Auteur Topic: Molloot in het woordenboek 2011  (gelezen 60778 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2011, 15:46:09 »
Er is vast wel iemand die 3 euro er voor overheeft. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2011, 15:54:36 »
3 euro? Waar betaal je dat?
The British are not impressed.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2011, 16:12:04 »
3 euro? Waar betaal je dat?

Op een website waar je een domein kunt kopen en registreren. Al is 3 euro wel goedkoop en heb je vaak ook nog inschrijvingskosten en moet je die 3 euro i.p.v. éénmalig te betalen elke maand of elk jaar betalen.

Met een beetje Google Adsense of iets dergelijks kun je natuurlijk het geld wel terug verdienen. Al moet de website daarvoor wel goed lopen. Anders is het onbegonnen werk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2011, 16:48:57 »
Ja, welke website dan :P
Als je een beetje functionaliteit wil, zit je al aan 29 euro per jaar. Als jij er één weet waar dat 3 euro is, dan hoor ik dat graag.
The British are not impressed.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2011, 17:12:37 »
Misschien bij transip.nl proberen? Die zijn niet zo heel duur als het om een .com adres plus doorstuurservice gaat, de website zelf kan je dan bij een gratis provider (000webhost.com bv) onderbrengen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2011, 17:27:56 »
Doorstuurservice vind ik zelf ook onprofi staan. Als we het dan toch doen, dan doen we het gelijk goed. Ik heb Lau een host aangeraden waar ik zelf een andere site heb staan. Die hoef ik weliswaar niet zelf te betalen, maar ik ken de service en weet wat ik er kan. Die is in principe ook niet heel duur, 29 euro per jaar. Ik wilde voorstellen dit bedrag nog te verdelen onder een groep molloten die graag een paar euro per jaar willen doneren, dan komt het niet meteen op één iemands schouders terecht (hoewel het natuurlijk ook niet heel veel is per jaar, maar ja, met die astronomische ziektekostenverzekeringen tegenwoordig moet je overal op beknibbelen). Als 10 molloten jaarlijks 3 euro kunnen missen, zitten we al goed.
The British are not impressed.

Offline eggiemol

  • Forumlid
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2011, 18:47:27 »
Ik heb lang niet gepost, maar hier d8 ik .. hmm ff reageren!   :)

Versio.nl is een goede hoster waar ik zelf enkele websites heb staan, en goed betaalbaar! Ik ben volgens mij voor ongeveer 14 euro per jaar kwijt. Dan heb je dus een .nl domeinnaam en een hosting pakket met 1000MB aan ruimte en 15GB aan dataverkeer (genoeg denk ik?) Een .com / .eu / .net zal iets duurder zijn (een euro of 4).

Verder gebruiksvriendelijk en gemakkelijk op te zetten.

Idee?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2011, 18:47:43 »
Als 10 molloten jaarlijks 3 euro kunnen missen, zitten we al goed.
Dat moet toch makkelijk te bereiken zijn... Ik zou er echt wel 3 Euro voor over hebben...!!!
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2011, 18:54:59 »
Ik zag vanmiddag een vrij goede site (die ook aangeeft welke domeinen nog vrij zijn en hoe duur (.org was geloof ik 7.50 ofzo)) Ik kan m zo alleen niet meer vinden
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2011, 18:59:59 »
Het woord is nog niet bekend genoeg!
Mijn mentor dacht dat iemand een streek met me uit wou halen toen een leraar mij op twitter had ontdekt met 'molloot' in mijn twitterbio...
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2011, 01:28:00 »
Hoe kan dit nu, volgens mij hebben we een artikel grandioos over het hoofd gezien. In De Pers notabene.

