Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 232835 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2011, 12:09:53 »
T scheelt dat de montagekamer ook niet weet wie de mol is.
Weet je dat zeker? Er moet toch in ieder geval iemand zijn die de juiste beelden met de tips naar de mol in het beeld moneert? Als niemand het zou weten, kan het toch zijn dat belangrijke tips verloren gaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2011, 12:12:20 »
Weet je dat zeker? Er moet toch in ieder geval iemand zijn die de juiste beelden met de tips naar de mol in het beeld moneert? Als niemand het zou weten, kan het toch zijn dat belangrijke tips verloren gaan?

True, Ik weet dat er 5 mensen ofzo zijn die weten die de mol is... En dat zijn niet de mensen van de montage... Ik denk dat Anton wel doorgeeft wat er allemaal iig in de aflevering moet komen en waar er nadruk op gelegd moet worden...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2011, 14:56:03 »
Umm, het zou voor de editors wel handig zijn als ze over al het materiaal beschikken en ze precies weten wie ze wanneer wel of niet verdacht over moeten laten komen. Als ze een selectie materiaal krijgen, waar geen moldingen inzitten, dan zijn ze er ook snel achter wie de mol is. Krijgen ze 9 volledige biechttapes en eentje waarop allemaal stukken ontbreken. Nou, wie zou dan de mol zijn?
The British are not impressed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2011, 15:26:53 »
Echt? Ik dacht dat die dat wel wisten. ::oink::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2011, 15:58:07 »
Topic: Aflevering 1 zijn op pagina 7 een aantal foto's geplaatst door WWG (dank!). Blonde man van achteren. Met beige petje.
Zou Pepijn toch moeten zijn (als dit de mol is die in de bus zat).
Geen van de andere kandidaten.
Vind ik niet leuk.
 ::ohno::
Omnia vincit amor

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2011, 16:10:50 »
Topic: Aflevering 1 zijn op pagina 7 een aantal foto's geplaatst door WWG (dank!). Blonde man van achteren. Met beige petje.
Zou Pepijn toch moeten zijn (als dit de mol is die in de bus zat).
Geen van de andere kandidaten.
Vind ik niet leuk.
 ::ohno::

Nouja, Pepijn heeft krullen, die man in de bus niet. Daarnaast is dit waarschijnlijk een pruik.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2011, 16:11:31 »
Ben het eens met Laura though, Pepijn heeft te veel de schijnwerpers van de montagekamer op zich.

Ik had juist het idee dat de montage probeerde hem wat minder verdacht te maken, door later geen aandacht meer te besteden aan het feit dat hij had gelogen over het laatste mandje. Door de montage kwam het over alsof het volledig de fout van Soundos was, terwijl ze volgens mij werd beïnvloed door de opmerking van Pepijn dat er iets in het mandje zou zitten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2011, 16:23:58 »
T scheelt dat de montagekamer ook niet weet wie de mol is.
Ze weten het toch sowieso op het moment dat ze de laatste beelden zien? Of krijgen ze die pas te zien op het moment dat ze aflevering 11 moeten gaan monteren (dus nadat de reünie is geweest)?
Zou het best wel vreemd vinden als ze het niet weten, gewoon niet echt praktisch ook..
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2011, 16:29:36 »
Ze weten het toch sowieso op het moment dat ze de laatste beelden zien? Of krijgen ze die pas te zien op het moment dat ze aflevering 11 moeten gaan monteren (dus nadat de reünie is geweest)?
Zou het best wel vreemd vinden als ze het niet weten, gewoon niet echt praktisch ook..

Ik weet ook niet precies hoe ze dat doen... Maar ik weet wel dat er echt maar heel weinig mensen zijn die de mol zijn. Anton, PJ, JP, de mol zelf en de vertrouwenspersoon van de mol... veel meer mensen die weten wie de mol is weet ik zo niet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2011, 16:31:32 »
Ze weten het toch sowieso op het moment dat ze de laatste beelden zien? Of krijgen ze die pas te zien op het moment dat ze aflevering 11 moeten gaan monteren (dus nadat de reünie is geweest)?
Zou het best wel vreemd vinden als ze het niet weten, gewoon niet echt praktisch ook..

Inderdaad. Het lijkt mij dat ze het gewoon weten? Anders is het helemaal niet handig met dingen duidelijk laten zien enzo.

