Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 525536 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1000 Gepost op: 17-07-2012, 13:09:04 »
::tandpastasmiley::
[Afbeelding]
Leuk! Waar is die foto gemaakt, trouwens?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1001 Gepost op: 17-07-2012, 18:58:02 »
chat planning? Ik heb wel meer te doen dan WIDM in een WIDM loze tijd, idd rustig opladen voor het nieuwe seizoen is er 1 van. Binnenkort zelf een WIDM spelen is er ook 1 van. Dus nee om nu steeds hier te komen en te kletsen over....ja waarover eigenlijk?...het is een WIDM loze tijd....Ik hou het wel in de gaten maar das dan ook alles....Eerst maar eens vakantie vieren
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1002 Gepost op: 17-07-2012, 19:45:46 »
Leuk! Waar is die foto gemaakt, trouwens?
Een of ander sportevenement. Ik heb niks met sport, maar als Maarten van der Weijden in de buurt is kan ik die kans natuurlijk niet laten liggen ;D
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1003 Gepost op: 18-07-2012, 19:50:57 »
Ik verveelde mij enigszins en was mijn site aan het updaten. Dus ik dacht, laat ik een klein stukje van mijn website wijden aan Wie is de mol...omdat ik iets wilde doen dat ik nog niet elders heb gezien, heb ik een besloten dat ik eens wat statistieken zou loslaten op de leeftijden (en geslachten) van alle kandidaten tot nu toe. Ik heb me beperkt tot de Nederlandse seizoenen vanaf 2005 (dus alleen die met BN'ers; van eerdere heb ik de geboortedatums niet en ik wou het exact houden). Daar rollen een aantal leuke observaties uit:

  • De deelnemende mannen zijn gemiddeld ruim een jaar ouder dan de vrouwen
  • Verliezend finalisten zijn op Roderick na alle vrouw
  • Verliezend finalisten zijn op Roderick en Liesbeth na alle 31 of jonger
  • Vijfde afvallers zijn op Hind na alle man en gemiddeld het oudst.
  • Seizoen 8 was het oudste seizoen, seizoen 9 het jongste
  • Alle mollen van 2005 tot en met 2010 zijn ofwel net 30, ofwel bijna 50. Het lijkt er op dat men dat in 2011 ook door had...
  • Mollen niet meegerekend, blijven vrouwen gemiddeld ongeveer 0,1 aflevering langer in het spel dan mannen
  • De twee jongste en oudste deelnemers waren allevier ofwel eerste ofwel tweede afvaller.
  • Er is (behalve bovenstaande) geen duidelijk verband tussen leeftijd en hoe lang men in het spel blijft.
Misschien hebben we hier wat aan als seizoen 13 loopt en we alles willen analyseren. Misschien ook niet, maar het was een leuke exercitie :P

Als er iemand nog meer gegevens wil, hoor ik het wel.

Voor details, zie WIDM-deelnemers 2005-2012.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1004 Gepost op: 18-07-2012, 21:15:12 »
Leuk! Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat de 5e afvaller waarschijnlijk een man is en de verliezer een vrouw. Maar het zal dus wel weer andersom zijn dit jaar, niets is wat het lijkt ;D

Oja, ik ben een zeur, maar seizoen 8 was juist het jongste en 9 het oudste :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1005 Gepost op: 18-07-2012, 21:51:28 »
Leuk! Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat de 5e afvaller waarschijnlijk een man is en de verliezer een vrouw. Maar het zal dus wel weer andersom zijn dit jaar, niets is wat het lijkt ;D
Die vijfde afvallers is waarschijnlijk toeval. Er is niets bijzonder aan aflevering 5. Ja, misschien, een nieuw land, maar niets dat mannen bevoordeelt. De finaletest is wel anders, misschien vinden vrouwen dat lastiger. Maar ook hier kan het evengoed toeval zijn. Het was meer gewoon voor de leuk dat ik dit eens ben nagegaan - eigenlijk geven acht seizoenen ook weer niet zó veel data.

Citaat
Oja, ik ben een zeur, maar seizoen 8 was juist het jongste en 9 het oudste :P
Je hebt gelijk, bedankt! (heb het niet aangepast in mijn bericht hierboven, omdathet nu toch in jouw bericht staat).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1006 Gepost op: 18-07-2012, 22:57:35 »
omdat ik iets wilde doen dat ik nog niet elders heb gezien, heb ik een besloten dat ik eens wat statistieken zou loslaten op de leeftijden (en geslachten) van alle kandidaten tot nu toe.

