Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 106834 keer)

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #260 Gepost op: 6-02-2005, 23:28:56 »
Ze bewegen met hun hoofd omdat bij typische "mugshots" foto's wordt genomen van 2 zijaanzichten en een vooraanzicht. Helemaal logisch dus.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat er veelste veel wordt gezocht naar hints. De enige hints die echt van toepassing kunnen zijn (in mijn ogen) zijn de hints van de ontbrekende letters (toopernang enz.) Maar ben wel ontzettend onder de indruk van het speurtalent dat de mensen op dit forum hebben zeg. Ben alleen bang dat het uiteindelijk allemaal niet ter zake doet.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #261 Gepost op: 6-02-2005, 23:34:56 »
Ja, foto's staan hier online. Je kan alleen niet zien wie wel of niet bewoog. Behalve Yvonne.


Thanks  ::ok:: gevonden
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #262 Gepost op: 6-02-2005, 23:37:05 »
Het favoriete weekblad van de mol is de Donald Duck  ::jaja::

Da's Jim zijn favorieten weekblad  :D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #263 Gepost op: 7-02-2005, 13:39:59 »
Het favoriete weekblad van de mol is de Donald Duck  ::jaja::


Hoe kom je daar zo bij????

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
training
« Reactie #264 Gepost op: 7-02-2005, 17:52:03 »
Het lijkt mij eigenlijk dat de mol iets van training gehad heeft met het rijden met al die opleggers. Het zou dus slim zijn voor de mol iig te proberen achter het stuur te komen, of anders iemand anders verkeerde aanwijzingen te geven. Lottie en Marc-Marie hebben allebei wel heel snel dat parcours afgelegd... ::vergroot::
Tell me what your telescope says

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #265 Gepost op: 7-02-2005, 18:41:11 »
Even een vraagje, hoeveel vragen over de mol moeten er nou beantwoord worden?
20 toch?
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #266 Gepost op: 7-02-2005, 18:42:01 »
Ja

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #267 Gepost op: 7-02-2005, 18:47:35 »
Okay, dan klopt er dus iets niet.
9 kandidaten = 9*20 = 180 vragen.
39% is goed beantwoord en dat = (39*180)/100 = 70,2 vragen goed.
Daar moet toch een rond getal uitkomen?
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Shira

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • free spirit
Re: Aflevering 4
« Reactie #268 Gepost op: 7-02-2005, 18:51:02 »
een aantal mensen kregen nog extra vragen goed
w00t!

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #269 Gepost op: 7-02-2005, 18:56:04 »
Afronding he... Het percentage zal ook wel afgerond zijn. Zal heus wel kloppen.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #270 Gepost op: 7-02-2005, 19:18:14 »
Wat mij bevreemdt is dat Isabelle het helemaal niet raar lijkt te vinden dat haar notitieboekje gestolen is. Ook is ze nauwelijks verbaasd als ze het boekje weer terugvindt.

Verder vraag ik me af waarom er op de .nl site melding wordt gemaakt van Keyzer Soze. Dit komt uit The Usual Suspects, zoveel snap ik ook nog. Maar is dit dan ook een hint??
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #271 Gepost op: 7-02-2005, 19:20:56 »
Dat notitieblok vond ik zoiezo heel vreemd. Waarom was dat nou precies gestolen? Om duidelijk te maken dat de mol er altijd is...? ja logisch! Vage manier om dat duidelijk te maken hoor

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #272 Gepost op: 7-02-2005, 19:27:13 »
Verder vraag ik me af waarom er op de .nl site melding wordt gemaakt van Keyzer Soze. Dit komt uit The Usual Suspects, zoveel snap ik ook nog. Maar is dit dan ook een hint??

Ja ik denk van wel.

"Keyzer Soze is DE hoofdpersoon uit de film "Usual Suspect" De line up doet denken aan de voorkant van de filmhoes, ware het niet dat het in de film Usual Suspect gaat om 5 personen. Keyzer Soze is in het verhaal een figuur waarvan niemand weet of het een echt persoon is of een mythe.

