Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 109467 keer)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2011, 02:43:00 »
ben ik nou de enige die uit deze aflevering zeker heeft opgemaakt dat Karin de mol is? Of is dit mijn tunnel?
Ten eerste die cijfers niet zien op die vuurtoren, en vervolgens:

FRANKENRIJK?!

Serieus, zo dom is ze niet, dat geloof ik echt niet. Ik wil niet dat zij het is, maar ik kan echt niets anders concluderen. Bovendien ook nog een slap excuus over het niets uitvoeren tijdens de vulkaan/gasmasker opdracht.
ze had ook gewoon frankrijk kunnen typen, want het goede antwoord is Italië (Florence)
door deze actie valt ze alleen maar meer op, dus onmols

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2011, 02:52:20 »
Ik erger me aan dat "trust nobody" elke keer.  ::)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2011, 02:54:25 »
Ik erger me aan dat "trust nobody" elke keer.  ::)
ik vind het wel wat hebben, toch nog een beetje horace elke aflevering.
nog steeds jammer dat hij zo snel eruit lag :(

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #83 Gepost op: 25-02-2011, 02:57:47 »
Ik vond het een beetje onnodig dat er een opdracht al door PJ was uitgelegd, en dat was al duidelijk, en toen gingen ze het in de biecht nog even extra uitleggen.
The British are not impressed.

Offline Mieke Rikers

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2011, 03:53:43 »
Vind niemand de opmerking van Karin raar bij 12:37.
Ze zegt nl: Het "pijnlijke" was natuurlijk dat uiteindelijk bleek dat Art en Anna de code hadden gekraakt doordat Patrick de code had getekend.
Ze is er dus niet blij mee dat de code is gekraakt!!!!!!!!!!????????????? :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #85 Gepost op: 25-02-2011, 09:12:33 »
Trouwens die vraag over de zusterstad van Leon was de moeilijkste die erbij zat. De enige vraag die de meesten met een grote algemene ontwikkeling ook niet zouden kunnen beantwoorden. Wie weet zoiets nou? Puur gokwerk. En wie liep er naar de deur waar die vraag bij hoorde? Patrick. Typisch gevalletje van voorkennis van de mol.

Dan valt zijn portofoon nog weg en beweert hij ook nog eens dat de pincode niet klopt. Als de anderen de code vervolgens nog maar eens bevestigen, heeft Patrick geen keuze meer en moet hij het geld wel pakken. Vervolgens loopt hij recht op de "zware jongens" af (die overigens gewoon Nederlands leken te praten?)...

Bij de schatkist opdracht geeft Patrick natuurlijk van die enorme cijfers lopen trekken in het zand; we zien niet in beeld hoeveel tijd dat kostte maar blijkbaar best veel. Pieter Jan zegt dat de kandidaten er "precies een halve meter naast" zitten, maar wie zegt of dat waar is? Patrick heeft de schatkaart in handen en kan de kandidaten ook de verkeerde kant op hebben gestuurd.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #86 Gepost op: 25-02-2011, 09:13:01 »
Vind niemand de opmerking van Karin raar bij 12:37.
Ze zegt nl: Het "pijnlijke" was natuurlijk dat uiteindelijk bleek dat Art en Anna de code hadden gekraakt doordat Patrick de code had getekend.
Ze is er dus niet blij mee dat de code is gekraakt!!!!!!!!!!????????????? :)

Nee, ze bedoelt dat het pijnlijk is omdat ze meerdere ideeën heeft aangedragen, en Patrick maar één, en dat ze dat ook Patrick openlijk heeft verweten, maar dat de twee in de vuurtoren uitgerekend door dat ene idee van Patrick decode raadden en niet door iets wat zij bedacht had.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #87 Gepost op: 25-02-2011, 09:14:49 »
ben ik nou de enige die uit deze aflevering zeker heeft opgemaakt dat Karin de mol is? Of is dit mijn tunnel?
Ten eerste die cijfers niet zien op die vuurtoren, en vervolgens:

FRANKENRIJK?!

Serieus, zo dom is ze niet, dat geloof ik echt niet. Ik wil niet dat zij het is, maar ik kan echt niets anders concluderen. Bovendien ook nog een slap excuus over het niets uitvoeren tijdens de vulkaan/gasmasker opdracht.

