Auteur Topic: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator  (gelezen 67102 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
[Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Gepost op: 12-12-2011, 21:34:01 »


Opgegroeid in het Brabantse Geldrop, onder de rook van Eindhoven, was het onvermijdelijk dat Art al op vroege leeftijd PSV-fan werd. Vanwege zijn schrijnende gebrek aan talent heeft hij het in de voetbalwereld nooit verder geschopt dan de B1 van VV Geldrop... En dus richtte Art zich maar op de journalistiek.

Na zijn opleiding aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg kon hij al snel aan de slag als verslaggever bij de lokale nieuwszender AT5 in Amsterdam. Art reisde noordwaarts, stak de grote rivieren over vanuit Brabant en vanaf dat moment kon hij Amsterdam zijn thuis noemen.

Niet veel later (in 1997) werd Art de jongste verslaggever ooit bij NOVA. Ruim drie jaar werkte hij bij de actualiteitenrubriek en een van zijn reportages werd bekroond met de Gouden Tape, een aanmoedigingsprijs voor jong journalistiek tv-talent van het Genootschap der Hoofdredacteuren.

Na vervolgens een jaar in Spanje te hebben gewoond en gewerkt, kon Art als verslaggever aan de slag bij het Net5-programma Expeditie Robinson en later ook bij Peking Express. Vlak voor vertrek naar Peking werd hij echter door Ernst-Paul Hasselbach gevraagd als presentator van het programma en switchte hij van een rol achter de schermen naar een baan voor de camera.

Bijna drie jaar later en vele tienduizenden vliegtuigkilometers verder heeft Art vele landen bezocht en bereisd. Zo komt zijn jongensdroom (veel, nee herstel, heel veel reizen) wel redelijk uit.

Naast zijn werk als presentator heeft Art voor Net5 ook een aantal jaren gewerkt als eindredacteur van programma's zoals Het Blok, Grenzeloos Verliefd en Tussen de Oren.

In de zomer van 2009 maakte Art een uitstap naar de VARA en presenteerde hij, samen met Froukje Jansen, De Zomer Draait Door.

Zomer 2010 was Art te zien als presentator in het programma "De Engelen van Oranje" waarbij hij, samen met de vrouwen van enkele oranje-internationals, naar een SOS Kinderdorp in Kenia reisde.

Per 1 januari 2011 is Art overgestapt naar de Avro. Hier presenteert hij programma's als Lola zoekt Brood, Fort Boyard en Mag ik U kussen.

En oh ja (niet geheel onbelangrijk!): in 2011 won hij Wie is de Mol door Patrick Stoof te ontmaskeren.



bron: Website Art Rooijakkers       
« Laatst bewerkt op: 13-12-2011, 18:31:45 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2012, 15:48:13 »
2024: wie is de Mol?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2012, 15:54:01 »
Leuk gemaakt crew!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2012, 15:56:31 »
Leuk interview is het geworden ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2012, 17:03:29 »
Leuk en open interview!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2012, 17:05:07 »
Hulde voor de interviewer én de geïnterviewde ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2012, 17:16:37 »
Leuk interview en geweldig geregeld natuurlijk ::bravo::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2012, 18:48:01 »
Super leuk interview is het geworden!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2012, 19:56:12 »
De laatste vraag ;D Top Andreas (ik beschuldig jou maar even ervan de aanstichter te zijn van dit interview) ::ok::

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2012, 21:39:47 »
 ::ok:: leuk interview!!

Ben redelijk sceptisch wat Art betreft als presentator, ik wil PJ niet missen, maar zo'n interview helpt wel. Heerlijk dat ie zo open is en een anekdote is altijd leuk natuurlijk!  :)

Ben heel erg benieuwd naar zijn stijl als presentator! Het zal waarschijnlijk niets afdoen aan het spel-element, maar ik kon onwijs lachen om presentatoren die serieus probeerden te doen in situaties waar dat helemaal niet ging. Ik denk dat dat bij Art minder zo is, omdat hij iets vlotter is. Wat denken jullie?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2012, 01:26:36 »
De laatste vraag ;D Top Andreas (ik beschuldig jou maar even ervan de aanstichter te zijn van dit interview) ::ok::

Vragen komen zowel van Dolfie als van mij ;)

Thanks!
2024: wie is de Mol?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Art weet (niet) wie de mol is
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2012, 18:05:58 »
Al in meerdere interviews met Art is de vraag gesteld of hij weet wie de mol is. Zijn antwoord was steeds: wacht af, dat wordt in aflevering 1 allemaal duidelijk.

