Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 81364 keer)

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2011, 00:48:42 »
Ik heb WIDM inmiddels al heel wat seizoenen trouw gevolgd en heb zodoende een bepaalde insteek bij het kijken en speuren naar de mol gekregen. Ik doe 2 aannames:

1- De Avro zal proberen iedereen verdacht te laten zijn.
2- De Avro stopt de afleveringen boordevol situaties, uitspraken, getallen, kleuren en insinuaties waarvan je niet meteen weet wat wèl een aanwijzing is en wat niet. Zaken die na wat meer afleveringen pas een heldere vorm krijgen omdat er minder kandidaten zijn en een eventuele "rode draad" duidelijker zichtbaar is.

Zaken altijd zichtbaar om op te letten zijn:

-Wat is een goede positie bij een opdracht voor de mol?
-Wie brengt er geld op en wie niet?
-Wie probeert te sturen? (beperkt door wat de Avro toont)

Dit alles gegeven, post ik graag wat ik in aflevering 2 heb gezien en wat ik er van vond.

Omdat het een heel verhaal is geworden heb ik het in stukjes geknipt.

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2011, 00:49:39 »
Opdracht 1:

De mol kan maar 2 dingen doen. Zijn verhaal onduidelijk maken en alle antwoorden verkeerd invullen. Meer invloed is er niet. Dan moeten aanwijzingen (mochten die er verder zijn) in dubbelzinnigheden zitten. Ik heb niet de teksten grondig beluisted en ook niet de plaatjes doorgespit. Dan blijven er een paar dingetjes enigzins opvallend:

- Art noemt topografie als zijn hobby. Topo = mol in het spaans.
- Patrick heeft een heel onduidelijk verhaal en noemt ook TOmeloos POsitief.
- Horace heeft een opvallend groen T-shirt.
- Art en Patrick hebben "afgesproken" om Patrick verdacht te maken.


Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2011, 00:50:17 »
Opdracht 2:
De beste plek voor de mol in deze opdracht is geldloper.Het moet de mol natuurlijk wel lukken ook om in die positie te belanden Het is geen gegeven dat dit ook gebeurt. De Walky-Talky is een eventueel wapen om invloed op het spel te hebben. Vanuit dat oogpunt viel mij het volgende op:

Er zijn nog 4 lopers over. Anna die tot dan toe de kaart tekende is aan de beurt. Art stelt Anna voor om de kaart mee te nemen. Vreemde sugestie, er zijn nog 3 lopers na haar en als iemand de kaart tot nu toe heeft bestudeerd dan is zij het wel. Moeten ze hem niet aanvullen met haar info dan? Ze weigert dan ook. Art neemt de Walky-Talky over en er is niks meer van Anna te horen. Is dat de schuld van Anna of van Art? Kan beide.

Er zijn nog 3 spelers over als ze besluiten nog 1 verkenner/mijnenveger te sturen en de laatste 2 gaan samen met het geld. Zodra Jan en Art samen zijn probeert Art toch voor te stellen misschien 1 voor 1 te gaan lopen. Vervolgens probeert Art aardig in zijn eentje vooruit te rennen en gaat af. Jan brengt  met een briljante ingeving de buit alsnog in de kluis. Vervolgens hoor je Jan zeggen dat hij weet wie de mol is en zegt hij later zelfs de test op die mol in te vullen. Dat ligt er dan bijna weer zo dik op dat het eigenlijk niet zo kan zijn.

Opvallend: De mol vergelijkt zichzelf in een tweet van de afgelopen week met een mijn. De enige die op een mijn is gelopen is Patrick.

Opvallend: Op het T-shirt van Art staat "Don't believe everything you think" (geloof niet alles wat je denkt) Doet mij denken aan "niets is wat het lijkt".


Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #123 Gepost op: 16-01-2011, 00:51:00 »
Opdracht 3
Eerst het bestuderen van het schilderij. Er was best een manier om 10 goede antwoorden te geven als iemand op het idee was gekomen dat iedereen 1 situatie zou proberen te onthouden of laat 2 mensen samen 2 stukken bekeijken of 1 specifiek gedeelte van het schilderij etc.

Er werd nauwlijks overlegd en er werd nauwlijks info uitgewisseld. Je kunt stellen dat Art het moelijker maakte door te zeggen dat iedereen stil moest zijn en voor zichzelf moest kijken. Je kunt ook zeggen dat juist door te discussieren en lawaai te maken er veel verwarring kon worden gecreëerd. Ze probeerden in ieder geval het moelijkste: Iedereen moet alles proberen te onthouden.

