Auteur Topic: Leve(n na) de mol  (gelezen 8933 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Leve(n na) de mol
« Gepost op: 7-02-2011, 10:43:49 »
Met lichte verbazing beleef ik dit molseizoen. Ik had verwacht dat het vuur wel weer zou oplaaien, als de serie eenmaal zou lopen.
Dat ik weer alle topics zou bijhouden, en elke aflevering tig keer zou terugzien op zoek naar hints en inzichten.
Nu aflevering 5 geweest is kan ik niet anders dan concluderen dat het vuur niet meer dan een sudderend waakvlammetje is en zal blijven.

Ik kijk elke donderdag de aflevering, maar doe er verder de rest van de week niets meer aan.
Zelfs de laatste twee molmails staan nog ongeopend in m'n mailbox! (Hoe schokkend is dat!).
Ik vraag me af of er meer molloten zijn die dit zo ervaren.
(Is molloot eigenlijk een titel die ik nu nog wel mag voeren?)

Feitelijk doet dit seizoen niet onder aan de voorgaande. Het ziet er nog steeds mooi uit, met originele opdrachten, en leuke kandidaten.
Dus een compliment krijgt Anton & Co ook dit jaar van me. Het intregeert me echter niet meer. Eigenlijk best wel stom, want ik mis de contacten en discussie's met jullie dan weer wel.

Is dit erg? Nee, natuurlijk niet. Tijd voor andere zaken. En ik zeg ook niet dat ik nooit meer op .com te vinden zal zijn, of nooit meer zal posten.

Kortom, er is leven na de mol. Zelfs tijdens de mol! Ik wil nog wel iedereen bedanken voor de gezelligheid de afgelopen jaren.
Op het forum, in real-life op de fandagen en op de molbeurs heb ik me als een vis in het water gevoeld.

Iedereen happy hunting! En vergeet nooit dat vanuit een tunnel je moeilijk het "licht" ziet!

DC
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2011, 11:02:56 »
Wat jammer DC!  :o :\'(

Ik begrijp je geveoel wel, ik had hetzelfde aan het begin van dit seizoen ook. Maar dat kwam vooral door de overkill aan molmateriaal (en molloten om me heen!). Nu doe ik het ook wat rustiger aan en sinds aflevering 4 zit ik er weer helemaal in. Probeer gewoon van het programma te blijven genieten! Sluit je desnoods af van alle discussies en dergelijke, en kijk gewoon zoals je zou kijken als je dat allemaal niet kende. Echt, het blijft een geweldig programma! ;)
Tell me what your telescope says

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #2 Gepost op: 7-02-2011, 11:06:28 »
Elk jaar heb ik ook even van woow wat een berichten overal, lees ze ook niet allemaal..
En ook in het begin heb ik altijd soort 'heimwee' naar vorig seizoen :P

Maar jammer idd, altijd als je op .com keek (kijk eig nooit op .nl) zag je DikkeControleur..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2011, 11:08:13 »
Ik ben benieuwd naar de ledenaantallen en de stijging daarvan op dit forum. Vooral omdat dit forum nogal aangeprijst wordt op alle WIDM-Media....
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2011, 11:09:14 »
DC, molloot ben je voor het leven, en jij zeker!

Ik herken je gevoel wel een beetje, sinds 2008 is het fanatisme bij mij ook steeds minder geworden, hoewel ik de fora nog wel volg. En als er dan een mooie theorie opduikt, word ik toch weer enthousiast.

Jij in ieder geval ook bedankt voor alle mooie forummomenten, vooral je plaatjes waren altijd heel erg welkom.  ::zwaai::

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2011, 11:30:56 »
Ik miste DC al idd! Jammer hoor, maar zeker begrijpelijk.

Wil je misschien nog wel met ons delen wie je verdenkt...?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2011, 12:09:55 »
Tja je moet er altijd wel een beetje 'in' komen en als dat met drukke werkzaamheden etc. niet lukt kan het je ook zijdelings wat passeren. Komt bij dat het dit seizoen ook wel erg makkelijk lijkt wie de mol is... daar zit geen jacht meer in. Ik ben zelf niet zo van het puzzelen (vogels tellen, anagrammen oplossen, leaders streamen etc.) en zo jij ook niet dan heb je ook daar geen behoefte 'in' WIDM te komen. Zelf zit ik er wel weer helemaal in door de leuke kandidatengroep, de mollotengroep en de molbeurs.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2011, 12:13:27 »
Jammer DC, ik miste je goede bijdragen ook al!

Maar als je onverwacht een geniale ingeving krijgt, laat het ons dan wel weten hè! En misschien keren de molkriebels en de zin om te posten wel ineens weer terug.

Misschien toch nog tot op de fandag! Zou leuk zijn. :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2011, 14:12:03 »
Het viel me ook al op dat je minder op het forum was, zegt ook wel iets hoeveel je aan .com bijdraagt/hebt bijgedragen. Dit jaar post ik ook wat minder, maar de Molkriebels zijn er niet minder om. Ik heb het gewoon erg druk met andere leuke dingen. ;D

Hopelijk vind je het fijne Molgevoel weer snel terug en kunnen we weer snel genieten van jouw posts. Wellicht tot de MFD!
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 14:14:16 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2011, 14:26:36 »
Ik ken het, heb er de laatste twee ( :o ) seizoenen al last van. Ik vind het gewoon niet meer zo boeiend als vroeger, toen ik afleveringen vaker bekeek, alle posts verslond, de week niet snel genoeg kon gaan en ik hoopte zelf dé theorie te vinden.

