Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 80921 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2011, 22:31:16 »
Het koste me een kwartier om dit bericht te posten haha.
Heb opdracht één even uit getypt met in haakjes er achter of de persoon in de voice over het direct bevestigde. Vind Art wel de meeste Des Molse verhaaltje hebben, met zijn topo ::hypocriet::!
En het plaatje van het molletje er ook bij!  ::rofl::


___________________________________
Anna: Ik versta de kunst om discussies op het verkeerde moment te openen.
Maar eigenlijk houdt ik van harmonie, en mooie gesprekken voeren in een rode kamer met witte wijn en lekker eten.
Ik ben een perfectionist, een flap uit en eerlijk als het moet.

Art: Hoi, ik houdt van die kleine kikkertjes, gemaakt van groene winegum, met aan de onderkant iets wits waarvan niemand weet wat het is.
Maar ook van t-shirts met tekenfilm helden uit de jaren achtig. Van Madonna,
tenminste voordat ze zichzelf Esther ging noemen en Malawi van Afrikaanse weesjes ging beroven.(Hanna)

Soundos: Gedachten en krachten sturen mij bij, niets zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik. (Patrick)

Patrick: Ik ben eigenwijs, energiek, fantasievol, haantje de voorste.
Ik lach en praat hard en loop graag voor aan. Ik hou van Starwars en van hiphop.
Ik kan de boel goed relativeren en ben optimist tot in de kist (Anna)

Hanna: Ik ben nieuwsgierig naar hoe mensen in elkaar zitten. Waarom ze doen wat ze doen.
Ik hou van mooie kleertjes, maar draag ook heel graag sneakers.
En tenslotte, ik ben gek op dieren. (Miryanna)

Miryanna: Vanaf het begin van de dag tot het eind van de avond, zal ik proberen de humor aanwezig te houden.
Ik heb een hekel aan onenigheid en ruzie en ben een echte teamplayer.
Met mij heb je zoiezo een hele leuke tijd. (Horace)

Jan: Ik houdt van cirus, ik eet graag komkommer of augurk. Appels eet ik helemaal op. Ook het klokhuis.
Ik ben magisch. (Pepijn)

Karin: Ik probeer open en vriendelijk in het leven te staan, zonder vooroordelen.
In me vrije tijd houdt ik er van om naar de sportschool te gaan, films te kijken
en te lachen om onnozele dingen, die eigenlijk nergens over gaan. (Jan)

Pepijn: De kat uit de boom kijken is wat ik doe. Alleen niet te lang, want ik ben allergisch voor de kat, heftig is mijn toon, wanneer ik blij en boos ben

Horace: Ik ben energiek, jong van geest en houdt van topografie. Het zuiden, noorden, westen of oosten, overal voel ik me meestal wel thuis.
Structuur, daar hou ik niet zo van. En oja, ik ben jalours op mensen met hobby's. Al was het maar omdat ze zo handig zijn, denk ik, om je zelf te omschrijven.
__________________________________________
Anna leest het verhaal van Karin 8/10
Art leest het verhaal van Hanna 4/10
Miryanna leest het verhaal van Horace 3/10
Hanna leest het verhaal van Miryanna 7/10
Jan leest het verhaal van Pepijn 7/10
Patrick leest het verhaal van Anna 9/10
Soundos leest het verhaal van Patrick 4/10
Karin leest het verhaal van Jan 6/10
Pepijn leest het verhaal van Soundos 6/10
Horace leest het verhaal van Art 5/10
« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 23:48:07 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2011, 22:35:40 »
Waar was Miryanna? Bijna geen biechts volgens mij.

Die was onzichtbaar... vreemd

Offline utrechtmoller

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2011, 22:44:03 »
Leuke aflevering!  ;D
Waarom klopte de titel van de aflevering trouwens niet met wat er in het molboekje van de avrobode staat?
De titel was 'allemaal theater', terwijl in het boekje staat 'zoek de verschillen, vind de mol'
Was dat afl. 1 niet ook al zo, dat er 'kleur bekennen' oid stond, in plaats van 'het vuurtje woddt aangestoken'.
Of haal ik nu dingen door elkaar? ???

