Auteur Topic: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.  (gelezen 21909 keer)

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2011, 21:30:53 »
maar in dat geval heeft PJ niet gelogen. Er ZAT dan immers zo'n beessie in de bus.


Maar dat klopt dan niet helemaal met ''naast jullie zelf zat er NOG een kandidaat in de bus, en die kandidaat was de mol''.......(zo, mijn eigen theorie overhoop geschoten.).

Bovendien was die arme mol dan waarschijnlijk allang opgegeten door de slang die volgens jou ook in de bus zat.. :P
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline E-Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Robin
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2011, 14:21:40 »
Is iemand al ingegaan op de subtiel ingesproken tekst "Trust Nobody", vlak na de leader? Het is de eerste keer dat ik het hoor...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2011, 19:20:18 »
Dat was Horace ergens in aflevering 2.

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2011, 16:52:04 »
Ik vond de lay-out van blaadje met de hotelkamer opdracht vreemd.
Ik heb wel een screenshot gemaakt maar die krijg ik niet in dit bericht; de tekst is:

Zorg ervoor dat je binnen
een kwartier buiten je
kamer bent.

Je communiceert uitsluitend
Via het beeldscherm.

Pen, papier en roepen zijn
verboden.

De opdracht is geslaagd als
jullie allemaal binnen een
kwartier buiten staan.
Dan verdienen jullie 1000
euro voor de pot.

Zorg vooral dat Horace
weet te ontsnappen. Anders
halveert hij alle bagage-

Ik vond vooral het streepje aan het eind vreemd, geeft dat aan dat er nog iets komt???
Misschien daat iemand anders hier iets in kan vinden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2011, 19:19:34 »
MIN die van hemzelf?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2011, 19:50:30 »
xknip
Ik vond vooral het streepje aan het eind vreemd, geeft dat aan dat er nog iets komt???
Misschien daat iemand anders hier iets in kan vinden.
Het waren 3 puntjes. Maar door het lettertype zijn punten aan het einde van iedere zin hoger dan normaal...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2011, 19:50:43 »
Ik vond de lay-out van blaadje met de hotelkamer opdracht vreemd.

Ik zag onmiddellijk PEPIJN staan in het bericht. Maar je kunt ook nog een paar andere namen erin terugvinden:

zorg ervoor dat je binnen
een kwARTier buiten je
.......... (Art)
kamer bent.

je communiceert uitsluitend
via het beeldscherm.

PEn, Papier en roepen zIJN
.......... (Pepijn)
verboden.

De opdracht is geslaagd als
Jullie allemaAl binnen eeN
.......... (Jan)
KwArtieR buIten staaN.
.......... (Karin + Art)
Dan verdienen jullie 1000
euro voor de pot.

Zorg vooral dat HORACE
.......... (Horace)
weet te ontsnappen. Anders
halveert hij alle bagage-

Maar het zal allemaal wel niks betekenen... ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2011, 19:59:00 »
in je "Jan" zin.... kun je ook ANNA  maken ;)

helpt niks maar voor de volledigheid ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2011, 20:48:21 »
in je "Jan" zin.... kun je ook ANNA  maken ;)

helpt niks maar voor de volledigheid ;D
Dan zie jij meer dan mij...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2011, 00:15:36 »
Ik zag onmiddellijk PEPIJN staan in het bericht.

Ik heb nog een keer PEPIJN gevonden in het bericht. Als je de letters netjes onder elkaar zet, dan staan de letters van zijn naam in een blokje tekst verspreid over twee regels:
te ontsnaPPEN. anders
halveert hIJ alle bagage-
Daarnaast is de naam ook te zien in een combinatie van twee beelden van deze tekst (31:10):



Begin bij de linkse P, ga schuin naar rechtsboven (E), schuin naar rechtsonder (P), naar beneden (I), naar rechts (J) en naar rechtsboven (N).
Hm, misschien moet ik mij binnenkort maar eens laten nakijken voor extreme tunnelvisie ::dom::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2011, 04:12:56 »
Heel graag de mening van anderen over de aanwijzing in de mandjes opdracht.

