Auteur Topic: De Gouden Televizierring 2011!  (gelezen 167330 keer)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #680 Gepost op: 21-10-2011, 22:26:45 »
Dat kun je alleen oplossen met programma's naar de finale stemmen en dan een jury laten beslissen. Maar ja, vergeet niet, de Avro maakt ook WIDM, dus die willen de schijn van partijdigheid vermijden, denk ik.

Edit: VI had 37% van de stemmen (alle kanalen, volgens formule)

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #681 Gepost op: 21-10-2011, 22:27:37 »
Belachelijk! Ik denk indd dat dit door antistemmen komt, de underdog heeft immers gewonnen =/
Ik had het WIDM echt gegund... vooral omdat het PJ's laatste keer was  :\'(.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #682 Gepost op: 21-10-2011, 22:28:11 »
Dat kun je alleen oplossen met programma's naar de finale stemmen en dan een jury laten beslissen. Maar ja, vergeet niet, de Avro maakt ook WIDM, dus die willen de schijn van partijdigheid vermijden, denk ik.

Edit: VI had 37% van de stemmen (alle kanalen, volgens formule)

Ook een stom idee, dit moet een publieksprijs blijven... Hoe kan een jury nou het beste programma kiezen ?
You'll never walk alone

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #683 Gepost op: 21-10-2011, 22:28:29 »
nou bij de voice zag je ook steeds blaken en lopende teksten en fragmetnten van stem stem!

jammer maar zolang het programma nog een seisoen doorgaat..ben ik blij.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #684 Gepost op: 21-10-2011, 22:30:56 »
Ook een stom idee, dit moet een publieksprijs blijven... Hoe kan een jury nou het beste programma kiezen ?

Zeg niet dat ik dat wil, ik zeg alleen maar dat dit de enige manier is waarop je anti-stemmen [edit: op het laatste moment] kan voorkomen. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #685 Gepost op: 21-10-2011, 22:32:28 »
dit moet een publieksprijs blijven...
Dat is prima, maar dan is het dus automatisch ook een populariteitswedstrijd.

Dat is niet per se slecht, maar dan gaat het dus niet om het beste programma.

Een jury kan nog oordelen op allerlei op voorhand opgestelde criteria. Een jury is wat mij betreft beter in staat tot het kiezen van het beste programma dan een massastemming. Althans, als "beste" goed te definiëren is (en dat is nog maar zeer de vraag) en het iets anders betekent dan "populairste".


Wat we in elk geval niet moeten doen is concluderen dat WIDM blijkbaar geen goed programma wordt gevonden. Het heeft alleen een iets kleinere fanschare. Tja. Dat is toch niet erg?

Edit: ik denk overigens ook dat het feit dat WIDM alleen tussen januari en maart wordt uitgezonden, tegen ons speelt. We moeten niet vergeten dat slechts een ontzettend kleine fractie van de WIDM-kijkers ook echt molloot is. Voor 99% van molkijkers begint WIDM op 5 januari en eindigt het met de reünieaflevering ;)
« Laatst bewerkt op: 21-10-2011, 22:36:58 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #686 Gepost op: 21-10-2011, 22:38:46 »
een aardige ' bijkomstigheid  ::regenboog:: ...Hier zie ik nu al meer als 200 gasten, natuurlijk niet echt vreemd,  dat is vast een groot deel van meelezers   :)(overigens zeer gewaardeerd )   tja Alles wat u nu leest is een impulsieve neerslag van mijn gedachtes  op Dit moment en niet bepalend voor de toekomst.
m.a.w. soms begrijp ik mezelf [ook] niet.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #687 Gepost op: 21-10-2011, 22:40:20 »
Het zegt mijns inziens ook niets over het populairste programma. Het zegt iets over welk programma de fans heeft die het meest zin hebben om voor zoiets te sms-en. Dus de fans moeten ten eerste al geïntereseerd zijn in zoiets als de televizierring. Dan moeten ze nog geld er voor over hebben om te stemmen. Misschien heeft Wie is de Mol wel vooral veel kijkers die daar helemaal geen zin in hebben.

Voor het populairste programma moet je kijken naar de kijkcijfers, die zeggen iets over populariteit.
 
Dan kom ik uit op VI (in september): 433.000 kijkers
WidM: Bijna 2 miljoen kijkers
VoH: Meer dan 3 miljoen kijkers

(Ik heb zomaar drie gevonden getallen genomen hoor, dus het zal misschien iets afwijken)

Kortom VoH is gewoon het populairste programma. En de grote winnaar van vanavond, legt het dik en dik af in daadwerkelijke populariteit. Het zijn toch immers de kijkcijfers die zeggen hoe populair een programma daadwerkelijk is? En niet hoeveel geld een bepaalde fan over heeft om te sms-en?

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #688 Gepost op: 21-10-2011, 22:43:16 »
ik denk overigens ook dat het feit dat WIDM alleen tussen januari en maart wordt uitgezonden, tegen ons speelt.
Dat zeker, en het feit dat het programma iets ingewikkelder is dan bijvoorbeeld Expeditie Robinson, ook een goed programma, maar wel toegankelijker. Heb al zo vaak gemerkt dat mensen WIDM pas waarderen wanneer ze een heel seizoen kijken zonder afleveringen te missen (vrienden, familie, collega's). Dan zien ze dat het niet een veredeld reisprogramma, stress-test of reality show is, maar dat er ook nog een dieper laagje onder ligt dat heel goed in beeld is gebracht.

