Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 80919 keer)

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2011, 10:09:38 »
Als de mol wist dat Hannah toch wel een verkeerd antwoord ging geven, kon hij of zij dus met gemak vooraan staan, en zelfs een goed antwoord geven. Dat ging daarna toch uit de pot.

Offline Betty-Boop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Little Betty Boop
Re: Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2011, 10:13:03 »
Ik vond het erg apart dat bij de laseropdracht het geluid van Anna het niet deed. Ze hadden afgesproken dat ze alles zouden zeggen wat ze zouden zien.


In het dagboek van de mol staat over dat Hanna eruit is: Een molkenner en een groot gevaar is geweken.. Hanna zat op de mannen bij de test. De mol is een man? Dan denk ik dat Art een goede kans maakt om mol te zijn. Het Kunstmuseum (kunst = art), veel kleuren (kleurenshirts van Art), TOPOgrafie van art enzovoort.

Maar Miryana zegt in de advertentie dat ze van dieren houdt.

Over de zoek de verschillen, iemand zei duidelijk: "De parasol is i.p.v blauw met Tigo (geloof ik) nu oranje" en niemand zei het..

Strange...

Dagboek van de Mol:

En ja hoor. Het eerste slachtoffer is gevallen. Als Hanna deze executie had overleefd, had ze sowieso aflevering vier gehaald en dat is zuur voor haar, maar een beetje een opluchting voor mij. Een groot Molkenner en een groot gevaar is geweken. Dat denk ik tenminste. Minder leuk is dat de pot nogal vol zit. Meer dan € 9000,- en dat vind ik niet bepaald leuk, dus daar moet zo snel mogelijk wat aan worden gedaan. Deze aflevering is er € 3000,- verdiend, maar gelukkig bleef het geld van het Leven Stilleven liggen. Zelf vind ik het nogal grappig hoe dat ging, want zelfs Hanna hielp me bij de schone taak van het laten mislukken van deze opdracht. En dat terwijl ze echt niet de Mol is. Of moet ik zeggen 'niet de Mol was'... Dag Hanna, ik zie je wel weer bij de reünie.

Groeten van de Mol.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 10:16:38 door Bakkertje, Reden: twee posts samengevoegd »
By Liin

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2011, 10:26:46 »
Wie zat er op de tunnelvisie van Hanna die er als mol uitging en weer terug zou komen?
Ik ook.. een beetje, ongeveer.

Kijk eens hoeveel nadruk erop wordt gelegd in het dagboekfragment..

Maarja ik vond Hanna gewoon een briljante kandidate.

Trouwens, Karin's tweet is wel een beetje gemeen xD

Offline snivoos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2011, 10:46:53 »
Ik ga voor Anna. Gewoon op gevoel.

De mol is volgens mij ieg een vrouw. Ik werk in het onderwijs en lees veel door leerlingen gemaakt werk. Vrouwen hebben vaak een andere manier van schrijven dan mannen en ik herken in het mol dagboek een vrouwenstijl.
Maar ach... ik kan er ook grandioos naast zitten ;)

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2011, 10:55:02 »
Toen Hanna afscheid had genomen van iedereen en via een trap naar beneden liep, zag je heel opvallend iets roods uit haar tas hangen. Zou dit een hint kunnen zijn?

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2011, 11:15:16 »
Ik ga voor Anna. Gewoon op gevoel.

De mol is volgens mij ieg een vrouw. Ik werk in het onderwijs en lees veel door leerlingen gemaakt werk. Vrouwen hebben vaak een andere manier van schrijven dan mannen en ik herken in het mol dagboek een vrouwenstijl.
Maar ach... ik kan er ook grandioos naast zitten ;)

Anna is juist voor mij afgevallen deze aflevering. Ze heeft haar best toch wel gedaan om haar contactadvertentie op haar te laten slaan: ze noemde namelijk Star Wars in haar stukje, en ze had een Star Wars T-Shirt aangetrokken waardoor je duidelijk kon afleiden dat het op haar sloeg. Denk niet dat de Mol dit zou doen.

