Auteur Topic: Second Best Mol ..?!  (gelezen 3683 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Second Best Mol ..?!
« Gepost op: 7-02-2011, 06:22:49 »
We kennen wellicht allemaal het verschijnsel cq gevoel hoe het is als 'jouw mol' (tunnel of niet) 'het' niet blijkt te zijn.. ::)
Ondanks dat je toch zoveel goede redenen had waarom hij of zij het moest zijn..  ;)

Dus hierbij de vraag: Wie zou jouw 'Second Best Mol' zijn en waarom?
(Je kan/mag dit dus zeker ook invullen als jouw 'hoofd'mol niet afgevallen is, als 'alternatief' scenario  ;) )

Geldend vanaf elke nieuwe aflevering, met het overgebleven aantal kandidaten kan je een rijtje maken wie na jouw mol en hoofdverdachte het meest tot minst (van alle overgeblevenen) in aanmerking komt - en vooral ook waarom??
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2011, 10:28:39 »
Sinds Patrick massa's paaltjes aanwijst heb ik geen 2e mol meer ::ohno::

Maar beste nepmol is duidelijk Art, geweldig ::bravo::

Die hoeft de echte mol niet eens in te huren. Tsja wie is dan de ingehuurde hulpmol? Misschien huren ze steeds een ander in. Omdat Art met de foto's wel heel erg opzichtig molde was dat misschien zijn 'betaalde' hulpmollenactie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #2 Gepost op: 7-02-2011, 10:33:24 »
Ik heb Anna in mijn pool steeds als mol aangewezen. Omdat ze nu 2 afleveringen onmols doet, is ze volgens iedereen af te schrijven. Maar ik houdt haar toch als mol in mijn pool, want wie weet.

Daarnaast ben ik van mening dat Soundos de mol zou zijn ivb met dat spiegelen van die leaders. Maar omdat die in eens ook onmols doet in aflevering 5 is die het ook niet meer...

Art zal de mol wel niet zijn, want de montage legt dat er te dik bovenop. Opvallend genoeg is het dan wel weer dat hij het minste geld heeft opgebracht...

Karin heeft te veel (individueel) geld opgebracht.
Patrick is een kandidaat die zomaar eens de mol zou kunnen zijn.
Pepijn is volgens mij de enige kandidaat die nog geen onmolse acties heeft verricht, dus dan moet dat maar de mol zijn?  ???
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2011, 11:53:16 »
Ik ga nog steeds voor Patrick, omdat hij steeds de fouten ontglipt (is dat een woord?)
Zoals bij de verschillen opdracht, hij heeft een goed antwoord gegeven omdat je er natuurlijk vanuit kan gaan dat het wel ergens fout gaat in de rij, en daarom zo beetje "good will" kweken.
En met de opdracht boven het ravijn.. 8 meter, hij heeft het wel geprobeerd, maar weer gefaald.. Dit is beter voor een mol dan beetje huilen en er helemaal niet aan te beginnen..

MAAR OT : mn 2de mol is Soundos.. Als zei de mol is, dan heeft ze het goed gedaan en ben ik erg benieuwd naar haar acties..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2011, 13:01:50 »
Probleem is dat ik nog niet in een tunnel zit, steeds van Pepijn naar Patrick en weer terug. Even afleveringen nog weer terugkijken, misschien dat er dan helderheid komt.

Maar ik zou het echt een stunt vinden, dus mn second mol, als Soundos de mol blijkt te zijn...ik vind haar zooo grappig en wat heeft ze het dan goed geacteerd! Zou wel echt shocking zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2011, 13:41:01 »

Maar ik zou het echt een stunt vinden, dus mn second mol, als Soundos de mol blijkt te zijn...ik vind haar zooo grappig en wat heeft ze het dan goed geacteerd! Zou wel echt shocking zijn.

Ik zie het al voor me. Soundos : "Ik deed met m'n gezichtsuitdrukkingen alleen maar alvast voor hoe jullie bij aflevering 11 gaan reageren"

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2011, 16:29:34 »
Ik zie het al voor me. Soundos : "Ik deed met m'n gezichtsuitdrukkingen alleen maar alvast voor hoe jullie bij aflevering 11 gaan reageren"

 ::rofl:: nou inderdaad

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2011, 17:12:12 »
Anna is mijn mol al vanaf het begin (tunnelvisie:))(nou ja, voor de eerste aflevering samen met Horace en Jan) maar toen was het gewoon een gevoel dat ze de mol was. Nu is het vooral gebaseerd op sommige uitspraken ("optimist tot in de kist" en "de mol moet in de winnende bus")en het feit dat ze niet veel binnen brengt. Ook vind ik andere hints die ik hier en op het .nl forum lees best kloppend.
Patrick is mijn 2e mol omdat alles bij hem net niet lukt.
Art staat op 3. Hij doet alles veel te obvious maar dat kan ook een tactiek zijn (iedereen vindt het niet geloofwaardig meer en switcht naar anderen).
Verder:
4. Karin; heeft ook rare acties
5. Pepijn; Vind heb niet verdacht, maar Soundos is de mol echt niet, dus Pepijn staat nog boven haar.
6. Soundos; zij is de mol gewoon niet. Denk ik... Zou het wel geniaal vinden als ze het wel was. Dan heeft ze het echt super goed gespeeld.

