Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 525639 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #720 Gepost op: 28-03-2012, 13:14:25 »
Ik heb hem nu ook, het is een mooi ding!

Heb ik iets gemist?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #721 Gepost op: 28-03-2012, 13:53:18 »
Nee, ldh en tristan zijn moderators op het officiële forum.
Dat levert blijkbaar iets op.

« Laatst bewerkt op: 28-03-2012, 14:16:42 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #722 Gepost op: 28-03-2012, 15:09:36 »
ik heb een schroevendraaier en een blikopener van de buurtsuper ::jaja::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #723 Gepost op: 28-03-2012, 15:18:17 »
Ik heb een sticker van Apple.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #724 Gepost op: 28-03-2012, 15:23:44 »
Nee, ldh en tristan zijn moderators op het officiële forum.
Dat levert blijkbaar iets op.


Inderdaad, we kregen warempel een cadeautje!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #725 Gepost op: 28-03-2012, 17:27:46 »
Ik heb een sticker van Apple.

Ik heb een potje Calvé pindakaas.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #726 Gepost op: 28-03-2012, 18:01:51 »
Ik heb een sticker van Apple.
Ik heb een appel

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #727 Gepost op: 28-03-2012, 20:51:59 »
Op het IJsland-startpagina-forum staat een vermakelijke discussie over Wie is de Mol.

Mensen hoeven niet te kijken naar iets dat ze niet willen zien, dat mag duidelijk zijn. Maar de mensen die uit nieuwsgierigheid wel zijn gaan kijken, snappen geen zier van het programma.

Ik heb me overigens ook in die discussie gemengd met het doel om uitleg van hen te krijgen over wat ze nou niet snappen aan het programma.

Er zijn mensen bij die het hele format nep vinden, en ook mensen die na de ontknoping erachter komen dat de mol (soms) instructies krijgt over het spel, waardoor het hele format voor hen heeft afgedaan.

Ik heb dan nog een poging ondernomen om die figuren uit te leggen dat de mol geen kandidaat is in de normale betekenis van het woord, dat het juist allemaal draait om deze mind-fuck, en dat dat juist deel uitmaakt van het format.

Het is vermakelijk om te lezen dat mensen afhaken, juist omdat ze erachter komen dat de mol de boel (al of niet geresgisseerd door de productie) loopt te bedriegen.

Ik heb iemand uitgedaagd om hier op Realitynet uit te komen leggen dat wij allemaal bedrogen worden......

Of die persoon het doet, is een vraag. Als ie het wel doet, ben ik benieuwd met wat voor argumenten hij of zij aan komt zetten.

Het is gewoon vermakelijk om te lezen dat mensen die niets van het spelletje snappen, het format zelf nep gaan noemen, omdat ze zien dat de mol (soms) gergisseerd wordt. Geregiseerd is misschien niet de juiste uitdrukking, meer geadviseerd om op een bepaalde positie in de opracht te gaan zitten.


Karel van de Graaf krijgt er overigens ook van langs in dat topic. Gut.....

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #728 Gepost op: 28-03-2012, 21:02:03 »
Op het IJsland-startpagina-forum staat een vermakelijke discussie over Wie is de Mol.

Deze?
http://ijsland.startpagina.nl/prikbord/14858010/voor-wie-kijkt-naar-wie-is-de-mol

Ik heb me overigens ook in die discussie gemengd met het doel om uitleg van hen te krijgen over wat ze nou niet snappen aan het programma.
Ik vermoed zo dat jij JosM bent ;D

Wel jammer dat jouw eerste reactie feitelijk onjuist is - "Het is een van de weinige programma's waarin niets in scene is gezet" - helaas, die hele actie met dat een uur terug zetten in dat vliegtuig is toch wel behoorlijk in scène gezet ;) Maar verder een moedige - maar misschien al bijvoorbaat gedoemd te mislukken... - poging om mensen die WIDM niet snappen een oordeel vellen over iets dat ze niet kennen iets bij te brengen!

(ben nu verder aan het lezen, maar die eerste reactie viel me op)

Edit: het probleem is niet dat ze WIDM niet snappen. Het probleem is dat ze een oordeel vellen over iets dat ze niet kennen. Gefikst.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2012, 21:11:38 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #729 Gepost op: 28-03-2012, 21:12:49 »
In wezen is dat niet ''in scene zetten''. Binnen het format van WIDM hoort dit er namelijk bij. Anders gezegd: het is onderdeel van het grote geheel dat valt onder de noemer ''niets is wat het lijkt''.

WIJ zien het gebeuren, dus wat is daar in scene gezet, bedoel ik.

Het komt erop neer dat mensen die daar WIDM neerzetten als nep, er klaarblijkelijk vanuit gaan dat de kandidaten niet weten dat de mol de boel aan het verklooien is.

