Auteur Topic: De Gouden Televizierring 2011!  (gelezen 167290 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #800 Gepost op: 24-10-2011, 14:20:22 »
Weet niet of dit al is gemeld, maar er is kritiek op het systeem van de Ringverkiezing:
Mies Bouwman verbijsterd over winnaar Televizier Ring
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #801 Gepost op: 24-10-2011, 15:16:36 »
De kritiek houdt wel aan. Mies Bouwman is zo verheerlijkt vrijdag dat ze haar kritiek ook wel serieus moeten nemen. Al snap ik eigenlijk niet precies waar de fout volgens haar zit, want het publiek heeft dit gekozen (hopelijk zonder sms-bommen...)
Was het dan wel goed geweest als VI heel blij was geweest met de ring?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #802 Gepost op: 24-10-2011, 15:22:17 »
Ik moet bekennen, als WIDM niet in de finale had gestaan, en bijvoorbeeld TVOH en Hello Goodbye samen met VI wel, dan had ik (hoe gek het ook klinkt), stiekem gelachen als VI die twee had verslagen. Niets ten nadele van Joris Linssen hoor.


Maar dan zou ik iets onafhankelijker ertegenaan hebben gekeken. Nu voelt het een beetje als ''ONS'' programma is onrecht aangedaan. Terwijl dat in feite helemaal niet zo is. Degene met de meeste stemmen wint, zo simpel is het.

Vooropgesteld dat het niet met sms-bommen is gegaan. Maar wat doe je aan dat laatste, fans van allerdrie de programma's hadden die mogelijkheid.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #803 Gepost op: 24-10-2011, 15:43:16 »
De kritiek houdt wel aan. Mies Bouwman is zo verheerlijkt vrijdag dat ze haar kritiek ook wel serieus moeten nemen. Al snap ik eigenlijk niet precies waar de fout volgens haar zit, want het publiek heeft dit gekozen (hopelijk zonder sms-bommen...)
Was het dan wel goed geweest als VI heel blij was geweest met de ring?

Mies redeneert zo dat TVOH de meeste kijkers heeft en om die reden dus had moeten winnen.. :

Citaat
" In een interview met het AD zegt ze niet te begrijpen hoe het kan dat The Voice of Holland met zulke hoge kijkcijfers de prijs niet heeft gewonnen.

"Die sms-stemming is natuurlijk een modern fenomeen, maar of het werkt is de vraag. Ik zou zeggen: ga met elkaar om de tafel en zorg dat er volgend jaar weer een voor iedereen begrijpelijke winnaar komt.

terwijl die redenering met de huidige stem methode natuurlijk alleen opgaat als al die kijkers ook daadwerkelijk zouden sms-en.

Overigens kan ik me nog goed herinneren dat het bij progr. als de Soundmixshow en Bigbrother waarbij toen wel massaal werd gebeld en ge-smst vreselijk mis is gegaan met het stemmen omdat toen in sommige delen vh land het telefoonverkeer weer compleet plat kwam te liggen. Zelfs het online stemmen via het 2e scherm ging heel moeizaam afgelopen vrijdag dus of dat nu de juiste methode is?
« Laatst bewerkt op: 24-10-2011, 15:45:27 door Miek37 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #804 Gepost op: 24-10-2011, 15:54:16 »
Het is een publieksprijs. Maar de stemming wordt beinvloed door de waan van de dag.


Mijn idee: laat het een publieksprijs blijven (hetgeen bij de programmamakers immers de meeste voldoening geeft), maar laat het stemmen over aan een dwarsdoorsnede van de bevolking.

Ofwel een jury waarin vertegenwoordigers zitten uit de achterban van alle genomineerden.

