Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 522227 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1320 Gepost op: 17-12-2012, 18:13:40 »
Ik heb ook een mailtje gehad van de AVRO/IDTV... ze hebben mijn website geblokkeerd.

http://www.wieisdemolgemist.nl/
:(
Wat gebeurt er met de YouTubefilmpjes?
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1321 Gepost op: 17-12-2012, 18:15:34 »
Dat is behoorlijk naar, maar ik moet ook zeggen dat het me ook niet heel erg verbaast. Het is uiteindelijk hun intellectuele eigendom, en alle afleveringen hosten valt niet echt meer onder citaatrecht of fair use ben ik bang... En ik zou er eerlijk gezegd op rekenen dat je Youtubekanaal ook in gevaar is...

Heb je een waarschuwing of verzoek tot verwijdering gehad eerder? Zo niet, dan zou ik dat ook niet helemaal puik vinden.

Ik weet niet wat er nog méér op stond dan de afleveringen, maar ik hoop dat er geen data verloren is gegaan! En dat je nog een nieuwe site kunt neerzetten. Niet om de afleveringen te hosten, dat lijkt me niet wijs, maar wel als er nog andere gegevens op stonden. Kan dat nog? Wat hebben ze precies geblokkeerd? De data, of de hele domeinnaam? Want wat nu? Wanneer krijg je weer toegang?

Ik hoop wel dat we straks online van WIDM13 kunnen genieten.

Hoe dan ook sterkte ermee.... :(

« Laatst bewerkt op: 17-12-2012, 18:19:52 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1322 Gepost op: 17-12-2012, 18:19:24 »
Nee!  ::niet-ok:: Heel erg jammer dat wieisdemolgemist offline is gehaald, ik keek daar altijd alles terug. Jammer!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1323 Gepost op: 17-12-2012, 18:27:57 »
Hopelijk een aanwijzing dat de AVRO nog eens wat met dat intellectuele eigendom wil doen (bijv. seizoen 3 eindelijk eens op DVD uitbrengen?), anders een beetje overdreven voor dat handjevol fans wat de oude series in inferieure kwaliteit terug wil zien.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1324 Gepost op: 17-12-2012, 18:40:03 »
das niet zo mooi. voor de zekerheid zou ik mensen die nog niet alle seizoenen hebben gezien aanraden om ze nu direct te bekijken zolang het nog kan.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1325 Gepost op: 17-12-2012, 18:50:55 »
Ik ken nog een site die volgens mij gevaar loopt.


Helaas voor Bartjel is het zo, maar de AVRO en IDTV hebben er wel alle recht toe, dat je niet zomaar ongestraft alles kunt overnemen, wat jij leuk vindt. Dat is niet bedoeld als kritiek op Bartjel in de zin van ''eigen schuld, je had het kunnen weten''.

Veel mensen weten niet eens wat copyright is, en kopieren alles wat los en vast zit, zonder ook maar te denken aan bronvermelding.

Een paar jaar geleden (ik meen in 2008) was er iemand die ook aktief was op Realitynet, die een behoorlijk professioneel forum had opgezet voor Expeditie Robinson.

Hij schrok zich werkelijk helemaal te pletter, toen hij ineens een brief thuis kreeg van de makers van Expeditie Robinson, waarin hij gesommeerd werd om nagenoeg alle ''bewegende onderdelen'', daarmee bedoel ik filmpjes met vooruitblikken, en dergelijke, van zijn site te halen, op straffe van een dwangsom van ettelijke duizenden euro's als de beheerder hun site niet zouden ontdoen van deze items.

Hij bedoelde het als hobby, maar op deze manier verging hem wel de lust om ermee verder te gaan.

Mondjesmaat gebruiken van teksten, fotomateriaal en korte filmpjes: niemand die er wakker van zal liggen.

Toegegeven: net als de AVRO hadden de makers van ER ook alle recht om dit te doen, maar ze hadden in eerste instantie best wel met minder grof geschut mogen komen.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1326 Gepost op: 17-12-2012, 19:10:28 »
Net een mailtje van de AVRO gehad dat mijn mollenboekje is verzonden  ::ok::

Dan ben ik bang dat ik me te laat heb aangemeld, want ik heb geen mail.
Of hadden ze dan het mollenboekje uit de lijst met mogelijke welkomstcadeau's gehaald?
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1327 Gepost op: 17-12-2012, 19:15:06 »
Oké even wat toelichting..

Ik was bezig om seizoen 1 en 2 ook beschikbaar te maken. Ik wilde deze 'exclusief' maken door deze alleen op wieisdemolgemist.nl te zetten en niet op YouTube. Ik heb seizoen 1 wel geupload op YouTube maar ik heb de video's 'verborgen' gemaakt. Dat betekent dat je de video's niet kan vinden op YouTube door te zoeken, maar ze wel kunt bekijken als je de link hebt. Hierdoor was het wel mogelijk de video's te te laten zien op mijn site (via een linkje naar youtube) maar konden ze niet op youtube worden gevonden. Waarschijnlijk is IDTV hier niet tevreden over.

