Auteur Topic: kleur bekennen  (gelezen 7887 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: kleur bekennen
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2011, 01:31:06 »
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar 'niuno' is geen Italiaans (en niemand is 'nessuno')

Wel volgens mijn Nederlands - Italiaans woordenboek. Kan hem helaas niet scannen. Nessuno is ook niemand, maar heb toen gekozen voor Niuno.

En als ik die link van Daedalus volg. Inderdaad Chamorro... een taal waar ik nog nooit van had gehoord. Volgens wiki is Chamorro weer deels afgeleid van Spaans. Ik weet dat rond Napels een dialect wordt gesproken die ook sterk op Spaans lijkt. Misschien dat het daarom in mijn woordenboek stond?

Wel grappig trouwens, deze ontdekking.

Enfin, terug on topic: ik denk dat groen best wel eens een hint kan zijn. Daarvoor komt die kleur iets te vaak voor in 1 aflevering.

[edit]Dacht al, ben toch niet gek?[/edit]
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 01:36:06 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kleur bekennen
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2011, 09:51:41 »
Misschien heb ik wel iets . De foto op de site met daarop de danseres paella en StudiePlan.

Ik ben op de site geweest van studieplan en heb de afbeelding van de vrouw niet gezien en ook niet op google afbeeldingen. Als iemand hem wel vindt laat het dan met link zien.

Wat valt mij op. Het meisje (geslacht mol? en groen jasje) . heeft ook weer het zelfde groen aan . En als ik die niet kan vinden op www.studiplan.nl dan kan er maar 1 ding aan de hand zijn. Je kunt een spanse les winnen en op de foto word die les aangboden door een vrouw in het groen. Met andere woorden widm heeft haar als model gebruikt (met toestemming studieplan) en wie weet het jasje van Miryanna aan gedaan.  Want het is te toevallig dat ook hier weer groen in voorkomt. Tis iets lichter van kleur maar dat zou aan de belichting kunnen liggen

De foto van vrouw in jogging pak heb ik als voorbeeld genomen om het plaatje compleet te maken

Da's ook toevallig! Het lijkt inderdaad hetzelfde joggingpak, ook al betwijfel ik dat het iets met elkaar van doen heeft. Ik dacht niet dat blauwgroene joggingpakken in de mode waren, maar misschien moet ik er toch één aanschaffen...
Tell me what your telescope says

Re: kleur bekennen
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2011, 16:22:29 »
Tja het zou wat zijn toch, een spaanse les kun je winnen en dan staat er een foto bij die niet eens op de site van studieplan staat. Ik denk wel degelijk een verband. Kan geen toeval zijn.

Re: kleur bekennen
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2011, 17:10:54 »
Goed gevonden!!!  ::ok::
Dus we moeten naar een groene mol kijken... ;)
Alles rond St. Patrick ( 17 maart ) heeft met groen te maken.

Re: kleur bekennen
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2011, 17:18:28 »
Alles rond St. Patrick ( 17 maart ) heeft met groen te maken.

St Patrick heeft met Ierland van doen en niet met El Salvador

http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day

Maar goed bedacht
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 17:22:54 door Theo-reticus »

Offline Erik!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: kleur bekennen
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2011, 20:10:33 »
Onder het mom van de kleur van de mol is groen.
Karin had bij de strandmastermind de groene handdoeken.
Karin de mol?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: kleur bekennen
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2011, 21:23:38 »
En in serie 5 was de kleur van de mol zogenaamd rood (de vingerafdruk). Dus als ze nu zeggen dat de kleur van de mol squant is, moet je niet raar opkijken.
The British are not impressed.