Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165335 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 1
« Reactie #580 Gepost op: 13-01-2011, 17:59:28 »
Eindelijk de kans om te reageren.

Mooie aflevering, deze eerste! Ik had een voorgevoel dat er niemand uitging. Fijn dat dat ook zo is uitgekomen. Nu zien we iedereen ten minste twee afleveringen lang, en het duurt ook nog eens wat langer voor de mol ontmaskerd wordt! Vind het altijd zo spijtig voor het eerste slachtoffer van de mol, dat heb ik nu niet meer zo sterk. Pech voor diegene, maar het is begonnen, geen weg terug. Die eerste moet echt weg vandaag!

Het enige minpunt vind ik nog altijd dat ze die verdomde jokers en al die prul weer in de eerste aflevering hebben gestoken. Heel die prul hoort niet thuis in dit spel. Het benadeelt andere kandidaten die misschien evenveel weten als de joker-inzetters maar hierdoor eruit kunnen vliegen.

Verder prachtige opdrachten weer! Vooral die met dat vuurwerk. Benieuwd wat de mol daar allemaal heeft uitgespookt, waarschijnlijk weer keihard op alle knoppen tegelijk aan 't duwen. >:D Volgens mij voelt de Mol zich dit jaar absoluut goed in z'n vel en heeft ie absoluut geen bang om te mollen. Denk ook dat de Mol niet overdreven opvalt maar die gaat zich dit keer ook niet op de achtergrond plaatsen. Eerder een goeie kandidaat/mol zeg maar. Maar wie dat kan zijn? Mijn lijstje na aflevering 1 is alvast al een stukje korter. Op naar afl. 2!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #581 Gepost op: 13-01-2011, 18:03:40 »
Eindelijk de kans om te reageren.
.com was alweer bereikbaar vanaf donderdagavond vanaf 23:00  :P

Zal vanavond wel weer ontiegelijk druk worden..  :o
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 1
« Reactie #582 Gepost op: 13-01-2011, 18:08:20 »
Daarop voortbordurend kun je dus concluderen dat Soundos, Myrianna en Patrick zich verdacht hebben gedragen.

Ik vond het zelf ook redelijk verdacht dat Soundos en Miryanna zich in de bus zo ver naar achteren begaven. Misschien geloofden ze het zelf nog niet en wilden ze nog eens extra checken of ze nu echt de Mol waren!

Stel je voor, en dan Miryanna met haar preek die er nog eens de nadruk op legt dat ze écht niet door mocht lopen, lol. ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #583 Gepost op: 13-01-2011, 19:04:56 »
In de preview molmailfilm voor deze aflevering zien we de bus één rondje rijden. Dit duurt iets minder dan 3 minuten qua reistijd (ongeveer 170 seconden)
Ik ben hier niet zo van overtuigd. zo komen langs twee rotondes. In dat filmpje zie je een overgang als ze de tweede rotonde af gaan. Het zou mij niet verbazen als ze tussen die rotondes een paar keer heen en weer zijn gereden voor ze terug gaan naar het startpunt. Er zijn namelijk ook beelden gemaakt op de eerste rotonde en waarbij de bus in tegengestelde richting rijdt t.o.v. het backstage filmpje.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #584 Gepost op: 14-01-2011, 12:47:26 »
Als dit al geschreven is dan excuses. Ik ben niet helemaal bij mbt alle posts over aflevering 1.

In de busopdracht zit de mol. Er is al geschreven dat de mol achterin moet zitten, vlak bij de cameraman die beelden laat zien van achter naar voren. De beelden waar de mannen met het creme- en blauwkleurige petje steeds op staan.

Tijdens de opdracht zien we niet wie naast de man met het cremekleurige petje zit. Echter in de lead zien we wel kort een shot met deze informatie. Daar zit een dame, met zonnebril met iets om haar linkerpols. Dan denk ik dus dat moet de mol zijn! Ergo de mol is een vrouw.
Als ik dan kijk naar de deelneemsters dan is Anna de meest logische keuze. Zij heeft die opdracht een grote zonnebril, en heeft een polshorloge om!

Ergens hoop ik dat ik 't mis heb . . .

Alles in één plaatje samengevat:
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #585 Gepost op: 14-01-2011, 12:57:39 »
Hmm, is dat eerste wel een horloge? Het lijkt mij meer een armbandje, dat ook wat hoger op de arm zit, dus zit echt vlak onder de hand, net boven waar je op je pols van die uitsteeksels hebt. En bij Anna zit het er onder.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #586 Gepost op: 14-01-2011, 13:02:44 »
Ja, da's waar. Toch is die plek een 'logische' plek in de bus. Of aan de andere kant achterin. Ieder mag er van vinden wat hij/zij wil. Het kriebelt wel bij me in ieder geval dat we die plek wel in de leader te zien krijgen.

Ik wou 't in ieder geval met jullie delen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #587 Gepost op: 14-01-2011, 13:11:21 »
Zo te zien trekt "diegene" ook wel de aandacht van de mensen voor haar of hem.. Denk juist dat de mol zich rustig houdt en niet teveel opvalt..

