Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77303 keer)

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #160 Gepost op: 18-03-2011, 16:30:37 »
Elk jaar na de laatste uitzending zijn er mensen op dit forum teleurgesteld in de mol, en nu weer. Patrick had echter niet echt meer kunnen mollen dan nu omdat de laatste vier kandidaten allemaal (o.a.) op hem zaten. Hij liep dus al in de gaten. Dat is de reden dat hij Art ook nodig had als dekmantel.

Er is maar één kandidaatsactie van Patrick die hij had moeten verantwoorden en dat is ervoor zorgen dat de opbrengst verdubbeld werd van de jeepopdracht. Hij had dit geld echt niet hoeven pakken.

Jammer dat veel opdrachten niet aan bod kwamen in de uitzending (de Elvis/Beatrix-molactie werd niet eens genoemd) maar daarvoor is een uur nu eenmaal te kort...

Wat ik me ook afvroeg: vanaf wanneer zat Art eigenlijk op Patrick? Want het leek er nu op dat hij hem lange tijd nog vertrouwd heeft.

Al met al vond ik het een leuk seizoen, ook al was ik (net als velen van jullie) al zeker van Patrick als mol vanaf het vertrek van Pepijn.

Echt top was trouwens het terugspoelen naar de busopdracht uit de eerste aflevering!!  ::bravo::

Gast, niet meer kunnen mollen. Hoe kun je dit nou zeggen. Ik weet ook lang niet meer alles hoor, als ik alles nog goed terug kijk, zou ik zelfs nog meer kunnen verzinnen, maar een paar voorbeelden:

- Levend schilderij opdracht: vooraan gaan staan, waarom zou dit zogenaamd tactisch zijn? Je stelt je gewoon passief op.
- booby trap opdracht, zelfde idee. Hij stelt zich heel passief op
- Opdracht in de jeeps, dat ze vlaggetjes moesten zoeken op hun rit. Art loopt gewoon vol langs het vlaggetje, en dan moet Patrick (de mol!!!!) zeggen: kijk hier is een vlaggetje. Dat kan toch niet! Wat ben je dan voor nepmol. Om vervolgens nog even te proberen: 'Ja Art, zullen we gaan mollen?' Wat is dat nou weer voor iets slechts!

Naja, ik weet nu alleen even de stukjes die je in de laatste aflevering zag, nog, maar er waren zeker nog veeeel meer voorbeelden.

De hoofdlijn is gewoon: deze mol probeerde heel passief te zijn, en vooral gewoon te zorgen dat hij in ieder geval geen geld binnenhaalt en tegelijkertijd niet verdacht wordt. Ik verwacht van een mol toch iets meer. Ik wil een mol zien die er echt alles aan doet om geld uit de pot te halen, en die acties heb ik veeeel te weinig gezien.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #161 Gepost op: 18-03-2011, 16:32:10 »
Wat een anti climax.

Ik ben echt teleurgesteld. Wat een slechte mol.
Patrick heeft echt geen donder uitgevoerd. Wat zijn nou echt zijn streken? Hij heeft 1x geld in zijn zak gedaan, dat is zijn enige ECHTE streek.

Verder nog wat vage dingen als 2008 op een tekening schrijven, tja, dat had een kandidaat ook kunnen bedenken die serieus dacht dat de kenner niet mocht weten dat die van hun was.
Dat was nu juist zo goed eraan. Het is als George die superver komt met waterskiën terwijl hij als enige weet dat een andere kandidaat dezelfde afstand weer terug moet paddelen! 2008 leek een slimme kandidaatsactie omdat ze dachten dat de 'kenner' hun schilderij juist niet moest herkennen.

En niet gaan op het touw is misschien nog iets, maar ja, ook echt standaard. Soundos en Miryanna waren ook niet gegaan...
Ja maar Patrick ging 8 meter, waarmee hij net deed alsof hij erg zijn best had gedaan terwijl er uiteindelijk toch iemand extra helemaal naar de overkant moest. Dat is juist extra gehaaid vind ik.

Verder misschien nog dat hij Miryanna gewoon aanwijst bij het namen lezen met die mannen.
Wat?  ???

Maar als dat alles is, vind ik wel heel karig, die paar lichte streken in een stuk of 30 opdrachten.
Nu zat al drie kwart van de molloten op dit forum op Patrick, en de laatste drie kandidaten ook. Als Patrick nog meer had gemold was het veel te duidelijk geweest.

Het enige goede van de mol is misschien we dat hij mij volledig om de tuin heeft geleid, omdat hij Art verdacht wilde maken, wat ik geloofde.
Wat er mee te maken heeft, wel triest dat Patrick gewoon een kandidaat winnaar wilde maken, ik vind dat gewoon belachelijk. Beetje jokers geven.
En beetje zichzelf aanwijzen als helper van de mol. Om vervolgens te zeggen: 'ja het is eerlijk gegaan, als Art ja had gezegd, had hij evenveel kans gehad als Karin.' Niks gelogen inderdaad van de mol, die kans was even groot, namelijk NUL.
Onzin, hij heeft echt geloot.