Pepijn zegt dat alle personen voor hem hebben gelogen over het laatste mandje, hij beweerd dat het niet leeg is, maar volgens Soundos was het mandje wel leeg (of iemand moet voor haar er iets uit hebben gehaald).

Mmaar waarom dan zouden degenen voor Pepijn hierover allemaal hebben gelogen? Of is Pepijn juist degene die liegt, of liegt Soundis? Kortom wie liegt en met welk doel?

Kunnen ze ook allemaal de waarheid hebben gesproken, dus dat het mandje eerst leeg was maar toen Pepijn ging lopen niet meer? En toen weer wel leeg toen Soundos ging lopen?

Het meest voor de hand liggend is dat Pepijn niet de waarheid sprak, en dat deed om geld uit de pot te houden, maar dan voor het oog van de camera, en overduidelijk voor alle kandidaten.

Ik kan niets met deze aanwijzing, iemand anders?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2011, 08:46:41 »
Heel graag de mening van anderen over de aanwijzing in de mandjes opdracht.

Pepijn zegt dat alle personen voor hem hebben gelogen over het laatste mandje, hij beweert dat het niet leeg is, maar volgens Soundos was het mandje wel leeg (of iemand moet voor haar er iets uit hebben gehaald).

Mmaar waarom dan zouden degenen voor Pepijn hierover allemaal hebben gelogen? Of is Pepijn juist degene die liegt, of liegt Soundis? Kortom wie liegt en met welk doel?

Ten eerste wil ik graag vooropstellen dat we zelf niet te horen krijgen wat Pepijn precies zegt. We horen hem alleen vertellen dat alles wat diegenen voor hem hebben verteld klopt, behalve het laatste mandje - dat is niet waar.
We hebben evenmin de kandidaten die hem voorgingen iets zien vertellen over de inhoud van dit mandje op het 'evita-balkon', we horen slechts de biecht van Anna die als eerste ging.

Mijns inziens zijn er drie scenario's:
1. De kandidaten voor Pepijn hebben gelogen.
- Dit is wel tricky want degene die als eerste hierover gelogen heeft, is hierop zeer controleerbaar en kan op willekeurig welk moment door een ander gecorrigeerd worden. Als mol hierover liegen herbergt zekere risico's, als kandidaat kan het wellicht voordelig zijn.
De vraag is alleen waarom je als kandidaat zou liegen door te zeggen dat het mandje leeg is. Je hebt dan immers een grotere kans dat de kandidaat die na je komt hetzij jokers/een vrijstelling pakt (i.e. een grotere concurrentie vormt voor jou..) of geld. Either way jij zelf schiet er niets mee op en zoals we zagen was dat toch de grootste motivator van alle.
Als mol geldt hetzelfde, of eigenlijk nog een slag meer. Het maakt je dan alleen niet uit dat er jokers gepakt worden maar wel dat de kans groter is dat er geld gepakt wordt - bovendien wordt je dan door een hele slinger kandidaten na je op een leugen betrapt hetgeen je op diverse mollijstjes doet stijgen. Als mol zou het dus een nogal domme zet zijn om te zeggen dat het mandje leeg is terwijl dat niet het geval is.

2. Pepijn liegt.
Dit valt uit te leggen zowel als kandidaat als als mol.
Als kandidaat kan Pepijn gehoopt hebben dat er iemand zo 'dom' is om toch in het laatste mandje te kijken. Vervolgens kan je dan hopen dat die kandidaat (die hij mogelijk zorgvuldig koos, nl Jan, de meest opportunistische van het stel..) gehaaid genoeg is om de volgende in de val te lokken. Op zijn minst kan je zo hopelijk ervoor zorgen dat andere kandidaten geen jokers of een vrijstelling pakken.
Daarnaast kan het je helpen om verdenking op je te laden. Immers de mol is er ook bij gebaat dat iemand naar het laatste mandje gaat kijken en zo geen geld pakt iig. En hoemeer mensen daarin mogelijk volgen, hoe beter.