Re: Aflevering 2
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2011, 11:22:37 »
misschien zit er een hint verwerkt in de shirts van horace. hij lijkt zijn voorkennis die je als mol hebt te laten zien in zijn shirts.

-De eerste aflevering: hij droeg een shirt van jezus. jezus -> el salvador.
-nog voor dat iedereen de bus in gaat draagt hij (na de titel kleur bekennen) als enige een gekleurd shirt.

aflevering 2:
-ze komen bij een gebouw genaamd theatro nacional, nationaal zou je kunnen opvatten als lokaal. horace komt daar in beeld met een shirt met daarop in blokletters geschreven local.
-na de sniper opdracht draagt hij een shirt met daarop dangerzone. Horace gaf tijdens de sniperopdracht meermalig aan dat hij een gevaarlijk plekje zag waar je geweldig iets onder kon leggen. oftewel een dangerzone.

misschien is het wel een hint waarin hij voor of na de opdracht zijn voorkennis wil laten zien?

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2011, 11:43:53 »
Hoeveel geld hebben ze nu eigenlijk gescoord in de Sniper-opdracht?¿
Ik dacht dat ze moesten verdelen van Pepijn¨: Art 1000 en Jan 1500.
Maar volgens mij heeft Jan toch echt 2500 euries gescoord. Wat wil zeggen dat ze uiteindelijk tegen de afspraak in toch niet hebben gedeeld.

Edit: Heb het ondertussen gevonden. toch 1500
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 11:48:03 door wwg »

Offline joris75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Trust Nobody
Re: Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2011, 12:00:01 »
ik denk dat art de mol is. jan dacht te weten wie de mol is. en dat zei hij nadat hij met art zat te overleggen of ze samen gingen of alleen. art is ook mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 12:41:57 door joris75 »
Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2011, 13:01:23 »
Pfoei..
A: wat is er met deze website aan de hand? Fix dat eens! :) Kan nu pas op de site komen sinds gisteren avond.

B: Miryanna is mijn mol 1. Ze stond taktisch bij de laatste opdracht. Aan haar foute antwoord werd nul aandacht gegeven. Ze kwam ver bij de mijnen, maar niet ver genoeg. Bij de eerste opdracht kan ze ook makkelijk veel verkeerde antwoorden hebben gegeven zonder dat het opvalt.

C. Art is mol 2. en dat door het schilderij (art/kunst) met de mol erop en door tegen Jan tijdens de mijnenopdracht, zijn commentaar in de wind te gooien en toch te gaan rennen en door de snipers gepakt te worden.

Verder vind ik zijn gedrag ook wel storend. Dat iedereen alles fout doet behalve hij. Net als die opmerking in aflevering 1 bij de mandjesopdracht. "Echt niemand is voor het geld gegaan..."(hij zelf overigens ook niet)

Leuke serie weer! Maak deze site weer even snel als vroeger en dan ben ik ook weer blij  :D ;).

Offline Xyzzal

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2011, 13:13:31 »
Anna is juist voor mij afgevallen deze aflevering. Ze heeft haar best toch wel gedaan om haar contactadvertentie op haar te laten slaan: ze noemde namelijk Star Wars in haar stukje, en ze had een Star Wars T-Shirt aangetrokken waardoor je duidelijk kon afleiden dat het op haar sloeg. Denk niet dat de Mol dit zou doen.
Volgens mij is het patrick die van star wars houdt en niet anna. Juist wel een mol actie in dat geval.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2011, 13:52:13 »
Ik ga voor Anna. Gewoon op gevoel.

De mol is volgens mij ieg een vrouw. Ik werk in het onderwijs en lees veel door leerlingen gemaakt werk. Vrouwen hebben vaak een andere manier van schrijven dan mannen en ik herken in het mol dagboek een vrouwenstijl.
Maar ach... ik kan er ook grandioos naast zitten ;)
ik denk dat dat dagboek gewoon door een medewerker wordt geschreven (of medewerkster in dit geval) en niet door de mol zelf.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2011, 14:29:29 »
Volgens mij is het patrick die van star wars houdt en niet anna. Juist wel een mol actie in dat geval.