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2011, 22:48:11 »
Leuke aflevering!  ;D
Waarom klopte de titel van de aflevering trouwens niet met wat er in het molboekje van de avrobode staat?
De titel was 'allemaal theater', terwijl in het boekje staat 'zoek de verschillen, vind de mol'
Was dat afl. 1 niet ook al zo, dat er 'kleur bekennen' oid stond, in plaats van 'het vuurtje woddt aangestoken'.
Of haal ik nu dingen door elkaar? ???
Is mij ook al opgevallen, ik vind het erg raar. Ze hebben alle opdrachten dus namen gegeven, maar waarom hebben ze voor andere 'hoofd'opdrachten gekozen om als naam te nemen?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2011, 22:50:04 »
Leuke aflevering!  ;D
Waarom klopte de titel van de aflevering trouwens niet met wat er in het molboekje van de avrobode staat?
De titel was 'allemaal theater', terwijl in het boekje staat 'zoek de verschillen, vind de mol'
Was dat afl. 1 niet ook al zo, dat er 'kleur bekennen' oid stond, in plaats van 'het vuurtje woddt aangestoken'.
Ja dit kan haast geen toeval meer zijn. Twee afleveringen en vier titels?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2011, 22:54:30 »
Wat mij opviel is dat het fragment uit het voorstukje van vorige week met Soundos die (over Patrick, zo blijkt nu) zegt 'Ik probeer altijd tomeloos positief teblijven' helemaal niet uitgezonden is. Of heb ik dat gemist?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2011, 22:56:54 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Wuppie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2011, 23:00:49 »
Wat me nu al opvalt is dat Anna steeds als eerste is, Pieter-Jan wijst haar als eerste aan bij de eerste opdracht in het theater. Dacht dat er al meerdere aanwijzingen voor '1' of 'eerste' waren, bijvoorbeeld het interview met de mol.

Dit viel mij ook op, geeft vertrouwen dat ik niet de enige ben die dit opmerkte. Het is echter wel een heel vage hint 'ze is de mol want we kozen haar vaak als eerste'.

En dat Topo van zowel Art als Patrick vindt ik ook wel verdacht, maar waarom zouden zij allebei verwijzen naar het spaanse woord voor mol?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2011, 23:02:29 »
De dingetjes die mij opvielen tijdens aflevering  2:

In het begin van de aflevering komt een biecht van Horace in beeld en zegt hij: “vuurwerk hoor ik jullie zeggen?”. Vervolgens komt PJ hierna in beeld en haalt aan: “De vorige aflevering begon met vuurwerk.”
Jan die meerdere keren in de aflevering zegt te weten wie de mol is. Na de mijnenopdracht komt hierbij een shot van Jan in beeld die duidelijk naar iemand rechts van hem. Ik vraag me af naar wie hij keek…
Bij de eerste opdracht valt het me op dat het gelijk weer over ‘groen’ gaat. Anna beschrijft duidelijk het ‘limoengroene’ gebouw. Horace heeft een groen shirt aan en ik zie ook best veel groen terug in de aflevering (ook veel groen licht tijdens de mijnenopdracht) en in het voorstukje van volgende week. Maar misschien zit ik wel in een groentunnel. Ik vond de groene hoed van Pepijn ook al verdacht.
De molcartoon van Karin (zoals dit wordt beschreven) vond ik toch ook opvallend.
Patrick heeft het erover dat iedereen op Karin zou zitten, maar dat wordt niet duidelijk bij de stemmingen. Van iedereen wordt trouwens wel min of meer duidelijk op wie hij/zij ongeveer zit, behalve bij Jan en Horace. Art zegt geen mol te hebben (zou hij het zelf zijn?). Bij Pepijn en Hanna wordt pas na de executie duidelijk dat zij op elkaar gestemd hebben. Maar ach en wee de manipulatie van kandidaten en makers natuurlijk…
De Engelse uitspraken van Horace vielen mij ook weer op. Hij heeft het over “Tom Cruise, Mission Impossible, zegt ‘Really???’ over het foute antwoord van Hanna en dan natuurlijk het zeer verdachte “Trust Nobody….”
Het valt me op tijdens de mijnenopdracht dat genoemd wordt dat Horace ver is gekomen (= goed voor mijn Horace-tunnel of juist niet, ’t is hoe je het bekijkt) en ook dat Art liever niet samen wil gaan. Ik weet namelijk niet of alleen gaan nu wel zoveel beter is.
Jan (en zijn hooibaal; hilarisch) heeft voor mij toch wel een beetje afgedaan als mol. Zoveel kansen om het geld niet binnen te halen en dan toch…
Patrick was volgens mij wel bizar snel af. En ook Anna leek zich verdacht te gedragen, waar ik wel een confrontatie van tenminste Art en Jan door had verwacht. Het leek erop dat ze praktisch niets meer heeft gezegd wanneer het echt nodig was.
De kamer 111 van Horace en Pepijn viel mij op. Het weggeven van de joker vond ik ook wel opvallend: zou Horace hem niet nodig hebben? Na het gezellig samenzijn van pubers Horace en Pepijn op de kamer (geweldig), vond ik direct die groene muur ook wel weer opvallend, trouwens.
Het shirt van Art viel me op (don’t believe everything you think), maar ja, wel een beetje overoveroverduidelijk. 
Ik vond Anna erg afleidend tijdens de opdracht met het levend schilderij. Het rode dak, terwijl de rest in zwart-wit, viel me ook op. Ook kwam Soundos een keer op die manier in beeld; in kleur en de rest zwart-wit. Veel mensen hebben deze opdracht volgens mij bewust verstierd. Hanna wel erg overduidelijk, haha. Jan had inderdaad een voordelige positie in deze opdracht. Zo had hij evt. mooi eerder verdiend geld weer kunnen verspillen (in contrast met vorige opdracht), maar hier viel nog maar weinig eer te behalen.
Tijdens de executie, toen de naam van Pepijn werd ingevuld, hoorde ik volgens mij iets dat werd gezegd (gemonteerd). Leek op het woord ‘life’ ofzo? Hoor ik dingen die er niet zijn, of heeft iemand anders dit ook gehoord?
Misschien heel ver gezocht trouwens, maar na de executie gaat Anna ineens huilen. Kwam op mijn niet heel oprecht over en toen dacht ik: mooie titel, ‘allemaal theater”.
Geweeeeldige aflevering btw.
Laten we jabberen.

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2011, 23:17:03 »
Aflevering 1: 'Kleur bekennen'
Aflevering 2: 'Allemaal theater'

Eerste letters: K-A-
Wordt dit: K-A-R-I-N-D-E-M-O-L ?
Lijkt me te makkelijk dus hoop niet dat het klopt. Of het is een instinker ;)

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2011, 23:19:34 »
Volgens mij was een verschil dat de fotograaf de eerste keer wel flitste en de tweede keer niet. Dat is gebeurd, weet niet of dat echt de bedoeling was. zal toch haast wel. :P

Ja dan viel mij ook op. Maar ik zag de flits het duidelijkst in de flashback dus het kan ook later toegevoegd zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2011, 23:23:36 »
Erg opvallend die kandidatenactie van Jan om de hooibaal mee te nemen. En dan ook nog zeggen 100% op 1 Mol te gaan. Fascinerende kandidaat die Jan ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2011, 23:26:52 »
En dan ook nog zeggen 100% op 1 Mol te gaan. Fascinerende kandidaat die Jan ...


Ja maar, wie zegt dat ie dat ook echt gedaan heeft? De test biechts nemen ze volgens mij altijd van te voren op.. Dus hij kan op dat moment gespreid hebben..

Vond het een leuke echte WIDM aflevering!  :D
Patrick is en blijft nog steeds mijn mol! Vooral door dat vage verhaal van hem..

En dat rooie dakje blijft steeds weer mijn aandacht trekken..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2011, 23:32:20 »
Jeetje het lijkt wel weer of er naar iedereen hints/aanwijzingen zijn!

Ik ga ook na aflevering 2 weer voor Anna en Horace.
Anna omdat ze qua opdrachten echt niets goed kan doen.. de mijn opdracht verprutste ze alweer en lekker obvious. De laatste opdracht bracht niet veel geld binnen. En van de eerste opdracht weten we niet goed wie wat gedaan heeft. Het enige wat me dan weer tegen zit is dat ze haar eigen omschrijving wel heel duidelijk maakte, wat makkelijk was voor de rest.