Krijg je natuurlijk 33-33-33 procent. Maar zoek een methode waarbij de factor waan van de dag, en sms-bom uitgeschakeld wordt

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #805 Gepost op: 24-10-2011, 16:30:44 »
Ja, uit het feit dat widm vooral internetstemmen kreeg valt al af te leiden dat widm kijkers minder smsen dan VI kijkers. Dat kan er natuurlijk mee te maken hebben dat kijkers van programma's op commerciële omroepen meer gewend zijn aan het smsen. Denk ook aan de sms-acties die we bij widm hebben gehad, daar zijn ze vast mee gestopt o.a. omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt. En dan kan je je inderdaad afvragen of de einduitslag wel een goed beeld geeft van wat de Nederlandse tv-kijker echt vindt, als het ene publiek behoedzaam per sms stemt en het andere publiek dat juist massaal doet.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #806 Gepost op: 24-10-2011, 16:56:50 »
een jury waarin vertegenwoordigers zitten uit de achterban van alle genomineerden.
Dat werkt vriendjespolitiek tussen die vertegenwoordigers in de hand. De Avro'ers stemmen dan natuurlijk op WIDM. Dus dan krijg je "wie werkt er bij de grootste omroep". En volgens mij is dat nog veel onwenselijker dan "wie heeft de meeste kijkers"



Waar Mies volgens mij tegen ageert is dat één persoon meerdere keren kan stemmen. Dat zorgt ervoor dat de ring gewonnen wordt door het programma wiens kijkers het meest bereid zijn om veel geld uit te geven aan een SMS-actie. Oftewel, het programma wiens kijkers de Ring het belangrijkst vinden (even simpel gezegd hè).

Het punt is, er worden stemmen geteld, in plaats van stemmers. Het is hier bijna letterlijk "wie het hardst schreeuwt" (nl. wie het meeste betaalt).

Het is heel makkelijk om het aantal stemmen te beperken tot één stem per telefoonnummer. Tja, tegen wie drie telefoons heeft valt niet op te treden. We kunnen niet controleren wiens stem er door een SMS'je wordt gerepresenteerd. Maar er is nu gewoon helemaal niets gedaan om meerdere keren stemmen onmogelijk te maken, als ik de verhalen zo lees.

Wat je ook kan doen is alleen stemmen toestaan van accounts die minimaal één dag oud zijn. Om dan honderd stemmen te maken moet je de dag ervoor honderd accounts aanmaken en op de dag zelf honderd keer inloggen, stemmen en uitloggen. Dat maakt het al vervelender om te doen, maar ten tweede is het dan niet zo dat er nieuwe stemmen kunnen worden gegenereerd op basis van de tussenstand. Want je moet dus al een dag ervoor beslissen of en hoe vaak je gaat stemmen.

En uiteraard beperk je het aantal accounts tot één account per e-mailadres. Honderd keer stemmen vereist dan eveneens honderd e-mailadressen. Ook die zijn gratis aan te maken, maar dat maakt heel vaak stemmen alleen maar nog vervelender, terwijl het voor die mensen die één keer stemmen (zoals het hoort) niet uitmaakt. Dat is dus ook gunstig voor de eerlijkheid van het proces.

Verder vind ik dat er géén tussenstand moet zijn. Gewoon helemaal geen tussenstanden tonen. Nergens. Niet op internet, niet in het programma, niet in reactie-SMS'jes of waar dan ook. De laatste seconde voordat de lijnen sluiten, moet nog totaal ongewis zijn welk programma hoeveel stemmen heeft. Dat is toch het eerlijkst! Dat is de enige manier om stemmen-op-A-want-B-ligt-zover-voor te voorkomen.

Tot slot het campagne voeren oftewel oproepen tot stemmen. Als ik eerlijk ben denk ik dat WIDM dat simpelweg nodig heeft. Als campagne voeren niet zou mogen dan zou iedereen WIDM al weer vergeten zijn, 't is immers ruim een half jaar terug. Bovendien kun je dit niet echt verbieden.



