Auteur Topic: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol  (gelezen 8457 keer)

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
[Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Gepost op: 28-01-2011, 12:23:25 »
Zoek de verschillen, vind de mol, is de titel die voor aflevering 2 werd gegeven.
In deze aflevering is in de leader te zien dat Soundos van links binnenloopt. In de andere afleveringen loopt ze van rechts binnen. Een aantal mensen denken hierdoor dat Soundos de mol is. Dit denk ik niet.

De theorie - Zoek de verschillen, vind de mol

Wat ik zelf denk is dat we op zoek moeten gaan naar alle verschillen. Bij iedere kandidaat zou er zo'n verschil te vinden moeten zijn, behalve bij: de mol.
Het is dus niet zo dat een verschil betekend dat hij/zij de mol is. Het tegenovergestelde is het geval: een verschil betekend dat hij/zij een kandidaat is.

Hebben we het spel 'Zoek de verschillen' helemaal opgelost, dan vinden we de mol!

Alle verschillen die we vinden zal ik opsommen in deze hoofdpost.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 17:03:50 door Sprien, Reden: topictitel aangepast »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2011, 12:27:19 »
Pepijn draagt zijn horloge tijdens de groepsfoto's en ten tijde van de "zoek de verschillen" opdracht rechts, bij alle andere opdrachten links.
Weet je het niet, antraciet

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2011, 13:10:56 »
Ik vind het een leuke theorie, maar impliceert het niet dat dan elke kandidaat de opdracht moet hebben gekregen om een keer iets te veranderen? Zoals Pepijn met zijn horloge. Zou dit niet een beetje vreemd overgekomen zijn op de kandidaten? Over het algemeen zijn kandidaten niet betrokken bij de hints richting de mol. Maar ik geef toe: eens kan de eerste keer zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2011, 13:13:15 »
Art heeft bij de levendstilleven opdracht eerst zijn shirt in zijn broek en daarna niet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2011, 18:03:45 »
Jelsir, ik heb dit nagekeken, maar ik vind dit niet echt een verschil.
Tijdens de opdracht zit zijn trui in zijn broek, maar er is ook een moment dat die er al weer bijna uit is gegaan, daarna weer erin, en bij het noemen van de verschillen is ie er helemaal uit.
Geen echt verschil dus...

Offline Def

  • Forumlid
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2011, 19:14:41 »
Ik vind het een leuke theorie, maar impliceert het niet dat dan elke kandidaat de opdracht moet hebben gekregen om een keer iets te veranderen? Zoals Pepijn met zijn horloge. Zou dit niet een beetje vreemd overgekomen zijn op de kandidaten? Over het algemeen zijn kandidaten niet betrokken bij de hints richting de mol. Maar ik geef toe: eens kan de eerste keer zijn.
Mee eens ::jaja:: het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dat aan de kandidaten gevraagd hebben om te doen!
Zo'n opdracht kan wel gegeven worden aan de Mol om als hint voor ons te dienen: dus dat we de verschillen moeten zoeken en dat we daardoor telkens uitkomen op dezelfde persoon -- de Mol!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2011, 21:01:23 »


Wat ik zelf denk is dat we op zoek moeten gaan naar alle verschillen. Bij iedere kandidaat zou er zo'n verschil te vinden moeten zijn, behalve bij: de mol.

Ik gaf eerder aan dat dit erg lijkt op het gegeven in serie 6: de mol kreeg nooit een afwijkende kleur.

Als dat principe gevolgd wordt, is Soundos de mol niet (immers: zij kreeg een afwijkende intro).  Bij de andere kandidaten heb ik nog geen veschillen weten te ontdekken.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2011, 21:06:51 »
Als dat principe gevolgd wordt, is Soundos de mol niet (immers: zij kreeg een afwijkende intro).  Bij de andere kandidaten heb ik nog geen veschillen weten te ontdekken.

Dat laatste maakt voor mij de verandering bij Soundos zo opvallend. Ik zat echt te wachten op verschillen bij de anderen. Het lijkt op zichzelf te staan en dat vind ik gewoon echt te verdacht. Ik kan me ook zo goed voorstellen dat dit een vrij simpele hint is, die in de laatste aflevering voorbij komt. Goed uit te leggen is.
Laten we jabberen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2011, 21:58:41 »
Elke aflevering wordt er toch ook een kandidaat apart uitgelicht? Afgelopen aflevering was dt Karin. Zij werd in kleur afgebeeld, de rest zwart-wit.
Betekend dit dat Karin de mol niet is?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2011, 22:07:10 »
Ook zien we in afl. 3 Horace schilderen op de muur met een blauwe verfroller met blauwe verf, terwijl het op de muur wit wordt. hij schildert duidelijk van rechts naar links i.pv. andersom. Montagefoutje of bewust?
 