Leuk hoor ! Nu kijken of het nuttig is voor volgend jaar !  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1007 Gepost op: 19-07-2012, 20:35:47 »
Wat is er eigenlijk gebeurd met de didgeridoo-opdracht van seizoen 1? Die was in aflevering 1 geïntroduceerd maar ik kan me niet meer herinneren dat er daarna verder op door is gegaan. Zo'n soort opdracht mag trouwens nog wel eens komen, een die je door het hele seizoen heen doet.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1008 Gepost op: 19-07-2012, 21:26:48 »
Voor de liefhebbers : vanaf Maandag 23 juli elke werkdag om 20.20 u op Nederland 2 : De quiz "De slimste mens" o.l.v. Philip Freriks met als jurylid Maarten van Rossem. Anders dan de eerdere Nederlandse pogingen (Talpa en RTL) willen ze nu zoveel mogelijk het Vlaamse format volgen. (Reclame tussendoor is hoe dan ook storend dus dat is al een grote verbetering).

En voor de molfans : Anne-Marie Jung, Tim Kamps en Soundos El Ahmadi behoren tot de deelnemers  :D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1009 Gepost op: 19-07-2012, 21:46:07 »
Wat is er eigenlijk gebeurd met de didgeridoo-opdracht van seizoen 1? Die was in aflevering 1 geïntroduceerd maar ik kan me niet meer herinneren dat er daarna verder op door is gegaan. Zo'n soort opdracht mag trouwens nog wel eens komen, een die je door het hele seizoen heen doet.
Dat is idd een goeie. Die opdracht is verder idd niet meer teruggekomen in dat seizoen. Een vreemde zaak
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1010 Gepost op: 19-07-2012, 21:56:16 »
En voor de molfans : Anne-Marie Jung, Tim Kamps en Soundos El Ahmadi behoren tot de deelnemers  :D

Het grappige is dat ze in de tv-gidsen ook omschreven worden als "WIDM-kandidaten". Soms zelfs zonder "acteur" of "cabaretier" erbij.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1011 Gepost op: 19-07-2012, 22:16:32 »
Anders dan de eerdere Nederlandse pogingen (Talpa en RTL) willen ze nu zoveel mogelijk het Vlaamse format volgen. (Reclame tussendoor is hoe dan ook storend dus dat is al een grote verbetering).

Grappig dat juist nu De Slimste Mens naar VT4 (de commerciële zender in belgie) verhuist en daar dus wordt uitgezonden. Dus die reclame zal er helaas daar juist wel weer bij zijn. Overigens is VT4 ook de zender waar eventueel een nieuwe belgische reeks van de Mol zou kunnen komen.....

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1012 Gepost op: 19-07-2012, 22:41:13 »
Hoorde vandaag op het werk een stukje van een radioreclame over 'de vragen die ons blijven bezighouden'.

En inderdaad, een van die vragen was "wie is de Mol?"

Vond ik wel grappig.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1013 Gepost op: 20-07-2012, 20:49:18 »
Er schijnt een Wii-spel (Wii Party?) te zijn waarbij je Wie is Mol kan spelen :D Je doet dan verschillende minigames.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1014 Gepost op: 20-07-2012, 22:05:24 »
Er schijnt een Wii-spel (Wii Party?) te zijn waarbij je Wie is Mol kan spelen :D Je doet dan verschillende minigames.

Wii is de Mol?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1015 Gepost op: 21-07-2012, 11:21:47 »
Er schijnt een Wii-spel (Wii Party?) te zijn waarbij je Wie is Mol kan spelen :D Je doet dan verschillende minigames.
Jup, een van de favorieten hier op de bank. :P
Je moet dan allemaal je Wiimote voor jezelf houden en eentje die trilt, bij de minigames heeft 'de Mol' voordeel en na elke minigame moet je zeggen wie jij denkt dat de Mol is. Grappig, maar na verloop van tijd weet je precies hoe een minigame op de Mol reageert dus dan wordt het erg makkelijk.
臥底 是 谁?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1016 Gepost op: 21-07-2012, 17:30:57 »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1017 Gepost op: 22-07-2012, 13:34:16 »
Hadewych was 20 juli te gast bij 'Over de kop' en in het begin ging het kort over de psychologie van WIDM. Niet veel bijzonders verder.
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1018 Gepost op: 22-07-2012, 21:37:19 »
14 van de 40 mensen wisten bij één tegen 100 niet het antwoord op deze vraag:

(Welke olympische goudenmedaillewinnaar nam dit jaar deel aan het tv-programma 'Wie is de Mol?')
« Laatst bewerkt op: 22-07-2012, 21:49:44 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1019 Gepost op: 23-07-2012, 09:56:19 »
jemig pac, hoe waat je dat allemaal? kijk je gewoon veel tv op of bekijk je elke tv gids totdat je iets vind over een kandidaat van widm?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"