Auteur Topic: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow  (gelezen 8818 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
[Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Gepost op: 15-02-2011, 21:27:35 »
Op verzoek, en na eigen zeggen ook voor me zelf, een nieuw topic voor het combineren van de afleveringtitels en de roodshow hints. Omdat er in allerlei topics wel iets wordt gezegd over het combineren, zou ik zeggen, leef je hier uit.
Hopelijk brengt dit wat orde in zaken...

Overzicht in bijlage pas ik, zo gauw er meer informatie is, aan.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 18:30:33 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2011, 21:40:37 »
Wel handig zo ja. Iemand al anagrammen aan het zoeken, elfde letters aan het combineren of iets dergelijks? Leuke klus voor wie wat vrije tijd heeft!
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2011, 21:50:02 »
Wel handig zo ja. Iemand al anagrammen aan het zoeken, elfde letters aan het combineren of iets dergelijks? Leuke klus voor wie wat vrije tijd heeft!
Ik heb de eerste vier roadshow hints al eens door een anagram generator gegooit, maar die gaf echt honderden mogelijkheden (de meerderheid is vrij loos). Er komen wel grappige dingen uit, maar ik kon er niet echt een lijn in vinden.

Een paar die ik nog onthouden heb:
Afl. 1 - Ten eerste -> eer testen / een tester
Afl. 2 - tien jokers -> stokerijen
Afl. 3 - aannemen -> neem anna
Afl. 4 - rooksignalen -> na lingo koers

Edit> Maar dat is puur roodshow hints zonder te combineren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2011, 10:20:56 »
Kun je ook de antwoorden van de avrobode molpuzzels erbij zetten Jelsir?
Tell me what your telescope says

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2011, 15:43:37 »
aflevering 4, iets is wat het lijkt, en de hint is rooksignalen. Rooksignalen worden o.a. gegeven als er gevaar drijgt, om te laten zien dat er iets aan de hand is. Pepijn doet, wanneer hij op het touw staat, net alsof het heel gevaarlijk/moeilijk is. --> iets is wat het lijkt?

misschien dat de eerste kolom een hint aangeeft naar de opdracht van een aflevering, de 2e en 3e kolom moeten dan gecombineerd worden om de hint in deze opdracht te vinden?

ofzo.. :P

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2011, 17:50:36 »
Kun je ook de antwoorden van de avrobode molpuzzels erbij zetten Jelsir?

Ik heb zelf een bijgewerkte versie gemaakt:
Nieuwere browsers
Oudere browsers

Als iets niet klopt kun je het in de 'nieuwe browsers' versie aanpassen!

Succes!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 17:58:40 door bartjel »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2011, 18:17:38 »
De leukste potentiele hint die ik op dit forum tegenkwam was dat Patrick in zijn contactadvertentie in elke zin de letters van het woord 'theater' verwerkte.  (bijvoorbeeld: "alTHAns dat probEER ik"  Het kan toeval zijn, maar zoniet is die goed gevonden.

Bij 'Iets is wat het lijkt' dacht ik vooral aan de kerkopdracht. Het lijkt erop dat de mol bij de test antwoorden in hoort te vullen die op zichzelf moeten slaan en als het is zoals het lijkt heeft hij/zij dat ook gedaan. In dit geval zou Art of Anna de mol moeten zijn, omdat zij antwoorden geven die op zichzelf kunnen slaan. (Denk ook aan de finale van seizoen 8 waarin gezegd werd dat Dennis altijd alle vragen goed had beantwoord)

'Ten eerste' zou kunnen slaan op Pepijn. Hij was de eerste kandidaat die in beeld komt, de eerste die aan ons wordt voorgesteld en de eerste die de bus in stapt. Daarnaast horen we Pepijn zeggen 'De eerste molactie, ondergezeken door een geit'  Verwijst hij naar zichzelf?


Wel jammer dat alle mogelijke hints die ik zelf goed vind allemaal op verschillende personen uitkomen :P



Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #7 Gepost op: 16-02-2011, 23:56:50 »
Kleur bekennen - Ten eerste - Executie: kan ook slaan op Art, hij kreeg als allereerste zijn scherm te zien bij de allereerste executie van dit seizoen. Kleur bekennen kan slaan op zijn kleurrijke t-shirts. ::rofl:: De ene keer rood, andere keer geel of blauw. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 23:58:22 door feniks »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2011, 23:19:08 »
Bij de titel Tand om Tand moest ik direct denken aan de dubbelzinnigheden van Anna die al op meerdere plekken zijn besproken en op haar uitspraak uit aflevering 2: Dit gebouw is aangevroten door de TAND destijds...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2011, 14:00:29 »
Tien jokers

Art is nu degene die 10 jokers in zijn bezit heeft gehad...

