Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77780 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #100 Gepost op: 18-03-2011, 00:17:28 »
Die opdracht met de hotelkamers en de steengroeve heb ik trouwens helemaal niet teruggezien. Of heb ik wat gemist? En misschien werden er nog wel meer opdrachten niet behandeld?
ja eigenlijk erg jammer, maar ik denk dat hij daar misschien nauwelijks tot niet heeft gemolt?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #101 Gepost op: 18-03-2011, 00:21:27 »
ja eigenlijk erg jammer, maar ik denk dat hij daar misschien nauwelijks tot niet heeft gemolt?
Ja, dat denk ik dan ook. Terwijl zo'n hotelkameropdracht zich toch eigenlijk bij uitstek leent voor een vooropgezet molplan. Maar ja...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #102 Gepost op: 18-03-2011, 00:25:41 »
De aflevering moet eigenlijk minstens twee keer zo lang duren om echt goed te zien te krijgen hoe de Mol te werk is gegaan. Maar gelukkig hebben we de fandag nog om alles wat we nog willen weten te vragen. :D

De ontknoping was waanzinnig gedaan, ik dacht meteen: de Mol in de bus! Yeah! Wat een fantastische en gedurfde zet van de makers! :o

Het was weer genieten dit seizoen. ::bravo::

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #103 Gepost op: 18-03-2011, 00:28:27 »
Aan de ene kant heb je gelijk (als je niet tevreden bent); Patrick had nog meer subtiel kunnen mollen. Had ik ook graag gezien, hoor. Aan de andere kant; het wordt natuurlijk ieder jaar wel steeds moeilijker. Alles is al gedaan, bij wijze van spreken. Patrick had in ieder geval een originele invalshoek, vergeleken met vorig seizoen waarin Kim's "een beetje fucken" niet van bijster uitgekookt molgedrag getuigde.

Ben toch wel tevreden met de verklaringen (behalve degene die ontbreken, zoals Soundos' montage in de leader). Ik denk trouwens wel dat de makers onderhand te veel opgejaagd worden/zich te veel laten opjagen door ons molloten. Ze moeten teh interwebs gewoon laten gaan en hun eigen plan trekken.

Seizoen 12 FTW! ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #104 Gepost op: 18-03-2011, 00:29:37 »
Goede Mol (niet de beste, in de middenmoot), goede en leuke uitleg van Patrick, een gedurfde actie in de bus, een leuke winnaar, leuke opdrachten, mooie landen, fantastische montage, meer dan een geslaagde makeover. Kortom, een waanzinnig seizoen.  ::bravo:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #105 Gepost op: 18-03-2011, 00:38:18 »
Koeienopdracht, ook niet teruggezien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #106 Gepost op: 18-03-2011, 00:44:34 »
Koeienopdracht, ook niet teruggezien.
:o Ohjah! Daar had ie toch wel heel veel kans om te mollen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #107 Gepost op: 18-03-2011, 00:54:42 »
Ik heb me echt doodgelachen toen ze lieten zien dat Patrick de mol was.
Die arme mensen op .nl ... die waren er zó van overtuigd dat Art de mol was.

Inderdaad wel jammer dat ze niet van alle opdrachten de molacties lieten zien.

Wat ik echt shocking vind, is dat er blijkbaar zoveel mensen balen dat Patrick de mol is en niet Art.
Ik heb zelfs op .nl gelezen dat mensen het jammer vonden dat er dit jaar niet zo'n overduidelijke mol was.
Serieus???
Wie wil er nou in hemelsnaam een overduidelijke mol die al vanaf aflevering één door iedere gelegenheidskijker wordt verdacht?