Horace.. omdat hij ook niet bepaald veel goeds doet en omdat er naar mijn idee continu subtiele hints naar hem verwijzen. Het 'trust nobody', de kamer 111 (alweer de 11, of de 3x 1), de joker die hij aan Pepijn gaf..

Miryana valt voor mij bijna zeker af en ook Jan zal toch niet als mol met 1500 de pot spekken.

Offline baszz79

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2011, 23:35:54 »
Ook apart trouwens dat soundos in het begin van de aflevering in kleur was terwijl de rest allemaal grijs was, hoeft  niks te zijn maar het viel me wel op

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2011, 23:37:23 »
Ik krijg rillingen als Horace: Thrust Nodbody zegt. Alsof er een demoon spreekt vanuit Horace ::)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2011, 23:45:03 »
Ik vond het eigenlijk nogal een tegenvallende aflevering, zeker na de goede start. Speelt vast ook wel mee dat mijn molletje en voor mij de leukste kandidate eruit vloog :-( ... Maar ook omdat er uit de opdrachten weinig valt af te leiden. Bij de laatste opdracht was het wel heel makkelijk voor een mol om als laatste te gaan staan, maar ik denk niet dat hij/zij dat gedaan heeft. Maar door het feit dat ondertussen vrijwel iedereen een fout antwoord geeft kun je er weinig uithalen. Ook valt het tegen dat bij de eerste opdracht niet duidelijk wordt wie wat gestemd heeft. Er zitten misschien wel een paar hints in (topografie?) maar het is wel zo leuk als je ook uit het spel een mol kunt ontdekken. En dit jaar loopt eigenlijk iedereen te mollen en/of de echte mol lijkt geen ijzersterke tactiek te hebben, maar dat is misschien ook niet nodig bij dit soort opdrachten.

Overigens denk ik nog steeds dat Hanna het is ;-) Ze zat op goede posities, leidde af tijdens de spideropdracht met oeverloos gebabbel en molde opzichtig en als een van de laatsten in opdracht 3. En dan was er nog de M in haar kleding vorige week, de O met het gele plasticje (in het stadion) en vandaag de L in de foto in haar laaste tweet, die trouwens inmiddels niet meer op Twitter te vinden is, maar wel nog hiernaast (http://hannabervoets.nl/site/wp-content/uploads/doei.jpg). Zou de mol dan toch een rood scherm hebben gekregen? Of ben ik toch geveld door de tunnelvisie?

Edit: toegevoegd plaatje 'Hanna maakt L'
« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 23:52:30 door tumtum »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2011, 23:46:34 »
Ook apart trouwens dat soundos in het begin van de aflevering in kleur was terwijl de rest allemaal grijs was, hoeft  niks te zijn maar het viel me wel op

Was vorige week ook zo met Horace, en vandaag ook weer met bijvoorbeeld de gitaristen en ook nog een ker met Anna geloof ik. Ik denk dat dat onderdeel is van de vernieuwing. Of er moet weer een hint komen als 'De mol heeft nooit een kleur gekregen' ;-)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2011, 23:47:06 »
Pepijn met z'n handgebaar in het begin viel me op, daarbij dacht ik aan Inge Iepenburg. En waarom zei Horace "Trust Nobody", dit werd vorige week ook al gezegd maar dan zonder gezicht in beeld.

Verder weer een erg leuke aflevering, heb erg gelachen met de boobytrap/hooibalen/bebloede duim/laser-opdracht. Opdracht 1 vond ik de minste van de aflevering, maar nog steeds erg leuk en vooral verwarrend. Opdracht 3 was heerlijk WIDM's, geweldig om die figuranten te zien. Hoe krijg je ze zover om dit te doen? ;D

Horace of Art zijn mijn potentiële Mollen, ik ga deze twee goed in de gaten houden.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Re: Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2011, 23:48:38 »
En dat rooie dakje blijft steeds weer mijn aandacht trekken..  :-\\



kun je hier een screenshot van maken? heb het totaal gemist geloof ik.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 08:09:58 door maud, Reden: quote gefixed »