Auteur Topic: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?  (gelezen 4112 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
[Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Gepost op: 6-03-2011, 22:17:25 »
Goed laat ik dan de daad bij het woord voegen.
Aangezien dit volgens mij samenhangt met een aantal andere theorieen hier op het forum zal ik proberen dit kernachtig samen te vatten.

1. We zien het getal 25 meermaals terugkeren in de serie (o.a. afl 3 hotelkameropdracht, afl 4 race-circuit, afl 8 op de klok tijdens de ziekenhuis opdracht).
2. We zien de leader van Soundos in afl 2 en 5 gespiegeld.
3. De uitkomsten van molpuzzels 2 en 5 zijn omgedraaid.
4. 2 en 5 zijn elkaars spiegelbeeld indien 'digitaal'geschreven.

Er wordt middels twitter en de avrobode aangegeven dat afl 6 en afl 8 belangrijke clue's zouden bevatten voor de identiteit van de mol.

In afl 6 wordt er tijdens de schrijvers en lezers opdracht een woord geschreven in 'digitale'letters in een grid zoals de stad Leon is opgebouwd.

In afl 8 komen de digitale letters wederom terug in de ziekenhuis opdracht. De namen van de kandidaten keren terug maar vooral ook de '1' komt terug in de codes die niet met de namen van de kandidaten samenhangen ('81', '1' en p1n')

De 1 zou een verwijzing kunnen zijn naar 's1ngle' waarvan Patrick met name bekend is en hoe hij in afl 1 ook voorgesteld is. 1 slaat dan zowel op de digitale spelling als 'single'.

Aanvullingen welkom..  ;)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2011, 22:21:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2011, 10:58:25 »
Ik vind het wel opvallend, vooral natuurlijk de leader, het klokje en de omdraaiende antwoorden. Dat kan niet echt toeval zijn. Maar waarom kan je dan die 2 en die 5 linken aan Patrick? Want bij 2 en 5 denk ik niet aan S1ngle.

Maar ik vind het wel sterk gevonden dat precies de codes die niet te linken zijn aan kandidaten, allemaal een 1 er in hebben. In principe had je dus voor elke kandidaat een code, en alle andere codes waren voor de mol. 1, 81 en P1n. Slaan op S1ngle. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2011, 18:51:36 »
Ik vind het wel opvallend, vooral natuurlijk de leader, het klokje en de omdraaiende antwoorden. Dat kan niet echt toeval zijn. Maar waarom kan je dan die 2 en die 5 linken aan Patrick? Want bij 2 en 5 denk ik niet aan S1ngle.

Nee, de 2 en 5 zouden in dat geval dus zuiver bedoeld zijn als hint voor de 'digitale schrijfwijze' want alleen op die manier zijn ze elkaars spiegelbeeld.

Je zou het kunnen zien als priming - iig kwam deze gedachte nav afl 5 bij me op en in afl 6 was de eerste opdracht met de digitale schrijfwijze.

Wellicht is er nog een hint die samenhangt met spiegelingen, dat zou natuurlijk kunnen. :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2011, 18:54:59 »
Hm ja. Ben dan wel benieuwd waarom het Soundos was die gespiegeld te zien was in de leader.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2011, 19:01:58 »
Hm ja. Ben dan wel benieuwd waarom het Soundos was die gespiegeld te zien was in de leader.

Ik ook.  ;D Je zou kunnen zeggen dat in haar naam digitaal gespeld dus ook de 5 en 2 (en de 1) terugkwamen (5012) maar dat is allemaal vrij speculatief natuurlijk.

Ik neem aan dat er wel een reden voor is, alleen of we die op tv of op de site te horen krijgen betwijfel ik eerlijk gezegd. Anders uiteraard eentje voor de MFD.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2011, 20:08:18 »
Hm ja. Ben dan wel benieuwd waarom het Soundos was die gespiegeld te zien was in de leader.
Zeker. Het enige dat ik kan bedenken is als ze straks winnaar blijkt. Was dat niet ook wat de testtheorie voorspelde?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2011, 22:11:23 »
Zeker. Het enige dat ik kan bedenken is als ze straks winnaar blijkt. Was dat niet ook wat de testtheorie voorspelde?

Ja, de testtheorie voorspelt dat Karin in aflevering 10 afvalt en Art in aflevering 11 (dus de verliezend finalist). Soundos en Patrick zijn dan de winnaar en de mol. Aangezien Soundos wel op Patrick zit maar Patrick niet op Soundos kan het niet omgekeerd zijn.

Dus het zou wel eens kunnen dat Soundos de gespiegelde kandidaat is omdat ze de winnaar is!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2011, 22:30:42 »
Ik zit nog met de 2 en de 5. Karin beantwoord vraag 10 en Soundos 20 in de testtheorie. Soundos spiegelt echter in aflevering 2 en 5. 2x5 = 10. Soundos' en Karins antwoorden zouden dus verwisseld kunnen worden. Dan heeft Karin 20 en Soundos 10 en valt Soundos af in aflevering 10.

Het executiescherm wat we zien kan natuurlijk door de crew worden gemanipuleerd...

Dit is erg vergezocht misschien maar wilde dit toch melden...  ;D


Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Digitale schrijfwijze = hint naar de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2011, 16:10:48 »
Ik zit nog met de 2 en de 5. Karin beantwoord vraag 10 en Soundos 20 in de testtheorie. Soundos spiegelt echter in aflevering 2 en 5. 2x5 = 10. Soundos' en Karins antwoorden zouden dus verwisseld kunnen worden. Dan heeft Karin 20 en Soundos 10 en valt Soundos af in aflevering 10.

Het executiescherm wat we zien kan natuurlijk door de crew worden gemanipuleerd...

Dit is erg vergezocht misschien maar wilde dit toch melden...  ;D




Dank je wel, nog meer verwarring ::rofl::