Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 303667 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #820 Gepost op: 18-03-2011, 10:05:56 »
Hele leuke mol! GOed gedaan door Patrick. Hij heeft wel zo ongeveer bij elke opdracht een mol actie gehad. Daar houd ik van. Dat het misschien niet allemaal lukte komt voornamelijk door de groep. Soms hoef je als mol maar weinig te doen als het toch al mis gaat. Zeker met Art (on)bewust als surrogaat molletje :)

Ook een heel groot compliment naar de productie. Wat een fan-tas-tische serie! Misschien productief wel de mooiste van allemaal. Prachtige locaties, mooie beelden en erg leuke opdrachten.
Ook de bekendmaking van de mol was briljant gedaan. Een playback vanaf de finale dwars door alle opdrachten terug naar de bus met de mol. En de geit :)

Bedankt voor weken prachtige tv. Is het al januari 2012?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #821 Gepost op: 18-03-2011, 10:29:01 »
Patrick, supergoed gedaan!  ::ok::
...óf niet!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #822 Gepost op: 18-03-2011, 10:48:14 »
Ik vond Patrick ook zeker geen slechte mol. Goed gedaan  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #823 Gepost op: 18-03-2011, 11:17:50 »
Patrick, je was gewoon een goede en degelijke mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rooney

  • Winnaar WIDM-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #824 Gepost op: 18-03-2011, 12:03:08 »
Een geweldige mol  ::tandpastasmiley::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #825 Gepost op: 18-03-2011, 12:04:50 »
Hele leuke mol! GOed gedaan door Patrick. Hij heeft wel zo ongeveer bij elke opdracht een mol actie gehad. Daar houd ik van. Dat het misschien niet allemaal lukte komt voornamelijk door de groep. Soms hoef je als mol maar weinig te doen als het toch al mis gaat. Zeker met Art (on)bewust als surrogaat molletje :)

Ook een heel groot compliment naar de productie. Wat een fan-tas-tische serie! Misschien productief wel de mooiste van allemaal. Prachtige locaties, mooie beelden en erg leuke opdrachten.
Ook de bekendmaking van de mol was briljant gedaan. Een playback vanaf de finale dwars door alle opdrachten terug naar de bus met de mol. En de geit :)

Bedankt voor weken prachtige tv. Is het al januari 2012?
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb genoten!!!  ::bravo::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #826 Gepost op: 18-03-2011, 13:21:48 »
Ja, aan het eind van elke serie zijn er forummers die vinden dat de mol te weinig gemold heeft. Ach ja... aangezien de meeste van ons sinds het vertrek van Pepijn door hadden dat hij de mol was heeft hij zeker niet te weinig gemold.

Ik vond het in ieder geval een superleuk seizoen, en dan vooral door de kandidaten! Niet alleen Art ::love:: maar Soundos erg sympathiek en Karin werd ook steeds leuker. Pepijn de clown ::bravo::, Anna supergoed bezig (als eerste beneden bij de vulkaan!). Echt leuk allemaal.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Patrick de Mol. Waardeloos? Of toch heel knap gedaan?
« Reactie #827 Gepost op: 18-03-2011, 14:01:38 »
Te vaak liet hij de kans om te mollen aan zich voorbij gaan omdat hij bang was verdacht te worden (vooraan in de rij gaan staan bij de schilderijopdracht; als tweede starten bij de boobytraps) of omdat hij een opdracht gewoon te leuk vond (groepstoneelstuk). Soms probeerde hij het wel maar had het amper effect op de prijzenpot (1 blauw kokertje in zijn zak stoppen tikt niet echt aan) of zorgde hij er in zijn onhandigheid voor dat hij zijn doel volledig voorbij schoot (de letters in het zand schrijven met een hele dikke boomstam zodat de cijfers alsnog gelezen konden worden; de versnellingsbak in elkaar laten draaien waardoor de mol normaal gesproken 3000 euro niet uit de pot kon halen). Voor de rest heb ik Patrick eigenlijk weinig tot niet op een originele of creatieve manier zien mollen. Bewust een onjuiste envelop pakken of de langste naam uitkiezen om je vervolgens direct af te laten gaan, tja.

