Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)  (gelezen 26536 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Gepost op: 17-03-2011, 21:36:26 »
Op de site van de Avro staat het volgende:

11
In serie 11 speelde het getal 11 een belangrijke rol en was in verband te brengen met de mol:

Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11. Patrick sliep in de eerste aflevering in kamer 11 en liep een keertje in beeld voor kamerdeur 11 langs.

Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Ook gebruikte Patrick op twitter vaak de zin: 'ik zie je in elf' en 'ik zie' kun je lezen als XI, oftewel 11.

Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".

Topo
Ook gebruikte Patrick opvallende woordcombinaties zoals: "Tomeloos Positief", "Toen Poepte" en "Totale Poet", waarvan de eerste letters samen 'topo' vormen, een Spaans woord dat in Wie is de Mol al jarenlang een alternatief is voor het woord 'mol'.

Titels
De titel van aflevering 4 was 'Iets is wat het lijkt'. Pieter Jan zei in het kerkduel letterlijk: "Wie is de Mol?... Patrick."

De titel van aflevering 5 was 'Land in zicht'. Patrick fotografeerde de vlag van het nieuwe land Nicaragua.

Overig
Het eerste dagboek van de mol werd ondertekend met PS: Patrick Stoof.

In de allereerste aflevering, tijdens de allereerste opdracht stapten de kandidaten één voor één in de bus met de mol. En wat zagen zij toen ze instapten? Een geit. Patrick en Miryanna zijn als enige kandidaten geboren in het jaar van de geit.

Zes van zeven eerste afvallers waren al bekend na aflevering 1 en 2. Het nummer van de vraag die de kandidaten in de test van aflevering 1 en 2 beantwoordden, correspondeerde met de aflevering waarin ze afvielen. Zo kreeg Hanna vraag 2 en Horace vraag 3. Patrick wees als eerste vraag 20 aan: 'Wie is de mol?'

En in aflevering 8 zei Patrick het letterlijk tegen Art en Karin: "Ik zal het maar bekennen, ik ben het."

Twitter
Op Twitter heeft @ikbendemol precies op het moment dat elke uitzending begon de volgende tweets geplaatst.

6-1 Ik wens je een knallende aflevering toe
13-1 Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?
20-1 Toneel spelen voor een enorm publiek. En wie heeft de hoofdrol? Ik, de mol. Kijk zometeen!
27-1 Fijn, aflevering 4 begint! Zie me aan het werk in bussen, kerken en boven ravijnen.
3-2 Koeien (1200), paarden (6) en de mol (1). Nu op Nederland 1!
10-2 Tien minuten mollen leidt naar de oplossing in elf.
17-2 Ook onder water ben ik actief, nu op Nederland 1!
24-2 Als hoeveelste loop ik het verlaten ziekenhuis in? ik hoor het graag!
3-3 Rondleidingen (2), een vulkaan (1), een plantage (1), boten (4), een quiz (1) een vriijstelling (?), nationaliteiten(?) en de mol (1). Zometeen: Nederland 1.
10-3 Schep je eigen werkelijkheid. Zometeen in Wie is de mol.
17-3 Patrick of Art? Wie ben ik? Zometeen, Nederland 1.

Als je van alle eerste woorden de eerste letter neemt, krijg je het anagram Patrick Stoof:
Patrick
Als
Tien
Rondleidingen
Ik
Contactadvertenties
Koeien

Schep
Toneel
OOk
Fijn

Welke waren te ver gezocht? Welke waren al gespot? Welke waren het meest geniaal?

« Laatst bewerkt op: 11-04-2011, 20:00:07 door bartjel »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2011, 21:37:20 »
Dit is gewoon geen hint:

En in aflevering 8 zei Patrick het letterlijk tegen Art en Karin: "Ik zal het maar bekennen, ik ben het."

:D

Offline belg

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2011, 21:41:08 »
Mja, ik heb hier een beetje het gevoel dat de redactie gekeken heet op divers fora en dan de beste hints eruit gepikt.

EDIT: of we (jullie) zijn natuurlijk gewoon superspeurders.


Met uitzondering van:

G.E.K
en de twitter-patrick stoof anagram. wat ik de beste hint vind dit jaar.

Maar hoe de hints werden uitgelegd op tv: dat klopte zelfs niet!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 21:55:25 door belg »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2011, 21:41:56 »
Vind de GEK hint het leukste, omdat die niet ontdekt is. Vind het eigenlijk jammer dat de laatste jaren zoveel ontdekt wordt... :(
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2011, 21:43:36 »
Ik vind dat die van de geit nergens op slaan. Sorry hoor, maar Patrick EN MIRYANNA zijn in het jaar van de geit geboren?  ::ohno:: Veel beter geweest als het alleen Patrick was..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2011, 21:48:48 »
Vind de GEK hint het leukste, omdat die niet ontdekt is. Vind het eigenlijk jammer dat de laatste jaren zoveel ontdekt wordt... :(
Om die reden vind ik de twitter hint het mooiste. Er zijn pagina's vol geschreven over die tweets... maar dit hadden we niet ontdekt. En dat, terwijl er wel zo 'n theorie was voor de roadshow hints!