Patrick heeft het heel goed gedaan. Beter dan Kim, beter dan Jon, beter dan Inge, beter dan Yvon (dat rijmt).
Dus hij zit voor mij echt in de top 3 van mollen bij de BN'erseries (samen met Milouska en Dennis).
Als Art de mol was geweest ... dat zou pas een slechte mol zijn.
Als zelfs Kim Pieters je te overduidelijk vindt mollen, zegt dat volgens mij al genoeg.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 00:56:27 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #108 Gepost op: 18-03-2011, 00:59:07 »
Goede Mol (niet de beste, in de middenmoot), goede en leuke uitleg van Patrick, een gedurfde actie in de bus, een leuke winnaar, leuke opdrachten, mooie landen, fantastische montage, meer dan een geslaagde makeover. Kortom, een waanzinnig seizoen.  ::bravo:: ::bravo::

Daar ben het mee eens: goeie Mol, prachtig seizoen! Bij de Nederlandse Mollen plaats ik St-Patrick op plaats 3 (na übermol George en Dennis). Patrick had hier en daar iets meer durf aan de dag mogen leggen, maar ik begrijp zijn angst om in een vroeg stadium ontdekt te worden ook wel enigszins. De rol van saboteur legt een heel zware druk op je schouders en je bent heel afhankelijk van het gedrag van je medekandidaten. Gelukkig voor de Mol bleef Art lang in het spel.  ;D

Ook voor mij had de uitzending een kwartier langer mogen duren. En het zou ook leuker geweest zijn als ze de kandidaten bij het binnenkomen gevraagd hadden wie ze dachten dat  de Mol was.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #109 Gepost op: 18-03-2011, 01:03:45 »

Wat ik echt shocking vind, is dat er blijkbaar zoveel mensen balen dat Patrick de mol is en niet Art.
Ik heb zelfs op .nl gelezen dat mensen het jammer vonden dat er dit jaar niet zo'n overduidelijke mol was.

Zeggen ze dat letterlijk of zeggen mensen dat ze het jammer vinden dat de mol niet zoveel gesaboteerd blijkt te hebben? (wat waren het? 3, 4 molacties?) Da's wel wat anders, he?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #110 Gepost op: 18-03-2011, 01:06:24 »
Zeggen ze dat letterlijk of zeggen mensen dat ze het jammer vinden dat de mol niet zoveel gesaboteerd blijkt te hebben? (wat waren het? 3, 4 molacties?) Da's wel wat anders, he?

Dat zeggen ze letterlijk. Kijk anders zelf maar in het Art forum daar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #111 Gepost op: 18-03-2011, 01:10:44 »
Meow!

Maakt niet uit wat ze op andere fora vinden. Als je geïnformeerd voor Art ging is dat helemaal niet zo gek. Is wel wat anders dan mensen die voor de 'obvious' mol gingen.

:)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #112 Gepost op: 18-03-2011, 01:17:04 »
Bijzonder mooi seizoen met een prima mol. Zo'n laatste uitzending valt altijd wat tegen, je hoopt meer molacties te zien. De snelheid van deze laatste uitzending doet de mol geen eer aan. Als je alles rustig zou kunnen bekijken denk ik dat Patrick (zeker in seizoen 11, alle kandidaten weten nu wel hoe het spelletje werkt) een keurige prestatie heeft geleverd. Ik vond het mooi hoe Art het zei: de goedzak bleek uiteindelijk de klootzak te zijn.
Respect voor Patrick, de andere kandidaten, PJ en natuurlijk de programmamakers. Wat een fantastisch seizoen!

Shit, nu weer ruim 40 weken wachten...
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #113 Gepost op: 18-03-2011, 01:21:42 »
Fantastische ontknoping. Hoe komen ze daar volgend jaar overheen?!
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #114 Gepost op: 18-03-2011, 01:24:42 »
Fantastische ontknoping. Hoe komen ze daar volgend jaar overheen?!

Niet, maar ze zullen toch weer iets moeten verzinnen. Want dat van de afgelopen jaren kan alleen maar tegenvallen.
Ik had echt net zo'n adrenaline gevoel als bij de allereerste keer cliffhanger. De parachutes die niet landden...

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #115 Gepost op: 18-03-2011, 01:27:54 »
Shit, nu weer ruim 40 weken wachten...

Inderdaad...

Fantastische ontknoping. Hoe komen ze daar volgend jaar overheen?!