Ik bedoel, het is niet alsof het niet anders kan. Maarja. Het aantal binnenkomende SMS'jes (= het aantal €€€€) beperken...jaaaa daar kunnen we niet aan beginnen ::) :-X
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #807 Gepost op: 24-10-2011, 17:09:42 »
Wie is de Mol in DWDD voor de Gouden Televizierring 2011

http://www.youtube.com/watch?v=e_XmJS3Jsvk

Wie is de Mol? 2012 Intro / Leader <-- Ik heb de tekst bovenin (Wie is de Mol, AVRO) weggehaald

http://www.youtube.com/watch?v=gtvSVhBb9kw
« Laatst bewerkt op: 24-10-2011, 17:17:20 door bartjel »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #808 Gepost op: 24-10-2011, 17:17:50 »
Die zijn ze vergeten mee te tellen vrees ik.  ::rofl::

Ik zit te overwegen een mail te schrijven naar de ring om te achterhalen hoe dit systeem in elkaar zit. Volgens mij is het één corrupte bende.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #809 Gepost op: 24-10-2011, 17:21:43 »
De visie van tv-analyticus Jean-Pierre Geelen in de Volkskrant van vandaag:
« Laatst bewerkt op: 8-04-2013, 18:17:07 door Lukie4, Reden: op verzoek van de Volksrant verwijderd »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #810 Gepost op: 24-10-2011, 17:22:13 »
Ik snap sowieso dat stemmen op de top 3 tijdens de uitzending niet. Waarom kan het niet op dezelfde manier als de andere categorieën (Gouden Stuiver, Zilveren Televisiester enzovoorts) waarvan de winnaars al van tevoren vastliggen en alleen tijdens de uitzending bekend worden gemaakt. Het zal wel met binnenhalen van geld te maken hebben.  :-\\

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #811 Gepost op: 24-10-2011, 17:35:09 »
Ik snap sowieso dat stemmen op de top 3 tijdens de uitzending niet. Waarom kan het niet op dezelfde manier als de andere categorieën (Gouden Stuiver, Zilveren Televisiester enzovoorts) waarvan de winnaars al van tevoren vastliggen en alleen tijdens de uitzending bekend worden gemaakt. Het zal wel met binnenhalen van geld te maken hebben.  :-\\

precies, ik zou eigenlijk wel eens willen weten, wie van de drie de meeste stemmen had voor die vrijdagavond ;) ( Dan denk ik namelijk toch echt The voice of widm )
You'll never walk alone

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #812 Gepost op: 24-10-2011, 17:45:53 »
Op de radio hoorde ik dat de AVRO naar aanleiding van alle kritiek de verkiezingsprocedure gaat bekijken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #813 Gepost op: 24-10-2011, 17:54:54 »
Even een blik geworpen op hetgeen hier zoal aan reacties is binnengekomen.


Gesteld: dit was het fanforum van Voetbal International. Zet dan de verschillende reacties eens daar tegen af?

Ik was in het begin ook verontwaardigd dat het zo is gegaan. Vind het nog steeds jammer allemaal. Maar hoe moeten ze zich bij The Voice of Holland voelen, vraag ik me dan af: zij hebben tenslotte maar 27 procent van de stemmen gehaald, terwijl daar toch het grootste ''stem-potentieel'' zit.

Ik ken de fora van dat programma niet, ze zijn eenvoudig op te zoeken, maar ik neem aan dat ze daar net zo teleurgesteld zijn als onze eigen achterban (ja, ik praat in de WIJ-vorm, als het om WIDM gaat).

Wat ik bedoel te zeggen: ik heb me in de eerste paar seconden na het bekend worden van de uitslag ook uitgelaten in termen als een aanfluiting, een schande, etc.

Nu nuanceer ik dat toch wel een beetje. Stel nou dat Wie is de Mol had gewonnen, was het dan ook een zootje geweest, en niet eerlijk, enzo? Wat hadden de andere programma's dan moeten zeggen? Ja, jullie komt de Ring toe, omdat jullie al 5 keer zijn genomineerd, en dus zijn jullie de enigen die er recht op hebben?

