Poll

Wie is de Mol?

Art
22 (24.7%)
Patrick
67 (75.3%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: Molduel in screenshots: Art versus Patrick  (gelezen 38470 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2011, 23:13:45 »
Ik zie trouwens dat het jokerspel niet in het overzicht staat, wat op zich redelijk logisch is. Echter valt me hier wel iets in op....

Ik zal het jokerspel er binnenkort nog bijzetten. (edit: gebeurd.)

Zonet heb ik het overzicht aangevuld met de opdrachten van aflevering 9.

Er kan opnieuw gestemd worden. ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 18:56:52 door Heinz »

Offline belg

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #41 Gepost op: 8-03-2011, 18:51:52 »
Bij de busrace dacht Art dat het woord dat ze moesten vormen 'testbaan' was, ipv busbaan. Als mol ken je de woorden en wil je geen twijfel (lees: vertraging) veroorzaken, want als mol wil je winnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #42 Gepost op: 10-03-2011, 18:30:52 »
Bij de busrace dacht Art dat het woord dat ze moesten vormen 'testbaan' was, ipv busbaan. Als mol ken je de woorden en wil je geen twijfel (lees: vertraging) veroorzaken, want als mol wil je winnen.

Klopt ja. Heb ik wel in zijn individuele overzicht staan. Maar misschien dat ik daar voor de volledigheid van dit overzicht ook wat dingetjes nog van uit kan halen.

Ik ben benieuwd of het duel na vanavond nog stand houdt. Of zou Art de winnaar zijn en het Soundos - Patrick worden? Spannend! ::boogie::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #43 Gepost op: 10-03-2011, 22:55:22 »
 ::tandpastasmiley::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2011, 23:27:31 »
::tandpastasmiley::
::ok:: :P

Toch nog maar eens goed doorlezen komende week.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 12:55:04 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2011, 00:14:52 »
Echt een mooi overzicht, Heinz!  ::ok::


Art daarentegen beslist echter pas nadat 3 mensen naast hem de hand omhoog steken om toch ook maar mee te doen. Daarnaast is Art tijdens het spel meer aan het twijfelen dan Patrick die heel resoluut beslist wanneer hij voor de 3 jokers kiest.

Dit lijkt redelijk onbelangrijk, maar wanneer je bedenkt dat je een joker nodig hebt om contact met de mol op te nemen zorg je als mol dat je sowieso een joker hebt in die aflevering. Het wat onzekere gedrag van Art in deze opdracht rijmt daar niet mee.

Maar dit is wel een beetje geredeneerd vanuit een Patrick-is-de-Mol-visie. Want als Art de Mol is, valt dit ook heel goed uit te leggen. Uiteindelijk heeft Art er namelijk niet voor gekozen om op het aanbod van de Mol in te gaan, dus daar had hij geen joker voor nodig.
En wat dat betreft nog even tussendoor... ik vond dat heel opvallend voor een zo 'fanatieke' kandidaat als Art. Zou het niet voor de hand liggen dat hij daar zeker op in zou gaan? Hij had immers nog een joker.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2011, 00:38:28 »
Je hebt de twee juiste gepakt voor dit molduel. Ik ga me er nog eens op storten voor de finale.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2011, 01:19:28 »
Ja, je kunt wel zien dat Heinz een kenner is. ;)

Het overzicht nog eens bekijkend valt me op dat Art vaker in de positie heeft gezeten waar ik de Mol zou verwachten dan Patrick. Terwijl ik daar omgekeerd niet echt voorbeelden van zie.