Dan het geven van de antwoorden. De beste positie voor de mol kan zijn als laatste (alhoewel heel opvallend) of misschien wel in het midden. Minder opvallend en dan kun je de schade toch beperken tot maximaal de helft. En als je misschien ook weet dan Hanna gebiecht heeft om expres een fout te maken dan moet je die vooral links van je hebben. Jan (voor mij 100% kandidaat) staat als laatste. Art in het midden en een heel aantal staat vòòr Hanna. Er wordt door 6 van de 10 een "fout" gemaakt.

Opvallend: (Misschien ver gezocht, ik geef het toe) Iemand heeft 2 groepsfoto's gepost die gemaakt zijn bij het "levend schilderij". De mol schreef op Twitter: "Mijn mollengeheugen en het stilleven. Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen". Mocht dit op deze 2 groepsfoto's slaan dan heeft iedereen inderdaad een andere pose of draagt een bril of hoed op of af. Alleen Art staat vrijwel hetzelfde op deze 2 foto's. Art verschilt zo van de andere negen.

Opvallend: Horace en Peppijn hadden kamer 11.


Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2011, 00:51:33 »
Ik vind het weer een leuk seizoen maar tot nu toe heeft de mol nog veel te veel helpers. Zowel het vuurwerk, de mandjes-opdracht en het levend schilderij waren vrijwel kansloze pogingen om geld in de pot te krijgen. Zodra er overlegd moet worden gaat bijna alles tot nu toe de mist in.

Ik heb nu 3 kandidaten (geheel voor eigen rekening) onderaan mijn lijstje geplaatst: Karin en Miryanna hebben ieder 3000 euro binnen gesleept bij de mandjes. En hoe Jan de 2500 verdiende was legendarisch kandidatenwerk. Verder heb ik tot nu toe 3 kandidaten die ik na 2 afleveringen het meest vind opvallen: Art (vooral alevering 2), Horace (vooral aflevering 1) en Patrick (tot nu toe weird). Dan heb ik 3 blinde vlekken: Anna, Sounos en Peppijn. Gewoon omdat die nog niet zo specifiek opvallen als mol voor mij.

Zo een heel verhaal maar ik wil niet aflsuiten zonder te zeggen dat ik iedereen die dingen anders ziet of zaken herkend die ik helemaal niet noem 100% respecteer. Ik pretendeer vooral niet volledig te zijn of om de waarheid in pacht te hebben Het is maar zoals ik het zag. Dus als ik stel "de beste positie voor de mol is dit of dat", maak je dan vooral niet druk als je het anders ziet. Ik lees alle visies, opmerkingen, hints, tips en plaatjes van anderen met groot genoegen en ik hoop dat iemand ook iets aan mijn bijdrage heeft. ::zwaai::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2011, 02:20:43 »
in aflevering 2 zag je op het shirt van één van de mannen in het levende schilderij duidelijk 34 op zijn shirt.
Ik dacht dat ik goed oplette maar dit (33:24) heb ik toch gemist. Heel goed gezien! ::ok:: Dit plaatje in combinatie met de 33's in de bus (10:00) en het stadion (18:41), en de clown meteen aan het begin van de eerste aflevering (1:50) zijn sterke hints richting Pepijn.


Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2011, 08:54:15 »
Haihai, ik keek wel altijd op dit forum, maar had me nog nooit geregistreerd. Nu lekker wel!
Ik heb een overzicht gemaakt van de plaatjes bij opdracht 1. Het bestand is veeeeel te groot, dus daarom stuur ik de tinypic link! Er mist alleen wel een plaatje, een kamer, bij Karin.
http://i52.tinypic.com/bezyip.jpg
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2011, 11:43:39 »
hey allemaal, als ik naar www.wieisdemol.avro.nl ga, dan kan je gelijk de nieuwste aflevering bekijken, maar in de achtergrond staa: Jardineria Articulos. Dat is Spaans voor: Tuinartikelen. Heeft een van de kanditaten iets met tuinieren te maken?

Ik heb ook nog een mogelijke link naar Patrick gevonden. Van de Avro WIDM site:
In 1998 won hij als cabaretier het Rotterdamse Cameretten met een deel uit zijn soloprogramma 'Sparren'. Maar ook stond hij in de theaterbewerking van het boek van Jan Siebelink,  'Knielen op een Bed Violen'.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2011, 12:40:33 »
Citaat van Wieisdemolnou: Ik lees alle visies, opmerkingen, hints, tips en plaatjes van anderen met groot genoegen en ik hoop dat iemand ook iets aan mijn bijdrage heeft. ::zwaai::


Bedankt Wieisdemolnou voor de bijdrage en ik heb er zeker wat aan. Ik verdenk Art ook maar heb nog niet op hem gestemd. Moet de aflevering nog voor de tweede keer gaan bekijken voor nieuw inzichten ::vergroot::.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 12:43:29 door Lonneke14 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2011, 13:12:20 »
Ik dacht dat ik goed oplette maar dit (33:24) heb ik toch gemist. Heel goed gezien! ::ok:: Dit plaatje in combinatie met de 33's in de bus (10:00) en het stadion (18:41), en de clown meteen aan het begin van de eerste aflevering (1:50) zijn sterke hints richting Pepijn.