Als mogelijke molsactie geldt dus het laatste deel van bovenstaande, met imho een belangrijk nadeel namelijk dat dit nogal de aandacht op je vestigt al meteen in aflevering 1. Als mol had je mijns inziens prima kunnen volstaan met jokers pakken en evt. een vuurtje op te stoken aangaande egocentrisch gedrag van bepaalde mensen.. Het mandjes-gedoe valt nogal op en is, mocht Pepijn de mol blijken, in ieder geval een opvallende actie. (Nu zijn die er wel eens vaker geweest in widm maar toch).

Scenario 3 is dat Soundos dit verzonnen heeft en/of dit echt gezegd is maar als pretext gebruikt voor een molsactie.
Punt is alleen dat de rest van de reacties wel consistent lijkt met het verhaal dat Pepijn dit verteld heeft, en dan het begrip dat sommigen hebben voor haar actie niet echt te verklaren is. Het lijkt dus verreweg het meest waarschijnlijk dat Pepijn idd iets in deze trant heeft gezegd.

Wat wonderlijk is is dat Soundos (enkele kandidaten na Pepijn) de eerste is die in dit mandje gaat kijken maar dat kan natuurlijk gekomen zijn door Patrick's driftige pleidooi dat alle jokers door 'die egoisten' gepakt zijn, en Soundos zeker wilde weten dat niemand haar een oor aan probeerde te naaien.
Dat kan zowel gelden voor Soundos als kandidaat, of als mol die dit als voorwendsel gebruikt om geen geld te hoeven pakken. In welk geval het een vrij in-your-face mollenactie van Soundos was.

Citaat
Het meest voor de hand liggend is dat Pepijn niet de waarheid sprak, en dat deed om geld uit de pot te houden, maar dan voor het oog van de camera, en overduidelijk voor alle kandidaten.

Ik kan niets met deze aanwijzing, iemand anders?

Zie boven. Als kandidaat heeft hij een dubbel belang. Als mol heeft hij een enkel belang maar is het een opvallende mollenstreek (zacht gesteld).
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 08:50:39 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2011, 13:32:38 »
Er wordt steeds iets heel belangrijks vergeten bij de mandjesopdracht. Na Pepijn en voor Soundos gaan nog 3 kandidaten het traject langs. (Jan, Art en Patrick).

De grote vraag is : waarom hebben zij geen helderheid verschaft over het laatste mandje? Of hebben zij (1 van hen de mol?) juist Soundos in verwarring gebracht door in de tussenliggende tijd twijfel te zaaien over het al dan niet kloppen van Pepijn's verhaal.

Pepijn kan best opzettelijk gelogen hebben. Er lagen nog heel veel jokers en hij had weliswaar een vrijstelling, maar de afleveringen daarna niets. Hopelijk 1 joker van degene die na hem ging (Jan). En waarom stuurt hij Jan naar de 3 jokers, terwijl er ook 5 jokers lagen? Wil hij de concurrentie voor zichzelf zo klein mogelijk houden en hoopt hij dat iedereen in de val van het laatste mandje trapt en niemand de 5 jokers pakt?

Jan stuurt Art naar de 5 jokers, maar zegt niets over het laatste mandje? Misschien denkt hij daar al dat Art de mol is, de veiligste persoon om 5 jokers te laten pakken. Dan is het ook in zijn belang niets te zeggen over het laatste mandje.

Art zegt ook niets? Hij stuurt Patrick naar 4 jokers die nu nog niets waard zijn. Als Patrick die pakt ligt er alleen nog geld als waarde. Maar Patrick rept er met geen woord over, dat het laatste mandje leeg is?

Zo heeft het de uitzending gehaald. Wat er werkelijk gebeurd is weten we niet. Wel denk ik dat, zolang er jokers liggen, het voor een kandidaat interessant kan zijn dat die niet gepakt worden door de concurrentie. Voor de mol is het interessant dat er, wanneer er alleen nog geld ligt, mensen in de verleiding zijn gebracht dit te laten liggen.

De mol moet volgens dit scenario dus Pepijn, Jan, Art of Patrick zijn.