Zit nu wel een top 6 te maken, maar eigenlijk denk ik dat mijn top 2-6 het niet is:p

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2011, 19:00:52 »
Soundos is het sowieso niet. Een mol laat zich geen hele opdracht buitenspel zetten.

Karin is het niet omdat Miryanna op haar stemde en afviel.

Art is het niet omdat Jan op hem stemde en afviel. (maar is wel de beste hulpmol over alle seizoenen, en in tegenstelling tot bijv Nadja veel leuker als kandidaat)

Patrick heb ik nog geen seconde echt verdacht omdat hij zich veel te makkelijk laat overrulen voor een mol (hotelkameropdracht en met name voorstellingsopdracht) En omdat hij in winnende positie de bus sloopt. Daarnaast was hij bij de jeepopdracht ineens heel goed bezig voor een mol.



Pepijn is de mol.


Mijn 2e keuze zou Anna zijn. Om een aantal redenen:
- Ze lijkt bij heel veel afleveringen voorkennis te kunnen hebben en staat vaak op een gunstige molpositie.
- Ze heeft vaak invloed op de groepsindeling. (Bij de vuurwerkopdracht wil ze bij Miryanna die zegt het niet te snappen. Bij de ververs-plakkers vraagt ze wie er willen plakken en steekt ze zelf haar hand niet om daarna 4 mensen aan te wijzen)
- Ze neemt vaak het initiatief maar komt daarbij ook vaak met minder goede ideeen) (met name vuurwerkopdrdacht met haar systeem van lidwoorden en zelfstandige naamwoorden)
- In de kerkopdracht geeft zij (naast Art) allemaal antwoorden die op haar zelf kunnen slaan


Bij de kerkopdracht dachtt ik aan Anna in haar hele houding, blik en uitstraling te zien 'hier staat een mol'  Echter sinds de touwbrugopdracht weet ik zo goed als zeker dat Pepijn de mol moet zijn. Ik verdacht hem na aflevering 1 door zijn opmerking over het laatste mandje, maar die verdenking zwakte daarna af.  Sinds de touwbrug ben ik er 95% zeker van dat hij het is.  En Anna wordt 2e keus omdat ze teveel goed doet voor een mol, maar vaak voorkennis lijkt te hebben.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2011, 20:00:55 »
Ik heb nog steeds Art eerste staan... Mijn reservemol is op dit moment Anna, maar vlak erna Pepijn... Maar waarom? Anna had ik al vanaf het begin gedacht als nummer 2, maar Pepijn lijkt de laatste afleveringen steeds meer 'verdachte' dingen te doen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2011, 20:29:33 »
(..) maar Pepijn lijkt de laatste afleveringen steeds meer 'verdachte' dingen te doen...

Die doet 'ie volgens mij al vanaf het begin..  ::rofl::
Maar dat is een kwestie van perspectief.  ;D

Bij mij staat Patrick nog steeds op nummer twee.
Ik vind de rest eigenlijk allemaal nogal onwaarschijnlijk geworden (maar goed, we hadden al eerder een nogal inactieve mol, bijv serie 9.. Met als enige excuus dat die geheel onvoorbereid was althans volgens het verhaal).

Maar als ik toch moet kiezen tja. Dan maar:
3. Soundos (kan nog steeds wel maar wel erg flauw imho vanwege zichzelf vaak buitenspel zetten in opdrachten)
4. Karin (doet genoeg fout maar onwaarschijnlijker vanwege wel erg fantasieloos en banaal plus twee kandidaten exit die zeggen vnl op haar te hebben gestemd).
5. Anna - zou nog kunnen al doet ze dan naar mijn smaak als mol veel te veel goed, en eigenlijk zou ze het als mol veel beter moeten kunnen doen lijkt me.
6. Art - sja. Alle argumenten zijn al genoemd hiervoor. Veel te overduidelijk, veel te obvious , too much exposure en Jan is eruit gevlogen die vol op Art zat.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2011, 20:35:55 »
Anna was mijn mol en Pepijn stond al een tijd op plaats twee.

Pepijn is nu doorgeschoven en is nu mijn mol. Plaats twee wordt gedeeld door Patrick, Karin en toch ook nog Anna.

Voor de pool ben ik er nog niet helemaal uit wie mijn mol wordt... ik heb switch angst!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Second Best Mol ..?!
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2011, 23:13:23 »
4. Karin (doet genoeg fout maar onwaarschijnlijker vanwege wel erg fantasieloos en banaal

We denken volgens mij wel hetzelfde over de meeste dingen. Maar Karin... ik zou het wel fantastisch vinden als zij zo goed zou kunnen acteren dat zij de mol is hoor! Echter wat tegen haar spreekt is die 3000,= in het begin. Plus inderdaad is niet te snappen dat die twee kandidaten exit zijn.

En Art... dat zou enorm verrassen omdat 'alle ballen op hem gaan'. De regie laat geen moment ongebruikt om de aandacht op hem te vestigen. Maar wees eerlijk, hij haalt ook echt geen cent binnen en loopt constant te mollen. Pepijn heeft er ongevraagd een juweel van een hulpmol aan dus als mol is Art echt wel goed vind ik ::rofl:: Jammer alleen voor Art dat er straks niks in de pot zit ::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)