De toneelopdracht vond hij niet te leuk om te verpesten, dat was voor hem ook eigenlijk onmogelijk. Hij heeft nog geprobeerd om mensen te gaan werven, maar de groep besliste meteen dat hij als entertainer moest optreden en dat er mensen waren die beter mensen konden gaan werven. Dan houdt het voor jou als mol ook op lijkt me....

Er werd in afl. 11 ook aangegeven dat de produktie had gezegd dat de afstand van de vuurtoren naar het strand toch te groot was om er wat op te zien en dat er dus gerust op het strand geschreven kon worden. Patrick heeft dit dus ook gedaan.... Dit is hem niet aan te rekenen vind ik....

Wat denkt iedereen er hier verder van? Deed Patrick het echt zo waardeloos? Of heeft hij het eigenlijk best knap gedaan?

Ik vond de uitslag ook een anticlimax. Voor mij had er meer in gezeten qua mollen. Ook was er geen doorlopende hint die je aan Patrick kon koppelen, zoals bij Kim met de kruisjesketting en Inge met de gebarenhint. Die paar keer dat hij to / po gebruikte of woorden met G E K vind ik niet toereikend om dat de hele serie door door te trekken. En een hint met een geit omdat Patrick in het jaar van de geit geboren is... tja....  ::niet-ok:: En een kandidaat er doelbewust inhouden omdat je weet dat die zich ook superverdacht maakt zodat anderen niet op jou gaan zitten vind ik nogal lullig vooral die andere kandidaten die zich niet of weinig verdacht maakten.
Nu wint Art (wat ik hem heel erg gun omdat ik Art zo superleuk vind!), maar eigenlijk is hij wel bevooroordeeld op Soundos en Karin.
Dat alles zorgt ervoor dat ik Patrick maar een zeer matige mol vind.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #828 Gepost op: 18-03-2011, 14:11:01 »
Grappig dat ik idd precies het tegenovergestelde vind: ik vind die van de geit leuk gevonden en zou een hint kunnen zijn, en ik zou Spin juist totaal ongeloofwaardig vinden... :)

Toch die geit een hint. :P Vind het persoonlijk geen sterke omdat Miryanna ook uit dat jaar komt...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Patrick de Mol. Waardeloos? Of toch heel knap gedaan?
« Reactie #829 Gepost op: 18-03-2011, 14:13:21 »
De toneelopdracht vond hij niet te leuk om te verpesten, dat was voor hem ook eigenlijk onmogelijk. Hij heeft nog geprobeerd om mensen te gaan werven, maar de groep besliste meteen dat hij als entertainer moest optreden
Lees: Art besliste meteen dat ... :P

Verder probeerde hij met "ik vind wel dat iedereen een rode neus of iedereen een strik of iedereen ..." toch nog invloed uit te oefenen op de benodigde spullen - hoe meer spullen er gekocht moeten worden hoe minder tijd er is voor het werven van kandidaten. Dat ziet er uit als een soort wanhoopsmolactie :P

Citaat
Er werd in afl. 11 ook aangegeven dat de produktie had gezegd dat de afstand van de vuurtoren naar het strand toch te groot was om er wat op te zien en dat er dus gerust op het strand geschreven kon worden. Patrick heeft dit dus ook gedaan.... Dit is hem niet aan te rekenen vind ik....
Ik vond dat Patrick juist in die aflevering goed gemold heeft. De opdracht is tenslotte mislukt en daar draait het om, en hij heeft zich juist van zijn meest kandidaatse kant laten zien. Ik vermoed dat hij toch nog iets heeft weten te mollen bij het bepalen van de locatie van de schat.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #830 Gepost op: 18-03-2011, 14:27:54 »
zeer goede mol ::ok::
vooral omdat hij zei zo onopvallend mogelijk te willen blijven, nou dat is tegenover de kandidaten behoorlijk goed gelukt. top! ::bravo::

gelukkig dat art niet de mol is, omdat de media dat allemaal dacht en wij dan helemaal fout zaten. dit is goed voor de kijkers

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #831 Gepost op: 18-03-2011, 16:55:30 »
Wie is de Mol? Patrick is de Mol. Wat spannend zeg, gisteravond, ik dacht echt nog dat het twee kanten kon opgaan! Maar daarbij had ik er ook wel al vrede mee gesloten dat Patrick het kon zijn.

