Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 95213 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 7
« Reactie #240 Gepost op: 21-02-2011, 17:46:30 »
...

Opdracht 3: Jokerspel

Een paar dingen zijn me hier opgevallen m.b.t. lichaamstaal

Art die meteen aan de buitenkant gaat staan, hij wil precies de beste positie om de jokers goed te kunnen zien.
Karin die de anderen leidt en misleidt.

Heb bij ieder spel even mijn bedenkingen neergepend

KARIN: zijzelf kijkt naar niemand van de groep en zegt meteen ja (de mol met voorkennis?) Iedereen behalve karin zoekt contact met de groep.

ART:
1e poging (1 joker) - kijkt naar de groep, Karin doet teken van mja, dit herhaalt ze later nog een paar keer.
2e poging (geen jokers) - Patrick schudt heel lichtjes nee ART zegt nee
3e poging (3 jokers) - hoeft hij niks meer voor te doen

PATRICK:
1e poging (3 jokers) - Art knikt onmiddellijk ja, Karin bekijkt hem daarvoor heel raar, Patrick zegt "doen!"

SOUNDOS: kijkt enkel naar Karin
1e poging (geen jokers) - Karin schudt nee
2e poging (3 jokers) - Karin knikt ja en trappelt met de benen (wat verraadt dat er 3 jokers liggen)

PEPIJN: heeft geen vertrouweling, kijkt naar de hele groep
1e poging (1 joker) Karin doet teken van mja (dit deed ze altijd al bij 1 joker)
2e poging (3 jokers) Karin kijkt verschrikt en wil daar misschien mee aangeven dat er niks ligt. Ze slaagt in haar opzet want de rest van de groep reageert ijzig kalm. Bij Soundos trappelde ze daar nog met haar benen.
3e poging (geen jokers): Pepijn krijgt niks en Karin lijkt daar lol in te hebben. Patrick zegt dat hij erg twijfelde om te seinen naar Pepijn.

Conclusie: Karin is de boosdoener in dit spel, Ze seinde verschillende dingen naar verschillende kandidaten en stuurt zo de boel in de war. Patrick en Art seinden naar mekaar maar naar niemand anders.


Test: Wat mij ook opviel en dat is hier al verschillende keren gezegd geweest. De plotse switch van Art naar Anna vond ik heel vreemd. Van waar komt dat nu opeens. Vorige aflevering sprak hij uit dat zijn verdachten Patrick, Karin en ook nog wel een beetje Pepijn waren en nu zou zijn hoofdverdachte Anna zijn? Hier klopt iets niet. Als je dan de bedenking maakt: De Mol verdenkt meestal diegene die hem keer op keer juist aanduidt, dan kan het wel eens dat het Art is en dat Anna juist zit. In afl. 5 duiden Patrick en Soundos hem ook aan als Mol. Misschien zat Jan toch niet meer op Art of was dit alles gewoon pure insinuatie. Grrr, als je het al niet was, De Mol krijgt je wel helemaal gek! >:D

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 7
« Reactie #241 Gepost op: 21-02-2011, 17:59:46 »
Conclusie: De mol is..... Patrick of Soundos

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2011, 20:00:41 »
Nee, het is art... ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2011, 20:05:55 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #244 Gepost op: 21-02-2011, 20:54:41 »
::ok::

Eindelijk iemand die Wie is de mol snapt xD

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #245 Gepost op: 21-02-2011, 21:10:36 »
...

Opdracht 3: Jokerspel

Een paar dingen zijn me hier opgevallen m.b.t. lichaamstaal

Art die meteen aan de buitenkant gaat staan, hij wil precies de beste positie om de jokers goed te kunnen zien.
Karin die de anderen leidt en misleidt.

Heb bij ieder spel even mijn bedenkingen neergepend

KARIN: zijzelf kijkt naar niemand van de groep en zegt meteen ja (de mol met voorkennis?) Iedereen behalve karin zoekt contact met de groep.

