Auteur Topic: Leve(n na) de mol  (gelezen 8934 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2011, 21:54:09 »
-En: leven naast de Mol is zo veel meer belangrijk! :)
Al kan WIDM zo'n zalige afleiding zijn!

 ::ok::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2011, 23:11:28 »
Fijn om te weten dat anderen er ook last van hebben. Jawel, ik dus ook! Al postte ik sowieso al niet te veel, dit jaar is het echt erg te noemen. Heb last van een immense writer’s block. Elke aflevering volg ik nog altijd met evenveel goesting, kijk uit om alle reacties te lezen, maar dan duurt het een hele dag eer ik op het forum geraak. Veel moeite gaat verloren met alles bij te lezen, want als ‘molloot van nu’ wil je toch op zijn minst proberen van alles op de hoogte te zijn. Anders zie je door de bomen het bos niet meer. Dit jaar is dat echter een hele opgave. Geen idee hoe dat komt, maar ik sla soms hele stukken over en dan zie je dus het grote geheel niet meer.

Eer ik dan van alles op de hoogte ben zinkt de moed me alweer in de schoenen om zelf te gaan posten. Want wat ga je bijbrengen en waar ga je dat plaatsen, soms voelt het alsof alles al gezegd is wanneer ik ertoe kom om op het forum te gaan posten. En op een resem ongeïnspireerde posts zit niemand echt te wachten. Dus laat ik het de laatste weken maar zo. Trouwens, ligt het aan mij of lijkt het dit jaar alsof we met zoveel meer zijn?

Het lijkt wel alsof het programma té succesvol is geworden, te populair. Té veel info, té veel meningen, kortom té veel van alles. De pool en beurs zijn moeilijk om te weerstaan dus daar ook nog eens aan meedoen en uitgebreid over nadenken. Komt daarbij dat het soms lijkt alsof alles in het programma al eens de revue gepasseerd is. Plus de kandidaten zijn zo goed op de hoogte van wat hen te wachten staat, elk jaar wordt het erger en erge, de jokers en vrijstellingen blijven me ergeren. Zou wel eens een seizoen willen waarvan de kandidaten nog nooit een aflevering hadden gezien. Maar dat is een waanbeeld dat helaas nooit meer gaat uitkomen. Als er nog een nieuwe reeks van komt raad ik de makers aan om terug naar de basis te gaan, onverwachte dingen erin te steken en de kandidaten niet zo te verwennen met jokers, vrijstellingen en alle andere oneerlijke dingen. Dat zou het programma heel goed doen en erg verfrissen. Gewoon doodeerlijk, de beste spelers gaan door en niet door de nodige dosis geluk.

Verder vind ik het nog altijd een fantastisch programma, en misschien is dit een harde conclusie, maar is dit dan misschien het seizoen te veel? De spoilers deden de beleving van het programma zeker geen goed. Maar soit, ik ga alvast mijn best doen om terug wat meer te posten, beetje inspiratie opdoen, al is één kleine week echt te kort om alles uit te spitten. De dagelijkse rompslomp  dit jaar is daarvoor redelijk veeleisend.
 
Tot zo ver mijn lange ‘tirade’. Dat lucht enorm op, krijg plots al meer zin om te posten haha. Hopelijk kan ik mijn molmoeheid nog net op tijd bestrijden. Op hoop van zege! ;)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2011, 10:30:43 »
Bij mij moest het dit seizoen ook 'even komen'. Bij mij kwam dit vooral door het feit dat ik voorgaande jaren mezelf niet kon tegenhouden in een tunnel te kruipen en VOL op 1 (nooit de juiste) kandidaat te letten. Dit seizoen had ik dat totaal niet omdat iedereen verdacht was op zo'n manier dat ze niet per se 'hulpmol' / 'expres mol' hoefde te zijn. Inmiddels zit ik in een 2-manstunnel PP (pepijn & patrick) en ben ik veel vol bezig met widm..  ;D

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2011, 11:42:11 »
Bij mij is het gewoon raar. Ik vind het echt een geweldig molseizoen, ik denk het beste seizoen qua opdrachten etc. Maar op een of andere manier kom ik op t forum gewoon niet door alle posts heen, en ik heb gemerkt, als je eenmaal een aflevering achter ligt met lezen (en daarom ook maar niet begint aan t topic over de volgende aflevering) dat je t bijna niet meer inhaalt.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2011, 11:55:23 »
Bij mij is het gewoon raar. Ik vind het echt een geweldig molseizoen, ik denk het beste seizoen qua opdrachten etc. Maar op een of andere manier kom ik op t forum gewoon niet door alle posts heen, en ik heb gemerkt, als je eenmaal een aflevering achter ligt met lezen (en daarom ook maar niet begint aan t topic over de volgende aflevering) dat je t bijna niet meer inhaalt.

