Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 109513 keer)

Offline Sjakie123

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #380 Gepost op: 3-03-2011, 12:44:23 »
Wist niet eens meer dat ik geregistreerd was voor deze site  ::tandpastasmiley::

Wat mijn vriendin opviel in aflevering 4 (kerkopdracht met de molboekjes) is dat iedereen de vraag kreeg in de trend van: "Wie is de mol? Wat heb je geantwoord?".
Behalve bij Patrick, toen zei PJ. "Wie is de mol? Patrick..." in een echte vraag en antwoord manier. Zou PJ daar een "Is EGO de mol?" doen?

Dat soundos gespiegeld is in de intro en vaak bij een spiegel te zien is kan betekenen dat ze het wel tot de finale haalt maar niet de mol/winnaar is. Dit spiegelen kan namelijk op nee schudden slaan.

Bij intro zien we patrick als enige niet recht in de camera kijken. De mol is blind en want doen blinden als ze met je praten? Hun hoofd is wel naar je gericht maar de ogen gaan alle kanten op.

my 2 cents.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 12:48:48 door Sjakie123 »

Offline "Off Topic"

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eventus docebit
Re: Aflevering 8
« Reactie #381 Gepost op: 3-03-2011, 12:47:03 »
Oh komt die randdebiel ook weer om de hoek kijken?
Ik ben geen randdebiel, maar een "gewone" debiel..... ::pinokkio::

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #382 Gepost op: 3-03-2011, 12:49:58 »
Dat is niet waar. Ahmadi betekent iets van barmhartige, verwijst naar Mohammed. Een of ander islamitische sekteleider in het verleden, die zogenaamd 'de verlosser' zou zijn, heette toevallig ook Ahmadi.

Mijn Marokkaans is niet meer wat het geweest is en ik geloof direct dat het niet de letterlijke vertaling is. Echter de naam Ahmadi wordt wel gelinkt of uitgelegd als de Verlosser:

Ahmadi’s zijn de volgelingen van Mirza Ghulam Ahmad, de 19de eeuwse sekteleider. Hij claimde de El Mahdi te zijn. Dat is in de islam de messias, de verlosser, die vlak voor het einde der tijden zou verschijnen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 8
« Reactie #383 Gepost op: 3-03-2011, 12:56:48 »
Ahmadi’s zijn de volgelingen van Mirza Ghulam Ahmad, de 19de eeuwse sekteleider. Hij claimde de El Mahdi te zijn. Dat is in de islam de messias, de verlosser, die vlak voor het einde der tijden zou verschijnen.

Ja, en precies daaraan is de naam El Ahmadi NIET afgeleid!

Het is hetzelfde als je zegt: De naam De Groot is afgeleid van Hugo de Groot. Ze moesten op de vulkaan met kisten slepen en Hugo de Groot zat in een kist. Dus is dat dan een hint naar Karin?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 13:08:42 door Avogadro »

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #384 Gepost op: 3-03-2011, 13:14:50 »
Ja, en precies daaraan is de naam El Ahmadi NIET afgeleid!

Het is hetzelfde als je zegt: De naam De Groot is afgeleid van Hugo de Groot. Ze moesten op de vulkaan met kisten slepen en Hugo de Groot zat in een kist. Dus is dat dan een hint naar Karin?

Begrijp jouw stellige overtuiging niet, want kijk maar eens via Google of Wiki dan is de link tussen El Ahmadi en Messias/Verlosser er gewoon.

Dat ik vast zit in mijn eigen tunnel zal vast en dat de kans dat mijn hersenspinsels niet kloppen geloof ik ook wel. Maar ik blijf het opvallend vinden. Ik heb het onderstaande ook op het Soundos gedeelte gezet maar wil het ook hier graag onder de aandacht brengen:


De krater/vulkaan waar ze zijn in aflevering 8 is Masaya, fonetisch Mesaja.

El Ahmadi = de messias....... is op z'n Engels Messiah en klinkt fonetisch dus hetzelfde Mesaja......

Het Twitter account zegt als profiel "IkBenDeMol el salvador". Bij Twitter geeft El Salvador de plaats aan waar je bent. Maar ze zijn nu in Nicaragua. Er kan dus ook staan Ik ben de Mol: El Salvador. Kortom "Ik, de verlosser/messias/el ahmadi, ben de mol".

