Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 525557 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1280 Gepost op: 25-11-2012, 12:13:12 »
Als ik het me goed herrinner was het in Italië live.

Edit: ik heb het even opgezocht op Wikipedia:
Citaat
In Italy the format is different from the other countries: the Italian version of the show wasn't recorded but it was broadcast live. Contestants were celebrities who had to live together for about 60 days in a home. Every day a 20–25 minutes recap of what happened the day before in the home was broadcast on TV and, once a week, there was a 4 hours prime-time live show with the contestants linked from the location of the game. The missions where the Mole could act against the rest of the team to add money to her Loot are various:
  • Weekly Mission: usually a physically based challenge recorded during the week
  • Night of the Mole: a special long-resistance challenge recorded in a casual night of the week (generally contestants had to resist for some hours in a very particular and tiring position/situation)
  • Special Ceremony (in the 1st series)/ Access-Challenge (in the 2nd series): a prime-time challenge where the contestants had to undergo a particular ceremony, traditional of the place hosting the game (for example eating a particular food or drink typical of the local tradition). If the Team passed a challenge of these, then some money were decanted from the Mole Loot to the Team Pot. The main difference between the two challenges is that in the first series this particular game was only proposed to the contestants, by a production crew decision, when the Mole Loot was reaching the same level of money of the Team Pot, while in the second series this was instead a fixed moment of the prime-time live show. Besides, in the second series this challenge didn't have a money value, but it was used to give an extra penalty to the Team in the Weekly Live Challenge, in case the Team didn't pass it, making the Live Challenge more difficult.
  • Weekly Challenge (live in the prime-time): this was the main moment of the prime-time live show, and was usually the biggest and hardest challenge the contestants had to face every week. It generally was a physical extreme challenge, studied by the production crew to put to the test the limits and the fears of every member of the Team.

Another news is that the people watching the show could vote by telephone or SMS which was their suspected Mole during all the game; so, the most suspected contestant became the first executable member of the Team. Next, it was time for the Team nominations: each of the participants had to nominate his suspected Mole(with secret votes only in the first and second series): the contestant receiving most of the votes became the second executable Team member; in case of draw between some contestants, the one of them who received most of the votes by the audience was declared the Team suspected contestant. So, the 2 suspects had to answer a 10 questions questionnaire about the Mole identity: the contestant who got most of the answers wrong had to leave the game. In case of draw, in the first series the contestant spending more time answering the questions was eliminated from the game; in the second series, during the questionnaire contestants heartbeat was controlled by a "cardio frequency meter", so the contestant having the fastest average heartbeat was executed: that made the Mole executable too! In this eventuality (never happened), a new Mole had to be selected by the production crew.

The mole was only informed of his identity in the first prime-time show, with a particular ceremony: each contestant had to open a folder containing a secret paper with a "No" or "Yes" inscription: so, the contestant receiving the "Yes" paper could know to be the Mole. Then, contestants had to burn in a brazier that paper (Typical of the show the tag "Apri, leggi, e brucia!" - "Open, Read, then Burn!").
« Laatst bewerkt op: 25-11-2012, 12:15:47 door bartjel »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1281 Gepost op: 25-11-2012, 15:07:35 »
Als ik het me goed herrinner was het in Italië live.

Edit: ik heb het even opgezocht op Wikipedia:

Ook seizoen 5 van Australië was live. De opdrachten waren wel her en der in het land, maar elke week werden de kandidaten weer teruggevlogen om in een studio de test te maken en de executie te doen voor een live publiek. Zal ook nogal wat voeten in de aarde gehad hebben.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1282 Gepost op: 26-11-2012, 19:50:01 »
Afgelopen nacht droomde ik dat seizoen 13 was begonnen [knip]
Nou, ik droomde ook over WIDM vannacht... maar dan als deelnemer. Het was heel raar, en ook niet een specifiek seizoen, er deden mensen uit allerlei seizoenen mee (naast mijzelf) - George, Patrick (seizoen 2008), Anniek volgens mij. Het was maar een fragment, maar we deden een opdracht in tweetallen en we wisten van niks behalve dat we een bepaalde route moesten fietsen. Op een gegeven moment kwamen we ineens langs een of ander kasteel waarvan de poort gewoon open stond, maar het leek net alsof we er niet mochten komen. Na enig rondkijken zagen we een auto met een mollogo erop en zijn ingestapt (ik vermoed dat de fietsen daar zijn achtergebleven... dromen zijn niet zo samenhangend). Iets later reden we langs het water en zagen we een boot waarop zo'n zelfde auto stond (ook heel raar) en een ander tweetal dat op die boot stond ook zonder enig idee wat de opdracht was. En wij riepen "blijf bij die auto" terwijl wij ook niks wisten.

Ongeveer daar werd ik wakker. Maar het was een hele rare opdracht met al die verschillende vervoersmiddelen. Maar dat bedacht ik ook pas toen ik wakker werd. Geen idee hoe die zou kunnen aflopen ook :P

Toch apart...WIDM-dromen. Wie biedt meer? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1283 Gepost op: 26-11-2012, 20:49:42 »
Ikke!

Ik droomde dat bij de busopdracht van seizoen 11 toen de bussen elkaar ramden iemandgewond was geraakt, niet ernstig, maar toch werd 'ie afgevoerd per helikopter en vliegende auto. Hadewych vertelde terugblikkend dat ze bij toevallig een motorclub was tegen gekomen. Ineens viel op zijn plaats waarom na de botsing een fade-in-shot met allemaal motors  die verder raceten begonnen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1284 Gepost op: 28-11-2012, 10:48:08 »
Erik van der Hoff gaat voor Net 5 "Sabotage" presenteren. Een programma dat nogal wat weg heeft van WIDM. Artikel Sp!ts.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2012, 10:53:22 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1285 Gepost op: 28-11-2012, 11:58:53 »
Erik van der Hoff gaat voor Net 5 "Sabotage" presenteren. Een programma dat nogal wat weg heeft van WIDM. Artikel Sp!ts.

Het is gewoon precies hetzelfde, met als enige extra regel dat het geld dat de groep niet wint, door sabbotage door de mol, in de mol zijn zak komt..
 ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Meestal vind ik het altijd wel sneu voor SBS, als ze de zoveelste flop hebben.. Maar nu gun ik het ze. :-X
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1286 Gepost op: 28-11-2012, 12:15:56 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1287 Gepost op: 28-11-2012, 16:02:59 »
Erik van der Hoff gaat voor Net 5 "Sabotage" presenteren. Een programma dat nogal wat weg heeft van WIDM. Artikel Sp!ts.

« Laatst bewerkt op: 28-11-2012, 20:01:09 door Lukie4, Reden: plaatje verwijderd, storend »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1288 Gepost op: 1-12-2012, 12:27:41 »
Ik kreeg vandaag het compliment 'En wat vind jij? Volgens mij interesseert het jou niks zolang Wie is de Mol maar op tv is' :D
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1289 Gepost op: 1-12-2012, 16:16:02 »
Jeetje, wat is het soms toch moeilijk om anderen ervan te overtuigen dat WIDM het beste en leukste programma van het moment (en misschien wel aller tijden) is...

En wat ik helemaal apart vind: iemand die nog nooit van WIDM heeft gehoord... Ik had het niet gedacht, maar ze bestaan werkelijk nog.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1290 Gepost op: 1-12-2012, 17:14:37 »
Jeetje, wat is het soms toch moeilijk om anderen ervan te overtuigen dat WIDM het beste en leukste programma van het moment (en misschien wel aller tijden) is...

En wat ik helemaal apart vind: iemand die nog nooit van WIDM heeft gehoord... Ik had het niet gedacht, maar ze bestaan werkelijk nog.

