Auteur Topic: Molloot in het woordenboek 2011  (gelezen 60780 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Molloot in het woordenboek 2011
« Gepost op: 5-01-2011, 18:24:30 »
Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Wat mij betreft gaan we optimistisch door waar we vorig jaar gebleven zijn! Na De Telegraaf, de Taalmeester, SBS6, DWDD, 3FM en diverse nieuwssites moeten er nog genoeg andere media over zijn waar we onze actie kunnen droppen. :D

Is er toevallig iemand hier die het leuk vindt om een (enigzins professionele) website te bouwen? We hebben nu de Hyves waar alle materiaal te vinden is, maar dat kan eigenlijk niet meer. De website kunnen we goed gebruiken als een soort community met alle materiaal over de actie. Ik wil wel meedenken over het concept en de website beheren, maar het bouwen zelf is aan mij niet besteed.

Oja, en morgen natuurlijk 'molloot' in NRC Next! ;D

Twitter: twitter.com/molloot (@molloot)
Facebook: zoek op 'molloot'
Hyves: www.molloot.hyves.nl
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 00:24:53 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2011, 18:30:03 »
Oja, en morgen natuurlijk 'molloot' in NRC Next! ;D

Ik hoop het! Ben heel benieuwd. :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2011, 18:39:21 »
Goed idee! Nu nog iemand vinden die tijd en zin heeft om een site te bouwen...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2011, 18:49:11 »
Is er toevallig iemand hier die het leuk vindt om een (enigzins professionele) website te bouwen? We hebben nu de Hyves waar alle materiaal te vinden is, maar dat kan eigenlijk niet meer. De website kunnen we goed gebruiken als een soort community met alle materiaal over de actie. Ik wil wel meedenken over het concept en de website beheren, maar het bouwen zelf is aan mij niet besteed.
Misschien kun je het ook proberen op een andere community/social media. Bijvoorbeeld Clubs.nl.

Nadeel daarvan is dat je drie maanden gratis clubs kunt beheren, maar daarna moet gaan betalen. Maar aangezien ik daar al VIP-clupper ben, kan ik de (nog op te richten) club wel beheren ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2011, 19:31:04 »
Kan je niet een paar van de BN'ers zo ver krijgen (bijvoorbeeld via Twitter) dat ze er iets over zeggen in de media?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2011, 19:34:11 »
Lau, ligt er even aan wat je op de website wilt hebben, maar die kan ik op zich zo bouwen natuurlijk.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2011, 19:38:29 »
Lau, ligt er even aan wat je op de website wilt hebben, maar die kan ik op zich zo bouwen natuurlijk.

Oke, tof! Een toegankelijke website voor de pers en een community voor actieve molloten. Met een nieuwsbalk op de homepage die ik makkelijk kan updateten. Eigenlijk zoals de Hyves, maar dan als website. Als je zeker weet dat je het wil gaan doen kan ik je wel een briefing sturen.  :)

Iemand nog meer goede ideeen?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2011, 19:52:12 »
Ik ga even denken over wat er allemaal op kan...

Iig een archief met media die we al gehaald hebben
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2011, 19:54:53 »
Ja, stuur maar Lau.
The British are not impressed.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2011, 12:32:52 »
Vanmorgen weer op 538 bij Evers in gesprek met Pieter Jan.

Offline BijoyaBraak

  • Forumlid
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2011, 17:31:52 »
Misschien een keer proberen met z'n allen #molloot trending topic te maken??

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2011, 17:38:49 »
Ik zat er vorig jaar over te denken om www.molloot.nl te claimen, en die had ik graag afgestaan voor het hogere doel. Ik wist alleen niet wat ik er op zou moeten zetten... en helaas is 'ie inmiddels bezet (door een pool met wel 25 deelnemers).

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2011, 18:40:04 »
Haha, zometeen een widm item in boulevard, met als kopje 'stelletje molloten' :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2011, 19:26:24 »
Het is ook genoemd in het filmpje!  ::ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2011, 19:03:59 »
antiroos Roosmarijn Reijmer
Dus molloten onder m'n followers, wie is zeker NIET de mol? Dat lijkt me namelijk best goeie opsporingsmethode. Kommaardoor met je advies?
2 hours ago Favorite Retweet Reply


Dankjewel Roosmarijn: de exposure van het woord is mede bij jou in goede handen!!!!

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2011, 19:53:00 »
Ik zou ook kunnen helpen bij het maken van de website, PHP en HTML coding. De vormgeving zou ik liever aan iemand anders overlaten omdat dit niet m'n sterkste punt is!  ;D

Nu nog een passende domeinnaam, molloot.tk is nog vrij. Alleen is deze wel gratis en onproffesioneel. Wellicht molloot.com of .net. En wie neemt de kosten op z'n rekening v.d. domeinnaam dan?

Ik kan zorgen voor best snelle gratis hosting met FTP verbinding en ondersteuning van PHP en MySQL!

- Devin

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2011, 20:27:07 »
Het gaat echt leven hè! Te gek! Ben van plan, als de website staat, om nog meer bekendheid te gaan zoeken. Want niet alleen het woord, maar onze hele actie is natuurlijk de moeite waard ;D eens kijken of ik leuke ingangen kan vinden die mogelijk nog meer media-aandacht gaan opleveren.

Ik zou ook kunnen helpen bij het maken van de website, PHP en HTML coding. De vormgeving zou ik liever aan iemand anders overlaten omdat dit niet m'n sterkste punt is!  ;D
Nu nog een passende domeinnaam, molloot.tk is nog vrij. Alleen is deze wel gratis en onproffesioneel. Wellicht molloot.com of .net. En wie neemt de kosten op z'n rekening v.d. domeinnaam dan?
Ik kan zorgen voor best snelle gratis hosting met FTP verbinding en ondersteuning van PHP en MySQL!

Daedalus is bezig met de site, dus die kun je evt. contacten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2011, 20:31:01 »
Wat natuurlijk erg veel impact heeft, is dat NRC-next het woord ''Molloot'' als geuzennaam heeft aangemerkt. Dat is het dus eigenlijk ook.

Yep, het begint te leven, en de media doen volop mee.



Nog twee jaar, en de Dikke kan herschreven worden (daarmee beodel ik de Van Dale......).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2011, 20:38:45 »
Wat natuurlijk erg veel impact heeft, is dat NRC-next het woord ''Molloot'' als geuzennaam heeft aangemerkt. Dat is het dus eigenlijk ook.

Het artikel stond trouwens ook in het gewone NRC Handelsblad. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2011, 20:39:41 »
maar dat was duurder. Toch maar mooi een paar dubbeltjes in de zak gehouden.......