Ik vind hem een redelijk goeie Mol. Hij heeft dingen subtiel laten mislukken, had met veel kandidaten een vertrouwensband. Hij werd op tv gisteren al de 'knuffelmol' genoemd. Altijd vriendelijk, altijd sociaal, maar hij belazert je waar je bijstaat. Hij heeft wel hier en daar een paar cruciale steken laten vallen, waardoor hij, al was het maar bij Art, keihard door de mand viel. Eigenlijk was het vrij duidelijk, wanneer Patrick de leiding overnam werd hij voornamelijk agressief en fanatiek, dat kon je al zien bij het kopen van de koffers, maar ook later in de boot. Ik denk dat daar alle overgeblevene kandidaten hebben beslist dat het Patrick wel moest zijn. Niemand verandert zo snel van gezicht, van vriendelijke medestander naar brutaal maniakale tegenstander.

Hij heeft iets te weinig vat gehad op de groep. Nu, dat zegt niks over de Mol zelf maar zegt wel alles over de groep. En die was dit jaar, ondanks de ferm lage pot, uitermate slim bezig. Misschien wel de beste groep kandidaten in tijden want ze hebben toch vaak een stok in de wielen van de Mol gestoken! Dat was denk ik het heikel punt dit seizoen, dat de groep, en vaak ook Art, soms straffer reageerde dan de Mol had verwacht en dat bracht Patrick toch soms een beetje uit balans. Gelukkig was daar Art nog, die genoeg uitspookte om Molacties voor twee seizoen mee te vullen.

Ik ben tevreden, hopelijk iedereen op het forum ook. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ook een Mol is nooit perfect! Patrick, je mag best fier zijn want je hebt je rol als Mol waar dat paste naar behoren uitgevoerd. Meer kunnen we van een Mol niet verlangen. >:D ;)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #832 Gepost op: 18-03-2011, 17:10:47 »
Wie is de Mol? Patrick is de Mol. Wat spannend zeg, gisteravond, ik dacht echt nog dat het twee kanten kon opgaan! Maar daarbij had ik er ook wel al vrede mee gesloten dat Patrick het kon zijn.

Ik vind hem een redelijk goeie Mol. Hij heeft dingen subtiel laten mislukken, had met veel kandidaten een vertrouwensband. Hij werd op tv gisteren al de 'knuffelmol' genoemd. Altijd vriendelijk, altijd sociaal, maar hij belazert je waar je bijstaat. Hij heeft wel hier en daar een paar cruciale steken laten vallen, waardoor hij, al was het maar bij Art, keihard door de mand viel. Eigenlijk was het vrij duidelijk, wanneer Patrick de leiding overnam werd hij voornamelijk agressief en fanatiek, dat kon je al zien bij het kopen van de koffers, maar ook later in de boot. Ik denk dat daar alle overgeblevene kandidaten hebben beslist dat het Patrick wel moest zijn. Niemand verandert zo snel van gezicht, van vriendelijke medestander naar brutaal maniakale tegenstander.

Hij heeft iets te weinig vat gehad op de groep. Nu, dat zegt niks over de Mol zelf maar zegt wel alles over de groep. En die was dit jaar, ondanks de ferm lage pot, uitermate slim bezig. Misschien wel de beste groep kandidaten in tijden want ze hebben toch vaak een stok in de wielen van de Mol gestoken! Dat was denk ik het heikel punt dit seizoen, dat de groep, en vaak ook Art, soms straffer reageerde dan de Mol had verwacht en dat bracht Patrick toch soms een beetje uit balans. Gelukkig was daar Art nog, die genoeg uitspookte om Molacties voor twee seizoen mee te vullen.

