Auteur Topic: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol  (gelezen 3981 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De titels van de afleveringen verwijzen steeds naar een kandidaat die NIET de mol is.


Nu vroeg ik me af of dat focussen achteraf aan te brengen is. Als dat zo is, lijkt het me dat de focus steeds komt te liggen op een kandidaat die de mol NIET is, en dat we dus in feite al enkele kandidaten kunnen afschrijven. Dan moet (in mijn visie) de aandacht in 1 van de afleveringen dus op Hanna hebben ''gelegen''


We hebben ''kleur bekennen'' gehad, ben even kwijt wat de titel van aflevering 2 was. De derde titel heeft iets met schilderen, en zou dus op Anna kunnen slaan.


En haar dus uitsluiten als mol.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2011, 11:30:55 »
titel aflevering 2 volgens het molboekje:  zoek de verschillen, vind de mol.
en in beeld was: Allemaal theater.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2011, 11:37:26 »
Is in mijn ogen niet echt aan Hanna te linken. Hanna ligt er nu uit, en als je mijn theorie volgt, zou 1 van de afleveringen de focus op haar moeten hebben gelegen. Andersom geredeneerd: de theorie is niets waard, wanneer 1 van de (afgevallen) kandidaten GEEN aandacht heeft gekregen.


Ik refereer hierbij een beetje aan de theorie in serie zes: de mol kreeg nooit een afwijkende kleur.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2011, 11:58:32 »
2 x - = + ?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2011, 13:34:50 »
De titels van de afleveringen verwijzen steeds naar een kandidaat die NIET de mol is.


Nu vroeg ik me af of dat focussen achteraf aan te brengen is. Als dat zo is, lijkt het me dat de focus steeds komt te liggen op een kandidaat die de mol NIET is, en dat we dus in feite al enkele kandidaten kunnen afschrijven. Dan moet (in mijn visie) de aandacht in 1 van de afleveringen dus op Hanna hebben ''gelegen''


We hebben ''kleur bekennen'' gehad, ben even kwijt wat de titel van aflevering 2 was. De derde titel heeft iets met schilderen, en zou dus op Anna kunnen slaan.


En haar dus uitsluiten als mol.

Waah hoe weet je dat van dat schilderen? Of dat de titel wordt bedoel ik...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2011, 13:45:34 »
in beeld was: Allemaal theater.

Zou dan wellicht naar Pepijn kunnen uitgaan die volgens zijn zeggen alles met circus heeft. En ik heb hem inderdaad heel theatraal eens in circus-outfit op tv gezien. Maar dat strookt dan weer niet met de stelling want Pepijn is weldegelijk de mol  ;D 8) ::vergroot:: >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #6 Gepost op: 16-01-2011, 17:32:37 »
Waah hoe weet je dat van dat schilderen? Of dat de titel wordt bedoel ik...
Als jij er niet over begonnen was, zou me de tweet van @ikbendemol niet eens zijn opgevallen. Die wilde ik plaatsen straks, maar de tweet stond al in het topic.

Vandaar ook dat ik op die theorie kwam van dat focussen op 1 kandidaat,per aflevering. Ik zou het wellicht moeten nuanceren nu, want het kleur bekennen zou weleens lunnen slaan op een kandidaat die niet zal afvallen. Egro: de Mol, dus.

Wanneer iemand met steekhoudende argumenten kan laten zien dat de titel van afleverimng 2 aan Hanna gelinkt kan worden, en de titel van aflevering 3 (dat was dat met dat schilderen) aan Anna, en zij valt af, begin dan maar te zoeken naar een link met ''Kleur bekennen''. In mijn theorie heb je dan de mol te grazen. (om het met Tin-tin's woorden te zeggen.....).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Focus gaat naar alle kandidaten, behalve naar de mol
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2011, 17:41:44 »
Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze tweet van @IkBenDeMol:


 
IkBenDeMol    [[[Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.]]]]