Auteur Topic: Wie is.... de presentator 2012?  (gelezen 53853 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #40 Gepost op: 23-10-2011, 22:59:50 »
Ik heb het teruggekeken. 21 mei (zaterdag) is PJ te zien, daarna pas weer op 31 mei. In de tussentijd zijn het twee andere presentatoren geweest. Van 24 mei en 27 mei kan ik geen uitzending terugvinden.


Conclusie: Wanneer de opname van WIDM in de door ons vermoede periode heeft plaatsgevonden, kan PJ de presentator niet zijn geweest, zoals Vera al zei.

Echter: dat hij in de genoemde periode (vrijwel) dagelijks te zien was in eenvandaag, klopt ook niet.

Beelden van het inchecken dateren van medio mei. Welke datum, is niet met zekerheid te zeggen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #41 Gepost op: 23-10-2011, 23:04:21 »


Time will tell maar persoonlijk spring ik toch een gat in de lucht als gewoon PJ zegt.... Welkom , dit is WIE IS DE MOL!
Dat zou alleen nog kunnen, als de beelden van het inchecken niet kloppen met de datum waarop ze naar buiten zijn gebracht. Maar dan zou het begin mei moeten zijn geweest dat ze vertrokken.

De achtergonddatum bij Eenvandaag liegt echter niet, neem ik aan.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #42 Gepost op: 23-10-2011, 23:32:59 »
Ik zie Art best zitten als presentator. Dat hij afgelopen seizoen mee deed vind ik geen bezwaar. Hij weet hoe het spelletje werkt en het is misschien niet eens erg als WIDM 'verjongt'. Zou het wel lelijk vinden als het tegen de wil van PJ is.

En na het gala weet ik het bijna zeker, de grijns van Art en de antwoorden van de anderen zeiden mij genoeg. Vooral het feit dat Liesbeth meteen de mond werd gesnoerd door Art toen ik erbij stond spreekt boekdelen. Art zei tegen haar dat ik een grote molfan ben en alles hoort maar niet alles mag weten.

Hoe dan ook, we merken het wel als we het mogen weten. Geduld loont.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #43 Gepost op: 24-10-2011, 06:44:44 »
Blijft over de vraag waarom de Avro geheimzinnig doet over de presentatie. Daarmee valt of staat het programma immers niet.

Zelfs met het uitlekken van 1 of meer kandidaten (beter gezegd: het voortijdig uitlekken van ALLE kandidaten) is dit mijns inziens niet het geval.


Het enige dat ik hierbij kan bedenken, is dat ze graag nog 1 ''geheim'' wilden overhouden, nu zowel de kandidaten als de bestemming vroegtijdig op straat kwamen te liggen.  Nou ja, geheim.......


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #44 Gepost op: 24-10-2011, 10:29:54 »
Ik heb het teruggekeken. 21 mei (zaterdag) is PJ te zien, daarna pas weer op 31 mei

OK toen ik dit las kwam ik op een nieuwe theorie, en dacht ik: dat is wel opvallend, die afwezigheid. Verder vind ik dat Art erg 'gespind' wordt, zoals hij daar ook zo prominent zat naast PJ bij de Ring.... wat ik dus denk is:

PJ begint als presentator maar wordt halverwege (eind mei) afgelost door Art... een 'smooth' transitie dus. Elk jaar heeft WIDM weer een nieuwigheidje dus ik denk dat het dit jaar dit is. Volgens mij zien we Art ook op dat allereerste beeld dat kwam, dat met dat in zand letters schrijven in  het groot waarbij de camera volgens mij zwenkt naar de presentator.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2011, 12:39:01 »
Theoretisch kan het. Maar dan moet het VOOR 21 mei zijn gebeurd.

Maar het simpele feit dat PJ niet presenteert, wil niet zeggen dat Art het wel presenteert.

Ach, ze hebben ons gewoon wat te raden gegeven, nu de rest binnen no time bekend was. En dat is dsn ook wel weer grappig.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #46 Gepost op: 24-10-2011, 13:59:03 »
Op Arts website staat er ook niks over. Op de Art-wiki is het overigens weer verwijderd.

Zal ik anders gewoon eens via de contactpagina op zijn website vragen of hij WIDM12 nou wél of níet presenteert? ;D

Volgens mij zien we Art ook op dat allereerste beeld dat kwam, dat met dat in zand letters schrijven in het groot waarbij de camera volgens mij zwenkt naar de presentator.
Waar leid je uit af dat hij het is?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #47 Gepost op: 24-10-2011, 14:54:43 »
Art heeft een vrij karakteristieke bouw en pose.
Daaraan herkende ik hem vorig jaar ook onmiddellijk, ook al zagen we alleen het sihouet.

Het lijkt me dat ze niet voor niks die eerste beelden vrij hebben gegeven.
Alleen om zo'n 30 seconde van jeeps die wat in zand of gesteente schrijven te tonen lijkt me niet zo plausibel..

Ik ga er even van uit dat de avro geen body-double heeft ingehuurd om ons op het verkeerde been te zetten.  ;)
En als Art niet de presentator is (deels of geheel), wat had hij dan in IJsland te zoeken..

Logischerwijze (mi) is hij de nieuwe presentator. Daar wijst veel meer wel op dan niet, in ieder geval.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #48 Gepost op: 24-10-2011, 15:06:02 »
Mocht inderdaad Art 'gewoon' de presentator blijken moeten we hem gewoon een kans geven. Hij kan immers in mijn optiek goed presenteren; iets wat hij lijkt mij met Peking Express toch zeker heeft bewezen. Het zal alleen weer heel erg wennen zijn, net als met Karel en PJ...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2011, 15:10:23 »
Eigenlijk is dit gewoon een grappige discussie. Zoiets zie ik nog niet gebeuren als bij Lingo Lucille vervangen wordt, of noem maar op welke presentator.

