Auteur Topic: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.  (gelezen 21921 keer)

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2011, 16:08:09 »
Ik kan er niks mee.

De kleurcode van de opdracht in het stadion is bekend (2 kleuren per letter)

Ik heb veel vuurpijlen gezien.
Maar kan de (mogelijk geheime) code daarvan (nog) niet ontcijferen.

Iemand?
 >:D

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2011, 18:41:38 »
Ik kan er niks mee.

De kleurcode van de opdracht in het stadion is bekend (2 kleuren per letter)

Ik heb veel vuurpijlen gezien.
Maar kan de (mogelijk geheime) code daarvan (nog) niet ontcijferen.

Iemand?
 >:D

T-O-T-A-L-E-C-H-A-O-S ?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2011, 21:05:02 »
In seizoen 3 moesten de kandidaten een berg op fietsen. Op de wegdek stonden ala de tour de namen van de vrouwelijke kandidaten in het wit. Bv 'hup Ellen' etc. Ook stond er 'hup mol', maar dan in het rood. Hieruit moesten wij concluderen dat de mol mannelijk was.

In de bus bevond zich een geit (een vrouwelijke bok) en 4 kippen (vrouwelijke hanen). Moeten wij nu, met de hint van seizoen 3 in ons achterhoofd, hieruit concluderen dat de mol vrouwelijk is?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2011, 21:11:07 »
Ga jij eens gauw een blaadje sla eten.


Verse, als het kan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2011, 21:31:57 »
(...) 4 kippen (vrouwelijke hanen).
Even niunoceren nuanceren: 'kip' is de verzamelnaam voor de soort. 'Haan' is een mannetjeskip en 'hen' is een vrouwtjeskip. Een 'vrouwelijke haan' zou dus een homoseksuele kip moeten zijn oid.
Of, zoals ze in iq-testen doen: haan staat tot hen als man staat tot vrouw. En kip staat tot haan als mens staat tot man. En dus hen staat tot kip als vrouw staat tot mens.
The British are not impressed.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2011, 21:39:24 »
Ik kan er niks mee.

De kleurcode van de opdracht in het stadion is bekend (2 kleuren per letter)

Ik heb veel vuurpijlen gezien.
Maar kan de (mogelijk geheime) code daarvan (nog) niet ontcijferen.

Iemand?
 >:D
Zelf zat ik ook met die vuurwerk opdracht, dus gisteren kwam ik hier al mee, ik had het bij topic aflevering 1 neer gezet maar misschien is het leuk voor hier om nog te lezen. Maar eerlijk gezegd, geloof ik er zelf niet in haha!

Die hele vuurwerkopdracht is sowieso chaos maar wat je wel in beeld ziet, is dat Art per ongeluk 2x groen afsteekt ipv 1x. Vervolgens zien we Jan druk bezig met kleuren opnoemen.
Jan zegt rood - blauw dat klopt hebben we gezien (27:13) Volgens de code rood blauw = M
Vervolgens zien wij als kijker alleen nog blauw en weerkaatsing rood en Jan zegt blauw - rood,volgens de code= D

Dus bij het kleuren opnoemen is het niet verkeerd gegaan, als je verder luistert en Hanna de reeks letters opnoemt hoor je MD..(27:41)dat komt overeen met wat Jan had gezegd en wat we zelf ook hebben gezien.
Conclusie het kan bij die letter maar op 1 manier verkeerd zijn gegaan en dat is bij degene die het vuurwerk afstaken. De enige die de letter M in de naam heeft Miryanna. Nu moesten Anna en Miryanna de namen Karin en Miryanna doorseinen. In 24:46 zie je Miryanna aan de knoppen staan en Anna druk bezig met letters omzetten in de juiste kleuren en deze doorspelen aan Miryanna. Op 27:25 vraagt Anna aan Miryanna mag ik de laatste doen? Hieruit zou je kunnen aannemen dat Miryanna de hele tijd achter de knoppen heeft gestaan..en zij dus de codes voor M en D heeft doorgegeven..De Mol. Wie gaf de codes door Miryanna.. dus Miryanna de mol?

Maar goed, er klopte helemaal geen enkele naam in die hele reeks maar dit is misschien mega ver gezocht, maar ik vond het wel leuk om te delen

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2011, 21:41:00 »
je zou er haast kippig van worden.


Ja, een bok is dus een mannetjesgeit, Niuno.


Had Noach die ark maar nooit gebouwd, dan zaten we nu niet met dit probleem.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2011, 21:53:39 »
 :-X

Het was ook niet voor niets dat ik het hier plaatste. Verwarring komt ook doordat geit en kip vaak denigrerend wordt gebruikt om vrouwen aan te duiden. (een vrouwelijke mens)

 :P
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2011, 22:06:26 »
Ah, nu komen we ergens. Maar in het engels gebeurt dat ook: a chick (kip).....


