Auteur Topic: [Theorie]Cijfertheorie.  (gelezen 41679 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het getal 11
« Reactie #140 Gepost op: 26-02-2011, 12:33:28 »
Het getal 11 :

-Hoort bij carnaval. De elfde van de elfde wordt prins Carnaval gekozen. Patrick wil wel carnaval vieren met Karin.

-Hoort bij een kaartspel. Er is een spelletje dat heet "elven". Je mag de kaarten die samen elf maken bedekken totdat je uit bent. De mol zegt in het dagboek dat "het jokerspel de kaarten heeft geschud". Ook komt er in de testvragen een favoriet kaartspel van de mol voor.
Bij het spelletje "elven" leg je de kaarten in rijen van 3 x 3. De getallen 3, 33, komen veel voor en de komende aflevering (9) heet in het molboekje "de mol is het kwadraat". De mol heeft getwitterd: Als hoeveelste loop ik het verlaten ziekenhuis in? Patrick ging als nr. 3.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #141 Gepost op: 26-02-2011, 17:19:47 »
Als je nu afl. 8 terug wilt kijken via Avro krijg je na de reclame een testbeeld plus piep.
In het midden staat HD 16x9.

Laat dat nou toevallig een gros zijn ;)
Omnia vincit amor

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #142 Gepost op: 26-02-2011, 18:08:41 »
Bij het lopen over die touwbrug kwam Patrick tot 8 meter. De totale lengte was 111 meter. 111 (3) + 8 = 11

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #143 Gepost op: 26-02-2011, 19:37:57 »
Zo lusten we er nog wel een paar.


(overigens: hoe Prins Carnaval, toevallig dit jaar in Maastricht een neef van mij, gekozen wordt, is van plaats tot plaats verschillend. In Maastricht wordt de naam pas 4 weken voor Carnaval bekend)..

Wat dachten jullie hiervan?

(BTW, dit is geen tientje  of een twaalfje )

Offline JiBE

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #144 Gepost op: 2-03-2011, 14:56:08 »
Ik had nog deze 'dubbele' verklaring voor een cijferreeks. Dacht niet dat die al gelinkt was aan mijn mol (Patrick) en enkel nog maar aan Pepijn en sinds die zijn vertrek precies niet meer ter sprake komt als hint. Toch vind ik het een goeie hint voor in aflevering 11 en te linken aan Patrick en passend binnen het 'dubbel' gegeven.

Het gaat em om de cijfers 11 3 3 die getoond worden in de eerste aflevering op de bus en toch ook wel moeten te linken zijn aan de mol. Er was hier ergens al een link gelegd met 11:33 het tijdstip dat Pepijn in beeld kwam en dat werd dan bijkomend gelinkt aan de leeftijd van Pepijn (en dan daarna de 34 na zijn verjaardag). Gezien Pepijn inmiddels afviel zal die 33 als leeftijd van de mol verklaren al zeker niet meer van toepassing zijn denk ik.

Waarom dit niet als volgt interpreteren: 11 3 3 als een dubbele hint naar een ogenblik waarop de mol te zien is:
- Eerst 11 3 3 aanzien als een indeling in hoofdstukken om te verwijzen naar een bepaald ogenblik in de WIDM reeksen. Daarin kunnen we dan lezen: seizoen 11 / aflevering 3 / opdracht 3
- En laat opdracht 3 in aflevering 3 nu net die bewuste kameropdracht zijn waar wederom op die 11:33 Pepijn en Patrick in beeld komen.

Ik zie de naam van de geit binnen dit kader bedoeld als tip naar het dubbel moeten gebruiken van de cijfers op diezelfde bus. Ze zullen vermoed ik ook wel een paar keer spoedig na elkaar in beeld gebracht worden doorheen die ganse busopdracht.

Sorry als deze verklaring al oud nieuws is. Ben nu pas beginnen lezen op deze site en zag hem niet zo meteen staan. Maar gezien ik de testheorie zelf ook pas ontdekt heb na het herbekijken van alles na aflevering 7, dit terwijl die al een tijdje gekend was, zou het me niet verbazen als dit ook al lang geleden exact zo verklaard werd hier  :)