Echt he, die mensen hebben toch onder een tegel gewoond ofzo!  ::)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1291 Gepost op: 1-12-2012, 17:34:17 »
Echt he, die mensen hebben toch onder een tegel gewoond ofzo!  ::)
Ach, ze had ook zelfs nog nooit van het Glazen Huis gehoord...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1292 Gepost op: 1-12-2012, 17:45:27 »
Echt he, die mensen hebben toch onder een tegel gewoond ofzo!  ::)
Voor die mensen is er straks Sabotage van Net 5 :P  ::) Nee dat is wel heel apart, al zijn er ook mensen die gwn niks met het hele media/televisie wereldje hebben en heel weinig tv kijken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1293 Gepost op: 1-12-2012, 21:17:56 »
Zo daar kwam een heel lijstje ex mol kandidaten voorbij tijdens het "namen raden" in IHVH.
- Art Rooijakkers
- Anne-Marie Jung
- Soundos El Ahmadi
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1294 Gepost op: 5-12-2012, 19:23:06 »
Met inmiddels 90 BN'ers die aan dat spelletje hebben meegedaan, wordt dat in de toekomst alleen maar meer. :)

Wel grappig dat ze alledrie uit recente seizoenen komen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1295 Gepost op: 7-12-2012, 12:03:59 »
Er is me wel eens door bepaalde personen  ;) verweten dat ik niet zoveel op het forum post. Daar hebben ze best wel gelijk in, dus schrijf ik eens wat over mijn werk.

Sinds juni dit jaar werk ik op de mallenafdeling van Ateliers MTW (MuseumTechnische Werken) in Groningen. Het is een werkplaats waar onder andere replica's worden gemaakt voor verkoop in museumwinkels en waar kunstenaars bronzen beelden kunnen laten gieten. Afijn, voor meer gedetailleerde informatie is er een website.

Het is gevarieerd werk: Soms maak je rubberen mallen, soms kappen van kunsthars en glasvezels over de rubberen mallen heen, soms giet je beeldjes in kunsthars, soms schuur en slijp je de oneffenheden van de beeldjes die je eerder gegoten hebt, soms timmer je stellages in elkaar om de mallen te ondersteunen, en soms sta je je apparatuur schoon te boenen.

Ook BN'ers weten ons te vinden: onlangs hebben wij een mal gemaakt van een kei die, in brons gegoten, als gedenkteken moet dienen voor de eerder dit jaar overleden man van Astrid Joosten. Op de 18e zal Astrid een bezoek aan ons brengen (jammer genoeg op een van mijn vrije dagen).
 
Hoe dan ook, het is leuk werk en ik ben blij dat ik iemand had om me in die richting te wijzen.

En om het tóch nog een klein beetje on-topic te houden is hier een beeldje van een mol door kunstenaar Harro Nikkels, die regelmatig bij ons over de vloer komt (gisteren nog!). Of het bij ons gegoten is weet ik niet zeker maar de kans bestaat.

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1296 Gepost op: 7-12-2012, 18:26:16 »
Een mol hoort groen te zijn. Dus dat treft.......


Wel leuk om eens iets van je dagelijkse werkzaamheden te vernemen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1297 Gepost op: 7-12-2012, 21:31:31 »
Wat een ontzettend mooi kunstwerk is dat, Vangu Vegro ::bravo:: ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1298 Gepost op: 8-12-2012, 10:32:35 »
Het origineel ervan staat vast bij OF Heinz,OF bij Lautjuh thuis.



Janine Abbring maakte zojuist de twitteraar erop attent dat het verhaal over haar spring-ongeluk vandaag precies een half jaar geleden plaatsvond, en dat dit na te lezen is in het VK-magazine. (VK staat voor Volkskrant).

Online Lo

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1299 Gepost op: 8-12-2012, 16:39:47 »
p de mallenafdeling
En ook de mollenafdeling zo te zien....... heel mooi toepasselijke mol in deze crisistijden vind ik Vangu! Want ik zag hem en dacht; die klautert uit het goud, het edelmetaal in opkomst tijdens tijden van triljoenen geld-geprint  ;) 8) ::ok:: ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)