En dan doel ik met name op:
de boobytraps: Patrick gaat als 2e, wat weinig sabotagekansen geeft, behalve je snel laten uitschakelen (wat ook gebeurt). Art gaat echter als geldloper, wat een veel betere molpositie is. Dan kun je echt geld laten verdwijnen (wat ook gebeurt).
zoek de verschillen: Hier is al veel over gezegd, maar middenin gaan staan en een fout antwoord geven (Art) is voor een mol toch veel beter dan vooraan gaan staan en een goed antwoord geven (Patrick).
verven en plakken: Hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn, maar mijn mening blijft dat de mol het liefst bij de plakkers zou zitten. Puur omdat je dan 2 sabotagekansen hebt (slecht plakken en verkeerd schilderij kiezen). Om als (een van de) schilders er expres voor te zorgen dat het schilderij zo goed wordt dat de anderen het niet herkennen is voor de mol niet te doen. Als de andere schilders er een knullig tekeningetje van hadden gemaakt, dan had Patrick er nog zo groot '2008' op kunnen zetten, maar dan was het toch herkend. De ware 'molactie' kwam hier uiteindelijk van Anna, maar die is het niet.  8)
optreden: Patrick gaat hier optreden (al dan niet gedwongen door Art), maar de enige sabotagekansen liggen bij de publiekswervers.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #48 Gepost op: 12-03-2011, 19:11:47 »
3.3 hotelkamers



Art en Jan hebben op hun briefje staan dat de sleutel van Anna en Soundos achter de spiegel ligt. Anna en Soundos beelden sleutel uit en wijzen onder de badkamerdeur. Art en Jan snappen dit, maar denken dat het voor hen bedoeld is. Jan ziet dat Anna en Soundos blijven uitbeelden en denkt dan dat ze hen niet kunnen zien. Art wijst naar de badkamerspiegel, Jan grijpt in. De sleutel van Art en Jan ligt onder het bed. Art en Jan gaan lukraak zoeken en vinden als enige hun sleutel.

Patrick wil alleen in een kamer, maar Horace is tegen. Patrick en Pepijn belanden samen in de snurkkamer. Ze hebben op hun briefje staan dat de sleutel van Karin en Miryanna in de douchekop ligt en beelden Karin en Miryanna uit door borsten en een kort jurkje uit te beelden. Ook beelden ze een douchekop uit. De boodschap bereikt Karin en Miryanna niet. Anna en Soundos hebben op hun briefje staan dat de sleutel van Patrick en Pepijn onder de badkamerdeur ligt. Dit bereikt Patrick en Pepijn niet. We zien Patrick even op de badkamerdeur kijken (voelen), maar niet eronder.

Hier zou je nog wel bij mogen vermelden dat de sleutel van Horace uiteindelijk in de tas van Art zat. Ik vind dit zelf een aardige, klassieke hint richting Art als Mol. Maar oké, gaat niet over gedrag tijdens de opdracht.
Wat dat gedrag betreft is het wel zo dat hij en Jan niet alleen de sleutel vinden, maar de kamer ook verlaten, waardoor de 'gebarenketting' doorbroken wordt. Nogal cruciaal, aangezien ze de laatste schakel vóór Horace waren (Horace zag Art en Jan op de monitor).

Bovendien ben ik het er niet mee eens dat Patrick alleen op een kamer wilde. Ik weet dat dat hier op het forum veel geroepen wordt, maar ik heb de opdracht gisteren nog eens bekeken en hij zegt: "Ik wil niet zo graag alleen, maar mensen schijnen last van me te hebben". Horace beaamt dat laaste min of meer door te zeggen dat hij ook wel eens een nacht lekker wil slapen. Ik vind dat toch echt heel wat anders dan 'per se alleen willen'.

Daarnaast kun je je afvragen of de Mol in deze opdracht überhaupt wel in de positie van Horace wilde komen. Ik denk het niet. Ik denk dat de Mol niet de bagage wilde verdelen, maar juist een stem wilde hebben in het eventueel terugkopen ervan. Op zich mocht Horace zich daar als 'dader' uiteindelijk niet echt meer mee bemoeien natuurlijk.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #49 Gepost op: 12-03-2011, 20:03:09 »

Bovendien ben ik het er niet mee eens dat Patrick alleen op een kamer wilde. Ik weet dat dat hier op het forum veel geroepen wordt, maar ik heb de opdracht gisteren nog eens bekeken en hij zegt: "Ik wil niet zo graag alleen, maar mensen schijnen last van me te hebben". Horace beaamt dat laaste min of meer door te zeggen dat hij ook wel eens een nacht lekker wil slapen. Ik vind dat toch echt heel wat anders dan 'per se alleen willen'.