Ik verwacht wel wat meer streken van de mol, wat gedurfder spel,
wat originele dingen.
De hele scheidlijn tussen mol en kandidaat is totaal verdwenen deze serie. Kandidaten als Art hebben misschien meer gemold dan de mol zelf. Dat kan toch gewoon niet. Wat heeft het dan nog zin om uit te zoeken wie de mol was.
Oké, daar ben ik het mee eens. Dat is al jaren zo. Anniek had net zoveel gemold als Jon, Sanne had net zoveel gemold als Kim. Dat is jammer vind ik, maar een beetje onvermijdelijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #162 Gepost op: 18-03-2011, 16:32:29 »
Ik voeg hier overigens nog aan toe dat ik blij ben dat Patrick niet toevallig in het Jaar van het Paard geboren is.
Of, zoals ik al zei bij Joeri's eerste Vodcast:
The British are not impressed.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #163 Gepost op: 18-03-2011, 16:34:27 »
Gast, niet meer kunnen mollen. Hoe kun je dit nou zeggen. Ik weet ook lang niet meer alles hoor, als ik alles nog goed terug kijk, zou ik zelfs nog meer kunnen verzinnen, maar een paar voorbeelden:

Nee, dat bedoel ik niet. En dat zeg ik ook niet. Uiteraard zijn er meer mogelijkheden om te mollen. Maar als je altijd molt, blijf je niet verborgen. Nu had drie kwart van de forummers hem al door. Hoe zou dat zijn als hij echt elke opdracht zou verprutsen.

De jeep-opdracht ben ik het mee eens, dat schreef ik ook al.

En o ja, ik ben geen gast.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #164 Gepost op: 18-03-2011, 17:03:02 »
Nu, in de herhaling van de finale-uitzending, zit ik weer met ontzettend veel plezier te kijken naar de theateropdracht. Wat was het een heerlijke opdracht! ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #165 Gepost op: 18-03-2011, 17:05:17 »
Het is anders toch heel duidelijk wie er vermomd in de bus zat.
Ik denk, dat als Horace of wie dan ook Patrick had gezien in de bus, deze kandidaat niks had gezegd en zou kiezen voor geen geld in de pot. Hij/zij zou anders direct de mol verraden en dat doe je natuurlijk niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #166 Gepost op: 18-03-2011, 17:05:30 »
De mol zijn wordt op de manier van Patrick wel héél gemakkelijk. Gewoon een paar dingen instuderen en voor de rest gewoon relaxt meedoen. Andere kandidaten mollen namelijk genoeg om de pot leeg te houden - BN'ers verdienen genoeg dus de urge voor een volle pot is er ook niet - en je zegt aan het eind gewoon dat dat en dat niet gelukt is. En dát wist je niet, en dát had je niet gezien en dáár had je last van. Maar je was wél de mol, ja ja... Eigenlijk kun je concluderen dat Patrick de opdracht had de mol te zijn maar dat het hem niet gelukt is.  :\'(

Heeft er trouwens ooit wel eens meer dan 19000 in de pot gezeten?
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 17:11:11 door Run »

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #167 Gepost op: 18-03-2011, 17:11:05 »
vaak genoeg, bijna elke keer

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #168 Gepost op: 18-03-2011, 17:14:27 »
vaak genoeg, bijna elke keer

Hoe dan ook dit is de eerste keer dat ik een mol bezig zag om de molacties van anderen te herstellen: 'He Art, daar ligt geld, je stapt er zo overheen!' 'Nee Karin, zo lukt dat niet, laten we met deze tak letters gaan schrijven in het zand!' Enzovoort.
De naam van het programma kan beter worden gewijzigd in: Wie is niet de mol? Ja, dan was Patrick inderdaad in aanmerking gekomen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 17:17:06 door Run »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #169 Gepost op: 18-03-2011, 17:20:35 »
Hoe dan ook dit is de eerste keer dat ik een mol bezig zag om de molacties van anderen te herstellen: 'He Art, daar ligt geld, je stapt er zo overheen!' 'Nee Karin, zo lukt dat niet, laten we met deze tak letters gaan schrijven in het zand!' Enzovoort.
De naam van het programma kan beter worden gewijzigd in: Wie is niet de mol? Ja, dan was Patrick inderdaad in aanmerking gekomen.
soms moet je als mol een beetje geld in de pot brengen om vervolgens het vertrouwen te winnen en nog meer geld uit de pot houden
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #170 Gepost op: 18-03-2011, 17:28:44 »
Patricks tactiek was om een soort vader van de groep te zijn. Vertrouwen winnen, maar ondertussen de boel verzieken. Zoals er gisteren werd gezegd: de goedzak van de groep bleek eigenlijk de klootzak te zijn.

Patrick wilde er voor zorgen dat de andere de fouten maken. Daarom ging hij vooraan in de rij bij het levendstilleven staan, zodat de kandidaten na hem het geld zouden verliezen en niet hij. En daarom wilde hij dat Art het geld weg zou gooien bij de Jeepopdracht, zodat Art verdacht zou worden en niet hij.