Bij Pepijn is er de nadruk opgelegd dat hij gelogen heeft en dat het zijn schuld is dat Soundos is doorgelopen.
Jan heeft al veel geld binnengehaald en lijkt een echte kandidaat.
Art is superverdachte bij het grote publiek, en lijkt daardoor niet de mol te kunnen zijn.
Patrick is de mol?

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2011, 14:01:18 »
Wat mij opviel in aflevering 1 is de symmetrie of herhaling.
Naast de naam van de geit Tien Tien, de cijfers op de shirts 11 en 3 3,
de cijfers bij het stadion 3 3 zijn er heel veel symmetrische beelden.

misschien een geniale hint naar anna? de enige met een palindroom als naam ^_^

Offline robostar

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2011, 19:10:18 »
hallo allemaal

ik zit met het volgende, bij de schilder opdracht werd er een Vulkaan geschildert, en laat het nou toevallig zijn dat de grootste vulkaan/berg van El Salvador St.Anna heet. En als je naar die vulkaan op google afbeelding kijkt lijkt het net een mollenhoop  ::vergroot:: maar dat laatste is misschien wat vergezocht.

Dus in het kort !!! : Anna schildert de vulkaan St. Anna (en ik vind het op een mollenhoop lijken)

graag een reactie !!!!!!!!

mvg

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2011, 19:39:50 »
@Robostar: de vulkaan heet de Santa Ana (dus met 1 n), maar soit. Opvallend is het wel  ::ok::. Ik zit alleen te diep in de Patrick tunnel om Anna als mol te gaan zien  8).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline robostar

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2011, 17:05:15 »
@Robostar: de vulkaan heet de Santa Ana (dus met 1 n), maar soit. Opvallend is het wel  ::ok::. Ik zit alleen te diep in de Patrick tunnel om Anna als mol te gaan zien  8).

hee bedankt voor je reactie

maar de berg word op verschillende manieren benoemt, soms ook als st. hanna en dus ook als st. anna met 2 N-en
zelf begin ik pas echt op een mol te zitten vanaf de 5e aflevering, en daarvoor kun  je het best heel neutraal zijn! ook kun je het best proberen alles in je op te nemen  8)

mvg,
robostar

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2011, 21:44:02 »
Hier even de aanwijzingen die mijn voetbalgekke zoon en ik hebben bedacht. ;D
Ze gaan over afl. 1.

De geit werd cabra (ja, we weten dat dat Spaans is voor geit) genoemd, wat een anagram is van Barca. Ook werd de geit tientien genoemd, nr. 10 bij Barca is Messi. Die wordt ook de messias genoemd, net zoals Cruyff, die ook bij Barca heeft gespeeld, en daar zit natuurlijk ook de link met El Salvador.
De enige van de deelnemers met de naam van een Nederlander die bij Barca heeft gespeeld is Patrick (Kluivert). Helaas de 19e Nederlander die bij Barca heeft gespeeld, en niet de tientiende, maar goed, een kniesoor die daarop let.
Dus Patrick is de mol.

Nou, daar lijkt me geen speld tussen te krijgen, toch? ;D ;D

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2011, 23:03:49 »
 ;D ;D ;D ;D

Super verzonnen ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aanwijzingen waar je zelf niets mee kan.
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2011, 23:30:39 »
Hier even de aanwijzingen die mijn voetbalgekke zoon en ik hebben bedacht. ;D
Ze gaan over afl. 1.

De geit werd cabra (ja, we weten dat dat Spaans is voor geit) genoemd, wat een anagram is van Barca. Ook werd de geit tientien genoemd, nr. 10 bij Barca is Messi. Die wordt ook de messias genoemd, net zoals Cruyff, die ook bij Barca heeft gespeeld, en daar zit natuurlijk ook de link met El Salvador.
De enige van de deelnemers met de naam van een Nederlander die bij Barca heeft gespeeld is Patrick (Kluivert). Helaas de 19e Nederlander die bij Barca heeft gespeeld, en niet de tientiende, maar goed, een kniesoor die daarop let.
Dus Patrick is de mol.

Nou, daar lijkt me geen speld tussen te krijgen, toch? ;D ;D
Als tientien geen geit maar een schaap was geweest...  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)