M.i. komt er iets teveel met vulkanen (schilderopdracht/kratopdracht/geldopdracht) en verlossers (Masaya; el Ahmadi; Johan Cruijff; El Salvador) in voor
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 13:18:41 door eselkaa »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 8
« Reactie #385 Gepost op: 3-03-2011, 13:36:59 »
Begrijp jouw stellige overtuiging niet, want kijk maar eens via Google of Wiki dan is de link tussen El Ahmadi en Messias/Verlosser er gewoon.

Kom maar op, geef die links maar. Ik heb er één al gelezen (deze) over een voetballer (Karim El Ahmadi), en daar werd bij wijze van grap de link gelegd met Johan Cruijff.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #386 Gepost op: 3-03-2011, 13:39:40 »
Begrijp jouw stellige overtuiging niet, want kijk maar eens via Google of Wiki dan is de link tussen El Ahmadi en Messias/Verlosser er gewoon.

Dat ik vast zit in mijn eigen tunnel zal vast en dat de kans dat mijn hersenspinsels niet kloppen geloof ik ook wel. Maar ik blijf het opvallend vinden. Ik heb het onderstaande ook op het Soundos gedeelte gezet maar wil het ook hier graag onder de aandacht brengen:


De krater/vulkaan waar ze zijn in aflevering 8 is Masaya, fonetisch Mesaja.

El Ahmadi = de messias....... is op z'n Engels Messiah en klinkt fonetisch dus hetzelfde Mesaja......

Het Twitter account zegt als profiel "IkBenDeMol el salvador". Bij Twitter geeft El Salvador de plaats aan waar je bent. Maar ze zijn nu in Nicaragua. Er kan dus ook staan Ik ben de Mol: El Salvador. Kortom "Ik, de verlosser/messias/el ahmadi, ben de mol".

M.i. komt er iets teveel met vulkanen (schilderopdracht/kratopdracht/geldopdracht) en verlossers (Masaya; el Ahmadi; Johan Cruijff; El Salvador) in voor

Maar je denkt toch niet echt dat ze de bestemming kiezen op basis van de achternaam van de mol of de mol selecteren omdat de achternaam een link heeft met de bestemming?  ???

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #387 Gepost op: 3-03-2011, 14:18:13 »
Ik ben geen randdebiel, maar een "gewone" debiel..... ::pinokkio::

Ik had het over die Samuurai ofzo. ;)

En ik dacht vandaag ineens hmm. Het is 3-3-11

Waar zagen we die getallen eerder? ;) In de bus. Zouden die getallen misschien aangeven dat je in de aflevering van 3-3-11 een grote hint kan vinden ofzo? Of dat je de mol vandaag kan ontdekken? Aan de andere kant moeten ze dan wel al voor het opnemen precies weten wanneer de afleveringen worden uitgezonden, en dat er precies in dié aflevering die bepaalde hint zit dus denk het zelf niet.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #388 Gepost op: 3-03-2011, 14:30:01 »
Maar je denkt toch niet echt dat ze de bestemming kiezen op basis van de achternaam van de mol of de mol selecteren omdat de achternaam een link heeft met de bestemming?  ???

nee ik denk niet dat het zo gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat ze vervolgens (zeker als ze ook een toevallige link zien) kijken of er iets te combineren valt.

Ken niet alle edities goed genoeg, maar is er ooit al een link met een achternaam gelegd?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 14:32:32 door eselkaa »

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #389 Gepost op: 3-03-2011, 14:37:28 »
Kom maar op, geef die links maar. Ik heb er één al gelezen (deze) over een voetballer (Karim El Ahmadi), en daar werd bij wijze van grap de link gelegd met Johan Cruijff.

deze ken ik ook en de grap zit in het feit dat de link met de voetballer Karim El Ahmadi wordt gelegd. De grap is niet dat Ahmadi gelinkt wordt als Messias. Check:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mirza_Ghulam_Ahmad
http://www.islamnu.nl/ahmadiyyat/de-beloofde-messias.html

Het blijft een tunnelvisie maar met weinig moeite is de link tussen Ahmadi en Verlosser El Salvador wel te leggen. Maar met jouw bril op tegelijkertijd ook te weerleggen.