Ze hebben hierover op 10-12 een mail gestuurd naar mijn hosting (Deziweb). Deze heeft op 11-12 de mail vervolgens naar mij doorgestuurd. Alleen deze is nooit bij mij aangekomen, omdat Gmail deze mail automatisch heeft verplaatst naar de map spam (reden: te veel spam verstuurd vanaf @deziweb.com). Ik trof vanmiddag al mijn sites (ik heb nog meer sites behalve wieisdemolgemist.nl) offline aan en heb daarover contact opgenomen met Deziweb. Die attendeerden mij vervolgens op het mailtje dat zij hebben verstuurd.

Ik heb nu mijn site tijdelijk 'geblokkeerd' (hij stuurt je nu door naar wieisdemol.com) en probeer morgen iig weer mijn andere sites online te krijgen. Daarna ga ik contact opnemen met IDTV of ze het goed vinden als ik seizoen 1 (2 stond er nog niet op) er afhaal, en de site weer online gooi. En dan zal ik als tegenprestatie bij seizoen 1 en 2 een link naar de webshop van de avro geven, waar ze de dvd's kunnen kopen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze hiermee niet accoord gaan. Het betreft immers om links naar youtube en er is geen illegale content gehost op de site zelf. Andere sites bieden precies hetzelfde aan. En als ze mijn YouTube account verwijderen kan ik altijd linken naar andere sites als uitzending gemist. En linken is niet verboden. Als ze de video's niet willen dan moeten ze mijn YouTube account verwijderen en niet mijn website blokkeren. Ik hoop hierover zo snel mogelijk contact op te kunnen nemen met IDTV (morgen even bellen dus).

Maar tot die tijd... even geen WIDM!

PS: Ik hoop het snel rond te krijgen, ik wil de site wel weer online hebben voor 3 januari.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2012, 19:17:29 door bartjel »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1328 Gepost op: 17-12-2012, 19:26:18 »
Klinkt redelijk - voor seizoenen 1 en 2 vragen ze geld - dus dat willen ze beschermen. Dan zou ik zeggen dat de andere seizoenen veilig zijn. Totdat ze die ook aan willen gaan bieden natuurlijk.


En je tegenprestatie klinkt alleszins redelijk ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1329 Gepost op: 17-12-2012, 19:41:15 »
Wie weet, halen ze je wel binnen als medewerker.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1330 Gepost op: 19-12-2012, 08:54:41 »
Op de joker die gisteren op de Serious Request-veiling is gezet is inmiddels 300 euro geboden.
Je kunt ook bieden op een door Art gesigneerd mollenboekje van de Avro-actie- als je er meer dan 95 euro  voor overhebt.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1331 Gepost op: 19-12-2012, 09:11:04 »
Wow, 300 euro voor een joker is al een record!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1332 Gepost op: 19-12-2012, 17:39:26 »
Op de WIDM-facebook kun je nu stemmen welke oud-kandidaat/presentator je in de MolTalk (Arjens talkshow) wil zien.
...óf niet!

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1333 Gepost op: 19-12-2012, 18:46:54 »
JP kwam als kerstman binnen. Wel terug te vinden op de site van 3FM :-)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1334 Gepost op: 19-12-2012, 19:26:59 »
Leuk: Als je bij de puzzel van Vrij Nederland een boekenbon wint.

Minder leuk: Als je OV-chipkaart (met daarop nog zeker 20 euro) het onderweg naar huis begeeft terwijl de winkels al dicht zijn en je morgenvroeg weer naar het werk moet.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1335 Gepost op: 21-12-2012, 20:29:39 »
Omdat de wereld misschien zometeen vergaat, neem ik aan dat iedereen vast nog wel één widm aflevering wil zien. Hoe toepasselijk is dan de ontknoping van WIDM 2008 met Dennis op de Maya tempel!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1336 Gepost op: 22-12-2012, 14:34:10 »
Net een mailtje van de AVRO gehad dat mijn mollenboekje is verzonden  ::ok::
Raar... Ik heb nog helemaal niks ontvangen, geen boek en geen mailtje ???
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1337 Gepost op: 22-12-2012, 14:41:04 »
Ik heb mijn boekje vorige week opgestuurd gekregen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1338 Gepost op: 22-12-2012, 15:12:42 »
Ik heb nog helemaal geen bericht gehad.

Wat ik schaamteloos vind, is dat ze er wel als de kippen bij waren om die tien euro af te schrijven. Daarna: geen bevestiging, geen aankondiging dat ik het boekje zou krijgen, helemaal niets.

Jammer Avro. Als jullie dit toevallig lezen: ik zet het hier neer omdat wellicht meer mensen nog steeds zonder enig bericht wachten op het boekje terwijl ze daar wel voor hebben betaald.

De AVRO stelt dat ze afhankelijk zijn van leden, zodat zij in staat zijn om programma's als Wie is de Mol? te maken.

Prima: maar er is ook nog zoiets als het nakomen van een belofte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1339 Gepost op: 22-12-2012, 15:46:07 »
Sowieso gek dat je geen enkel bericht gehad hebt Jos, maar misschien hebben ze eerst de boekjes verstuurd naar mensen die al lid waren en via de webshop besteld hebben? Ik weet niet of Tsubasa net als ik al lid was, maar dat zou een verklaring kunnen zijn waarom wij al wel een boekje opgestuurd hebben gekregen en jij en Pac-Mol nog niet.

Overigens zou jouw onderschrift mij ook wel passen. (Moenie mounie, Heinz!) ;)