Ik ben tevreden, hopelijk iedereen op het forum ook. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ook een Mol is nooit perfect! Patrick, je mag best fier zijn want je hebt je rol als Mol waar dat paste naar behoren uitgevoerd. Meer kunnen we van een Mol niet verlangen. >:D ;)
::ok:: ::jaja:: ::ok::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #833 Gepost op: 19-03-2011, 20:16:43 »
Ik weet niet of dit al gezegd is , maar Patrick is de enige die in het jaar van de geit geboren is. ( 1967 ) Tien -tien.  ;) ;D
8) ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #834 Gepost op: 19-03-2011, 20:32:08 »
Complimenten... Alleen was je Miryanna even vergeten... (of lag zij er al uit?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #835 Gepost op: 20-03-2011, 12:11:22 »
zegt wel alles over de groep. En die was dit jaar, ondanks de ferm lage pot, uitermate slim bezig

Ik denk dat die groep in 2 delen op te splitsen is: het grootste deel was helemaal niet slim bezig en ging vaak vol en veel te vroeg voor totaal de verkeerde mol. Met name de mannen waren gewoon dom bezig (Horace/Jan/Pepijn) maar ook Anna. Hannah en Miryanna wisten nog wel aardig te spreiden alleen over de verkeerde mensen.

Karin is het schoolvoorbeeld voor hoe het wel moet: breed spreiden, dan maakt het niet uit dat je 1e mol niet de mol is. Art en Soundos hebben ook gespreid en aan Art zie je dat je gewoon slaagt hoewel hij pas heel laat de juiste mol had.

Qua spel vond ik het wel leuk dat met name Hannah en Art het spel ook echt meespeelden, dus zichzelf verdacht wilden maken.

Patrick's verandering van gezicht gaf inderdaad wel veel weg. Toch werd ik er in het begin nog bij op het verkeerde been gezet want welke mol durft nu zo duidelijk zijn wil door te drijven? Dit durfden Inge, Dennis, Nico, Jon etc. allemaal niet hoor ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #836 Gepost op: 21-03-2011, 16:20:44 »
Ik vond Patrick een slechte mol. Ik vreesde al dat hij het zou zijn, maar nu hij het echt bleek te zijn en gezien heb wat ik al dacht: hij molde nauwelijks. slecht seizoen.
Vuurwerk opdracht- gemold
Boobytrap - gaat snel en kan zo niet mollen
Levend stilleven - staat als een van de eerste en antwoord correct
Schilderwerk - gemold met 2008
Theateropdracht - niet gemold
Bus-opdracht - vernield motor
666 meter - gemold
koeien - niets uitgevoerd
foto's - gemold
terreinwagen - vind geld en gooit geld niet weg
woordspoor - mol moet in lees-groep zitten, daar is beste te mollen
steengroeve - opdracht lukt
waterlabyrinth - laat koker van Art verdwijnen
vulkaan - komt op tijd beneden
vuurtoren - schrijft code op strand
krater - wijst Art op vergeten geld
ziekenhuis - molt
eilandjes - neemt contact met zichzelf en verpest zo hele spel
bomenspel - vindt vlaggetjes

Al met al heeft hij weinig gemold, veel minder als hij eigenlijk zou kunnen. Volgens mij is het bedrag dit jaar ook hoger als vorig jaar, maar dat weet ik niet zo meer.
Verder heeft hij zijn vriend Art 2 jokers gegeven. Het komt bij mij meer over dat Patrick en Art vanaf het begin samendeden, waarbij Art de molllestreken deed en Patrick ervoor zorgde dat Art uiteindelijk zou winnen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #837 Gepost op: 25-03-2011, 02:45:59 »
Ik vond Patrick een slechte mol. Ik vreesde al dat hij het zou zijn, maar nu hij het echt bleek te zijn en gezien heb wat ik al dacht: hij molde nauwelijks. slecht seizoen.
Boobytrap - gaat snel en kan zo niet mollen
koeien - niets uitgevoerd
vuurtoren - schrijft code op strand
krater - wijst Art op vergeten geld
eilandjes - neemt contact met zichzelf en verpest zo hele spel