ART:
1e poging (1 joker) - kijkt naar de groep, Karin doet teken van mja, dit herhaalt ze later nog een paar keer.
2e poging (geen jokers) - Patrick schudt heel lichtjes nee ART zegt nee
3e poging (3 jokers) - hoeft hij niks meer voor te doen

PATRICK:
1e poging (3 jokers) - Art knikt onmiddellijk ja, Karin bekijkt hem daarvoor heel raar, Patrick zegt "doen!"

SOUNDOS: kijkt enkel naar Karin
1e poging (geen jokers) - Karin schudt nee
2e poging (3 jokers) - Karin knikt ja en trappelt met de benen (wat verraadt dat er 3 jokers liggen)

PEPIJN: heeft geen vertrouweling, kijkt naar de hele groep
1e poging (1 joker) Karin doet teken van mja (dit deed ze altijd al bij 1 joker)
2e poging (3 jokers) Karin kijkt verschrikt en wil daar misschien mee aangeven dat er niks ligt. Ze slaagt in haar opzet want de rest van de groep reageert ijzig kalm. Bij Soundos trappelde ze daar nog met haar benen.
3e poging (geen jokers): Pepijn krijgt niks en Karin lijkt daar lol in te hebben. Patrick zegt dat hij erg twijfelde om te seinen naar Pepijn.

Conclusie: Karin is de boosdoener in dit spel, Ze seinde verschillende dingen naar verschillende kandidaten en stuurt zo de boel in de war. Patrick en Art seinden naar mekaar maar naar niemand anders.


Test: Wat mij ook opviel en dat is hier al verschillende keren gezegd geweest. De plotse switch van Art naar Anna vond ik heel vreemd. Van waar komt dat nu opeens. Vorige aflevering sprak hij uit dat zijn verdachten Patrick, Karin en ook nog wel een beetje Pepijn waren en nu zou zijn hoofdverdachte Anna zijn? Hier klopt iets niet. Als je dan de bedenking maakt: De Mol verdenkt meestal diegene die hem keer op keer juist aanduidt, dan kan het wel eens dat het Art is en dat Anna juist zit. In afl. 5 duiden Patrick en Soundos hem ook aan als Mol. Misschien zat Jan toch niet meer op Art of was dit alles gewoon pure insinuatie. Grrr, als je het al niet was, De Mol krijgt je wel helemaal gek! >:D

Wel een beetje raar dat Karin aan Patrick en Pepijn geen aanwijzingen geeft. Misschien omdat Patrick en Pepijn allebei op Karin zitten en zo meer kans hadden om uit het spel te liggen ,omdat niemand de vragen weet zoals hoeveel zwemdiploma's en in welke maand Mol jarig is.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #246 Gepost op: 21-02-2011, 21:11:55 »
Dat zijn juist vragen die je kan weten?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #247 Gepost op: 21-02-2011, 21:14:35 »
Zwemdiploma's? Zou jaar daar werkelijk over gaan praten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7
« Reactie #248 Gepost op: 21-02-2011, 21:26:20 »
Zwemdiploma's? Zou jaar daar werkelijk over gaan praten?