 ::bravo::

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2011, 21:51:44 »
En weer negativiteit op verschillende fora, en ook hier, omdat er zoveel hints worden ontdekt. Ligt dat aan de productie of aan de ervaren molspeurders? Ik vind juist de hints weer goed dit jaar! Zaten wel eens jaren tussen met hint van het niveau lik-me-vestje, maar dit jaar zijn ze weer goed uitgedacht.  ::ok::

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2011, 22:24:15 »
Ik vind toch dat er teveel hints zijn. Drie of vier hints vind ik eigenlijk leuker, waarvan er dan 1 of 2 heel groot zijn ofzo.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2011, 22:46:33 »
Jammer dat 'geit' een hint zou zijn maar de digitale schrijfwijze dan niet. ::)

Vooral omdat er getwitterd is dat de mol in afl 6 en 8 ontdekt kon worden  ::) En die vond ik juist in de combinatie met de codes van het ziekenhuis wel een aardige.

Ook vond ik geel/ kleur bekennen/ de gele bus een aardige maar die zien we ook nergens terug.

GEK was me idd niet opgevallen, dat was wel aardig en die twitters nja alweer een anagram dus. Ok best aardig maar wel een herhaling van een al eerder gebruikte hint.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 23:06:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2011, 23:03:17 »
Drie of vier hints vind ik eigenlijk leuker, waarvan er dan 1 of 2 heel groot zijn ofzo.

Ja vind ik ook, mogen best wat moeilijker en wat minder.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2011, 23:15:35 »
Dat anagram vind ik echt een goede! Dat we dat niet hebben gezien... Top :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2011, 23:57:42 »
Ja vind ik ook, mogen best wat moeilijker en wat minder.
::jaja:: helemaal mee eens, deze zijn wel erg simpel....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2011, 00:04:32 »
Lekker veel hints! Maarre..

Topo
Ook gebruikte Patrick opvallende woordcombinaties zoals: "Tomeloos Positief", "Toen Poepte" en "Totale Poet", waarvan de eerste letters samen 'topo' vormen, een Spaans woord dat in Wie is de Mol al jarenlang een alternatief is voor het woord 'mol'.

Hoezo "zoals"? Welke nog meer dan? Ik krijg een beetje het idee dat er hints tussen zitten die alleen maar achteraf als hint bestempeld zijn.

Nou ja, ben al lang blij dat "toen poepte" er tussen staat. ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #13 Gepost op: 18-03-2011, 00:07:52 »
Jij ook met je Toen Poepte... :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #14 Gepost op: 18-03-2011, 00:25:52 »

Hoezo "zoals"? Welke nog meer dan? Ik krijg een beetje het idee dat er hints tussen zitten die alleen maar achteraf als hint bestempeld zijn.

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit gevoel krijgt. Z

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #15 Gepost op: 18-03-2011, 00:26:52 »
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit gevoel krijgt. Z

Ik ga er Patrick gewoon eens mee confronteren op de fandag. Kijken of hij van een ToPo hint weet.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #16 Gepost op: 18-03-2011, 00:28:16 »
Ik ga er Patrick gewoon eens mee confronteren op de fandag. Kijken of hij van een ToPo hint weet.
denk het wel aangezien hij en art topo hadden gebruikt in het verhaal in het theater.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #17 Gepost op: 18-03-2011, 01:09:11 »
Dat hij en Art ToPo in het theater expres hebben bedacht, dat geloof ik nog wel. Ik denk zelfs dat het een suggestie van Art was.  :D Dat is immers degene die Spaans spreekt.

Maar ik denk dat de hint zoals 'ie er nu staat gewoon hier vandaan komt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2011, 02:18:27 »
Hm, dat is wel vreemd en het lijkt er sterk op dat het hier vandaan komt ja. Patrick zei toch ook dat Art en hij dat ter plekke bedacht hebben voor hun complotje? Daarom had Art ook topografie. Dus hoezo ineens een hint?

Verder ben ik blij dat we ze niet allemaal hebben gevonden, er zaten leuke bij!
« Laatst bewerkt op: 18-03-2011, 02:41:52 door Lautjuh »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen (die we hadden kúnnen spotten)
« Reactie #19 Gepost op: 18-03-2011, 02:30:22 »
De Twitterhints vind ik echt briljant. Dat over ´GEK´ had ik, als iemand hier deze had gevonden, waarschijnlijk als ´te ver gezocht´ bestempeld... :)
Dat had ik ook met XI en die is kennelijk gewoon gebruikt.
En er zijn veel hints dit jaar! Veel hebben we ontdekt. Die afvallerstheorie vond ik ook echt een hele goede.
Ik vind de hints leuk, ik vind dat Patrick het heel goed heeft gedaan en ik vond het een superseizoen.
Laten we jabberen.