Die code hing op een spandoek dat pas werd uitgerold toen Soundos door de verrekijker keek. Karin had het dus nog niet kunnen zien. Ik denk al vrij lang dat Karin de mol is, maar deze aflevering vond ik haar voor het eerst juist een stuk minder verdacht.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #88 Gepost op: 25-02-2011, 09:26:11 »
Karin kan het blijkbaar niet zijn omdat velen door haar eruit gaan.
Dit kan volgens mij gemonteerd worden, dus lijkt me het zwakste argument van de vier die je noemt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #89 Gepost op: 25-02-2011, 10:03:49 »
Die code hing op een spandoek dat pas werd uitgerold toen Soundos door de verrekijker keek. Karin had het dus nog niet kunnen zien. Ik denk al vrij lang dat Karin de mol is, maar deze aflevering vond ik haar voor het eerst juist een stuk minder verdacht.

......Wat de mol natuurlijk prima uitkomt!! Nu zal Karin in ieder geval door Soundos iets meer vedacht worden. Patrick kan dat spelletje mooi meespelen en blijft zo als mol mooi buiten schot!! En dat vervolgens ook nog door zijn de code werd gekraakt en komt ook al zo goed uit. Dat kon ook makkelijk, hij wist als mol uiteraard al dat er een schat gevonden moest worden en hoefde vast niet veel te doen om groep nét op de verkeerde plek te laten graven.

Zoveel tijd hadden ze toen toch al niet meer, omdat Partick Karin eerst een tijdje als een doldwaze te laten rondrennen naar iets waarmee ze kunnen seinen. Kost lekker veel tijd en als Patrick dan uiteindelijk wat doen (en met succes) is het al bijna te laat.

Overigens is dit Karin wel opgevallen, omdat ze bij de vulkaan ineens naar Patrick gaat staan kijken (zegt ze tegen Art).

Dit alles opgeschreven hebbende denk ik ineens: waar was Soundos in dit hele verhaal ???
Slapen kan altijd nog!!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #90 Gepost op: 25-02-2011, 10:27:35 »
Dit alles opgeschreven hebbende denk ik ineens: waar was Soundos in dit hele verhaal ???
Die heeft eerst met Patrick rond gerend. Toen ze Karin niet meer vertrouwde (door die cijfers op de vuurtoren) heeft ze volgens mij zelf de hele opdracht door dat kijkertje zitten loeren :P

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 8
« Reactie #91 Gepost op: 25-02-2011, 10:28:48 »
Ook wel raar dat Soundos opeens alle schuld op Karin legt,

- Karin heeft verrekijker.
- Soundos vraagt verrekijker.
- Karin vraagt waarom.
- Soundos wil even over de zee kijken.
- Soundos kijkt door verrekijker.
- Doek valt 5 seconden later naar beneden.
- Soundos geeft Karin de schuld dat ze het doek niet heeft gezien.

Waarom wil Soundos over de zee kijken en precies daarna valt het doek naar beneden ? Ze wil misschien haar verdenkingen op Karin schuiven ?

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #92 Gepost op: 25-02-2011, 10:31:01 »
Toen ze het doek ging uitrollen op te vuurtoren, wil nog niet zeggen dat Soundos het "direct" heeft gemeld. Misschien heeft ze wel 15 minuten gewacht totdat ze het doorgaf.  ::oink::
Ideaal als molactie. Zogenaamd verder kijken, want Karin wilde de toren in de gaten houden, en je weet dat de code eraan komt.
Ook blijft het een raadsel waarom de code niet direct werd geactiveerd toen ze de deur dichtdeden in de vuurtoren. Pas toen Soundos de verrekijker kreeg ging de deur op slot en kwam de code in beeld.
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2011, 10:36:48 »
Even een duidelijker foto.( de andere was niet duidelijk)
Iemand een idee of dit iets betekend?
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2011, 10:40:09 »
Toen ze het doek ging uitrollen op te vuurtoren, wil nog niet zeggen dat Soundos het "direct" heeft gemeld. Misschien heeft ze wel 15 minuten gewacht totdat ze het doorgaf.  ::oink::
Soundos...informatie achterhouden? Nèèè, onmogelijk ::rofl::

De vraag is, hoeveel kon je zonder verrekijker van die toren zien? Zou je kunnen zien dat het doek werd uitgerold als je zonder verrekijker naar de toren kijkt? Weet iemand hoe groot de afstand was tussen de twee locaties? Dus de toren en de plek waar Soundos, Karin en Patrick waren? Zou iemand dat willen uitvogelen?