Toont in zekere zin wel aan dat de presentator bij WIDM meer is dan alleen degene die het proramma presenteert.

Die vraag heb ik mezelf ook bewust gesteld, en vermeld in dit topic, in de hoop dat anderen er ook over gingen nadenken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2011, 16:24:45 »
Zoiets zie ik nog niet gebeuren als bij Lingo Lucille vervangen wordt, (...)
Nou, ik heb anders afgelopen weken weer enorm genoten van alle oud-Lingopresentatoren. Oh Nance! Waarom moest jij toch weg!

Maar ja, je hebt wel gelijk, niemand die klaagt dat Eva Jinek weg is bij het NOS Journaal.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2011, 17:21:42 »
Toont in zekere zin wel aan dat de presentator bij WIDM meer is dan alleen degene die het programma presenteert.
Het toont ook aan dat wij gewoon willen speuren, maakt niet uit waarnaar :P Verborgen hints over wie de presentator is? Kom maar op :P Hij staat echt niet zomaar twee seconden van schuin achter bezien op dat filmpje ;)

Plus, WIDM draait voor een heel groot deel ook om de "montage" (gebruik ik even als term voor hoe het programma is gemaakt). WIDM had ook een heel suf doorsnee programma kunnen zijn als het niet zo mooi in elkaar zou zijn gedraaid. Terwijl het spel in de essentie hetzelfde  blijft. WIDM is veel meer dan het spelletje "de mol raden". De montage is een heel belangrijk deel van WIDM, en de presentator is een belangrijk onderdeel van de montage. Alles moet "kloppen". Dus ik snap het ook wel :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2011, 18:22:47 »
Nou, ik heb anders afgelopen weken weer enorm genoten van alle oud-Lingopresentatoren. Oh Nance! Waarom moest jij toch weg!

Lingo zou oorspronkelijk in 2004 of 2005 van het scherm verdwijnen omdat het concept uitgemolken zou zijn. Nance had intussen een ander projekt, maar Lingo bleef, vooralsnog voor 1 seizoen. Toen moest hals over kop een nieuwe presentator worden gevonden, en die lacht zich nu een bult, omdat dat vervangen van Nance nu al 6 jaar duurt.

100 procent zeker ben ik niet van deze gang van zaken, maar er staat me iets van bij dat Nance zou hebben gekozen voor zekerheid, en die had ze bij het mogelijk wegvallen van Lingo dus niet.



OT dan maar weer, nu eigenlijk als vaststaand mag worden beschouwd dat Pietr Jan Hagens het presentatiestokje uit handen heeft moeten geven, lijkt het er ook steeds meer op dat degenen die ART al in een vroeg stadium als opvolger hebben genoemd, toch gelijk krijgen.

Overigens: wat weten we van een blad als Prive? Als dat 24 mei verschijnt, en de Volkskrant reageert daar een dag later op, wanneer zouden de kandidaten dan gespot kunnen zijn? Theoretisch kan dat 23 mei zijn geweest, maar dat vind ik wel erg kort dag. Maar het moet in mei zijn geweest, en hoe je het ook wendt of keert, PJ op 21 en 31 mei in eenvandaag, is daar niet mee te rijmen.


Dus wat mij betreft: geen twijfel (meer) over het feit dat er een nieuwe presentator is. Weet iemand zich trouwens nog de presentatie van Terra Incognita voor de geest te halen? Ook daar zagen we Art al.



Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2011, 18:35:43 »

Overigens: wat weten we van een blad als Prive? Als dat 24 mei verschijnt, en de Volkskrant reageert daar een dag later op, wanneer zouden de kandidaten dan gespot kunnen zijn? Theoretisch kan dat 23 mei zijn geweest, maar dat vind ik wel erg kort dag. Maar het moet in mei zijn geweest, en hoe je het ook wendt of keert, PJ op 21 en 31 mei in eenvandaag, is daar niet mee te rijmen.


Tenzij widm dit jaar in twee opname-blokken is verdeeld: van 22 mei tot en met 30 mei in IJsland en van .... tot .... in een ander land.
Ik weet niet wat daar productioneel gezien de voor- of nadelen van zijn, maar 100% uitgesloten is het volgens mij niet. Raar, maar niet onmogelijk.

 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #54 Gepost op: 24-10-2011, 18:39:41 »
Ik zie het nut eerlijk gezegd niet in van het invliegen van Pieter Jan voor 1 dagje eenvandaag. Ze hebben genog presentatoren voor dat programma, en het is ook niet goed voor de ''binding'', lijkt me.


Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #55 Gepost op: 24-10-2011, 21:04:12 »
Is er eigenlijk al gekeken of Art in die periode niet iets gedaan heeft?
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #56 Gepost op: 24-10-2011, 21:16:55 »
Das een goeie, maar gezien de opmerking van Lautjuh, eerder op dit forum, wordt er toch wel serieus aan Art gedacht.


Voer voor puzzelaars, we weten nu inmiddels wie het niet is, maar nog steeds niet met 100 procent zwekerheid wie het wel is, al ben ik geneigd de geruchten dit keer te geloven.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #57 Gepost op: 24-10-2011, 21:21:46 »
Heeft iemand er al eens aan gedacht dat WIDM 2012 mischien opgenomen is tijdens de uitzendingen van WIDM 2011?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #58 Gepost op: 24-10-2011, 21:35:59 »
Als dat zo zou zijn,hoe verklaar je dan de kandidaten in mei op het vliegveld?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #59 Gepost op: 24-10-2011, 21:42:15 »
Misschien een laatste vlucht voor de uitslag? Deze keer eens niet in een kasteeltje o.i.d. maar terug naar waar het allemaal begon........... ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.