Ja, die clown in het begin was me ook opgevallen en vond ik idd ook al naar Pepijn wijzen. Sterke hints allemaal, wat me wel weer doet twijfelen... Is het niet té duidelijk?

@Wieisdemolnou Bedankt voor je bijdrage inderdaad. Het wordt me wel wat duidelijker waarom mensen Art zo erg verdenken. Grappig dat jij dan weer niets verdachts aan Pepijn opmerkt. We zijn volgens mij allemaal al weer blinde vlekken aan het ontwikkelen.  ::) ;D

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2011, 14:42:52 »

Er mist  trouwens een foto bij karin, sorry!
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 14:59:45 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 2
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2011, 14:44:56 »
alle dia's van opdracht 1. (Ik zag net dat NoemMeMaarMol ook een overzicht had gepost, toch post ik mijne ook maar even. bovendien mist er 1 foto in die van NoemMeMaarMol :o)


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2011, 14:48:06 »
Opdracht 1:

De mol kan maar 2 dingen doen. Zijn verhaal onduidelijk maken en alle antwoorden verkeerd invullen. Meer invloed is er niet.
Mooie bijdrage! Al heb ik hier een klein probleem mee. Volgens mij heb je hier zelfs maar een echte mogelijkheid, en dat is jou verhaal zeer moeilijk maken. Slecht voorlezen zou veel te veel opvallen, terwijl eventuele dingen anders voorlezen zou betekenen dat degene van wie het verhaal is exact kan weten dat je zijn verhaal verkeerd hebt voorgelezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2011, 15:01:09 »
Zou iemand in HD een shot kunnen maken van 4.27/4.28. Er staat iets op de stoel voor Patrick
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2011, 15:17:44 »
Zou iemand in HD een shot kunnen maken van 4.27/4.28. Er staat iets op de stoel voor Patrick


Fuero de uso: gebruik immuniteit in het Spaans.
Deze screenshots komen niet van mij!
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 15:21:31 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2011, 15:31:53 »
*knip*

Fuero de uso: gebruik immuniteit in het Spaans.
Deze screenshots komen niet van mij!

Is dat niet het zelfde als 'gereserveerd' of heeft iemand hier al een theorie achter ofzo? Waar komen de plaatjes vandaan?

Btw had even de volgorde waarin de kandidaten voor het podium gingen zitten geanalyseerd:
1 pepijn
2 karin
3 soundos
4 hanna
5 anna
6 miryanna
7 art
8 patrick
9 horace
10 jan

En dat weer verbonden met wie welk verhaal vertelde
Daar kwam het volgende uit, het verschil tussen ieder getal en dat weer opgeteld was 0 haha:
5>2  -3
7>4  -3
6>9  +3
4>6  +2
10>1 -9
8>5  -3
3>8  +5
2>10 +8
1>3  +2
9>7  -2
     ___
      0
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 15:34:27 door Sprien, Reden: plaatjes uit quote verwijderd ivm scrollen »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2011, 15:39:03 »

Waarom heeft Pepijn zulke onnatuurlijke handen, hier?

EDIT:
even verkleind
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 15:57:17 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2011, 15:40:31 »

Daar kwam het volgende uit, het verschil tussen ieder getal en dat weer opgeteld was 0

...ik was er al bang voor...geen mol dit jaar...  :P
(en art gaat winnen want die weet dat al  ;D )

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2011, 15:43:18 »
xknip
Waarom heeft Pepijn zulke onnatuurlijke handen, hier?
Omdat Pepijn opgevoed is door apen zijn zijn handen vergroeid als boomwortels...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Signy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2011, 15:46:08 »
Ik heb WIDM inmiddels al heel wat seizoenen trouw gevolgd en heb zodoende een bepaalde insteek bij het kijken en speuren naar de mol gekregen. Ik doe 2 aannames:

1- De Avro zal proberen iedereen verdacht te laten zijn.
2- De Avro stopt de afleveringen boordevol situaties, uitspraken, getallen, kleuren en insinuaties waarvan je niet meteen weet wat wèl een aanwijzing is en wat niet. Zaken die na wat meer afleveringen pas een heldere vorm krijgen omdat er minder kandidaten zijn en een eventuele "rode draad" duidelijker zichtbaar is.

Zaken altijd zichtbaar om op te letten zijn:

-Wat is een goede positie bij een opdracht voor de mol?
-Wie brengt er geld op en wie niet?
-Wie probeert te sturen? (beperkt door wat de Avro toont)
helemaal mee eens.