Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 106962 keer)

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #200 Gepost op: 6-02-2005, 00:06:19 »
Honkbalploeg: San Fransisco Giants

Hoort waarschijnlijk bij het shirt dat hij droeg. Ik heb de opdruk niet gezien, maar het was een shirt van coVee en dat is de honbalwinkel van Nederland.

aha..dank je wel... maar waarom ineens die verandering van hoed naar pet...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #201 Gepost op: 6-02-2005, 00:08:56 »
Pet hing aan broek tijdens vrachtautorit... toen had hij zijn hoed op.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #202 Gepost op: 6-02-2005, 00:11:58 »
Pet hing aan broek tijdens vrachtautorit... toen had hij zijn hoed op.
dat petje heeft hij dus ook gewoon altijd bij zich

@dopey: met een pet zou hij natuurlijk minder snel herkent worden door Pete, duh

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #203 Gepost op: 6-02-2005, 00:13:40 »
@dopey: met een pet zou hij natuurlijk minder snel herkent worden door Pete, duh

Pete had wel een hele goeie moeten zijn als hij Jim in een onzichtbare snoekduik herkend had  ;D

oja en mysterie haarspeld op hoed is opgelost: bij het ontbijtsmeren had Jim een haarspeld in.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #204 Gepost op: 6-02-2005, 00:38:43 »
Het lijkt mij, gezien de "bemoeizucht" van de produktie het meest voor de hand liggend dat de mol iig IN de vrachtwagen heeft gezeten.
Ik vraag me alleen af waarom de nummers 1 en 3 niet reden, maar wel de nummer 2 en 4. Dat is weer minder logisch. Tenzij of Lottie of MM de mol is...

Is ook niet logisch en daarom is 't voor mij bijna zeker dat dit zo bepaald is om de mol op een bepaalde plek te krijgen. Ben er wel nog niet uit wat nu de beste sabotageplek is. Je zou in eerste instantie zeggen dat je als bestuurder meer invloed hebt op de situatie, maar omdat je dan dus niet echt goed ziet wat er achter je gebeurd met die aanhangers, lijkt me de positie van bijrijder ook totaal niet verkeerd. Maar er zal vantevoren wel bedacht zijn welke positie de mol zou moeten innemen en dan heeft men hem/haar daarop getraind (dus ofwel rijden ofwel instructies geven). (Dat is alleen in 't geval van Sander niet echt nodig geweest, omdat die slechte aanwijzingen wilde geven om ervoor te zorgen dat er veel pionnen geraakt werden)

Lieve mede mollenvangers....Lichtelijke paniek aanval hier!! Ik weet, het zal wel niet kloppen maar ik meen gister tijdens opdracht 2 (afl. 4 dus) een uithangbord te hebben gezien in het winkelcentrum met de naam Gijs erop. Afl niet opgenomen en op vage wijze kan ik de aflevering ook niet bekijken op het net. Het gaat om het stukje waarin Gijs wegloopt NA de opdracht (al mopperend en wel...) daar hangt dan links boven in de hoek een GROEN uithangbord.

Ik heb dit zelf nog niet nagekeken, maar als dit zo is zijn we nu dus al in iedere aflevering (behalve de 1ste) al 'n naam tegengekomen:

afl 2: Victoriabier
afl 3: Sandergrove
afl 4: uithangbord Gijs

Dan begin ik er langzamerhand toch in te geloven dat we alle namen voorbij gaan zien komen behalve die van de mol....

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2005, 00:44:20 »
Lijkt me een leuke theorie Han13

Hopelijk dan alleen met voornamen want we hebben "grotestreet" ook al voobij zien komen   :)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2005, 00:59:53 »
49 word 45!

Bij de line-up aan het eind van de aflevering is een aantal keren duidelijk een nummer zichtbaar op de brandslangkast tegen de muur.
De nummers zijn er duidelijk niet permanent maar met plakbandjes o.i.d. opgeplakt.

In het begin (vanaf minuut 37,51) zie je het nummer achter Angela op de kast staan en daarna nog een keer.

Het nummer is dan redelijk duidelijk 49!

Ik zeg redelijk omdat het van wat verderaf is te zien maar m.i. toch duidelijk genoeg een 9 op het eind en zeker geen 5.

En daar gaat het nu om, ten tijde dat Angela haar verhaaltje afsluit en de kandidaten verteld dat ze zich moeten gaan concentreren op de executietest is het nummer heeel duidelijk in beeld en dan is het ineens 45!

Ik heb het fragment vaak genoeg bekeken en er is aan die muur geen andere brandhaspelkast. het nummer is volgens mij heel nadrukkelijk veranderd van 49 in 45.

De manier waarop zo'n nummer op een brandslangkast is aangebracht is sowiezo vreemd en verdacht want als het nummer al een betekenis zou hebben voor de brandveiligheid zou het er veel hechter op moeten zitten dan met een paar plakbandjes.

Ik weet er nog niet veel als hint uit te halen maar ik vermoed dat het er wel 1 is.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2005, 01:03:22 »
Met die getallen enzo geloof ik niet meer in ;)
Volgens mij zetten ze die er expres is omdat ze weten dat er van die gekke molzoekers zijn die overal een hint in zoeken...Op de truck staat ook 28...De crew lag al in een deuk toen ze die cijfers erop plakte  ;)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2005, 01:11:56 »
Met die getallen enzo geloof ik niet meer in ;)
Volgens mij zetten ze die er expres is omdat ze weten dat er van die gekke molzoekers zijn die overal een hint in zoeken...Op de truck staat ook 28...De crew lag al in een deuk toen ze die cijfers erop plakte  ;)

Maar die '28' op de truck zag er toch redelijk eropgespoten of eventueel geplakt uit en op een plek waar je best een nummer kan verwachten op een truck. Net zoals een tram ook altijd wel ergens een nummer heeft.

