Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)  (gelezen 26537 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2011, 02:44:36 »
(...) elk jaar zijn we weer teleurgesteld omdat we zelf veel meer interessante theorieen hebben gevonden.
En volgens mij geldt dat ook voor de molacties. Niet ingrijpen als een opdracht dreigt te mislukken, waar de mol als hij kandidaat was wel had ingegrepen, is net zo goed een molactie als eigenhandig een opdracht de mist in helpen. Ja, natuurlijk is het leuker als de mol de regie in handen heeft en zo opdrachten kan saboteren, maar dat kŕn helemaal niet altijd en om die regie te krijgen moet hij zich af en toe ook eens onverdacht gedragen. Dat veel kijkers erop hopen dat we na de serie nog tien afleveringen krijgen waarin we de mol opdracht na opdracht eigenhandig de soep in helpt, maar zo ěs het nu eenmaal niet. Deal with it. Dit is de mol en dit zijn de hints en dit zijn de molacties. Als je daarin teleurgesteld bent, dan ligt dat eraan dat je eigen verwachtingen te hoog waren.
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #21 Gepost op: 18-03-2011, 10:12:13 »
En volgens mij geldt dat ook voor de molacties. Niet ingrijpen als een opdracht dreigt te mislukken, waar de mol als hij kandidaat was wel had ingegrepen, is net zo goed een molactie als eigenhandig een opdracht de mist in helpen. Ja, natuurlijk is het leuker als de mol de regie in handen heeft en zo opdrachten kan saboteren, maar dat kŕn helemaal niet altijd en om die regie te krijgen moet hij zich af en toe ook eens onverdacht gedragen. Dat veel kijkers erop hopen dat we na de serie nog tien afleveringen krijgen waarin we de mol opdracht na opdracht eigenhandig de soep in helpt, maar zo ěs het nu eenmaal niet. Deal with it. Dit is de mol en dit zijn de hints en dit zijn de molacties. Als je daarin teleurgesteld bent, dan ligt dat eraan dat je eigen verwachtingen te hoog waren.

Amen!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2011, 10:14:50 »
Op de site van de Avro staat het volgende:

11

Titels
De titel van aflevering 4 was 'Iets is wat het lijkt'. Pieter Jan zei in het kerkduel letterlijk: "Wie is de Mol?... Patrick."

Overig
Het eerste dagboek van de mol werd ondertekend met PS: Patrick Stoof.


Ja! Deze 2 had ik 'zelf' ontdekt. Kwam ik ook later tegen op het forum uiteraard. Vanaf aflevering 4 wist ik het zeker. Dit MOEST wel een hint zijn.
Leuk om nu te zien dat het ook echt klopt :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2011, 10:27:20 »
Echt ongelovelijk, dat we de hebben gepuzzeld met de eerste letters van afleveringstitels, titels uit het molboekje, hints van de roodshow, dagboeken noem maar op.. en dat er volgens mij gewoon niemand is geweest die het anagram voor Patrick Stoof uit de tweets heeft gehaald  ::oink:: ::rofl::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2011, 10:50:58 »
Nou, dan hadden we eerst nog wel op het idee moeten komen dat we alléén de eerste tweet aan het begin van een uitzending hadden moeten nemen en daar dan weer de eerste letter van. Best lastig te bedenken dus.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2011, 11:06:46 »
Dat hij en Art ToPo in het theater expres hebben bedacht, dat geloof ik nog wel. Ik denk zelfs dat het een suggestie van Art was.  :D Dat is immers degene die Spaans spreekt.

Maar ik denk dat de hint zoals 'ie er nu staat gewoon hier vandaan komt.
Dat ziet er wel naar uit... Ik vind dit dan ook een van de zwakste hints die ertussen stond. Had hij alleen die topo's gebruikt was hij veel beter.

Trouwens, die aanwijzing van de laatste tweets voor de aflevering vind ik heel origineel gevonden. Volgens mij is die ook door niemand ontdekt! Evenmin de relatie tussen Land in zicht en de foto met Nicaraguaans!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2011, 11:11:59 »
Ook gebruikte Patrick op twitter vaak de zin: 'ik zie je in elf' en 'ik zie' kun je lezen als XI, oftewel 11.