Offline "Off Topic"

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eventus docebit
Re: Aflevering 8
« Reactie #390 Gepost op: 3-03-2011, 14:53:21 »
Ik had het over die Samuurai ofzo. ;)
Ohw, dan is't goe .... Maar uh... ken je hem dan  ??? Ik denk dat ik hem wel aardig vind .... ik sta achter zijn commentaar van gisteren want hij was het toch maar met mij eens ... ::jaja:: (I like that)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #391 Gepost op: 3-03-2011, 15:02:22 »
Laat maar lol. :')
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #392 Gepost op: 3-03-2011, 15:23:58 »
Zouden de rugnummers in de bus van aflevering 1 (11, 3, 3) op (de uitzending van) vandaag slaan (3-3-'11)?

(Sorry als dit al genoemd is)
...óf niet!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #393 Gepost op: 3-03-2011, 15:46:44 »
Zouden de rugnummers in de bus van aflevering 1 (11, 3, 3) op (de uitzending van) vandaag slaan (3-3-'11)?

(Sorry als dit al genoemd is)

Normaal pronk ik niet zo maar ik zei 6 comments boven je exact hetzelfde. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 8
« Reactie #394 Gepost op: 3-03-2011, 16:22:55 »
Bij het herbekijken vond ik deze zin in het begin erg frappant. "Art en Patrick lijken overal schijnbaar moeiteloos door te laveren." (heeft te maken met zeilen, één van Arts hobby’s terwijl hij in het theater net opschreef dat hij geen hobby’s had.) Wind komt ook altijd terug, meestal gekoppeld aan Art.

Dit terzijde, Patrick was toch echt wel de grootste stoorfactor in de groep. Tesamen met Karin en Mr. Kunst, die kunnen natuurlijk nooit achterblijven.

#1
Patrick zag de vuurtoren helemaal niet, Karin ziet de vuurtoren, blijft ernaar kijken maar zag het nummer niet. En Soundos bleef maar kijken door de verrekijker, ook toen Karin en Patrick druk bezig waren met het nummer uit te beelden. Eigenlijk hebben ze alledrie wel iets fout gedaan.

Karin kwam wel weer met een paar goede ideeën naast Patrick idee van in het zand te schrijven (wuiven en voorwerpen/dingen op het strand plaatsen, met het cijfer meelopen). Je kan het natuurlijk ook anders interpreteren en zeggen dat ze het nodeloos moeilijk wou maken maar ik denk echt dat ze naar een oplossing zocht. In wezen zijn het dus telkens positieve acties die ze uitvoert.

Patrick wou dan weer als eerste in het zand schrijven, maar volgens mij deed hij dat eerder omdat hij in de mening was dat ze het zo nooit zouden raden. Daarom ging hij misschien telkens ook zo snel mee met Karin wanneer die weer met iets nieuws op de proppen kwam. Hij gaf dus nogal snel op en zaait zo verwarring door op verschillende manieren de cijfers uit te beelden. Wat pijnlijk (om het met Karins woorden te zeggen) is voor de Mol, is dat misschien wel zijn idee het beste werd bevonden door Art en Anna.


#2
Art viel me op doordat hij weer een heleboel vragen stelde alvorens tot actie over te gaan. “Wat zijn ze aan ’t doen?", "Weet je zeker dat het 3 is? "zeker?" wanneer Soundos het antwoord Magma geeft. "Is dat niet een dozijn dozijn? Is dat niet 12"

en deze quote: "Vroeger hebben mensen gedacht dat dit de hel was, begreep ik. Ik kan het me heel goed voorstellen, het zag er onheilspellend uit; rook, stenen, stank van zwavel, d’er vlogen gieren rond, niks groens, niks lieflijks, allemaal ruw en eng en allemaal onheilspellend."

Weeral haalt hij dat onheilspellende karakter aan van de omgeving, remember ünheimisch .. en doet me denken aan die theorie van Sissyphos en Tartaros die ik op dit forum heb gelezen. Komt daarbij dat het soms lijkt alsof hij zelf geketend rondloopt met zijn polsband en uurwerk om. Misschien verwijst hij wel naar zichzelf als Sissyphos op Tartaros?


#3
Patrick, Art en Karin zijn de drie die alles in het honderd laten lopen. Zij zijn degenen die foute dingen roepen, maar ze reiken alledrie ook een goed antwoord aan waardoor ze onrechtstreeks geld in de pot brengen.

