Poll

Wie is de Mol?

Art
22 (24.7%)
Patrick
67 (75.3%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: Molduel in screenshots: Art versus Patrick  (gelezen 38476 keer)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2011, 16:28:57 »
het lijkt mij eerlijk gezegd wel leuk als Patrick nou niet de mol blijkt de zijn!
Dan hebben de molloten het massaal fout! (grotendeels dan)
ja maar als art het is zit half nederland goed en das niet de bedoeling.
en daardoor zouden we voor kijkcijfers kunnen verliezen, omdat ze dan denken dat het te makkelijk is.

ik denk al vanaf aflevering 3 dat het patrick is, pepijn deed me alleen nog twijfelen

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2011, 17:31:30 »
mooie vergelijking

en als art het is dan vind ik het te makkelijk

patrick heeft meer theorieën achter zijn naam staan dus vind dat een mooie mol
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2011, 20:48:33 »
Mooi overzicht weer Heinz. ::ok::

Dat tomeloos positief zit me nog steeds dwars. :-\\ Dat is zo'n typische molzin. Net als Kennis Is Macht vorig jaar, maar dan anders. Helaas heb ik 'm nog niet kunnen ontleden.

tomeloos positief

el topo es stoof (krom spaans voor 'de mol is stoof'), was al ergens gevonden. maar dan hou je M,I en I over...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2011, 22:07:00 »
tomeloos positief

el topo es stoof (krom spaans voor 'de mol is stoof'), was al ergens gevonden. maar dan hou je M,I en I over...

M, I, I zou kunnen staan voor M(ol)11.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2011, 22:27:29 »
edit: gebeurd!

"Emma" staat er nog niet bij... ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2011, 22:34:43 »
"Emma" staat er nog niet bij... ???

Oh ja. Heb ik wel in het aparte overzicht van Patrick staan, maar dan als positieve actie omdat het goed gerekend wordt. Ik zet het er nog wel bij.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #26 Gepost op: 2-03-2011, 22:42:46 »
ja maar als art het is zit half nederland goed en das niet de bedoeling.
en daardoor zouden we voor kijkcijfers kunnen verliezen, omdat ze dan denken dat het te makkelijk is.

ik denk al vanaf aflevering 3 dat het patrick is, pepijn deed me alleen nog twijfelen
Half Nederland? De mensen die ik ken en die er naar kijken denken geen van allen dat Art de mol is... En ook op de verschillende forums denkt nauwelijks nog iemand dat Art de mol is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2011, 23:34:50 »
Mooi overzicht Heinz! ::ok::
Patrick wint!

Ik heb een paar kleine, misschien wel niet noemenswaardige, aanvullingen:

- Doordat Art bij de hotelkamer opdracht de sleutel vindt en direct naar buiten gaat, verbreekt hij de keten en is het niet meer mogelijk de opdracht te laten slagen. (Maakt niet heel veel uit, omdat er toch nog te weinig tijd over was.)

- Bij de terreinwagenopdracht nadat Patrick voorstelt om het geld weg te gooien en Art "doe maar" zegt, zegt Art (laag volume) "Je moet het nu/niet doen, Anna kan het zien."

- Verreweg de belangrijkste molactie tijdens de steengroeve-opdracht is volgens mij zeggen dat ze allemaal naar Soundos moeten luisteren. Soundos wil de lange plank ergens halverwege klaarleggen, terwijl de puzzel alleen stap voor stap opgelost kan worden. De opdracht slaagt doordat de andere kandidaten niet naar haar luisteren. (Sorry Soundos.)
Soundos zegt meteen de oplossing te zien terwijl die niet klopt, als mol spring je daar op in. Helaas voor ons sturen zowel Patrick als Art (als Karin) er op aan om naar Soundos te luisteren.
Patrick heeft een belangrijke positieve bijdrage in het slagen van de opdracht door te zeggen dat de lange plank terug moet naar het begin. Uit Art komt deze opdracht niks zinnigs.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2011, 15:51:56 »
Half Nederland? De mensen die ik ken en die er naar kijken denken geen van allen dat Art de mol is... En ook op de verschillende forums denkt nauwelijks nog iemand dat Art de mol is...
nou overal hoor je art en ook op het .nl forum.
in veel nieuwsberichten zie je ook staan dat art de hoofdverdachte is