Al met al heeft hij weinig gemold, veel minder als hij eigenlijk zou kunnen. Volgens mij is het bedrag dit jaar ook hoger als vorig jaar, maar dat weet ik niet zo meer.
Verder heeft hij zijn vriend Art 2 jokers gegeven. Het komt bij mij meer over dat Patrick en Art vanaf het begin samendeden, waarbij Art de molllestreken deed en Patrick ervoor zorgde dat Art uiteindelijk zou winnen.

Dit gaat dus helemaal nergens over.
Het eindbedrag dit jaar is nog nooit zo laag geweest (behalve in 2007, maar dat kwam niet door de mol maar door de veiling, door Nadja Hüpscher en door Pauls beslissing aan het eind).

Boobytrapopdracht -> liet zich snel raken door een mijn, waardoor ze één verkenner minder hadden. Wel degelijk gemold.
Koeien -> zijn team had geen strategie en bracht geen geld binnen en hij ging rusting met een koe zitten praten ipv iets zinnig doen. Wel degelijk gemold.
Vuurtoren -> de regie had hem verteld dat ze dat vanaf de vuurtoren niet zouden zien en dat is dus niet zijn schuld. En er is uiteindelijk ook geen geld verdiend, want ze gingen op de verkeerde plek graven.
Krater -> haalt maar 50 euro binnen en pakt het geld wat Art heeft laten liggen om Art hierdoor verdacht te maken. Wel degelijk gemold.
Eilandjes -> er was 50% kans dat hij werd uitgeloot en dat gebeurde ook. Hier heeft hij juist briljant gemold: ontzettend overduidelijk de opdracht verkloten en dit onder het mom van een kandidaat die heel graag een vrijstelling wil.

Ik vind sowieso dat ze hem een beetje hebben genaaid in de regie.
Een aantal molacties hebben ze helemaal niet laten zien.
Zoals in aflevering 1 bij de mandjesopdracht, waar hij tegen de overgebleven kandidaten zegt dat er nog 1x 3000 en 2x 1000 ligt, terwijl er 2x 3000 ligt.
Of in aflevering 3 bij de hotelkameropdracht, waar hij, als hij en Pepijn besluiten de kamer maar overhoop te halen, expres op de goede plek gaat zoeken, maar de sleutel niet vindt.
Of in aflevering 9 bij de rondleidingen, waar hij veel foute antwoorden geeft en dit een heel stuk subtieler doet dan Art.

En het was één joker.
Die andere had hij aan Art beloofd bij de mandjesopdracht in aflevering 1, net zoals dat Art een joker aan Jan had beloofd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #838 Gepost op: 25-03-2011, 08:33:24 »
En het was één joker.
Die andere had hij aan Art beloofd bij de mandjesopdracht in aflevering 1, net zoals dat Art een joker aan Jan had beloofd.

Volgens mij waren het in afl. vier toch 2 jokers die hij aan Art geeft? Eentje tijdens het eitjes bakken (wie bakte thuis de eitjes) en eentje nadat Patrick de test heeft gemaakt en Art nog niet.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #839 Gepost op: 25-03-2011, 08:36:43 »
Tijdens het eieren bakken gaf Patrick een joker aan Art, maar dat was zo afgesproken bij de vrijstellingsroute. Dus die joker telt niet mee! had Patrick misschien moeten zeggen: "sorry Art, maar ik kan die beloofde joker niet geven, want ik ben de mol en anders zou ik jou een voordeel geven."

Dus hij gaf maar 1 extra joker in afl 4