Hele pagina:
http://content.yudu.com/A1q8ac/DP101210/resources/20.htm?skipFlashCheck=true

Uitgesneden versie:
http://arc.dp.x-cago.com/dp/20101210/pages/01020/articles/DP-20101210-01020016.pdf
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 01:58:11 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2011, 01:30:17 »
Jammer dat er veel Oh Oh Cherso-taal in staat, anders had ik een screenshot geplaatst (zit wat taal in wat niet iedereen graag leest).
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2011, 13:37:53 »
Zo aan het begin van het nieuwe seizoen lijkt het me leuk om even terug te blikken op wat er al bereikt is. En dat is best veel! Media-aandacht is echt goud waard voor zo'n vrij nutteloze actie als deze. En tot nu toe was het allemaal free publicity. Het enige wat nog mist in het rijtje is natuurlijk de Van Dale. ;D


Aandacht voor de actie zelf:
SBS6
Radio 538
De Telegraaf
De Taalmeester (ned 2)
NRC Next/Handelsblad
De Pers

Waar alleen het woord genoemd is:
DWDD
Revu
3FM
RTL Boulevard
Vara Gids

« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 13:41:04 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2011, 18:51:34 »
Ik heb lang niet gepost, maar hier d8 ik .. hmm ff reageren!   :)

Versio.nl is een goede hoster waar ik zelf enkele websites heb staan, en goed betaalbaar! Ik ben volgens mij voor ongeveer 14 euro per jaar kwijt. Dan heb je dus een .nl domeinnaam en een hosting pakket met 1000MB aan ruimte en 15GB aan dataverkeer (genoeg denk ik?) Een .com / .eu / .net zal iets duurder zijn (een euro of 4).

Verder gebruiksvriendelijk en gemakkelijk op te zetten.

Idee?
Dank je, ziet er goed uit. Met een .com adres zou het daar idd uitkomen op 14 euro per jaar: (12*0,50 pm hosting) + 7,99 pj domeinnaam = 13,99.
Mis ik nog wat? Want je zegt dat jij er ook 14 euro betaalt voor een jaar, terwijl je een .nl tld hebt, en die is goedkoper dan .com.
The British are not impressed.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2011, 19:28:45 »
Ik heb ook wel een goede site met goedkope domeinnamen. Webhosting zou ook misschien op een gratis host als woelmuis.nl of 00webhost.com kunnen. Al is dit niet zo erg snel!

Ook zou ik misschien wel 3 euro per jaar willen geven. Misschien er voor zorgen dat onder aan de pagina alle namen van mensen komen die dit doneren. Misschien doen meer mensen het dan.

Als Daedalus en Lautjuh ook 3 euro willen doneren zitten we al op 4 van de 10 mensen!! :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2011, 19:51:11 »
Een mooi subdoel om uiteindelijk het doel "molloot" in het woordenboek te bereiken, zou denk ik zijn om het woord door de makers naar buiten te laten komen (i.p.v. door ons fans). Dus: "molloot" ergens op www.wieisdemol.nl en "molloot" in aflevering 11. Bijvoorbeeld dat Pieter Jan op het eind zegt: "En voor de fanatieke kijkers, de molloten, hier de verborgen aanwijzingen". Dat kan je wel even regelen toch Laura? ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2011, 19:53:58 »
Dat kan je wel even regelen toch Laura? ;)

Zal Anton eens lief aankijken ;D goed idee!

Wat betreft de Avro, dat heb ik vorig jaar ook al (meerdere malen) geprobeerd. Ik kreeg toen geen reactie. Ik zal binnenkort een nieuwe poging wagen, nu het woord al flink aan bekendheid heeft gewonnen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #57 Gepost op: 9-01-2011, 19:55:34 »
"De molloten wisten natuurlijk al lang wie de mol was, zoals u heeft kunnen zien in DWDD. De nu volgende verborgen aanwijzingen hebben ze gevonden en zo had u het ook al kunnen weten. Vermits u een molloot was geweest."
The British are not impressed.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2011, 19:56:40 »
"De molloten wisten natuurlijk al lang wie de mol was, zoals u heeft kunnen zien in DWDD. De nu volgende verborgen aanwijzingen hebben ze gevonden en zo had u het ook al kunnen weten. Vermits u een molloot was geweest."

Geniaal! Dat zijn pas goede uitspraken!!  ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molloot in het woordenboek 2011
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2011, 11:47:32 »
Kreeg netjes een mail van NRC met een PDF van het artikel. Heb meteen benoemd dat wij altijd open staan voor een compleet artikel/interview over de molloot actie. Wie weet. ;)