Ja, zie je, toch wel. Ik dacht al even dat ik gek was geworden. :-X ::rofl::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2011, 22:53:07 »
Elke aflevering wordt er toch ook een kandidaat apart uitgelicht? Afgelopen aflevering was dt Karin. Zij werd in kleur afgebeeld, de rest zwart-wit.
Betekend dit dat Karin de mol niet is?
Nee.
Niet elke aflevering, het gaat om de flashbacks. Flashbacks zijn dit jaar nu eenmaal in deze stijl, net als dat die blauwe stijl van voorgaande jaren ook niks betekende, het is gewoon een manier om de beelden te onderscheiden van de nieuwe beelden. En de persoon die is uitgelicht, daar gaat het op dat moment over in de biecht. Het shot van Horace die afviel was vorige week normaal in de aflevering. Nu was het een flashback van Karin die haar mol zag vertrekken. Vandaar was zij in kleur, het ging op dat moment over haar, terwijl het eigenlijk een shot op Horace was.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2011, 23:29:28 »
Jelsir, ik heb dit nagekeken, maar ik vind dit niet echt een verschil.
Tijdens de opdracht zit zijn trui in zijn broek, maar er is ook een moment dat die er al weer bijna uit is gegaan, daarna weer erin, en bij het noemen van de verschillen is ie er helemaal uit.
Geen echt verschil dus...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2011, 23:38:08 »
Wat mij heel erg opvalt is dat de volgorde van de groepfoto echt bijna overal weer terug komt..
Bedoel daarmee de opstelling van de kandidaten..

Ik weet niet of deze al geplaatst was, maar OVERAL komt dit gewoon terug..
Zie de groepfoto's na elke leader van de aflevering.. 1 & 2 zijn gewoon dezelfde opstelling.. Afl 3 zijn pepijn en Soundos omgedraaid Karin en Art ook omgedraaid En Patrick en Horace zijn ook omgedraaid..

En de groepsfoto op het einde.. ook dezelfde opstelling als afl 1 en 2.

Opstelling als ze naar de verschillen aan het kijken zijn in afl 2. Dan komt de opstelling (bijna) weer terug. Zoals dat ze altijd eindigen met Miryanna en jan..

Heel appart.. Weet trouwens niet of ze worden neergezet in een foto, of dat de fotograaf dat bepaald..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2011, 00:05:19 »
Wat mij heel erg opvalt is dat de volgorde van de groepfoto echt bijna overal weer terug komt..
Bedoel daarmee de opstelling van de kandidaten..

Ik weet niet of deze al geplaatst was, maar OVERAL komt dit gewoon terug..
Zie de groepfoto's na elke leader van de aflevering.. 1 & 2 zijn gewoon dezelfde opstelling.. Afl 3 zijn pepijn en Soundos omgedraaid Karin en Art ook omgedraaid En Patrick en Horace zijn ook omgedraaid..

En de groepsfoto op het einde.. ook dezelfde opstelling als afl 1 en 2.

Opstelling als ze naar de verschillen aan het kijken zijn in afl 2. Dan komt de opstelling (bijna) weer terug. Zoals dat ze altijd eindigen met Miryanna en jan..

Heel appart.. Weet trouwens niet of ze worden neergezet in een foto, of dat de fotograaf dat bepaald..
Lijkt me aan de lengte van de kandidaten te leggen. Het zou vreemder worden als iedereen steeds het zelfde staat behalve 1 persoon...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2011, 10:52:23 »
Deze groepsfoto vond ik op de site van IDTV.
Maar valt me op dat er dus meerdere foto's zijn van de genomen groepsfoto..

En dat Hanna en Patrick van plaats zijn verwisseld..
Lijkt me niet dat het een hint is, maar viel me op..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2011, 11:56:57 »
Deze groepsfoto vond ik op de site van IDTV.
Maar valt me op dat er dus meerdere foto's zijn van de genomen groepsfoto..

En dat Hanna en Patrick van plaats zijn verwisseld..
Lijkt me niet dat het een hint is, maar viel me op..
Jan en Patrick staan gedraaid... Hanna staat op de goede plek...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline evilbanaan

  • Forumlid
Re: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #16 Gepost op: 6-02-2011, 12:55:13 »
In aflevering 5 heeft Art als enige een blauwe regenjas aan, de rest allemaal zwart ::vergroot::

Offline MichaelK85

  • Forumlid
Re: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #17 Gepost op: 6-02-2011, 13:35:10 »
In aflevering 5 heeft Art als enige een blauwe regenjas aan, de rest allemaal zwart ::vergroot::

Ja als je die lijn doorzet dan valt het ook op dat Art schoenen aan heeft en de rest niet! Zie bovenstaande foto!
Als ze echt individueel telkens iets aparts moeten dragen of doen, gaat dit gegarandeerd opvallen in de groep lijkt me.
Die mensen zijn ook niet gek!

Misschien moeten we op Facebook iemand zien te vinden die in die bus zat tijdens aflevering 1 :P Die weet vast wel wie er onder die grijze pruik zat haha :)

Re: [Theorie] Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2011, 14:20:08 »
"Ik heb hierover de volgende theorie.:
We gaan alle kandidaten in kleur uitgelicht zien behalve ……de mol.
Hier slaat de twitter op: "Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen.”


soundos is de enige die elke groepsfoto de zelfde houding heeft