Jaa heb ik ook, maar ook omdat er door sommige mensen ZO ongelofelijk diep gaan op een theorie die echt nergens op slaat.. Hup weer een lap tekst erbij met 450 verschillende printscreens van de aflevering..
Bedoel je kan natuurlijk ook zonder de vele theorieën hier een fantastisch leuk molseizoen beleven.. Teminste ik wel  :) En afentoe wat posten over hoe ik de aflevering vond, en wie ik denk dat de mol is..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 10-02-2011, 11:59:35 »
Had ik al geschreven wie ik denk wie de mol is? Dat vroegen een aantal van jullie wel.
(Patrick Stoof!!!)

Qua fandag twijfel ik nog. Al is dat nou altijd wel heel gezellig . . .
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2011, 16:12:46 »
Veel van de dingen die hier genoemd worden herken ik wel, vooral dat het allemaal té is.
Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld maar 2 keer de donderdagavonduitzending kunnen zien vanwege werk en cursus en dan wordt het al knap lastig om "er in te zitten".
En inderdaad het is een hels karwei geworden om het forum door te spitten.

Neemt overigens niet weg dat Wie is de mol? een absoluut topprogramma is hoor, want dat vind ik nog steeds!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2011, 16:57:48 »

Neemt overigens niet weg dat Wie is de mol? een absoluut topprogramma is hoor, want dat vind ik nog steeds!

Ik denk dat dat voor iedereen geldt. De donderdag avond is en blijft voor mij de leukste avond van de week!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2011, 18:05:58 »
Vind deze reeks zalig en geniet volop!
Schrik regelmatig wakker (vannacht; Pepijn is de Mol! Wil ik niet, ben dan uren van slag  :D).
Dus zit er lekker in.

Misschien is het prettiger een afleveringen-topic toch onder te verdelen in opdrachten.
Zo wel meer topics, maar ook meer overzicht, minder lange berichten.

Edoch; loop nu al van het kastje naar de muur...nog 2,5 uur.
Heb er zin in. Wordt weer genieten!
Veel plezier allen!
Omnia vincit amor

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2011, 18:34:25 »
Donderdagavond is voor mij ook heilig ::jaja::.
Maar, er is meer dan wieisdemol. Ik lees niet de AVRO-site, hooguit de afvaller en kijk de filmpjes van de molmail.
Hier op het forom lees ik ook niet alles, twitteren doe ik niet. Na de aflevering vanavond ga ik hier ook niet meer kijken want dan zijn er te veel  :P ::ok:: >:D :(

Ik ga er van uit dat je met alleen de afleveringen kijken ook de mol moet kunnen ontmaskeren.

Maar heb wel zin in de molfandag ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 18:42:49 door kabouter »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2011, 19:08:05 »
Heel herkenbaar. Ik ben een beetje informatie-moe rondom de mol. Ik lees geen molmail, lees nog maar een zeer beperkt deel van het forum en heb vaak geen zin om naar het forum te gaan omdat ik toch niet alles kan lezen. Op .nl kom ik al helemaal niet meer, heb laatst de afvallersdagboeken maar eens gelezen, uit die van de mol haal je toch niks. Post ook weinig dit jaar, heb geen inspiratie voor columns etc. Heb dit ieder jaar wel iets meer. Blijf wel enorm genieten van de afleveringen (maar zoals ik heb genoten van serie 2,3,4 en 5 is het niet meer). Kijk ook nooit meer iets terug. De rek is er een beetje uit. Misschien naar eens in de twee jaar gaan?
Blijf trouwens wel een fanatiek pool-deelnemer, maar het wordt niks meer, had Jan als winnaar.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)