Overigens is de discussie met die uitklapdraadjes uiterst lastig te volgen, dus tegen wie het het hebt, is in eerste instantie niet helemaal duidelijk. Een geluk is dat je bij het inloggen (wel eerst registreren) wel ziet waar iets nieuws is toegevoegd.




« Laatst bewerkt op: 28-03-2012, 21:15:02 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #730 Gepost op: 28-03-2012, 21:20:13 »



Edit: het probleem is niet dat ze WIDM niet snappen. Het probleem is dat ze een oordeel vellen over iets dat ze niet kennen. Gefikst.
Zo wonen er bi mij in de flat mensen die wel toevallig het artikel hadden gelezen dat nu ook hier op de site staat.

Ze ondersteunen dat dan met: ik kijk alleen naar programma'sMET inhoud. En ja, dat is de kern van het misverstand: ze kennen het niet, kijken het niet,maar hebben wel hun oordeel klaar.

En als je ze dan vraagt waar ze dan wel naar kijken, dan zeggen ze: ''Nova is het enige dat ik naar kijk, buiten het journaal.''

Mijn antwoord: ehhhhhh, enig idee hoelang Nova al niet meer bestaat?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #731 Gepost op: 29-03-2012, 14:25:38 »
Ik heb me op Facebook ook al eens moeten verdedigen toen ik op m'n prikbord had vermeldt dat ik me verheugde op de serie toen iemand zich in een reactie daarop nogal superieur opstelde door te zeggen dat hij niet begreep dat iemand die hij als intelligent had ingeschat naar zo'n programma keek, op mijn vraag of hij uberhaupt wel eens naar het programma had gekeken was zijn antwoord "nee"...   ::rofl::

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #732 Gepost op: 29-03-2012, 16:24:21 »
Ik heb me op Facebook ook al eens moeten verdedigen toen ik op m'n prikbord had vermeldt dat ik me verheugde op de serie toen iemand zich in een reactie daarop nogal superieur opstelde door te zeggen dat hij niet begreep dat iemand die hij als intelligent had ingeschat naar zo'n programma keek, op mijn vraag of hij uberhaupt wel eens naar het programma had gekeken was zijn antwoord "nee"...   ::rofl::
Ik snap niet dat dat soort mensen het programma niet eens een kans geven. Je kan er toch niets over zeggen als je het nooit hebt gezien? Ik volg het ook pas sinds vorig jaar, maar al meteen vanaf de eerste aflevering die ik zag vond ik het geweldig!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #733 Gepost op: 29-03-2012, 16:27:14 »
Ik verwacht ook niet serieus dat iemand op mijn uitnodiging ingaat om hier op Realitynet te vertellen wat er zo nep is aan WIDM.

Er is dus een boek, geschreven door een journaliste (''Niet te filmen'') heet dat. Ik ken het niet.

In de beschrijving van de Volkskrant, enige maanden geleden, werd wel gesproken over Temptation Island en soortgelijke realityproramma's, maar er wordt met geen woor gerept over Wie is de Mol. Terwijl ik van de Volkskrant verwachtte dat ze dat juist wel zouden doen, als het genoemd zou worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #734 Gepost op: 29-03-2012, 16:33:56 »
Ik typte net "Wer ist der Maulwurf" in op YouTube, en verdomd: er is een hele Duitse reeks (uit 2001) te bekijken! Eind 2011 online gezet. Te gek! :D

Afl. 1:



Edit: Misschien kunnen we deze reeks met elkaar gaan kijken en bespreken zoals we ook met de UK Mole deden? Misschien dan wel 2 afleveringen per week om te voorkomen dat net als toen tegen het einde bijna niemand meer keek / er op het forum over sprak.

(Voor de duidelijkheid: uiteraard niet verraden wie de Mol is. Ik heb het vast ooit wel gezien op Robbie's site maar ben het gelukkig weer vergeten.)
« Laatst bewerkt op: 29-03-2012, 16:42:25 door Heinz »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #735 Gepost op: 29-03-2012, 16:41:39 »
Nice!! (Alleen jammer dat mn duits zo belabberd is)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #736 Gepost op: 29-03-2012, 16:43:19 »
Gaaf zeg! Helaas is ook mijn Duits echt niet om over naar huis te schrijven..  :-X
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #737 Gepost op: 29-03-2012, 16:59:43 »
 ::boogie:: Zin in!
Mijn Duits blijkt veel beter te zijn dan mijn cijfers beweren...
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #738 Gepost op: 29-03-2012, 17:01:41 »
Het is vast beter te volgen dan je denkt! En zo leren we nog beter Duits ook. (Gelukkig kunnen we gewoon in het Nederlands blijven posten. ;))

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #739 Gepost op: 29-03-2012, 17:06:33 »
Jaaaaaa ook zin in!!! In ieder geval is er al een Duitse Art als presentator. Het viel me gelijk op dat ze het over 12 deelnemers hebben.