5 jokers in aflevering 1 (waarvan hij er uiteindelijk 1 geeft aan Jan)
2 jokers krijgt hij van Patrick
3 jokers in aflevering 7

----- +
10 jokers
Weet je het niet, antraciet

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2011, 18:23:31 »
Kan Bartjel of Jelsir de schema's up to date maken?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2011, 19:49:04 »
Is er dan eindelijk een topic over die titels. Ik heb al naar die afleveringtitels gekeken (aangezien dát degene zijn die je in beeld ziet tijdens de aflevering zelf verwacht ik dat daar een hint zit) maar ik heb nog niets kunnen vinden qua anagrammen en dergelijke... (maar dit zijn wel leuke puzzeltjes)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2011, 18:32:18 »
Ik was het even vergeten;).

Ik wil opmerken dat Soundos op 6.34 van aflevering 8 toch echt ''Au Au Au Au'' roept, en die interpretatie van Oh Oh Oh Oh zou ook best Au kunnen zijn...
Als de mol dus gewoon de hint uit spreekt in de afleveringen die komt iedere x...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2011, 17:29:29 »
Is er dan eindelijk een topic over die titels. Ik heb al naar die afleveringtitels gekeken (aangezien dát degene zijn die je in beeld ziet tijdens de aflevering zelf verwacht ik dat daar een hint zit) maar ik heb nog niets kunnen vinden qua anagrammen en dergelijke... (maar dit zijn wel leuke puzzeltjes)

Ik heb net een half uurtje zitten puzzelen op de titels van de afleveringen, en helaas... levert niets op. Dit zijn de titels:

'Kleur bekennen'
'Allemaal theater'
'Verdeel en heers'
'Iets is wat het lijkt'
'Land in zicht'
'Lot in eigen handen'
'Tand om tand'
'Het is zover'
'Helderziend'

Ik heb geprobeerd anagrammen te zoeken (via http://www.arrak.fi/en/ag/, op Dutch zetten) van deze lettercombinaties:
- van elke aflevering de 1e letter
- van elke aflevering de 11e letter (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 1e letter, van aflevering 2 de 2e letter, etc. (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 11e letter, van aflevering 2 de 10e letter, etc.

Helaas, er kwam niets uit. De meest zinnige woorden of woordgroepen waren dingen als "verslikte", "vlek reist", "vrees klit", "vlerk eist", "heden te", "leve strik", "end thee", "de het en", "hela onzin", "zo inhalen"...

Dus tenzij er een alfabet-verschuiving in zit, denk ik niet dat er een hint in de letters van de titels verstopt zit.

Waarbij ik moet aantekenen dat er natuurlijk nog 1 letter ontbreekt.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2011, 17:53:42 »
Alfabetsverschijvingen werken ook niet volgens mij. (in ieder geval niet met eerste letters). Net geprobeerd.
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2011, 18:55:36 »
Waar is de 'molheetart' of 'theatermol' theorie heen verhuisd? Klopt het met de nieuwe Roodshow hint? Loop hopeloos achter met lezen maar ben zeer benieuwd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2011, 18:57:03 »
Waar is de 'molheetart' of 'theatermol' theorie heen verhuisd? Klopt het met de nieuwe Roodshow hint? Loop hopeloos achter met lezen maar ben zeer benieuwd.

Nee, die kan niet meer. De laatste hint is "En nog" en die "E" hadden we niet nodig.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2011, 18:57:52 »
Nee, die kan niet meer. De laatste hint is "En nog" en die "E" hadden we niet nodig.

Thanks, gelukkig maar. Vond het een griezelig echte theorie.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Combineren: Titels & Roodshow
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2011, 15:53:54 »
Ik heb net een half uurtje zitten puzzelen op de titels van de afleveringen, en helaas... levert niets op. Dit zijn de titels:

'Kleur bekennen'
'Allemaal theater'
'Verdeel en heers'
'Iets is wat het lijkt'
'Land in zicht'
'Lot in eigen handen'
'Tand om tand'
'Het is zover'
'Helderziend'

Ik heb geprobeerd anagrammen te zoeken (via http://www.arrak.fi/en/ag/, op Dutch zetten) van deze lettercombinaties:
- van elke aflevering de 1e letter
- van elke aflevering de 11e letter (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 1e letter, van aflevering 2 de 2e letter, etc. (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 11e letter, van aflevering 2 de 10e letter, etc.

Helaas, er kwam niets uit. De meest zinnige woorden of woordgroepen waren dingen als "verslikte", "vlek reist", "vrees klit", "vlerk eist", "heden te", "leve strik", "end thee", "de het en", "hela onzin", "zo inhalen"...

Dus tenzij er een alfabet-verschuiving in zit, denk ik niet dat er een hint in de letters van de titels verstopt zit.

Waarbij ik moet aantekenen dat er natuurlijk nog 1 letter ontbreekt.

Ik vind het frustrerend dat ik alles met anagrammen van letters uit de afleveringstitels heb geprobeerd en dat ik anagrammen had moeten maken van tweets en van roodshow-hints ::schaam::