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2011, 16:18:36 »


Even offtopic maar dit blijft gewoon een hilarisch moment.  ::rofl::
Vooral als Pepijn dan nog toevoegt 'ja een kort rokje heel duidelijk..' en Soundos en Anna geen flauw idee hebben waar het over gaat.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2011, 16:20:37 »
Even offtopic maar dit blijft gewoon een hilarisch moment.  ::rofl::
Vooral als Pepijn dan nog toevoegt 'ja een kort rokje heel duidelijk..' en Soundos en Anna geen flauw idee hebben waar het over gaat.  ;D
Beter plaatje:
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2011, 16:34:17 »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2011, 23:14:08 »
M, I, I zou kunnen staan voor M(ol)11.

Stoof is 'em, el topo!
de i die je overhoud draai je om, en dan krijg je een !

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2011, 23:42:30 »
Haha suf kan ik mijn stem nog ongeldig maken? Ik wil Patrick aanklikken, maar klik op Art  :P

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2011, 01:43:47 »
Heeft iemand op art gelet bij de plankenopdracht? hij gaat er vandoor met de grootste plank, en gaat ergens verderop echt lang staan klooien xD

Ik ben net uit de pepijn tunnel, me'n gevoel zegt art of karin, dus....Patrick is de mol 2011 ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2011, 17:23:09 »
Ik heb ze eens tegen over elkaar gezet, maa rop molacties is het nogal een close call, waarbij dus iemand ongeveer evenveel molt als de daadwerkelijk mol.

(subjectieve telling, eventueel aan te vullen met voorkennis, hints en molposities)

Busopdracht:
Beide geen vraag, 0-0

Vuurwerk
Art vuurt verkeerde kleur, Patrick draagt niks bij 1-1

Vrijstellingsroute
Patrick wijst de rest op minder geld dan er ligt. 2-1 voor Patrick

Theater
Beiden niet geraden. Stuk van Patrick is beduidend meer cryptisch 3-1 Patrick

Boobytraps
Patrick zit voor een mol te vroeg in deze opdracht. Art wordt afgeschoten met 1500 euro op zak. 3-2

Zoek de verschillen
Art geeft een fout antwoord en staat verder in de rij, 3-3

Verven/Plakken
Art wil een moeilijke foto kiezen. Patrick signeert met 2008 en kiest Elvis, een optie die er niet bij staat. 4-3

Optreden
Art laat Patrick optreden waardoor er een publiekwerver minder is en gaat naar een school die pas om half 6 dichtgaat. Verliest ook tijd met petroleum halen. 4-4

Hotelkamers
Art maakt het slagen onmogelijk door uit zijn kamer te komen. 4-5 in het voordeel van Art.

Busrace
Beiden zijn fanatiek. Hoewel Patrick de bus sloopt, heeft hij als laatste chauffeur een betere molpositie. 5-5

Molboekjes
Art geeft op alle vragen antwoorden die op zichzelf kunnen slaan. De aflevering heet ‘iets is wat het lijkt’  5-6 voor Art

Puerta del Diablo
Duidelijk een punt voor Patrick. 6-6 (Hoewel, als Art de mol is, kan hij haast onmogelijk mollen. Als zelfs Karin durft moet hij ook wel gaan zoals hij zelf zij, Patrick kan zijn gewicht als excuus gebruiken dat het te zwaar is)

Vee drijven
Beiden een punt 7-7

Foto’s
Beiden maken 2 mislukte foto’s 8-8

Jeeps
Patrick molt niet, terwijl Art hem hier wel toe probeert te verleiden. Puntje voor Art 8-9

Schrijven en lezen
Art roept snel Mol als antwoord nadat Soundos het goede antwoord al opnoemde 8-10

Plankenpuzzel
Art verspilt veel tijd door in zijn eentje te klooien. Patrick geeft nog enkele goede aanwijzingen 8-11

Onzichtbaar labyrint
Ik weet niet zeker wie hier hoeveel gepakt heeft. Maar volgens Heinz’  overzicht Patrick 1 meer dan Art. 8-12