En denk ook niet dat de montage durft de mol zo te laten verschijnen want die weten ook wel dat elke molloot de busscene 10000x zal terugkijken..  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline TyTi

  • Forumlid
  • Onder de grond heeft de mol geen vijanden
Re: Aflevering 1
« Reactie #588 Gepost op: 15-01-2011, 15:03:54 »
Als je de aflevering terug kijkt en vooral luistert, hoor je bij 3m15 een vrouwenstem iets zeggen.

Ik versta het niet helemaal goed maar het begint met: 'wat is die gozer waard...'. (volgens mij iets als: 'zonder paspoort'; omdat ze voor het eerst hun paspoort bij zich houden. Dit laatste hoor ik gewoon niet goed en wil ik het gewoon horen;))
De mol had de hulp nodig van iemand, misschien zit ze de andere deelnemers te controleren wie het best zou kunnen helpen.


Ik heb het even goed beluisterd!!
Klinkt echt als Anna die zegt: 'Wat is die gozer waard zeg, als hulpmol' ::vergroot::

Hmmmmm, dit is wel heeeeeeeeeeeeel verdacht en sneaky geplaatst. Had het nog niet eerder gehoord dus erg scherp van je!! ::ok::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #589 Gepost op: 15-01-2011, 23:17:49 »
??? heb ik "em" (elfde mol) dan nu al ontmaskerd?
Ik vind dit ook apart gekozen. In plaats van hem of 'm of 'de mol'...
Wat je postte in de Patrick-topic vind ik echt heel frappant.

 :-\\
Laten we jabberen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #590 Gepost op: 18-01-2011, 23:00:51 »
Klinkt echt als Anna die zegt: 'Wat is die gozer waard zeg, als hulpmol' ::vergroot::
Ik hoor echt alleen om 03.15: "Spiegels, buitenspiegels, holy shit"...
Zit ik nu in het verkeerde fragment te eve-droppen?
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #591 Gepost op: 18-01-2011, 23:23:57 »
Het valt me nu pas op dat in 9.24 de pruikmol vol in de ogen kijkt van Miryanna, en dan snel zijn blik op de grond werpt!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #592 Gepost op: 20-01-2011, 08:58:16 »
Weer een raadsel ontrafeld (getuige het interview met Hanna), de ontvangers hebben dus nog overlegd.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #593 Gepost op: 20-01-2011, 10:23:12 »
Ik hoor echt alleen om 03.15: "Spiegels, buitenspiegels, holy shit"...
Zit ik nu in het verkeerde fragment te eve-droppen?
Ik hoor ook wat jij hoort. Snap even niet waar ze het over hebben  ??? mama appelsap?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #594 Gepost op: 24-01-2011, 21:27:08 »
De eerste film "Kuifje en het geheim van de Eenhoorn" ("The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn") van Spielberg komt uit in 2011. Daar hebben we tin tin en de cijfers 2x10= 20 en 11.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #595 Gepost op: 25-01-2011, 13:51:49 »
Ik bedacht me ineens, in El Salvador gebruiken ze gewoon het metriek stelsel. Waarom rijdt de bus dan wel in mijlen? Of is het een geïmporteerde Amerikaanse bus of zo?
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #596 Gepost op: 25-01-2011, 18:27:58 »
Waarom rijdt de bus dan wel in mijlen? Of is het een geïmporteerde Amerikaanse bus of zo?
::jaja::

Veel van die chicken bussen en soortgelijke kleurrijke bussen in Midden Amerika zijn opgekalefaterde en opgepimpte afgedankte oude Amerikaanse schoolbussen.  :)

Citaat
A chicken bus (Spanish: "camioneta") is a colloquial English name for a colorful modified and decorated US school bus and transit bus that transports goods and people between communities in Honduras and Guatemala. The word "chicken" refers to the fact that rural Guatemalans regularly transport live animals on such buses, a practice that visitors from other countries often find remarkable. The buses are also commonly used in Nicaragua, El Salvador, Panama, and Costa Rica.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_bus
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #597 Gepost op: 6-02-2011, 16:27:38 »
Wauw aflevering 1 in HD. Op die tv stond dus 'aux' LOL!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #598 Gepost op: 6-02-2011, 16:48:54 »
Een geheimzinnge tekst als Pepijn uitstapt in de eerste opdracht op de muur!  ::ok::
________________________
La playa y .. .. ....
Que haremos para ...?

Het strand ....
Welke we voor ...?
_______________________

Btw er dus exact dezelfde bus gebruikt als in aflevering 4, voor de busrace opdracht....
De foto van die twee kinderen hangt neem ik aan niet in iedere bus?

EDIT: Faal, de tekst is verderop ook te zien: 'Basura en la playa y', iets van 'Afval op het strand'

EDIT2: Dat het nummerbord van de auto kon slaan op Nicaragua was al bekend, maar dat er ook gewoon een sticker met de vlag opgeplakt zat, was nog niet gemeld toch...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2011, 16:55:18 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #599 Gepost op: 6-02-2011, 16:57:44 »
Achter 'la playa y' staat geloof ik 'en el mar' ofzo en dat betekent het meer. Dus gewoon 'geen afval op t strand en in t meer'
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...