huis de nieuwe schildering zou komen. Met een foto van het huis en de naastgelegen schildering of een adres.
Vergeet niet dat de plakkers zich ook nog hebben omgekleed tussendoor :P Niet dat de regen besteld was ofzo maar toch ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2011, 17:30:01 »
M en ?
Iemand gifje hier van?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2011, 17:54:49 »
Het systeem van Horace beter? misschien snapte ik zijn systeem dan niet.

Het leek mij dat je via de kleuren alleen een benadering zou krijgen van een woord. Bij alle kleuren had je dan iets van 4 potentieele letters, dus dan heb je toch theoretische 4*4*4*4 = 256 mogelijkheden als je bv een serie van 4 doorgekregen kleuren hebt? Daar valt natuurlijk vast 90% af doordat het geen bestaande woorden zijn maar je houdt alsnog veel onduidelijkheid over -- zeker aangezien ze niet van tevoren wisten dat het om namen van kandidaten ging.

Dus, stel je ziet blauw, dan wist je bij Horace toch alleen dat het a/b/c/d kon zijn terwijl je met een kleur extra wel duidelijkheid had -- of heb ik niet op zitten letten?  :)
Nee, hij stelde een soort 'sms'-systeem voor. Dus bijvoorbeeld:
1x blauw = A
2x blauw = B
3x blauw = C
4x blauw = D

1x rood = E
2x rood = F
3x rood = G
4x rood = H

1x groen = I
enz....

Je moet dan misschien wel wat meer vuurwerk afsteken, maar het is voor de ontvangers makkelijker te volgen. Minder verschillende kleuren door elkaar heen. :)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2011, 18:02:14 »
Wat ik wel opvallend vond, is bij de hotelkameropdracht, wanneer iedereen op een gegeven moment lukraak op zoek gaat. Je ziet dan Patrick uitgebreid de deur van de badkamer onderzoeken. Zijkanten en bovenkant. Maar niet de onderkant, waar de sleutel verstopt zit. Als hij de mol is, weet hij dat natuurlijk. Kijk hem z'n best eens doen (maar niet heus).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2011, 18:16:38 »
Nee, hij stelde een soort 'sms'-systeem voor. Dus bijvoorbeeld:
1x blauw = A
2x blauw = B
3x blauw = C
4x blauw = D

1x rood = E
2x rood = F
3x rood = G
4x rood = H

1x groen = I
enz....

Je moet dan misschien wel wat meer vuurwerk afsteken, maar het is voor de ontvangers makkelijker te volgen. Minder verschillende kleuren door elkaar heen. :)



Ik weet het, Mloesje had me al gecorrigeerd. Desalniettemin, nogmaals dank! [zie post 140 en 142]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2011, 19:45:42 »
Patrick lijkt wel op Dennis als mol in 2008. Wie kwam er met dat jaartal?
Patrick die flipt over het feit dat bijna niemand geld meeneemt bij die vrijstellingsroute (egoistische klootzakken) en flipt bij de toestand met die koffers.

Dennis in 2008 flipte ook zo met die poppen die hij zo 'gemakkelijk' had neergehangen.