@ Elise hierboven, echt waar? Heb je daar toevallig een bron van? ;p Geloof je wel maar ben benieuwd. Verder ook de winnaar, de verliezer en misschien ook wel hun vertrouwenspersonen? xD
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2011, 16:44:40 »
En de mol heeft een eigen cameraman, naar het schijnt, die al zijn acties heeft gefilmd, en dan ook geluidsman, anders horen we niks en het hele team dat aanwezig was bij de bekendmaking van winnar/verliezer/mol, dat zijn waarschijnlijk een stuk of 3 cameramannen. En de editors moeten aflevering 1 zo editen dat vroege afvallers al heel onmols zijn en de finalisten lang verdacht blijven. Er zit voorkennis in de eerste aflevering, waar we nu nog niet veel mee kunnen. Maar die voorkennis moeten de editors ook gehad hebben. En mochten er nog hints in het geluid verstopt zitten, dan moet de sound designer ook meer weten.
The British are not impressed.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2011, 16:50:16 »
Aaaaaah, ik zit nu al in de tunnel.. Ik denk dat Pepijn het is en zie alleen nog maar in alles "bewijs" dat hij het is.. :o

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 7-01-2011, 16:53:31 »
En de mol heeft een eigen cameraman, naar het schijnt, die al zijn acties heeft gefilmd, en dan ook geluidsman, anders horen we niks en het hele team dat aanwezig was bij de bekendmaking van winnar/verliezer/mol, dat zijn waarschijnlijk een stuk of 3 cameramannen. En de editors moeten aflevering 1 zo editen dat vroege afvallers al heel onmols zijn en de finalisten lang verdacht blijven. Er zit voorkennis in de eerste aflevering, waar we nu nog niet veel mee kunnen. Maar die voorkennis moeten de editors ook gehad hebben. En mochten er nog hints in het geluid verstopt zitten, dan moet de sound designer ook meer weten.


Meen je dat? Dat valt toch teveel op?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline BVCADY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 7-01-2011, 16:56:23 »
Ik verdenk Pepijn niet op het moment, maar als hij niet de mol zou zijn en hij heeft de keuze om iemand weg te sturen dor zijn vrijstelling + ?, dan is het mogelijk dat hij de mol kiest. Als hij zelf de mol is, is het dus veilig om iemand weg te sturen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 7-01-2011, 17:00:11 »

Meen je dat? Dat valt toch teveel op?
Andere cameramannen zullen ook wel maar een paar kandidaten hebben die ze volgen. Maar het is het veiligst om de mol door één iemand te laten filmen. Het is op een 'need-to-know basis', heeft Karel eens gezegd. Het is waar dat er slechts een handjevol mensen zijn die het weten. En ik meen dat het ook Karel was die heeft gezegd dat als de camera's uitgaan, de crew losbarst in gesprekken over wie zij denken dat de mol is.
The British are not impressed.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 7-01-2011, 17:03:31 »
Ik verdenk Pepijn niet op het moment, maar als hij niet de mol zou zijn en hij heeft de keuze om iemand weg te sturen dor zijn vrijstelling + ?, dan is het mogelijk dat hij de mol kiest. Als hij zelf de mol is, is het dus veilig om iemand weg te sturen.
??? ???

Hij kon toch niet zomaar iemand aanwijzen? Hij kon alleen kiezen of degene die af zou vallen (de minste vragen goed) erin mocht blijven. Hij weet niet wie dat is. En dat kan nooit de mol zijn omdat de mol toch nooit een rood scherm gaat krijgen??
Dus ik begrijp je redenering totaal niet....

Als Pepijn de mol is, dan maakt het hem toch niks uit of er iemand uitgaat of niet. Hij speelt het spel toch tot het einde toe uit en door zo'n actie maak je je sympathiek en dat kan wel gunstig zijn voor de mol.
Als hij niet de mol is, dan had het al een concurrent minder kunnen zijn. Maar... ook hier kan hij gekozen hebben voor sympathie. Op die manier zijn mensen welleer meer geneigd informatie te geven of tegen je te praten over hun ideeen omdat ze je aardig vinden....


Offline BVCADY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 7-01-2011, 17:06:34 »
??? ???

Hij kon toch niet zomaar iemand aanwijzen? Hij kon alleen kiezen of degene die af zou vallen (de minste vragen goed) erin mocht blijven. Hij weet niet wie dat is. En dat kan nooit de mol zijn omdat de mol toch nooit een rood scherm gaat krijgen??
Dus ik begrijp je redenering totaal niet....



Ok, dan heb ik t verkeerd begrepen. Heb ook zwaar de griep nu, dus daar ligt t vast aan.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 7-01-2011, 17:08:03 »
Ok, dan heb ik t verkeerd begrepen. Heb ook zwaar de griep nu, dus daar ligt t vast aan.

Ach.. ja dat zal dan inderdaad de griep zijn. Als je beter bent, gewoon nog een keer kijken!
 ::zwaai::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2011, 17:08:43 »
Toch geen Mexicaanse Griep? Of heuh, El Salvadoriaanse Griep? (Resp. Varkenspest en Geitenpest)
The British are not impressed.

Offline BVCADY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2011, 17:09:39 »
Ben gelukkig niet ondergezeken door een geit ::oink::. Dus ik vrees de geitenpest/griep niet. Koorts heb ik wel :(