Vulkaan
Beiden willen de kist met minder geld nemen 9-13

Vuurtoren
Patrick schrijft de code duidelijk op, Art heeft meer moeite en minder haast met het herkennen van de code dan Anna. Ook is Art degene die de schep in de handen heeft als op de verkeerde plek gegraven wordt. 9-14

Krater
Patrick pakt slechts 1 briefje 10-14

Ziekenhuis
Patrick schakelt de moeilijkst te lezen aam uit. 11-14

Eilandjesopdracht
Patrick saboteert de opdracht voor een vrijstelling, maar mogelijk ook gewoon als mol die zichzelf benadert 12-14

Mensen verzamelen
Samen verzamelen ze slechts 3 mensen van nationaliteiten die Karin en Soundos ook al hebben 13-15

Rondleiding
Art stelt extra vragen waardoor er meer informatie dan nodig wordt vertelt. Patrick lijkt veel minder op te schrijven dan de rest. Beiden geven foute antwoorden. Vrijpleiting Art geeft een goed antwoord op een vraag die niet besproken is. 14-15.


Eindstand: 14 voor Patrick, 15 voor Art

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2011, 17:38:20 »
Zo met minnen en plussen wel eens met je lijstje. Bij dingen als de busrace niet. Waarom zou de mol daar een betere molpositie hebben? Ik vond Art juist niets fout doen, chauffeurde zelf heel vlot en goed en was met Pepijn de meest fanatieke van het hele stel. En de mol sloopt de bus???  Tja, toch is het zo maar vermoedelijk wel zijn meest schlemielige moment.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2011, 19:10:16 »
Zo met minnen en plussen wel eens met je lijstje. Bij dingen als de busrace niet. Waarom zou de mol daar een betere molpositie hebben? Ik vond Art juist niets fout doen, chauffeurde zelf heel vlot en goed en was met Pepijn de meest fanatieke van het hele stel. En de mol sloopt de bus???  Tja, toch is het zo maar vermoedelijk wel zijn meest schlemielige moment.


Die busrace zat mij zelf ook heel lang dwars. Ik had Patrick hierop al afgeschreven als mol zelfs. Echter kom ik hier bij nader inzien op terug. Het feit dat beide bussen het begeven op ongeveer hetzelfde punt op het circuit maakt het geloofwaardiger dat het mollen ( :) ) van de bus allicht meer aan het circuit en het materiaal lag dan aan Patrick. 

Bedenkende waar je als mol zou willen zitten, kun je denk ik het beste de laatste chauffeur zijn. Je hebt het meeste zicht en kunt veel goedmaken/uitlopen. 

(Waarbij het bij de start rammen van de andere bus, zoals door Karin, natuurlijk ook een leuke molpositie is)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #38 Gepost op: 6-03-2011, 18:58:59 »
Morgen vul ik het overzicht aan met de dingen uit aflevering 9. De aflevering waarin het pact Art - Patrick niet langer standhoudt..

Dat Art nu ook Patrick verdenkt is wel een van de redenen waardoor het nu helemaal zeker lijkt dat Patrick het is.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2011, 20:18:32 »
Ik zie trouwens dat het jokerspel niet in het overzicht staat, wat op zich redelijk logisch is. Echter valt me hier wel iets in op....

Patrick steekt direct zijn hand op dat hij aan het jokerspel mee wil doen. (evenals Pepijn en Soundos).

Art daarentegen beslist echter pas nadat 3 mensen naast hem de hand omhoog steken om toch ook maar mee te doen. Daarnaast is Art tijdens het spel meer aan het twijfelen dan Patrick die heel resoluut beslist wanneer hij voor de 3 jokers kiest.

Dit lijkt redelijk onbelangrijk, maar wanneer je bedenkt dat je een joker nodig hebt om contact met de mol op te nemen zorg je als mol dat je sowieso een joker hebt in die aflevering. Het wat onzekere gedrag van Art in deze opdracht rijmt daar niet mee.

Bedenk daarnaast dat Patrick later nog Art aanspoort om slechts 2 van de 3 jokers in te zetten. (zodat er wanneer 'het zover is'  er ook nog meerdere jokers in het spel zijn)