Trouwens. Andere vraag. Hoe is bepaald dat Anna en Art in de toren zouden gaan? Waarom hebben ze dat eigenlijk niet de kandidaten laten beslissen (of hebben ze dat niet uitgezonden)? Of hebben ze kandidaten samengevoegd die niet zo vaak samen zijn?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2011, 10:43:05 »
Soundos...informatie achterhouden? Nèèè, onmogelijk ::rofl::

De vraag is, hoeveel kon je zonder verrekijker van die toren zien? Zou je kunnen zien dat het doek werd uitgerold als je zonder verrekijker naar de toren kijkt? Weet iemand hoe groot de afstand was tussen de twee locaties? Dus de toren en de plek waar Soundos, Karin en Patrick waren? Zou iemand dat willen uitvogelen?

Trouwens. Andere vraag. Hoe is bepaald dat Anna en Art in de toren zouden gaan? Waarom hebben ze dat eigenlijk niet de kandidaten laten beslissen (of hebben ze dat niet uitgezonden)? Of hebben ze kandidaten samengevoegd die niet zo vaak samen zijn?


Zonder verrekijker was de vuurtoren een klein stipje volgens de kanidaten. Dus niet te zien als er een doek uitgerold wordt. De verdeling heeft PJ gemaakt. "Toevallig" stonden Art en Anna bijelkaar.
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2011, 10:50:42 »
Eindelijk kan ik weer op het forum... Maar goed, het was weer een interessante aflevering. Het afvallen van Anna (jammer, jammer...) bevestigt voor mij wel dat Art voor  mij de mol is. Patrick zou op zich ook kunnen, maar ik vond zijn methode om 362 neer te zetten bijna te ingenieus. Karin maakte ook weer een paar fouten, waarbij mij het feit dat ze in plaats van 6 stappen er 4 of 5 zette, de belangrijkste leek. Soundos kan het eigenlijk niet meer zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2011, 11:00:33 »
Patrick zou op zich ook kunnen, maar ik vond zijn methode om 362 neer te zetten bijna te ingenieus.
Merk op dat die opdracht niet is geslaagd. Heel erg je best doen in opdrachten die uiteindelijk alsnog makkelijk kunnen mislukken (wat in dit geval ook gebeurt) is juist erg mols gedrag.

Je hoeft tenslotte maar een halve meter verkeerd te graven en de opdracht mislukt ;)

Dat is een andere situatie dan Soundos die Executie roept in de stadswandelingopdracht. Daar zou ze zomaar de opdracht hebben kunnen laten slagen. Vanaf dat ze dat riep was de kans op mislukking ineens flink geslonken. Dat het alsnog mislukt is de schuld van Art en Pepijn. Maar die verdenk ik allebei niet :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2011, 11:23:53 »
In deze aflevering zouden we de mol zien als we goed zouden opletten.
Biechtte Patrick niet op aan Art en Karin dat hij de mol is?

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1066815
Let dan op Minuut 26:18

Offline *Supernova*

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2011, 11:30:53 »
Moltwitter


IkBenDeMol Dag leukste en mooiste palindroom... Ik zie je in elf.

Hint naar spiegelingen, wederom..?
Er werd iig in de aflevering opvallend vaak gerefereerd aan spiegelingen weer.

Er staat me ergens iets bij van 'verkeerde tijd' - niet deze aflevering maar ergens in een van de vorige meen ik. Dat vreemde klokje van de derde opdracht lijkt me toch wat al te toevallig.

Misschien iets te doen met digitale nummers die (evt gespiegeld?) als letters te lezen zijn?? Dit is immers al 2x teruggekomen nu (los van 2 en 5 omwisseling):

1. In het 'grid'schrijven als digitale letters (schrijvers / lezers, afl 6)
2. In de codes van de sloten van opdracht 3 (afl 8 ).

Van zowel afl 6 als 8 is gezegd dat het zou leiden naar de oplossing in 11.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2011, 11:33:50 door *Supernova* »