Misschien niet. Maar de maand sowieso en zoals Dennis in serie 8 zei: "Hoe heet je moeder ookalweer" "welke zwembroek had je aan" "wanneer is je vader jarig", dus misschien komt zwemdiploma's ook nog wel 's voor. ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #249 Gepost op: 21-02-2011, 21:28:54 »
Aparte vraag wel, het aantal zwemdiploma's... Ik zou zelf bijv. heel diep moeten nadenken hoeveel ik er ooit heb gehaald... ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #250 Gepost op: 21-02-2011, 22:06:52 »
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (en eigenlijk zelfs of ik het wel echt gelezen heb), maar ik dacht dat het zo was dat ze een lijst van 50 mogelijke vragen kregen, waarvan ze er dus 20 daadwerkelijk voor hun snufferd kregen. Als dit zo is, dan loont het dus de moeite om de antwoorden op die 50 vragen bij jouw molverdachte(n) te proberen te achterhalen. Maar of men de waarheid spreekt....   :-\\
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #251 Gepost op: 21-02-2011, 23:54:07 »
Is het niet zo dat ze elke afl 20 vragen krijgen, en alleen in de finale 50 vragen? dat dacht ik tenminste... als ze van tevoren alle vragen al weten zou ik dat vrij apart vinden...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #252 Gepost op: 22-02-2011, 00:05:04 »
Zou ook kunnen hoor. Ik gaf al aan dat ik niet zeker wist of ik dit nu eens gelezen had of niet. Maar als er veel vragen van het 'hoeveel zwemdiploma's heeft de mol' gehalte zijn, vraag ik me wel af of het voor de einduitslag veel uitmaakt of iemand al dan niet op de goede mol zit. Het invullen wordt dan gewoon gokwerk. Maar als je de vragen al weet, dan kun je in ieder geval je best doen om de antwoorden te achterhalen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #253 Gepost op: 22-02-2011, 00:08:19 »
Is het niet zo dat ze elke afl 20 vragen krijgen, en alleen in de finale 50 vragen? dat dacht ik tenminste... als ze van tevoren alle vragen al weten zou ik dat vrij apart vinden...

Kleine correctie(niet lullig bedoeld), in de finale zijn het voor zover ik weet altijd 40 vragen in de finale en idd 20 in elke aflevering (vraag 20. wie is de mol? lijkt mij de afsluitende vraag)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #254 Gepost op: 22-02-2011, 00:38:25 »
Ben ik nou de enige die ziet hoe nerveus Art is bij het jokerspel? (Tijdens de executies trouwens ook) Rare mol die nerveus wordt van het al dan niet bemachtigen van jokers die voor een mol verder toch geen waarde hebben.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #255 Gepost op: 22-02-2011, 00:43:03 »
Ben ik nou de enige die ziet hoe nerveus Art is bij het jokerspel? (Tijdens de executies trouwens ook) Rare mol die nerveus wordt van het al dan niet bemachtigen van jokers die voor een mol verder toch geen waarde hebben.

Het is mij op het eerste oog niet echt opgevallen, maar het kan natuurlijk ook gespeelde nervositeit zijn. Ik zal het nog eens nakijken en erop letten  :)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #256 Gepost op: 22-02-2011, 07:31:16 »
Ben ik nou de enige die ziet hoe nerveus Art is bij het jokerspel? (Tijdens de executies trouwens ook) Rare mol die nerveus wordt van het al dan niet bemachtigen van jokers die voor een mol verder toch geen waarde hebben.

Hee ja, tis wel zo maar ik heb zo'n gevoel dat dat beetje dwaalspoor is....

Art is gewoon mol..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #257 Gepost op: 22-02-2011, 11:51:33 »
Op facebook is nu de promo van de volgende aflevering te zien!

Op het kaartje dat Art in zijn hand heeft staat:

Wil je dat de Mol contact met je opneemt?
Kiezen voor 'ja' kost je een joker.
Let op! bij meer aanmeldingen loot de Mol

Vul nu het antwoord in op het scherm.


Art heeft rechtsboven in beeld al een joker neer gelegd dus dan neem ik aan dat die op het aanbod in gaat?
Inderdaad zoals eerder gezegd is het dan raar dat Anna bijvoorbeeld al uitgesloten is omdat ze geen joker heeft...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2011, 12:01:19 »
Iedereen kiest voor 1 joker om contact te hebben met de mol. Bij meedere inschrijving kiest de mol. Dus de mol kiest voor zichzelf en iedereen is weer 1 joker kwijt...
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 7
« Reactie #259 Gepost op: 22-02-2011, 12:12:09 »
Ik krijg echt de rillingen van dat promofilmpje.. Het is zoo spannend. Kan niet w8en!