Al met al leidt dit topic ons daar naartoe waar het voor bedoeld is: volstrekt nergens.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2011, 23:09:22 »
Had Noach die ark maar nooit gebouwd, dan zaten we nu niet met dit probleem.

En zaten we donderdags ook nooit voor de tv. :-X

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2011, 23:17:13 »
Jij begrijpt het.........

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2011, 08:13:24 »
Er gebeuren een paar dingen voor de groepsfoto wordt gemaakt.
-Pepijn doet zijn handen omhoog
-Karin 'schudt' met haar hoofd
-Hanna heeft iets in haar hand, een soort flesje of stokbrood en die houdt ze bij haar mond.

Ik kan er verder niks mee, dus ze het maar hier.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2011, 10:44:30 »
Dat is toch het fragment dat als eerste uitlekte? En waar PJ in die barrel-bak aan komt rijden? Wat ik opmerkelijk vind, is dat er al vanaf de kandidatenpresentatie gespeculeerd wordt over een elfde kandidaat, zelfs zonder dat we de vraag van PJ hadden gehoord.

Wel zeer opmerkelijk dat er dan inderdaad op die mogelijkheid wordt ingespeeld.

Ik denk echter aan iets anders. Moeten we het woord ''kandidaat'' eigenlijk wel letterlijk nemen? De mol is voor zijn ontmaskering ook een van de kandidaten, dus in principe is het om het even of PJ de onbekende ''kandidaat'' of ''mol'' noemt.

Maar wat nou als PJ de boel voor de gek houdt, en met ''de mol'' letterlijk het diertje met die naam bedoelt? Dan heeft ie niet gelogen als ie zegt dat de deelnemers met de mol in de bus hebben gezeten. En wij zitten ons suf te zoeken naar een menselijke mol die er niet is.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2011, 12:58:21 »
Tuurlijk. De mol doet zich voor als een kandidaat. Je zou kunnen zeggen dat de mol zowel mol als kandidaat is. Dus als PJ bijvoorbeeld zegt: "Willen de kandidaten mij nu volgen?" Dan zal niet de mol gewoon blijven staan: "Ja maar, ik ben geen echte kandidaat." :P
The British are not impressed.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2011, 13:03:42 »
Dan zijn we het daar over eens. Maar dat tweede: haal mijn opmerking onderuit wanneer het echt niet kan wat ik zeg, zou het dus kunnen dat PJ met ''mol'' het diertje met die naam bedoelt? Er zat namelijk behoorlijk wat fauna in de bus. Wie weet, ook wel ratten, muizen en slangen......



.....dus waarom geen mol?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2011, 13:11:06 »
Omdat het veel te leuk is om de echte Mol in de bus te hebben laten zitten  ::jaja::. Kunnen ze bij de ontknoping een mooi shot laten zien van hoe die Mol daar peentjes zat te zweten.
Het zou veel te veel een anticlimax zijn als op het eind zou blijken dat er alleen maar zo een beestje in de bus zat  ::niet-ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2011, 13:15:04 »
maar in dat geval heeft PJ niet gelogen. Er ZAT dan immers zo'n beessie in de bus.


Maar dat klopt dan niet helemaal met ''naast jullie zelf zat er NOG een kandidaat in de bus, en die kandidaat was de mol''.......(zo, mijn eigen theorie overhoop geschoten.).

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2011, 15:11:43 »
maar in dat geval heeft PJ niet gelogen. Er ZAT dan immers zo'n beessie in de bus.


Maar dat klopt dan niet helemaal met ''naast jullie zelf zat er NOG een kandidaat in de bus, en die kandidaat was de mol''.......(zo, mijn eigen theorie overhoop geschoten.).

Was de mol.
Ziet iemand de verleden tijd hiervan? Ik zit nog steeds met dat er misschien meerdere mensen de mol zijn...

Maar dat is gewoon een idee dat blijft hangen xD

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2011, 15:21:15 »
''.....jullie zaten namelijk in de bus met de mol.....'' was de letterlijke tekst die PJ uitsprak.


Blijft verleden tijd. Maar dat is net iets ander dan WAS de mol, in dit geval.   Komen we geen steek verder mee, dus.

Offline Lost

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2011, 21:15:05 »
Wat mij opviel in aflevering 1 is de symmetrie of herhaling.
Naast de naam van de geit Tien Tien, de cijfers op de shirts 11 en 3 3,
de cijfers bij het stadion 3 3 zijn er heel veel symmetrische beelden.
De voorkant van de bus midden in beeld. Daarachter komt een politieauto rijden,
die heeft 2 x dezelfde cijferreeks achterop (links en rechts). Het beeld van een boog
bij de mandjesopdracht met een lamp in het midden of een mandje in het midden en
links en rechts twee deuren. Het systeem van Horace waarbij je kleuren dubbel
moet gebruiken "blauw blauw". Jan heeft iets dubbel op zijn shirt staan als ik
het goed gezien heb (chopper chopper??).