Auteur Topic: [Theorie]Cijfertheorie.  (gelezen 41675 keer)

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
[Theorie]Cijfertheorie.
« Gepost op: 7-01-2011, 17:31:25 »
Aangezien ik obsessed ben door deze theorie, en ik dacht dat we hier alles wel konden verzamelen qua cijfers  ::love::...

Busopdracht.

- Hoe heet de geit? Tien Tien.
- Hoeveel kippen zijn er? Vier.
- Hoeveel rijdt de bus als er tachtig personen in zitten? vijftien mijl p/u.

- Rugnummers 3 + 3 + 11.

Mandjesopdracht.

- Jokers voor aflevering twee.
- Vrijstelling voor aflevering 1 + ?
- Vrijstelling voor aflevering 5 + nog één.
- Drieduizend euro.
- Vijfhonderd euro.
- Duizend euro.

(En nog iets? Ik weet het niet allemaal uit mijn hoofd.)

Overig.

- PJ tijdens executie: één van jullie had naar huis gemoeten.
- Hint v/d mol: Ten Eerste.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 17:43:17 door Labyrintha »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Cijfertheorie.
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2011, 17:32:09 »
Ik heb het niet zo op de cijfertheorieën. ::rofl::

Wat wil je hier verder mee? Kan je het aan iemand linken?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Cijfertheorie.
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2011, 17:32:51 »
Nouja de rugnummers die wijzen naar Horace vind ik behoorlijk sterk!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Cijfertheorie.
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2011, 17:35:59 »
Ik heb het niet zo op de cijfertheorieën. ::rofl::

Wat wil je hier verder mee? Kan je het aan iemand linken?

Het was meer dat de cijfers me echt om de oren vlogen tijdens de afleveringen en alle theorieën in het aflevering 1 - topic me zo om de oren vlogen dat ik het ook niet kan bevatten. Inderdaad kan er aan Horace gelinkt worden en ook aan de 9e aflevering van WIDM (3-3-11 ->> rugnummers in de bus) ook zit er in de busopdracht een hint dat we naar Amerika zouden gaan :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2011, 18:00:18 »
In het stadion staat ook nog 3 3 op een stel deuren.
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2011, 18:04:03 »
voor de derde keer een mannelijke Bn'er als mol ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2011, 18:06:53 »
Oke, wat mij opvalt is dat we de volgende nummers opvallend vaak tegenkomen.

3.
1.
0.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2011, 18:11:46 »
we zagen een auto NISSAN herbreeuws voor november elfde maand 10:10 10 november, 3 en 3 leeftijd Jezus 33 Jezus op shirt van Cohen en Jezus op de spiegel in de bus. Hoe duidelijk wil je het hebben. Muziek op radio 2 John met Imagine  John verwijzing naar John(johannes) 10:10-11 Imagine of Image potret jezus op spiegel.

10:10 verse 11
“10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full.  11“I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep.” – John 10:10-11

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2011, 18:14:21 »
we zagen een auto NISSAN herbreeuws voor november elfde maand 10:10 10 november, 3 en 3 leeftijd Jezus 33 Jezus op shirt van Cohen en Jezus op de spiegel in de bus. Hoe duidelijk wil je het hebben. Muziek op radio 2 John met Imagine  John verwijzing naar John(johannes) 10:10-11 Imagine of Image potret jezus op spiegel.

10:10 verse 11
“10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full.  11“I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep.” – John 10:10-11

Ik ben net verliefd geworden op je theorie  ::love::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2011, 18:15:00 »
we zagen een auto NISSAN herbreeuws voor november elfde maand 10:10 10 november, 3 en 3 leeftijd Jezus 33 Jezus op shirt van Cohen en Jezus op de spiegel in de bus. Hoe duidelijk wil je het hebben. Muziek op radio 2 John met Imagine  John verwijzing naar John(johannes) 10:10-11 Imagine of Image potret jezus op spiegel.

10:10 verse 11
“10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full.  11“I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep.” – John 10:10-11

Hoe kom je aan Johannes 10:10-11? Ik volg hem niet...