Ik ben het wel eens met een herziening van de stem-procedure, aangezien er toch echt meer stemmen zijn uitgebracht dan dat er unieke stemmers waren. En dat moet anders.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #814 Gepost op: 24-10-2011, 18:00:45 »
Ik vind het jammer voor Wie is de Mol?, maar als lichtpuntje kunnen we stellen dat als ze nog eens genomineerd worden ze het meest genomineerde programma zijn...
Achja, ik had geen winst verwacht, maar dat VI gewonnen had vond ik niet zo leuk om te horen, dan eerder TVOH.

De stemmenwerving van Pieter-Jan en de oud-kanidaten was ::ok:: super.

Klein vraagje: is er enige kans dat het WIDM-gedeelte van dit gala ook weer als samenvatting te zien zal zijn net zoals die van vorig jaar of moeten we daarop wachten tot we WIDM weer kunnen nomineren?
臥底 是 谁?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #815 Gepost op: 24-10-2011, 18:06:20 »
precies, ik zou eigenlijk wel eens willen weten, wie van de drie de meeste stemmen had voor die vrijdagavond ;) ( Dan denk ik namelijk toch echt The voice of widm )

Voor de redactie van de tv-gids Televizier was de winst van Voetbal International vrijdagavond geen verrassing, aldus redactiechef Jeroen de Goeij. Voetbal International deed het volgens hem ook in de ronde van de nominaties al goed en eindigde in de voorronde bovenaan.

Bron : Nu.nl

Dus ook in de voorrondes ( zonder betaald stemmen ) stond VI al bovenaan...
You'll never walk alone

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #816 Gepost op: 24-10-2011, 18:08:10 »
Klein vraagje: is er enige kans dat het WIDM-gedeelte van dit gala ook weer als samenvatting te zien zal zijn net zoals die van vorig jaar of moeten we daarop wachten tot we WIDM weer kunnen nomineren?

Ik had die vorig jaar gemaakt...

Ik weet nog niet of ik er weer een ga maken, op dit moment heb ik het best wel druk, dus een samenvatting gaat rond deze tijd niet lukken.

Wel komt de volledige versie straks op het MolPedia account...

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #817 Gepost op: 24-10-2011, 18:26:11 »
Grappig om het te kijken vanaf de ogen van TVOH:


Je ziet alleen wel dat ze een stukje van PJ hebben weggeknipt, waarin hij ging vertellen dat WIDM toch echt beter was...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #818 Gepost op: 24-10-2011, 18:56:34 »
Op de radio hoorde ik dat de AVRO naar aanleiding van alle kritiek de verkiezingsprocedure gaat bekijken.

Nu ook uitgebreider op teletekst :


  104     Teletekst ma 24 okt           
 ***************************************
    AVRO bekijkt opzet Televizier-Ring 

 ***************************************
 ` De AVRO staat open voor suggesties om
 de verkiezing van de winnaar van de   
 Gouden Televizier-Ring te verbeteren. 
 Vrijdag won het RTL7-programma Voetbal
 International verrassend de prijs.     
                                       
 Van tevoren waren de meeste deskundigen
 ervan overtuigd dat de kijkcijferhit   
 The Voice of Holland (RTL4) de Ring in
 de wacht zou slepen.Na de uitslag was 
 er kritiek van tal van tv-prominenten,
 als Bert van der Veer en Mies Bouwman.
                                       
 Uiteindelijk bleek dat 'The Voice' als
 derde is geëindigd,na VI en Wie is de 
 Mol.AVRO-directeur Maas zei dat een   
 trouwe fanclub wellicht meer waard is 
 dan een groot kijkerspubliek.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #819 Gepost op: 24-10-2011, 19:10:51 »
Op de radio hoorde ik dat de AVRO naar aanleiding van alle kritiek de verkiezingsprocedure gaat bekijken.
Laten we idd weer ouderwets gaan stemmen via een handgeschreven briefkaart ;)

Maar om even Mies Bouwman nog te quoten: vorig jaar zei ze het volgende:

"Het maakt niet uit wie er wint, maar de kijker heeft áltijd gelijk!"
It's nice to be important, but it's more important to be nice!