Lijkt mij een aardig idee om de discussie hierover te kunnen voeren afzonderlijk van de rest, zodat het minder door elkaar loopt. Bij deze neem ik dus de vrijheid om hier een nieuwe topic voor te maken. De topicvraag is dus: weet Art wie de mol is en waar leiden we dat uit af?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2012, 18:09:17 »
Al in meerdere interviews met Art is de vraag gesteld of hij weet wie de mol is. Zijn antwoord was steeds: wacht af, dat wordt in aflevering 1 allemaal duidelijk.

Lijkt mij een aardig idee om de discussie hierover te kunnen voeren afzonderlijk van de rest, zodat het minder door elkaar loopt. Bij deze neem ik dus de vrijheid om hier een nieuwe topic voor te maken. De topicvraag is dus: weet Art wie de mol is en waar leiden we dat uit af?

Deze vraag kan worden beantwoord in dit topic! :)
The sun came up and reality set in.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2012, 18:11:09 »
Ik denk niet dat Art weet wie de mol is. Het is Art's eerste keer dat hij WIDM presenteert en hij heeft dus (nog bijna) geen ervaring. Hierdoor zou hij bijv. meer naar de mol spreken bij uitleg van een opdracht, omdat hij het nog niet eerder heeft gedaan.
Verder zou ik het niet zo goed weten. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2012, 18:31:40 »
[youtube]OwM9YzGAhmo[/youtube]

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2012, 19:37:37 »
Ik ben benieuwd hoe Art het gaat doen als presentator. Ik vond hem vorig jaar een goede "storyteller", dus dat heeft hij mee. Maar uiteindelijk is het belangrijkste de presentator-kandidaten relatie. Ik ben erg benieuwd wat voor rol hij hierin kiest.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2012, 21:23:21 »
Tot nu toe valt het me erg mee, moet ik eerlijk toegeven. Stiekem heb ik het idee dat Art veel potentie heeft om een passende molpresentator te worden. Maar ik mis PJH gewoon wel heel erg.

Oordeel tot nu toe in ieder geval: stuk betere presentator als kandidaat (qua irritatie-gehalte :P)

Hij stopt wel veel pauzes in zijn zinnen, vinden jullie niet? Zijn blikken zijn dan weer wel nice.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2012, 21:52:04 »
Ik kijk altijd met mijn moeder samen en zij had een ingeving. Zij concludeert dat Art weet wie de mol is en doet dat op basis van het volgende (ik zet hem zo helder mogelijk uiteen):

Wij zien aan het begin van de aflevering de jeep waarin Art rijdt. Dan zien we een kandidaat uitstappen. Conclusie: Art zet de kandidaten uit op hun plekken en daarna maken ze de enveloppen open. Daarna zien we de jeep bij het vliegtuig en daar iemand uitstappen. Meest waarschijnlijke conclusie: die persoon is door Art daar afgezet. Daarna zien we de klok verzet worden van 2:55 naar 1:55. Conclusie: die persoon is de mol. Resultaat: Art weet wie de mol is.

Ik vond het een redelijk sluitende redenering.


Hij stopt wel veel pauzes in zijn zinnen[/quote]Vind ik juist wel prettig eigenlijk. Ik vind zijn stem nog iets te veel omhoog en omlaag gaan (te "vrolijk"-achtig). Verder doet ie het erg goed en komt hij overtuigend over als "serieus".

Wat ik trouwens heel leuk vond klinken was de voice-over "tijd voor de test" (etc.). Klinkt precies hetzelfde als vorig jaar, alleen de stem is anders. Dat klinkt dan best apart.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2012, 21:56:09 »
Ik kijk altijd met mijn moeder samen en zij had een ingeving. Zij concludeert dat Art weet wie de mol is en doet dat op basis van het volgende (ik zet hem zo helder mogelijk uiteen):

Wij zien aan het begin van de aflevering de jeep waarin Art rijdt. Dan zien we een kandidaat uitstappen. Conclusie: Art zet de kandidaten uit op hun plekken en daarna maken ze de enveloppen open. Daarna zien we de jeep bij het vliegtuig en daar iemand uitstappen. Meest waarschijnlijke conclusie: die persoon is door Art daar afgezet. Daarna zien we de klok verzet worden van 2:55 naar 1:55. Conclusie: die persoon is de mol. Resultaat: Art weet wie de mol is.

Ik vond het een redelijk sluitende redenering.


Dit is een zeer goede redenering en waarschijnlijk ook de goede! Slimme moeder he, zou mijn moeder nooit op komen :P

Verder vond ik het wel grappig dat Art zo zuchtte bij de executie als hij een naam in ging toetsen, precies hetzelfde als PJ dat deed ;D

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2012, 21:58:41 »
Ik vond dat hij het heel goed deed! Ik hoop dat hij niet te veel commentaar krijg op forums/social networks...

Ik vind zijn stem prettig om naar te luisteren!
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)