Dat nummer op die brandhaspelkast zag er op z'n zachtst gezegd iets gekunselder uit.

Maar ik weet er ook nog niet iets uit te halen hoor, het viel me gewoon op en je moet natuurlijk niet op alle slakken zout leggen maar in dit spel op sommige slakken juist weer heeeeeeel erg veel.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2005, 02:01:50 »
Opvallend:

Ervanuitgaande dat de twee opdrachten op dezelfde dag zijn opgenomen (maar anders ook trouwens) hoor je Gijs tijdens de biegt in de truck opdracht(in z'n pyjama) zeggen "Jim is de mol", hij verklaart dit nog ook en lijkt overtuigd te zijn van zijn keuze.

Aan het eind van het liedje bij de test is hij echter volledig overstag en geeft hij aan ofwel Lottie of wel Yvonne als mol te zien.

Vreemd dat iemand na 1 opdracht (met die koffers) zo volledig overstag gaat en zijn vorige mol niet eens meer bij de eerste 2 heeft.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 02:06:06 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline zjatti

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vrouw holle is de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2005, 02:07:08 »
als ze door een winkelcentrum rennen zie je natuurlijk overal nummers en namen, dat kan je dan niet als hint gaan uitpluizen. ::vergroot::

wel die brandkast dat moet duidelijk zijn.

van begin af aan zeg ik Marc-Marie meer op gevoel af.
hij lijkt haast een 2e george, die ik overigens wel snel doorhad, maar meestal doen ze niet 2 keer achter elkaar een zelfde typ.
dit zijn een stel acteurs bij elkaar en omdat ze bekend zijn heb ik het idee dat ze het daardoor juist mnder goed doen en meer met zichzelf bezig zijn.
ik ben gek op dit programma maar had liever met onbekende leukere nederlanders het weer gezien. ;D
leven is meervoud van lef

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2005, 02:12:52 »

wel die brandkast dat moet duidelijk zijn.


Maar jij haalt er ook nog geen hint uit blijkbaar.

ps, vind je handtekening wel erg leuk, doet me denken aan Apocalyps Now met de line : "did you know that IF is the middle word of LIFE?"
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #212 Gepost op: 6-02-2005, 02:35:49 »
Even half OT: ik heb een paar shotjes voor de gein gescreend. Kijk hier :)
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 4
« Reactie #213 Gepost op: 6-02-2005, 03:44:34 »

afl 2: Victoriabier
afl 3: Sandergrove
afl 4: uithangbord Gijs



Hopelijk dan alleen met voornamen want we hebben "grotestreet" ook al voobij zien komen   :)

Dus: In aflevering 1 de achternaam van DeMol en in afleveringen 2 tot en met 10 de voornamen van de overige kandidaten in willekeurige volgorde?

Zou wel aardig zijn, gezien dit weer leidt naar Jim als DeMol...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 04:43:33 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline elias

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Borden Info
« Reactie #214 Gepost op: 6-02-2005, 03:56:43 »
Een theorie over de borden die elke kandidaat moest vasthouden, nl dat de getallen stonden voor letters die samen een zin vormen als je de kandidaten alfabetisch zet, behalve Victoria. Die valt er vantussen, die past niet in de alfabetische rij.

Sander: 156 OF
Isabelle 1021121295 JULLIE
Lottie 75514 GEEN
Jim 89518 HIER
Gijs 221515 VOO
Yvon 19151319 SOMS
Viktoria 262514 ZYN
Yvonne 23512 WEL
Marc-Marie 312152119 CLOUS

De voornamen alfabetisch geeft: VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF ZYN SOMS WEL
Victoria als derde geeft: VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL

Waarom je Victoria op de derde plek moet zetten om een goede zin te krijgen is mij een raadsel.

Bij Gijs Staverman ontbreekt de R hierdoor onstaat het de afkorting VOO. VOO staat voor Veronica Omroep Organisatie en daar werkte Gijs Staverman voor...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 04:08:39 door elias »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #215 Gepost op: 6-02-2005, 04:08:40 »

R = de 18e letter... iemand iets met 18?


De ontbrekende R=Roeland?

Tevens degene die in het konijnenpak rondliep en aan Isabelle vertelde dat Pete ging telefoneren?
(zij zei dat ze dat hem hoorde zeggen op afstand, terwijl dat onmogelijk was van waar zij zich toen bevond, bovendien had Pete toen nog niet aangegeven te willen gaan bellen).

Zat Roeland misschien ook tussen de crew (cameraploeg etc)bij de vrachtwagen opdracht om de laatste pion ongezien tussen de wielen van MM te pleuren?

Denk het niet, maar zomaar een gedachte :)


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #216 Gepost op: 6-02-2005, 04:31:23 »
18.. weer 18, dus 1881, 81 die staat op de foto bij MM (het shirt dat hij in Lisse aanhad), spiegeling ?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #217 Gepost op: 6-02-2005, 09:16:03 »
Citaat van: Mr jaspers
- VOO Veronica Omroep Organisatie --> daar werkt gijs

Citaat

En wat is hier dan een hint aan, om bij Gijs naar Veronica te verwijzen?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Eefjuhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Borden Info
« Reactie #218 Gepost op: 6-02-2005, 09:25:48 »
Oeh spannend  :o  ::tandpastasmiley::

Offline joenboy

  • Forumlid
Re: Borden Info
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2005, 09:33:27 »
zozo... dat is wel goed uitgezocht had ik nooit opgekomen