Keyser Soze loopt de hele film lang mank. Dit blijkt aan het einde hartstikke nep te zijn. Op de filmhoes staat Keyser Soze als 5e in de line up, wat tergelijkertijd betekent dat hij ook als laatste in de line up staat. Gijs Staverman loopt mank en staat in de WIDMline up als 5e, Marc Marie als laatste.. Vannacht had ik daar even niet aan gedacht, maar toen ik net de filmhoes erbij pakte, begon het me te dagen..
Nog een ding, terwijl de kandidaten in de line up stonden, zag je Angela tegen ze praten. Op de muur achter haar zag je een 4 en een 5 geplakt. Misschien de locaties van de winnaar en mol (bijvoorbeeld) in de Line up?? Jim stond als 4e en Gijs als 5e.. Graag een reactie!"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #273 Gepost op: 7-02-2005, 19:35:06 »
Dat van dat mank en dan de vergelijk tussen Soze en Gijs is heel goed gevonden, maar de winnaar kunnen ze natuurlijk nog niet weten. Die 4 en 5 zijn wel vaag, misschien zit er wat achter.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #274 Gepost op: 7-02-2005, 19:41:30 »
Dat notitieblok vond ik zoiezo heel vreemd. Waarom was dat nou precies gestolen? Om duidelijk te maken dat de mol er altijd is...? ja logisch! Vage manier om dat duidelijk te maken hoor
Het is slechts een vermoeden, niet gezeerd op feiten, maar...

Ik denk eigenlijk, dat het tweede verzoek aan Isabelle om te mollen niet via de telefoon zijn doorgegeven, maar via haar boekje. (Misschien ook weer niet, omdat Isabelle dan in het bezit is van het handschift van de mol...) Of zelfs een uitgebreidere instructie...

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #275 Gepost op: 7-02-2005, 19:45:49 »
klopt van die 4 en 5 en als je goed kijkt zie jedat die 2 getallen ook nog eens groter zijn dan (als??) de rest
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #276 Gepost op: 7-02-2005, 20:08:40 »
Erg scherp gezien chocolat! ::ok:: Kayser Gijs is spontaan weer een van mijn hoofdverdachten.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #277 Gepost op: 7-02-2005, 21:42:14 »
"Keyzer Soze is DE hoofdpersoon uit de film "Usual Suspect"

Er was ook een hint op de onderkant van de koffiebeker waar hij uit dronk op het politiebureau. Iemand gespot met een mok in de laatste aflevering?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #278 Gepost op: 7-02-2005, 21:56:47 »

Nog een ding, terwijl de kandidaten in de line up stonden, zag je Angela tegen ze praten. Op de muur achter haar zag je een 4 en een 5 geplakt. Misschien de locaties van de winnaar en mol (bijvoorbeeld) in de Line up?? Jim stond als 4e en Gijs als 5e.. Graag een reactie!"

De locatie van de mol, okee, dat zou kunnen maar ze konden onmogelijk toen al weten wie de winnaar zou gaan worden.

Verder staat er volgens mij echt eerst (over de schouder van Angela) 49 en pas later 45. Dit is dus veranderd. Vooral door de duidelijke 5 die later in beeld komt (een 5 waarvan de onderste verticale streep vrij recht naar beneden loopt) is dit m.i vrij zeker want in de eerdere shots zie je het cijfer in de verte met een hele duidelijke diagonaal op het papier staan.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #279 Gepost op: 7-02-2005, 23:42:36 »
Er was ook een hint op de onderkant van de koffiebeker waar hij uit dronk op het politiebureau. Iemand gespot met een mok in de laatste aflevering?

Ik heb Jim gezien met een mok (viel nogal op omdat hij anders altijd een flesje heeft), ik weet alleen niet of dat deze of de vorige aflevering was.