Ik denk dat ze er nog overheen kunnen qua subtiele molacties. Maar die "rewind-onthulling" was inderdaad wel origineel. Ik denk dat volgend jaar tóch beter wordt, omdat de programmamakers voor mijn gevoel wat fundamentele aanpassingen hebben getest. Ik denk dat als er volgend jaar wat meer mol-mogelijkheden zijn, de serie nóg beter wordt. Vergeet niet, molloten zijn verwend, want ook deze serie was geweldig.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #116 Gepost op: 18-03-2011, 01:36:04 »
Ik zei vanavond ook al dat het mooi zou zijn als je steeds flash-forwards zou krijgen. Dit leek daar al erg op, omdat immers het eind, Patrick die zegt dat hij de mol is, uit de allereerste opdracht komt.
Dus eigenlijk dat aan het eind ineens echt alle puzzelstukjes op hun respectievelijke plekjes vallen.
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #117 Gepost op: 18-03-2011, 01:45:32 »
Ik ben teleurgesteld in de mol zelf en de weinige molacties, maar er waren zeker positieve dingen. Ik vond 'de mol in de bus' heel spannend en zeker ook het verrassingseffect van de test met de vragen over de toekomst. Verder prachtige beelden natuurlijk en de montage van de ontknoping was heel tof gedaan.

Maar ik vind ook - al is het hier soms moeilijk tussen alle fans - dat je ook kritiek moet kunnen uiten.

Om een voorbeeld te geven:
Mensen vragen zich hier wel eens af wat de 'gewone kijker' nou denkt en hoe die kijkt. Nu weet ik dat als Molfan ook niet zo goed, maar mijn vriend is bijvoorbeeld geen fervent Molkijker. Pas dit seizoen is hij het halverwege gaan volgen (daarvoor wel eens een uitzending, maar niet echt gevolgd). Aangestoken door mij natuurlijk. :P Hij is vandaag zelfs eerder van z'n werk gegaan om op tijd thuis te zijn om de ontknoping te zien. Een potentiele nieuwe fan dus.
Maar ik weet niet of hij volgend jaar weer gaat kijken, want hij had echt zoiets van 'waar zijn nu al die sabotageacties?'. Hij vond het echt een anticlimax. En dat vind ik best zielig, want het voelt toch een beetje als mijn schuld. Ik heb hem blijkbaar enthousiast gemaakt voor iets dat uiteindelijk tegenviel.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 01:48:39 door Jayne »

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #118 Gepost op: 18-03-2011, 01:59:10 »
Ik vond dat ze te weinig molacties hebben laten zien... maar als ik terug denk heeft hij wel gemold.
Wat me wel is opgevallen en wat ik graag zou willen zien:
- Bij de plakopdracht dat hij steeds zei dat het Elvis was.
- Plateau's op het water opdracht (Patrick praat door Soundos heen)
- Nationaliteiten zoeken (waarom zo weinig, bewust?)
- Informatie over koffie n vulkanen (had aantal fouten)
- Bomenopdracht (en vooral de confrontatie tussen P & A)
etc. etc.

Ik vond de molacties die ik zag wel erg leuk. En denk dat met zo'n hechte groep als deze keer, dat het moeilijk was om als mol zo onopvallend mogelijk te blijven. Denk juist dat hij daarom gewoon inderdaad mee moest met de groep en niet meer kon mollen.
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #119 Gepost op: 18-03-2011, 02:12:50 »
Wat een bijzondere ontknoping zeg! Die zag ik dus écht niet aankomen. En wat heerlijk dat ik na mijn Frits-debacle van vorig jaar eindelijk weer eens snel op de goede mol zat.
Echt zwaar magere molacties die in beeld zijn gebracht, denk maar aan bijvoorbeeld Elvis/Jip en Janneke bij de billboard opdracht en de luttele 50 euro die hij binnenbracht bij de vulkaan.

Gaaf dat we bijna alle hints al hebben gevonden! Er was dus inderdaad iets belangrijks met Tin Tin en in de titels zat een hint. Hoewel ik de iets is wat het lijkt niet zo sterk vindt, vind ik land in zicht wel weer mooi gevonden.

Heerlijk om Patrick te zien chillen op die boot en dat kokertje verstoppen, prachtig toch? Ik heb genoten van hem als mol!