In NL. De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 18:17:45 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2011, 18:21:29 »
Alle getallen kun je bij elkaar optellen, vermenigvuldigen, je kan ze van elkaar aftrekken, en iedereen geeft er zijn eigen uitleg aan. Het wordt pas interessant, wanneer 1 van de getallen als rode draad lijkt terug te komen. Dat kun je na 1 aflevering nog niet zien.


Oh, ik vergeet nog: machtsverheffen, delen en worteltrekken (deze aanvulling zou Daedalus anders hebben gegeven.....).

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2011, 18:24:02 »
Alle getallen kun je bij elkaar optellen, vermenigvuldigen, je kan ze van elkaar aftrekken, en iedereen geeft er zijn eigen uitleg aan. Het wordt pas interessant, wanneer 1 van de getallen als rode draad lijkt terug te komen. Dat kun je na 1 aflevering nog niet zien.


Oh, ik vergeet nog: machtsverheffen, delen en worteltrekken (deze aanvulling zou Daedalus anders hebben gegeven.....).

Vooralsnog gok ik op 3 :) en 10/1

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2011, 18:24:20 »
Geit heet: Tien Tien.
Muzikale hint: John Lennon - Imagine
Wikipedia zegt: John Lennon veroorzaakte een internationale rel en een boycot van de Beatles door een interview met de Evening Standard. "The Beatles zijn populairder dan Jezus Christus".
In Johannes 10, vers 10 zegt Jezus: De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben.
Horace Cohen draagt een shirt met Jezus en in de bus hangen teksten van Jezus!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 18:29:16 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2011, 18:30:15 »
Kijk ze zaten in de bus met jezus(spiegel buschauffeur)  10 10 naam geit 10:10 Nissan de auto Nissan staat voor November in het herbreeuws, getal 11 is november. Radio2  muziek John Lennon, imagine all the people, letterlijk stel alle mensen even voor. Dit werd tijdens bus rit gedaan. 3 en 3 is 33 leeftijd Jezus. En John Lennon is verwijzing naar John(johannes verse 10:10-11
Vergeet niet dat El Salvador sterk geloof heeft in Jezus. Tevens draagt Cohen een shirt met peace love and doves, en daarna shirt met Jezus erop.

Hier onder fotos van twitteraar

Ik vind het ver gezocht maar wel plausible

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2011, 18:34:49 »
Ik denk dat we ons laten misleiden door het getal TIEN. TIN in het Spaans wordt namelijk als TIEN uitgesproken, dus of we echt verder kunnen met TIEN in de ELFDE serie, ik waag het te betwijfelen.

Tien was een centraal thema in serie 10, waarvan we allemaal getuige zijn geweest.


Ik concentreer me liever niet op aanwijzingen die in een voorgaande serie zijn gebruikt (en zeker niet zo'n recente als serie TIEN).

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2011, 18:35:11 »
John Lennon is geen hint.. Stond gewoon week lang tussen de 40 nummers van de muziekbingo.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2011, 18:36:39 »
Ik denk dat we ons laten misleiden door het getal TIEN. TIN in het Spaans wordt namelijk als TIEN uitgesproken, dus of we echt verder kunnen met TIEN in de ELFDE serie, ik waag het te betwijfelen.

Maar dan heet die geit dus echt Tin Tin, en ik verwonder me over het feit dat ze dat IEDERE keer vertalen als Tien Tien.

Je vertaalt namen niet^^

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2011, 18:44:02 »
Maar dan heet die geit dus echt Tin Tin, en ik verwonder me over het feit dat ze dat IEDERE keer vertalen als Tien Tien.

Je vertaalt namen niet^^

Is dat ook niet proost in het Spaans ofzo?  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2011, 18:48:59 »
John Lennon is geen hint.. Stond gewoon week lang tussen de 40 nummers van de muziekbingo.

Dat zou je misschien kunnen denken , maar was het niet John Lennon die veel antiwar songs schreef en hij was ee voorvechter van Peace en Love(zie hotel amsterdam make peace not war)en in el salvador was de peace and love ver te zoeken, totdat Jezus zich aan hen toonde! zoals het shirt van Cohen aangeeft!! 

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2011, 18:49:14 »
Ik zou het suf vinden als het geloof betrokken wordt bij een hint. Maar als dit een hint is dan slaat die absoluut op Horace!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)