Karin: Emma, Patrick: 1600, Art: Costa Rica, Soundos: Magma

Enkel dat antwoord van Patrick wordt omgedraaid in het antwoord van Art, 1679. Dat komt waarschijnlijk door Patrick zelf en kan een subtiele molactie zijn. Soundos' antwoord Magma wordt echter ook niet verzilverd door Karin.

Nog meer opvallende acties van Pat & Art:
Art: "Is dat niet een dozijn dozijn? Is dat niet 12"
Patrick: "Vul maar wat in. Ga maar naar een andere deur." Anna en Soundos kijken raar op, en volgens mij is dat het moment waar Anna en Soundos zich allebei verraden als kandidaat. Karin blijft er ongelofelijk kalm bij. Maar Patrick doet niet eens moeite en laat Art vertrekken terwijl ze niet eens iets hebben ingevoerd. En dat herhaalt hij als hij zelf aan de beurt is. "Jongens, ik heb nog geen code, misschien duurt het lang maar misschien moet ik dan niet doorlopen?"
Art: "Patrick we hebben het antwoord fout dus je kan naar de volgende deur."
Patrick doet niks, blijft staan.
Anna: "Hij stond op een ander kanaal opeens."
Art: "nee ik heb enkel aan het volume gedraaid."

Bij code Marsman krijgt Patrick code 551, Hij loopt door terwijl hij geld had kunnen pakken en zegt "die code is niet goed, die code is niet goed." (weer last van dubbele spraakverwarring) en loopt recht in hun armen.

Verder nog een paar opvallende uitspraken van Art:
"Die twee haaien hangen hier om me heen", haaien kwam terug als antwoord in de test bij de vraag waar de mol bang voor is. Art had geen borstcrawlbrevet, misschien is hij ook wel bang voor haaien gezien hij geloof ik zeilt in zijn vrije tijd.

Daarbij zegt hij ook nog eens dit. "Het was zo gênant. Ik kan er niet bij hoe verschrikkelijk gênant dit was. Het was echt om je kapot te schamen. Het was echt een kansloze missie." Eigenlijk is er hier dus sprake van sisyfusarbeid. haha

Het is duidelijk dat het één van de drie musketiers, Patrick, Art en Karin moet zijn. Maar denk eerder één van die eersten. Ze doen gewoon veel te veel fout. Soundos mag echt winnen want de anderen hebben ons veel te veel voor de gek gehouden.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 16:36:28 door feniks »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #395 Gepost op: 3-03-2011, 16:40:39 »
Bij het herbekijken vond ik deze zin in het begin erg frappant. "Art en Patrick lijken overal schijnbaar moeiteloos door te laveren." (heeft te maken met zeilen, één van Arts hobby’s terwijl hij in het theater net opschreef dat hij geen hobby’s had.) Wind komt ook altijd terug, meestal gekoppeld aan Art.

xknip

Wel grappig want bij de ziekhuisopdracht staat dus het spaanse woord voor gijpen op de muur gekalkt. Misschien is er wel een wind hint =D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #396 Gepost op: 3-03-2011, 16:41:05 »
Sinds die leaderspiegeling van Soundos en dat gedoe rondom die lootjes ben ik wel extra alert geworden op de afleveringstitels. Dit keer luidde deze: 'Het is zover', refererend aan de eventuele ontmoeting met de Mol.
Even later hoor ik Karin iets roepen op het strand. En wat schetst mijn verbazing? Ze schreeuwt: 'Maar het is zoooo ver!'

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #397 Gepost op: 3-03-2011, 16:42:21 »
Wel grappig want bij de ziekhuisopdracht staat dus het spaanse woord voor gijpen op de muur gekalkt. Misschien is er wel een wind hint =D

Natuurlijk! Dat verklaart ook de spiegel-theorieen: deze verwijzen naar de spiegel, het versierde achtersteven van een voormalig VOC-schip. En die zagen we op de schatkaart!
 ::oink::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8
« Reactie #398 Gepost op: 3-03-2011, 16:50:20 »
Mooi overzicht Feniks! ::ok::

Niet zo heel veel aan toe te voegen verder, maar ik dacht, dat mag ook wel eens gezegd worden :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 8
« Reactie #399 Gepost op: 3-03-2011, 17:17:46 »
Mooi overzicht Feniks! ::ok::

Niet zo heel veel aan toe te voegen verder, maar ik dacht, dat mag ook wel eens gezegd worden :)


Hé, dank voor de erkenning! Daar is hard aan gewerkt! ;)