Daarnaast kun je je afvragen of de Mol in deze opdracht überhaupt wel in de positie van Horace wilde komen. Ik denk het niet. Ik denk dat de Mol niet de bagage wilde verdelen, maar juist een stem wilde hebben in het eventueel terugkopen ervan. Op zich mocht Horace zich daar als 'dader' uiteindelijk niet echt meer mee bemoeien natuurlijk.



Dit is een goed punt. Het kan best zo zijn dat Patrick gepushed werd om wegens zijn gesnurk alleen te gaan, maar dat dit buiten de montage is gehouden, zodat het lijkt alsof hij dat zelf graag wilde.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #50 Gepost op: 12-03-2011, 21:46:11 »
ik ga dit overzicht van de week nog even heel goed bekijken als ik er tijd voor heb ::vergroot::

wat me ook nog handig lijkt is een molduel met hints dus de hints van art en van patrick tegen over elkaar in een overzicht. iemand tijd over? :P

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #51 Gepost op: 12-03-2011, 22:11:24 »
Yes! ::boogie:: Ik had al gehoopt dat dit duel ging standhouden, vond het altijd al een finale waardig.

Echt zalig om nog eens mee te maken dat mijn eerstgekozene het weer tot de laatste twee overgeblevenen schopt. 't Is weer zo'n jaartje zoals met Anniek, even spannend voor mij althans. Alleen zie ik nu wel in dat de andere partij ook de Mol kan zijn, met Jon was dat totaal anders. Zit nog altijd in de ontkenningsfase laten we maar zeggen. ;)

Met Patrick en Art is dat wel even anders. Qua Molfactor zijn de twee kameraden heel erg aan mekaar gewaagd ongeacht wat kwaaie tongen beweren. Beide vind ik perfecte Molkandidaten. Art spreekt me het meeste aan, een Mol die het aandurft om er volledig voor te gaan en voor niets of niemand terugdeinst. Hij heeft redelijk veel de leiding schaamteloos in handen genomen, en de groep liet dat over het algemeen toe. Patrick was eerder afwachtend van houding en lag niet overdreven goed in de groep, waardoor redelijk wat molacties in het water vielen. Soms vond ik hem ook een tikkeltje te brutaal. Patrick heeft volgens mij wel genoeg laten mislukken en zou in mijn ogen dus wel een fatsoenlijke en aannemelijke Mol zijn. Dus ik ben wel tevreden met deze twee als ultieme Molkandidaten. Dit is hoe dan ook het beste scenario dat nog mogelijk was.


PS Merci Heinz voor het mooi en uitgebreid overzicht! Voor wie het even niet meer weet is dit echt superhandig, zeker tijdens deze bloedstollend spannende finaleweek. ::zweet::

Offline xBelleee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aidm
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #52 Gepost op: 13-03-2011, 02:14:15 »
volgens mij is dit nog niet gepost, maar toen patrick in aflevering 9 zijn vrijstelling voor de finale kreeg, leek hij oprecht blij, en niet 'molblij', als in 'yes, ik heb de vrijstelling en nou kunnen die kandidaten hem niet meer krijgen, dus ze hebben nóg minder kans om in de finale te komen'
ik hoop dat iemand het snapt ::hypocriet::
mol na afl. 1: art; 2: art; 3: art; 4: art; 5: art; 6: art; 7: art; 8: art; 9: art; 10: art