Best trots dat ik deze heb ontdekt! ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 11:14:21 door Tsubasa »
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2011, 11:33:58 »
Trouwens, die aanwijzing van de laatste tweets voor de aflevering vind ik heel origineel gevonden. Volgens mij is die ook door niemand ontdekt! Evenmin de relatie tussen Land in zicht en de foto met Nicaraguaans!

Die laatste was wel door iemand ontdekt hoor. Ik dacht Tureluurs?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2011, 15:40:19 »
Vind het wel raar dat ze ook dit jaar gebruik hebben gemaakt van het nummer van de serie. Vorig jaar was het een leuke hint (dan wel ondekt)omdat het een jubileumserie was. Maar vond het dit jaar wel stom dat ze het nu ineens met 11 gedaan hebben. En ik blijf de afvallerstheorie raar vinden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2011, 16:34:38 »
Een kleinigheidje waar ik me aan stoorde bij de uitleg van de hints was dat Pieter Jan in plaats van het mysterieuze 'de Mol' gewoon Patrick zei. Ookal was het al bekend, het staat beter.
...óf niet!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #30 Gepost op: 18-03-2011, 17:25:15 »
Ik mis eigenlijk de hints waarbij je stukken tekst andersom moest afluisteren. :P

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2011, 17:41:43 »
Ik mis eigenlijk de hints waarbij je stukken tekst andersom moest afluisteren. :P
Ja, dan heb ik 10 uur aan beeldmateriaal voor niets achterstevoren geluisterd... Dus beste AVRO, wil je het van tevoren aangeven als er GEEN hint zit in het achteruitspoelen van afleveringen, dat bespaart mij een hoop tijd!
Nee, natuurlijk maak ik een grapje.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2011, 17:57:26 »
leuker als de mol de regie in handen heeft en zo opdrachten kan saboteren, maar dat kŕn helemaal niet altijd en om die regie te krijgen moet hij zich af en toe ook eens onverdacht gedragen

Wat dat aangaat hebben we wel een hele proactieve mol dit jaar! Want hoe vaak probeerde hij wel niet om het initiatief te pakken en de groep zijn wil op te leggen? (Met dan uiteraard als resultaat dat de opdracht de mist ingaat).

Ik kan wel 10x opnoemen, bijv. het motel om alleen te slapen, bij de plak/verf opdracht, met die goedkopere kist meenemen enz. enz. Vaak of eigenlijk haast altijd lukte het hem niet omdat anderen de groep mee kregen maar hij was bepaald niet passief dus stelde zich als mol kwetsbaar op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2011, 19:25:10 »
Als toevoeging de video:

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #34 Gepost op: 18-03-2011, 20:48:26 »
Volgens mij is die ook door niemand ontdekt! Evenmin de relatie tussen Land in zicht en de foto met Nicaraguaans!


Jawel hoor  ::trots::

De aflevering was getiteld "land in zicht".

Als je het heel letterlijk neemt, Patrick en Karin fotografeerden de vlag van Nicaragua en hadden dus land in zicht?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #35 Gepost op: 18-03-2011, 20:51:42 »
Jawel hoor  ::trots::

En ik had het op mijn site gezet. (Met jouw naam erbij uiteraard.) :D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2011, 20:55:03 »
En ik had het op mijn site gezet. (Met jouw naam erbij uiteraard.) :D

Ow thanks! Ik ben eerlijk gezegd niet op jouw site geweest dit seizoen.
Had het idee dat al het belangrijks hier toch al kwam te staan  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #37 Gepost op: 18-03-2011, 20:56:13 »
Uiteindelijk heb ik er een behoorlijk aantal "echte" hints verzameld. Toch leuk altijd.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2011, 21:03:14 »
Uiteindelijk heb ik er een behoorlijk aantal "echte" hints verzameld. Toch leuk altijd.

Ja ik heb net ff gekeken. Had ik wel eerder kunnen doen  ;D

 ::ok:: Heinz

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #39 Gepost op: 18-03-2011, 21:45:39 »
Die "Ik zie"=XI hint hč...ben ik nou dom of is dat gewoon een heel erg rare hint? Ok dus de mol gebruikte op twitter vaak de term "Ik zie" die je ook kunt lezen als "XI" wat elf betekent. So what?? We wisten toch al lang dat de mol=elf?