Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuďtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 301505 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2011, 22:21:14 »
Patrick is natuurlijk ook schrijver en hersencellen van die mensen gaan tijdens het schrijven de meest vreemde kanten op. Opvallend dat hij nu al een soort complotje heeft met Art.

Wat betreft "tomeloos positief", ik haal dit eruit:
* Stoof is mol
* Stoof is topmol
* Stoof is ie mol (?)

Jammer dat er sowieso letters overblijven, dat maakt het meteen al een stuk minder sterk. En ik sluit me bij Heinz aan dat een herhaling van hints niet te verwachten is.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2011, 23:33:29 »
Tomeloos Positief
Mol P. Stoof      eisoiet

P. Stoof mol maar dan hou je eisoiet over.
P*iets* Stoof mol. Dan heb je nog oie over. ::rofl::

Dit is niks voor mij.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2011, 23:39:02 »
Po Stoofie is te mol.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2011, 12:31:55 »
Dit begint wel ergens op te lijken Moedermol, goed gevonden  ::ok::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2011, 13:41:06 »
Oei.. die komt hard aan  ::rofl::
In de zin van, dat ik deze wel heel gevaarlijk in de buurt vind komen van een uitstekende hint!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2011, 13:58:13 »
Moedermol, hartelijk bedankt ::tandpastasmiley:: ik begon bijna te twijfelen aan het molzijn van Patrick, maar je hebt me weer helemaal het tunneltje ingeduwd ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2011, 16:54:45 »
Ik blijf ook nog even in de Patrick tunnel, maar ik moet zeggen dat ik er nog niet echt ver in zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2011, 17:09:57 »
Is dit EM?

Patrick in de molmail, het interview  bij de persconferentie (Hoe kijk je terug op je deelname) "Ik wilde zo graag meedoen dat de grote organisatie gezegd heeft : Nou vooruit laten we EM nu maar mee laten doen dan zijn we tenminste van EM af.Tenminste dat denk ik."

Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web

Tekst Patrick ( gelezen door Soundos) aan het eind afl. 1
Deze scene was niet terug te zien in aflevering 2. op zijn minst opvallend.
"Ik probeer altijd tomeloos positief te blijven:"

TOMELOOS POSITIEF:

Hierin zit het spaanse woord voor mol TOPO.
Ik heb geprobeerd naar spaanse annagrammen te zoeken en vond een vertaling  voor iem naar het nederlands en dat werd EM

si el topo iem wordt vertaald:  "als de mol em" De letters die overblijven zijn STOOF'

Annagram voor Tomeloos Positief: Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM


http://www.vertalen.nu/vertaal?van=spa&naar=nl&vertaal=iem

http://www.vertalen.nu/vertaal?vertaal=si+el+topo+iem&van=spa&naar=nl

Back to earth, tunnelaars. Die tweet was een typfout, en moest ME zijn. En Patrick heeft een beetje een dialect! En wat is er mis met het woord tomeloos, lijkt me toch gewoon een nederlands woord en zin?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2011, 19:40:47 »
Back to earth, tunnelaars. Die tweet was een typfout, en moest ME zijn. En Patrick heeft een beetje een dialect! En wat is er mis met het woord tomeloos, lijkt me toch gewoon een nederlands woord en zin?

Nee ik geloof niet dat er in de tweets van de mol typefouten staan. Het is niet zoals de gemiddelde twitteraar die tussen neus en lippen door iets meldt, het zijn heel bewust geplaatste tweets met de mogelijkheid dat er een hint in verstopt zit. Trouwens als het "ME" had moeten zijn, zou het een veel vreemdere zin zijn geweest dan dat het nu was. (Tenzij het dan een hint naar Horace zou moeten zijn. Engels).
Met het woord tomeloos is niets mis, maar TOmeloos POsitief, daar heeft iemand heel erg over zitten nadenken. Geen bewijs dat hij dan ook de mol is natuurlijk, maar zeker wel heel bewust zo gebruikt.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2011, 19:48:46 »
Is dit EM?



WOW! Dit vind ik een zeer goede analyse  ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2011, 20:11:59 »
Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web

MoederMol, Misschien heeft de hoofdletter M er iets mee te maken.

Tweet van de mol: Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?
8 Jan via TweetDeck

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2011, 21:16:58 »
Wow... goeie theorie over mijn mol Patrick. Ik zit nog niet in een tunnel (verdenk Art en Karin ook nog steeds) maar dit vind ik wel overtuigend....
...samen met zijn gedrag overigens. Zo wezenloos als hij bij dat vuurwerk deed....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2011, 22:00:02 »
Nee ik geloof niet dat er in de tweets van de mol typefouten staan. Het is niet zoals de gemiddelde twitteraar die tussen neus en lippen door iets meldt, het zijn heel bewust geplaatste tweets met de mogelijkheid dat er een hint in verstopt zit. Trouwens als het "ME" had moeten zijn, zou het een veel vreemdere zin zijn geweest dan dat het nu was. (Tenzij het dan een hint naar Horace zou moeten zijn. Engels).
Met het woord tomeloos is niets mis, maar TOmeloos POsitief, daar heeft iemand heel erg over zitten nadenken. Geen bewijs dat hij dan ook de mol is natuurlijk, maar zeker wel heel bewust zo gebruikt.

Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM ME zien (niet eerder)...
Wat is er raar aan als em veranderd wordt in me? De zin wordt dan alleen maar logischer... EM verwijst in dit geval naar Aflevering, en als er ME van gemaakt wordt verwijst het naar de Mol(ik)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2011, 22:44:27 »
Oei, ik vind dit eigenlijk ook wel overtuigend.
Anders wel heel erg toevallig.
Patrick is gestegen op mijn lijst...
Laten we jabberen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2011, 00:16:42 »
Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM ME zien (niet eerder)...
Wat is er raar aan als em veranderd wordt in me? De zin wordt dan alleen maar logischer... EM verwijst in dit geval naar Aflevering, en als er ME van gemaakt wordt verwijst het naar de Mol(ik)

Sorry Jelsir, je hebt gelijk, dat is ook best logisch.