Nee, Patrick las het stukje voor en Anna heeft het geschreven.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline duijnhoven

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2011, 14:46:09 »
Als Jan de mol is, weet hij welke opdrachten er komen in de volgende afleveringen. Een aantal jaar terug (weet niet meer welk seizoen) werd er ook geld verdiend door de mol, maar later door een veiling is dat geld er weer uitgespeeld. Kan dus ook tactisch zijn!!!

Er moet iets zijn met de opstelling van de groep tijdens het stilleven. In de twee van de mol staat iets van: zoek de verschillen tussen de mol en de negen kandidaten. Iets in die geest...

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2011, 15:53:35 »
Als Jan de mol is, weet hij welke opdrachten er komen in de volgende afleveringen. Een aantal jaar terug (weet niet meer welk seizoen) werd er ook geld verdiend door de mol, maar later door een veiling is dat geld er weer uitgespeeld. Kan dus ook tactisch zijn!!!

ja maar tot dan streep ik hem voorzichtig door als Mol..je moet tenslotte ergens beginnen en als je de Mol niet kan vinden door te kijken wie nou wat fout doet, dan maar proberen via kandidaten wegstrepen en kijken wie er overblijft.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2011, 15:54:32 »
Ik vond het een verrassend leuke aflevering eigenlijk. En ik dacht echt dat Jan eruit zou gaan, omdat hij zo zeker van zijn zaak is en alles op één persoon ingevuld heeft (zegt hij).

No Milk today???

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2011, 17:14:27 »

1. Softijsje werd waterijsje
2. Bas en gitarist van de band verwisselde van plaats
3. Kreeftenman raakte een zak kreeften kwijt
4. Vrouw van het koppeltje liep eerst links toen rechts
5. Agent stond eerst achter de lezeres toen iets meer naar voren
6. De parasol van de ijscokraam veranderde van kleur
7. De fotograaf kwam eerder in beeld (klopte dit)


Ik kwam erachter dat ik bij 6. 'vlag' had geschreven ipv parasol.

Offline Esme1979

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2011, 17:29:20 »
Zit sinds deze aflevering helemaal op Pepijn : in aflevering 1 was tot 2x toe het cijfer 33 te zien, in aflevering 2 zag je op het shirt van één van de mannen in het levende schilderij duidelijk 34 op zijn shirt.

Pepijn is geboren in 1976 en was dus in aflevering 1 33 jaar, en werd in aflevering 2 34.

Verder was de "mosselen opmerking" wel érg dom en probeerde hij idd duidelijk de tactiek bij de mijnen opdracht te "mollen".

Zou wel grappig zijn dat Horace z'n joker aan de mol heeft gegeven overigen....

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2011, 17:44:46 »
Ik heb de aflevering teruggekeken, en Anna had haar microfoontje nog om toen ze afgeschoten werd. Dus of hij is echt kapot gegaan, maar zat er nog of het is een mollenstreek

Verder stemde Miryanna ( als we de biecht mogen geloven ) op Karin, Hanna en Pepijn. Hanna was fout en volgens Hanna had ze op Pepijn gestemd dus hij is het ook niet.... Blijft Karin over of Hanna zelf??

Ben er zelf nog helemaal niet uit wie de mol is dit jaar....
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2011, 17:48:45 »
Nog even terugkomend op het rode dakje.
Het valt me op dat alle sepia beelden iets van rood in zich hebben.
daarnaast valt het me op dat de shots van Anna en Soundos in zwart wit zijn, en niet in sepia!?

Daarnaast even terugkomend op de 10.00 minuut waar vorige x Horace sprak en twee handen die 2 maal om in de lucht gingen en zo 20 vormden. Is dit maal weer Horace in beeld maar dan in de theateropdracht met een groen shirt en een trap op de beamer!

PS. AAH wanneer functioneer dit forum weer snel!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)