Ik volg het nog wel, maar het doet me niet zo veel meer  :-\\ Dat doet verder niks aan de serie af, maar misschien heb ik het idee wel gezien te hebben...

Ik mis ook wel de 'grande' over the top theorieën op dit forum trouwens. Die voegden echt wat toe, hoewel ze nooit naar de mol leidden   ;D
No Milk today???

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2011, 15:12:12 »
Aan de ene kant vind ik het wel jammer van die extra dingen zoals de Molmail, die 1e minuutjes, Twitter en radiohints. Maar goed, het programma moet ook vernieuwen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2011, 15:45:28 »
hey DC wat jammer,

maar begrijp het wel, vorig jaar zat ik er ook absoluut niet in, had ik ook slechts dat sudderende waakvlammetje
Ik denk idd dat dat kan komen door de overkill aan molmateriaal
Maar dit jaar zit ik er weer helemaal in, het helpt ook wel om een oud seizoen weer terug te zien (toevallig vanochtend seizoen 5 gekeken)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2011, 20:13:36 »
Jammer! Ik miste je ook al. :( Maarja zo gaat het.

Ik moet bekennen dat ik ook elk seizoen ietsje minder ga genieten. 2005 was gewoon voor mij nog helemaal nieuw en spannend en dit wordt steeds minder. Ook vond ik 2009 een geweldig seizoen en waarschijnlijk daardoor vind ik deze seizoenen minder. Ze komen er gewoon niet meer overheen zeg maar. Ik kijk widm nog wel steeds, en ook niet minder, maar de molmails en het materiaal zoals interviews en de 1 minuut vind k nu ook gewoon minder leuk om naar te kijken. Het plezier is er nog wel enz maar het programma interesseert me minder. Maar ik ben er nog wel aan verslaafd.

Nouja jammer dus.

(Citeer mn bericht en kijk middenin de tekst en dan naar beneden.... xD sorry k verveelde me.)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2011, 20:59:37 »
Ik moest het venster wel even aanpassen, maar toen zag ik het. Ja, dat is een typische gevalletjes vervelen inderdaad  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2011, 12:57:04 »
Thanks, all!

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit gevoel.
Het gevolg van niet intensief speuren is wel dat ik heel vrij (en vrij onnozel) naar de afleveringen kijk.
Gewoon als kijker, zeg maar. En dat is ook genieten.

Wellicht ben ik ook niet zo van al die nieuwe media (twitter, molmails) het is me wat om dat allemaal bij te houden. Al levert het eigenlijk alleen maar spoilers op, en dat is toch wel jammer.
Ik mis ook de tussen fandagen/speurtochten. Volg de Tuk Tuk ruled!

Anyways, het is een fijne gedachten dat er zoveel molloten nog wel aan het werk zijn om de hints te vinden.
Mijn respect hebben jullie!

O ja! Ik ga trouwens nog wel de pool winnen dit jaar!  ::rofl::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #15 Gepost op: 8-02-2011, 15:58:53 »
Wat jammer DC! Ik ken je echt als fanatiek en betrokken molspeurder. Je was een fijne schakel op het forum en vooral een ontzettend toffe gast in het echt. Heb genoten van je aanwezigheid bij diverse molmomenten. En jouw tijd is blijkbaar gekomen. Begrijpelijk, maar jammer. Ik ben het met je eens dat niet alle vernieuwingen per se verbetering hebben betekend, maar misschien ligt het daar niet aan en is het gewoon een keer op. Zien we elkaar nog op de fandag of laat je die ook varen?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #16 Gepost op: 8-02-2011, 23:50:22 »
Wat jammer DC! Ik ken je echt als fanatiek en betrokken molspeurder. Je was een fijne schakel op het forum en vooral een ontzettend toffe gast in het echt. Heb genoten van je aanwezigheid bij diverse molmomenten. En jouw tijd is blijkbaar gekomen. Begrijpelijk, maar jammer. Ik ben het met je eens dat niet alle vernieuwingen per se verbetering hebben betekend, maar misschien ligt het daar niet aan en is het gewoon een keer op. Zien we elkaar nog op de fandag of laat je die ook varen?

Jeetje hij is toch niet dood ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2011, 01:38:36 »
Jeetje hij is toch niet dood ;)

Niets is wat het lijkt (maar ik hoop het toch niet ;D).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2011, 02:51:57 »
Miste je al DC.... Heb zo genoten van het speuren naar de landkaarten bij Jon...
(aka Wiebe).

En al je wijze woorden...
Dus of zie U in een week of 3 of in een week of 54 graag weer terug!
Mis U!
groet, Loebas.

-En: leven naast de Mol is zo veel meer belangrijk! :)
Al kan WIDM zo'n zalige afleiding zijn!
Het gaat je goed!
Groet! Wiebe-
« Laatst bewerkt op: 9-02-2011, 03:15:54 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leve(n na) de mol
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2011, 12:14:40 »
K heb t ook een beetje, Maar dat komt denk ik dat ik gewoon de tijd niet heb om het allemaal bij te houden. Zoals veel mensen al zeggen, t is een overkill aan info en die kun je gewoon niet allemaal verwerken in dat korte weekje. Ik heb gewoon alle aflevering topics nog niet gelezen enzo :( en ik heb m'n molboek na aflevering 1 niet eens meer bijgehouden...

Het molloot zijn ben je niet zo 1, 2, 3 kwijt gelukkig.

Jammer dat je hier niet meer zo vaak zult zijn DC! Je bijdragen waren altijd super!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!