Toch geloof ik niet dat er EM getwitterd wordt als er eigenlijk ME had moeten staan.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2011, 11:11:22 »
En daar komen ze weer... ik vind deze hint steeds geloofwaardiger worden..

Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2011, 15:41:02 »
En daar komen ze weer... ik vind deze hint steeds geloofwaardiger worden..

Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.
Of het IkBenDeMol twitter account leest dit forum en probeert ons gek te krijgen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2011, 19:10:22 »
Oei, ik vind dit eigenlijk ook wel overtuigend.
Anders wel heel erg toevallig.
Patrick is gestegen op mijn lijst...

Ik snap niet zo goed wat men overtuigend vindt aan "Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM" in tomeloos positief, en dan "EM" tegenkomen in twitter en molmail.  Dan vind ik ToPo een stuk sterker, want eenvoudiger. Kijk, als tomeloos positief een anagram was van bijvoorbeeld "de elfde Mol is Stoof" , dan had ik het overtuigend gevonden. Dit is te ver gezocht.

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2011, 19:55:29 »
Ik snap niet zo goed wat men overtuigend vindt aan "Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM" in tomeloos positief, en dan "EM" tegenkomen in twitter en molmail.  Dan vind ik ToPo een stuk sterker, want eenvoudiger. Kijk, als tomeloos positief een anagram was van bijvoorbeeld "de elfde Mol is Stoof" , dan had ik het overtuigend gevonden. Dit is te ver gezocht.

Hier ben ik het helemaal mee eens. ToPo wil ik best als een hint zien, maar het anagram en de zogenaamde vertaling is nogal krom en vergezocht. ´si´ betekent inderdaad ´als´, maar alleen met de betekenis ´indien´. Verder heb ik nog nooit van ´iem´ gehoord (en ik woon in Spanje) en het lijkt me zeer vergezocht.

Maar ik zou zeggen, ga zo door, ik hou wel van aanwijzingen in gesproken en geschreven teksten en ben daar zelf ook altijd heel erg op gefixeerd (zie vorig jaar DE MOL TIEN in de eerste letters van de tweets ::trots::).

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2011, 13:14:22 »
Dit is niet mijn theorie, maar toch wel interessant!

Een paar van mijn hersenspinsels:

De laatste uitzending, is op 17 maart. 17 maart, is St Patrick's Day (ook wel kortweg Patrick's Day genoemd). Hoewel St. Patrick niets met El Salvador (als land) te maken heeft, wordt St. Patricks Day in Amerika nogal uitbundig gevierd.

Nu zijn er wel erg veel aanwijzingen die naar St Patrick en ook naar mol Patrick wijzen.

St Patrick's Day staat in het teken van de kleur groen, net zoals groen de kleur is van de Mol.

Een symbool voor St Patrick's Day, is de shamrock (een klaverachtig plantje, met 3 blaadjes aan 1 steeltje). De shamrock beeldt de christelijke 3-eenheid uit van Vader, Zoon en Heilge Geest. Patrick draagt steeds bloesjes, met daarop klaverachtige motieven.

[ afbeelding ]

Na de eerste opdracht in aflevering 1, is Patrick benoemd tot penningmeester, hij beheert de pot. Bij opdracht 2 moeten de kandidaten met 6 kleuren letters naar elkaar overseinen, daarvoor wordt vuurwerk gebruikt. St Patrick's Day is een feestdag, en daar hoort vuurwerk bij. Maar meer dan dat!
Iedereen heeft wel eens gehoord over die pot goud die aan het eind van de regenboog staat. Dat verhaal kent zijn oorsprong in St Patricks day:

"I'm a little leprechaun
Dressed in green
The tiniest man that you have ever seen.
If you ever catch me,
So it's told,
I'll give to you my pot of gold
."

[ afbeelding ]

In de intro van WIDM, zie je steeds een fragment uit de komende afleveringen, waarna 1 van de spelers recht in de camera kijkt. Behalve Patrick, want die kijkt de lucht in, en hij ziet een bliksemschicht. Nu heeft St Patrick een beroemd gebed geschreven, genaamd "St Patrick's breastplate" een fragment daaruit:

"   I arise today
    Through the strength of heaven:
    Light of sun,
    Radiance of moon,
    Splendor of fire,
    Speed of lightning,
    Swiftness of wind,
    Depth of sea,
    Stability of earth,
    Firmness of rock. "

Al deze elementen komen in de komende afleveringen voor, 1 aflevering gaat zich afspelen aan zee (zie het molboekje wat je bij de VARA kunt downloaden).

De contactadvertentie van Patrick, vond iedereen maar vaag. Het leek of hij zomaar wat aan het raaskallen was, wat nergens op sloeg.

Maar wat nou, als Patrick zijn advertentie heeft geschreven vanuit de visie van St Patrick?
Patrick's contactadvertentie:
"Gedachten en krachten sturen mij bij, niet zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik."


"    I arise today

    Through a mighty strength, the invocation of the Trinity,
    Through belief in the threeness,
    Through confession of the oneness,
    Of the Creator of Creation. "

De laatste zin van Patrick's contactadvertentie, refereert dan aan de feestdag die aan St Patrick is gewijd.

St Patrick is overigens de beschermheilige van kuipers, mijnwerkers, smeden en het vee.

Er zijn nog wel meer aanwijzingen te vinden, maar ik laat het voor nu hier bij :D