Schreeuw het van de daken, WIDM 2012 kijken vanaf 5 januari! ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #689 Gepost op: 21-10-2011, 22:44:39 »


Ook een stom idee, dit moet een publieksprijs blijven... Hoe kan een jury nou het beste programma kiezen ?
Het is in de beginjaren weldegelijk een vakjuryprijs geweest.

En tot voor een aantal jaren was het ook een besloten feestje, waar de kijker pas achteraf van kon meegenieten.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #690 Gepost op: 21-10-2011, 22:45:31 »
Als je het echt eerlijk wil doen, dan moet je het opzetten naar analogie van bijvoorbeeld de tweede kamerverkiezingen. Iedereen (boven de 12?) een op naam gesteld kiesformulier. (Of voor mijn part een code waarmee via internet gestemd kan worden. Het is toch een ietsie pietsie minder belangrijk dan de echte verkiezingen  ;), dus de kans op een kleine fraude moet dan maar voor lief genomen worden.)

Ik heb ook alleen via internet gestemd, want ik weiger om de kas van allerlei bedrijven/instanties te spekken met dit soort verkiezingen. Ik stem dus ook nooit bij al die talentenjachten.
Eigenljk had ik daarom verwacht dat TVOH wel zou gaan winnen. De liefhebbers van die show hebben er immers geen moeite mee hun beltegoed in te zetten tbv hun favoriet. Maar ik las hier dat een aantal WIDM-fans er ook geen been in zagen. 40 euro  ::oink::  :o
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #691 Gepost op: 21-10-2011, 22:46:43 »
Even terugkomend op de reacties m.b.t. VI. Zelf kijk ik dit, als vrouw, ook. Verder heb ik The Voice of Holland ook gewoon gevolgd en vind beiden ook gewoon leuke programma's. Ik denk dat niemand kan zeggen dat dit "onterecht" is omdat je het zelf geen leuk programma vindt. Zelf vind ik het altijd wel een vermakelijk programma. Al heb ik zelf op WIDM gestemd kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die VI leuker vinden.

Toch vind ik het wel apart dat WIDM op de site wel (ruim) zou hebben gewonnen en blijkbaar via de sms/bel manier niet. Zelf denk ik dat dit wellicht opgelost kan worden door mensen maar éénmaal via sms of bellen te laten stemmen.. Dan is het meer een kwestie van welk programma vindt men het leukst en niet; welk programma laat mensen het meest smsen. Wellicht had Wie is De Mol dan alsnog verloren maar is het wel iets eerlijker, lijkt mij.

Offline Riannetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #692 Gepost op: 21-10-2011, 22:47:29 »
Ik denk inderdaad dat het het meest te maken heeft met het feit dat het alleen tussen januari-maart wordt uitgezonden.
Voetbal International heeft een hele promotieavond gehouden, bij The Voice Of Holland vlogen de stemverzoeken je ook om de oren. Wat dat betreft heeft De Mol het niet slecht gedaan. We hadden immers het minste aan promotiemogelijkheden.

Volgend jaar wint de Mol 'm wel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #693 Gepost op: 21-10-2011, 22:48:55 »
(...) ik weiger om de kas van allerlei bedrijven/instanties te spekken met dit soort verkiezingen.
Precies mijn idee. Alleen kon ik dus ook niet via internet stemmen.
The British are not impressed.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #694 Gepost op: 21-10-2011, 22:53:34 »
Is die 'instantie' in dit geval niet de Avro? Makers van WIDM? Ben geen lid of zo, maar vind het niet erg om een paar euro uit te geven als WIDM daardoor de door hen zo felbegeerde ring kan winnen.

Edit: het is wel zo dat de telecombedrijven winst maken op deze acties, dat klopt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #695 Gepost op: 21-10-2011, 22:54:56 »
Had idd zozo niet verwacht dat widm zou winnen... Ik dacht dat tvoh met 2 vingers in de neus zou winnen. Maar niet dus....

Wat ook opvalt is dat zowel Linda, Jeroen als Guus winnen en ihvh niet genomineerd was
You'll never walk alone

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #696 Gepost op: 21-10-2011, 22:58:54 »
Ik had het WIDM echt gegund... vooral omdat het PJ's laatste keer was  :\'(.

Is dat zeker dat het PJ's laatste keer is??

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #697 Gepost op: 21-10-2011, 22:59:32 »
er is voor zover ik weet nog geen bericht van de AVRO geweest.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #698 Gepost op: 21-10-2011, 23:03:09 »
Als je de opnameperiode (eind mei/begin juni) legt naast de AANwezigheid van PJ in eenvandaag, kun je daaruit afleiden, dat PJ serie 12 niet heeft gepresenteerd.


Ik was toen op vakantie, maar ik begreep dat PJ destijds gewoon ''eenvandaag'' presenteerde. Ik weet het echter niet meer zeker.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #699 Gepost op: 21-10-2011, 23:20:12 »
Citaat
@jonvaneerd
#WieIsdeMol? Mollen wees fier. Een goede mol behoeft geen cadeauverpakking.


 ::joehoe::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48