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #53 Gepost op: 13-03-2011, 02:34:34 »
volgens mij is dit nog niet gepost, maar toen patrick in aflevering 9 zijn vrijstelling voor de finale kreeg, leek hij oprecht blij, en niet 'molblij', als in 'yes, ik heb de vrijstelling en nou kunnen die kandidaten hem niet meer krijgen, dus ze hebben nóg minder kans om in de finale te komen'
ik hoop dat iemand het snapt ::hypocriet::

Ik snap je wel, maar ik vond er niks oprechts aan juist. Het kwam op mij ontzettend geacteerd over, die blijheid van Patrick.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #54 Gepost op: 13-03-2011, 14:05:12 »
Ja, je kunt wel zien dat Heinz een kenner is. ;)

Het overzicht nog eens bekijkend valt me op dat Art vaker in de positie heeft gezeten waar ik de Mol zou verwachten dan Patrick. Terwijl ik daar omgekeerd niet echt voorbeelden van zie.

En dan doel ik met name op:
de boobytraps: Patrick gaat als 2e, wat weinig sabotagekansen geeft, behalve je snel laten uitschakelen (wat ook gebeurt). Art gaat echter als geldloper, wat een veel betere molpositie is. Dan kun je echt geld laten verdwijnen (wat ook gebeurt).
zoek de verschillen: Hier is al veel over gezegd, maar middenin gaan staan en een fout antwoord geven (Art) is voor een mol toch veel beter dan vooraan gaan staan en een goed antwoord geven (Patrick).
verven en plakken: Hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn, maar mijn mening blijft dat de mol het liefst bij de plakkers zou zitten. Puur omdat je dan 2 sabotagekansen hebt (slecht plakken en verkeerd schilderij kiezen). Om als (een van de) schilders er expres voor te zorgen dat het schilderij zo goed wordt dat de anderen het niet herkennen is voor de mol niet te doen. Als de andere schilders er een knullig tekeningetje van hadden gemaakt, dan had Patrick er nog zo groot '2008' op kunnen zetten, maar dan was het toch herkend. De ware 'molactie' kwam hier uiteindelijk van Anna, maar die is het niet.  8)
optreden: Patrick gaat hier optreden (al dan niet gedwongen door Art), maar de enige sabotagekansen liggen bij de publiekswervers.

+ lezers en schrijvers. De lezers moesten uiteindelijk het antwoord geven.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #55 Gepost op: 13-03-2011, 14:06:50 »
Ik snap je wel, maar ik vond er niks oprechts aan juist. Het kwam op mij ontzettend geacteerd over, die blijheid van Patrick.

Ja, ik vond het zelfs irritant, zo over-de-top geacteerd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #56 Gepost op: 13-03-2011, 14:08:46 »
Ik snap je wel, maar ik vond er niks oprechts aan juist. Het kwam op mij ontzettend geacteerd over, die blijheid van Patrick.
net zoals toen karin eruit ging. Patrick die doet alsof hij zeker wist dat Karin de mol was ...slecht geacteerd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #57 Gepost op: 13-03-2011, 16:57:38 »
Ja, ik vond het zelfs irritant, zo over-de-top geacteerd.
Ja, vind ik ook. (Al moeten we wel concluderen dat het voor een stukje ook in scene was gezet... of er moeten onzichtbare cameramannen bestaan.)

Maar goed, ik heb ook discussies gehad met collega's die het juist heel oprecht vonden overkomen en het daardoor echt onmogelijk vinden dat Patrick de mol is.  ???

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #58 Gepost op: 13-03-2011, 17:06:07 »
Bij dat stukje riep Patrick ook dat hij de eerste is die in de finale komt. De eerste die zeker weet dat hij in de finale komt is de mol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #59 Gepost op: 13-03-2011, 22:23:00 »
Maar dat kan je in de hitte van het moment gemakkelijk even over het hoofd zien, dus dat is geen aanwijzing de ene of de andere kant op.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?