Patrick is een goede mol. Hij bleef vooral in zijn rol als vader van de groep (vandaar dat hij de 'knuffelmol' is) en zorgde er voor dat anderen de schuld kregen en niet hij. Als je liever een in-your-face-obious mol wil, dan had Art inderdaad een betere mol geweest, maar de mol van dit jaar verkoos subtiliteit boven spectaculaire acties en ik sta 100% achter die beslissing.

Wat was dit een prachtig seizoen en wat was Patrick een goede mol.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #171 Gepost op: 18-03-2011, 18:22:09 »
Bij de jeepopdracht verdacht ik Patrick nog steeds niet als mol omdat hij zo fanatiek bezig was om geld te zoeken/pakken. Hij heeft daar absoluut kunnen mollen door met Art mee te gaan lopen en uiteindelijk in een situatie terecht kwamen dat ze zich rot lopen te zoeken naar een vlaggetje met geld. Dat zou veel tijd hebben gekost en de opdracht waarschijnlijk mislukt was, want ze hadden nog krap een minuut over. Patrick vond het vlaggetje wel terwijl die verdekt stond opgesteld, hij had er zo makkelijk voorbij kunnen gaan lopen en achter Art aan kunnen gaan. Deze opdracht heeft hij zeker kunnen gaan verzieken.
Toen Anna eruit ging zag ik Patick als mol met in mijn achterhoofd vele vraagtekens wat betreft die jeepopdracht.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #172 Gepost op: 18-03-2011, 18:28:15 »
De ontknoping op YouTube (gecombineerd van de twee afleveringen):
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 19:23:25 door bartjel »

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #173 Gepost op: 18-03-2011, 18:55:29 »
Weet iemand al wat alle aanwijzingen in de Roodshow betekenden?



edit: laat maar
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 18:59:14 door needemeu »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #174 Gepost op: 18-03-2011, 19:41:02 »
De hints zoals die testvragen is leuk, maar ik zie nog steeds niet in dat wanneer er 2 man op 20 zitten en eentje op 11, waarom dan die ene 20 de mol is. (want 11 slaat op de 11e mol, Patrick loopt zelfs even voor een deur langs met 11 etc, en nu opeens is Winnaar Art nummer 11). Dat is niet vaag, dat klopt gewoon niet. En hints dat Patrick zegt "ik ben t" zijn ook geen hints.
Als ik het gisteravond goed had begrepen was  Patrick de mol omdat je bij zijn vraag 20 zag dat hij op de muis klikte...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #175 Gepost op: 18-03-2011, 19:43:53 »
en dan tenslotte nog dit:

Wie is de mol moet alleen echte BNers laten meedoen. Als we naar het C garnituur gaan, dan graag weer "gewone" onbekende nederlanders via een sollicitatie laten meedoen. Ik meld me bij deze aan!
Alleen dan komt de vraag: wanneer is iemand een A-bn-ner en wanneer een C-bn-ner? Je kan nooit hebben dat iedereen alle kandidaten kent, als je dat bedoelt. Denk alleen maar aan Art... voor mij was hij met Karin de Groot de bekendste die ertussen zat, terwijl een ander gedeelte nog nooit van hem had gehoord...
Ich bin ein Bärliner!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #176 Gepost op: 18-03-2011, 20:18:40 »
Om eerlijk te zijn kende ik niemand, zo vaak kijk ik geen tv. Ik moest de 1e aflevering dan ook veelvuldig herbekijken om alleen al de namen te kunnen onthouden.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #177 Gepost op: 18-03-2011, 20:24:45 »
Wat een leuke ontknoping gisteren! ::ok:: Echt heel leuk idd zo met dat terugspeoelen :D
Hele leuke aflevering ook nog vond ik. Erg leuk seizoen met erg leuke kandidaten! Op naar 2012! :P ::rofl::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #178 Gepost op: 18-03-2011, 20:27:48 »
Als ik het gisteravond goed had begrepen was  Patrick de mol omdat je bij zijn vraag 20 zag dat hij op de muis klikte...

Ja, haha! Inderdaad! Bizar gewoon.  :-[ 

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #179 Gepost op: 18-03-2011, 21:27:44 »
Toch wel belachelijk veel open eindes.

Waarom was Soundos gespiegeld in de intro?
Wat was nu hun belachelijke logica met die testvragenhint? De eerste 7 afvallers werden er door bepaald, de mol kon je vinden doordat hij vraag 20 beantwoordde maar Soundos dan met zijn vraag 20 en Art met zijn vraag 11 in seizoen 11? Echt bedenk eens een goede hint ofzo.

De Roodshowhints? Ook geen touw aan vast te knopen.

Wat is er met die 400 euro gebeurd die miste?

Patrick was toch wel een uitermate slechte mol. Speelde op het eind zijn rol echt slecht, sloeg bijna door volgens mij. Heeft notabene de hele tijd de pot gehad en heeft geen geld in zijn zak gestoken blijkbaar. En werd door de laatste 3 kandidaten verdacht...